Gå til innhold

Beauty hacks for gustne småbarnsforeldre- tipstråd (barnløse også velkomne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gravid OG småbarnsmor her. Jeg har investert i Elixir hudpleie. Elsker produktene derfra, men sverger til disse:

- Niactil 4% serum
- C-vitamin serum

Bruker også Zo Skin Exfoliating Polish. Huden er silkemyk!!

Anonymkode: 0b858...cac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvit liner fra Isadora, heter inliner. Gjør underverker for trette øyne.  En god concealer er også et must, liker denne men den er litt vanskelig å få tak i.

https://www.coolpriser.no/shop/face-cream-radiance-567000p.html

Anonymkode: 34d18...433

Siterer meg selv her men bare lurer på om noen har erfaringer fra denne nettbutikken?  Blir skeptisk når det er så dårlig norsk men ser det er en dansk side. 

Anonymkode: 34d18...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Gravid OG småbarnsmor her. Jeg har investert i Elixir hudpleie. Elsker produktene derfra, men sverger til disse:

- Niactil 4% serum
- C-vitamin serum

Bruker også Zo Skin Exfoliating Polish. Huden er silkemyk!!

Anonymkode: 0b858...cac

Pass på serum når du er gravid ☺️

Anonymkode: 52a9f...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Gravid OG småbarnsmor her. Jeg har investert i Elixir hudpleie. Elsker produktene derfra, men sverger til disse:

- Niactil 4% serum
- C-vitamin serum

Bruker også Zo Skin Exfoliating Polish. Huden er silkemyk!!

Anonymkode: 0b858...cac

Jeg har vurdert å dra til hudpleier for en ZO behandling, har du tilfeldigvis noe erfaring med det? Jeg har sensitiv hud med gusten hud og store porer og litt ujevnheter, samt hormonell Acne langs kjeven. ikke altfor ille heldigvis, men jeg føler meg bare 10 år eldre enn hva jeg er.. 

Anonymkode: 68fbb...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gravid OG småbarnsmor her. Jeg har investert i Elixir hudpleie. Elsker produktene derfra, men sverger til disse:

- Niactil 4% serum
- C-vitamin serum

Bruker også Zo Skin Exfoliating Polish. Huden er silkemyk!!

Anonymkode: 0b858...cac

Hjelper disse mot pigmentflekker? Jeg fikk store pigmentflekker i ansiktet etter siste svangerskap og brukte noen tusen hos kosmetisk sykepleier på å få dem redusert, men vært greit å forebygge (om det er mulig) ved neste graviditet.

Anonymkode: c1637...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 hours ago, AnonymBruker said:

Var redd tråden min døde, så ble veldig glad for svar 😄 Kan prøve å samle alle tips i øverste innlegg etterhvert!

Mitt nyttårsforsett er nemlig å ikke forfalle, ikke lyst til å få stempel som "sliten småbarnsmor". Jeg har gått litt "all-in" så her er nye ting jeg prøver:
 

-

Ting som IKKE fungerte: 
- Kjøpte meg svindyr foundation for glød (Armani Luminous Silk), bortkastede penger for min del. Skjønner ikke hypen.

Anonymkode: c1637...cde

Min favoritt foundation!!! Synes ikke den er spesielt dyr ift til andre merker.

Anonymkode: 8f73f...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pass på serum når du er gravid ☺️

Anonymkode: 52a9f...153

Gjelder det alle ansiktsserumer, eller spesielt denne som er nevnt? Ikke gravid og heller ikke begynt med prøving ennå, så har ikke satt meg så veldig inn i alle disse tingene man bør styre unna som gravid ennå 😅

Anonymkode: 9a577...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min favoritt foundation!!! Synes ikke den er spesielt dyr ift til andre merker.

Anonymkode: 8f73f...cab

Ser for meg at den passer bedre til sommeren, trenger litt mer dekkevne nå på vinteren.

Anonymkode: c1637...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farge bryn og vipper. Jeg er veldig lys og å farge bryn kan derfor være litt risikabelt. Hvis de blir for mørke kan det fikses med å ta på blekemiddel beregnet for mørke hår i ansiktet. 

En skikkelig flink frisør som klipper en frisyre som krever null styling, men fortsatt er fin. Det er lott avhengig av hårtype hva som fungerer 

Anonymkode: 7973d...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

utakulanini skrev (15 timer siden):

Det lurte jeg også på! Jeg bruker en fra Dr. Organic, men synes ikke jeg ser særlig til endring. Har brukt daglig i to måneder.

Det er ikke alle former for C-vitamin som er like effektive, og så har konsentrasjonen i produktet også betydning. Men har Dr. Organic en krem med C-vitamin? Jeg finner bare E-vitaminkrem fra dette merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Gjelder det alle ansiktsserumer, eller spesielt denne som er nevnt? Ikke gravid og heller ikke begynt med prøving ennå, så har ikke satt meg så veldig inn i alle disse tingene man bør styre unna som gravid ennå 😅

Anonymkode: 9a577...b23

Utifra hva jeg har lest er det vel retinol man ikke skal bruke som gravid. 

Anonymkode: 20572...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fnuggolina

Hacks er det jo ikke, for det tar jo tid - men:

I permisjon med lakenskrekkbaby hadde jeg babyen i bæresele, og gikk fra speil til speil for å få på mascaraen 😂 Han likte ikke bæresele, eller å kjede seg. Eller babygym. KUN trilling ute. 

Brukte concealer for å se mindre dau ut, blush og en farget leppepomade. Tørrsjampo også. 

Beautyhack for å rekke sminke før jobb med lite barn:  pappaen tok morgenstyret og levering :nigo: 

Ellers har jeg rense/sminkerutiner. Legger meg ALDRI med sminke.

For meg som er dårlig til å huske på SPF så har jeg kjøpt dagkrem med spf, og tenker kjøpe primer kanskje eller produkt med det. Det skjer ikke st jeg kjører faktor 50 daglig hele året. 

Ellers anser jeg denne som noe sv det bedre som har skjedd meg:

https://www.kicks.no/lumene/makeup/base/foundation/invisible-illumination-instant-glow-fresh-skin-tint-medium?gclid=EAIaIQobChMI5YmKmr2Y7gIVjrWyCh1uTQN5EAQYASABEgI5IfD_BwE

Supergod, gir veldig lett dekk - fukt og bare ❤️ Perfekt når man ikke ønsker noe veldig dekkende og bare jevnere tone.

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Farge bryn og vipper. Jeg er veldig lys og å farge bryn kan derfor være litt risikabelt. Hvis de blir for mørke kan det fikses med å ta på blekemiddel beregnet for mørke hår i ansiktet. 

En skikkelig flink frisør som klipper en frisyre som krever null styling, men fortsatt er fin. Det er lott avhengig av hårtype hva som fungerer 

Anonymkode: 7973d...fd7

Noen gode tips for å farge vippene? Ender alltid dårlig, og farge i øya 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan jeg spørre hva den fuktmasken du bruker heter? Min hud er også i desperat behov for fukt for tiden! :) 

Anonymkode: 9c3ac...f30

Denne https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsmaske/drink-up-intensive-overnight-mask-75ml Fikk og prøver på en fra Dermalogica som var god, men denne var vesentlig billigere :)

Bruker også denne oljen før sengetid noen ganger: https://www.kicks.no/the-ordinary/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsolje/100-plant-derived-squalane-30-ml Det har jeg gjort siden mars, men nå med minusgrader trenger jeg noe mer.

Anonymkode: 68dbf...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husfruen89 skrev (2 minutter siden):

Noen gode tips for å farge vippene? Ender alltid dårlig, og farge i øya 😂

Egentlig ikke. Jeg bare tar på med børsten som om det skulle vært en maskara. De lappene styrer jeg med til slutt og da tar jeg helt inn til rota. Alltid ett øye av gangen.

Men det skal sies at det er veldig lenge siden jeg har gjort det. Sikkert fordi jeg syntes det var plundrete 

Anonymkode: 7973d...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut nesten alle hudprodukter etter at jeg heller tok tak i kostholdet. Å bruke hudprodukter for å fikse huden blir som å male/vaske råtne kledningsbord på huset. Hudcellene fornyer seg ca hver tredje måned, så man må løse problemet innenfra. Jeg spiser bare animalsk, et såkalt carnivore-kosthold. Ingen planter. Perfekt hud uten hudprodukter. Vasker bare ansiktet med ren mikrofiberklut og lunkent vann.

Og for dere som sliter med mørke ringer, dere er blodfattige, som nesten alltid er på grunn av jernmangel. Spis mer kjøtt. :) 

Anonymkode: a26a4...d57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan verken sminke meg eller vet hva all sminka i verden er for noe. Jeg er forresten 30, så ikke en gammel innskrumpa rosin i teorien. I praksis derimot... 
Jeg har uansett noe sminke liggende etter at ei venninne ville stæsje meg opp til et selskap. Følte meg skikkelig matt en dag, de største blå ringene rundt øynene, store poser under og gusten i huden... Helt forferdelig. Har småbarn. Jeg putta da på en sånn fondation, tror jeg det heter, og noe pudder. For mitt virkelig utrente øye og uerfarenhet, så det naturlig ut - og jeg så mye bedre ut. Det tok meg tre minutter. Ikke noe maskara eller annet.

Jeg dro på vinmonopolet på jakt etter vin, og ble deretter bedt om legitimasjon da jeg skulle betale! Det har funka tre ganger nå (hver gang siden jeg prøvde det). Det har ikke skjedd på ti år, tipper jeg. Kanskje en gang i ny og ne. 

Jeg synes nå det er en beautyhack for de som driter i det.

Anonymkode: e5952...550

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag oppdaga jeg tidenes småbarns-hack da jeg måtte gjøre meg klar før jobb: Ungen fikk leke i dusjen mens jeg sminka meg, resultat: storfornøyd, ren unge og fresh(ere) mor! 😄

 

Noen som forresten har tips til serum som lindrer rødhet i huden? Føler ofte at huden min hadde sett mye jevnere ut dersom jeg bare fikk roet rødheten.

Anonymkode: c1637...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...