Gå til innhold

Beauty hacks for gustne småbarnsforeldre- tipstråd (barnløse også velkomne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert ikke den eneste som føler meg 10 år eldre etter at jeg fikk barn, så ønsker meg en tråd hvor likesinnede deler tips og råd til hvordan vi kan se og føle oss best mulig i slitsomme perioder 😊 De uten barn kan selvfølgelig også dele tips, men rådene må være i kategorien "hacks", altså enkle, overkommelige og ikke for dyre.

Jeg kan starte:

- Clarins Radiance-plus golden glow booster (selvbruningsdråper du blander inn i fuktighetskremen din)

- Skje i kjøleskapet for å legge på hovne ansiktspartier 

- The ordinary caffeine solution (under øynene)

Kommer sikkert på flere, men er desperat etter produkter og hacks som gjør susen på kortest mulig tid 😊

 

Håper på mange flere tips!

Anonymkode: c1637...cde

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Invester i god hudpleie hvis du har problemhud. Da sparer man mye tid på sminke og føler seg finere.

- Legg frem klær for neste dag om kvelden straks barna er lagt. Da er det større sannsynlighet for å se ok ut😊

Anonymkode: ed73a...eec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker selvbruningdråper men det koffeinserumet tørket veldig ut huden under øyene, så ikke ut dagen etter da jeg la concealer der.  (må bruke hver dag fordi jeg er så blå)

Anonymkode: 34d18...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar til frisøren en gang i blant for å friske opp håret, det gjør mye for meg. 

Bruker å sitte med hårkur i en times tid på kvelden, ofte også med en sheetmask da det hender jeg enten ikke har tid eller ork til å vaske ansiktet 2 ganger om dagen. 

Går meg en tur på kveldstid alene med musikk på øra, det er balsam for sjelen for min del, pluss at jeg får litt trim. Noen dager tar jeg kveldsturen med barnet rett før han skal legge seg, han syntes det er koselig med en trilletur han å. 

Til slutt så har jeg gode hudpleieprodukter som passer min hud, og sminke som er kjapp å legge. 

Farger øyenbryn og vipper en gang i blant så jeg føler meg litt fresher uten sminke. Bruker ofte vippetang som eneste "sminke" da jeg syntes jeg ser mer våken ut. 

Har fine øreringer i ørene så jeg bestandig føler meg litt pyntet. 

Ikke alt her som er kjappe løsninger, men er dette jeg gjør får å føle meg bra i en hverdag som ikke alltid passer med å stelle seg selv.. 

Anonymkode: e3e63...dc7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg blir så imponert og inspirert av mange av dere som er så flink til å ta vare på dere selv! Høres det ut som i alle fall 😄 Jeg skal forsøke å la meg inspirere, for jeg har vært altfor dårlig til det, og det går jo ut over både min selvfølelse og mannens, jeg vet ikke.., interesse? Altså, ikke det at man er pliktig å alltid SE fresh ut, men det er jo mer attraktivt og interessant med noen som generelt sett tar godt vare på seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått «trilleturføtter». Aldri hatt problemer med sprukne hæler etc før, men har fått det nå, og syntes ingenting hjalp. 
 

Triks: Jeg tok frem to brødposer og så smurte jeg masse rå honning på føttene (to håndfuller) og puttet føttene i posene. Knøt igjen posene og tok på sokker for å holde dem på plass. Satte på en film, og da den var ferdig to timer seinere gikk jeg på badet og skyllet bort honningen. Da var den tykke, sprukne huden helt løs som en slags «grøt», så jeg fjernet den med frotté og en fotfil, og tok på bodybutter. 
 

Nå har jeg gjentatt det hver helg en stund, og har føtter som tror det er sommer og sol! 

Anonymkode: 8f4d2...6c6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid maskara (alltid på jakt etter den perfekte). Å bruke lypsyl med litt farge frisker opp. Selvbruningsdråper i ansiktskrem. Farge øyenbryn (oj, det må gjøres snarest). Nøytrale, praktiske klær som sitter godt. Friske opp med tilbehør. Tørrsjampo kan være redningen. Vet ikke hvor bra dette er men miracellvann og mikrofiberklut til ansikt. God øyekrem. Ansiktsmasker. Dusjoljer, så slipper jeg body lotion.

Anonymkode: 823d5...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syreeksfoliering. Bruk et serum/toner med AHA (f.eks. melkesyre eller glykolsyre for normal/tørr hud) eller BHA (salicylsyre for kombinasjon/fet hud). Det er bare å påføre produktet enten morgen eller kveld, etter rens/vask og før fukt, så eksfolieres døde hudceller skånsomt og effektivt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var redd tråden min døde, så ble veldig glad for svar 😄 Kan prøve å samle alle tips i øverste innlegg etterhvert!

Mitt nyttårsforsett er nemlig å ikke forfalle, ikke lyst til å få stempel som "sliten småbarnsmor". Jeg har gått litt "all-in" så her er nye ting jeg prøver:
 

- Ole Henriksen sin øyekrem, har lest så mye om den (ikke fått enda)
- Begynt å legge meg 1 time tidligere (muligens det som utgjør mest forskjell :P )
- Kjøpt bambus-putetrekk (skal visstnok være bra for hud og hår)
- 10 minutter syrepeeling fra The Ordinary
- Sånne sokker som gjør at føttene flasser (til deg med trilleføtter)
- Nattkrem med A-vitamin
- Begynt å kjøpe klær av bedre kvalitet (prøver f.eks unngå polyester, akryl og nylon), og med farger og snitt som kler meg.
- Avhengig av tørrsjampo
- Kjøpt dyr hårkur

Ting som IKKE fungerte: 
- Kjøpte meg svindyr foundation for glød (Armani Luminous Silk), bortkastede penger for min del. Skjønner ikke hypen.

Anonymkode: c1637...cde

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint tips til tørre og sprukne føtter her oppe! Jeg er barnløs, men har fått slike føtter fordi jeg har sluttet å ta kollektivtransport under pandemien :)

Ellers har jeg kommet i den alderen hvor huden blir merkbart tørrere, så min gode investering for 2021 er en god fuktmaske. Ser allerede at en del av gløden har kommet tilbake.

Er glad i å bruke eyeliner, men vanskelig å legge det pent på morgenen og det begynner å se litt hardt ut i min alder. Så nå legger jeg litt øyenskygge nederst ved vippene for å gi dem litt definisjon. Et tips jeg plukket opp fra KK eller Kamille :)

Anonymkode: 68dbf...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har fått «trilleturføtter». Aldri hatt problemer med sprukne hæler etc før, men har fått det nå, og syntes ingenting hjalp. 
 

Triks: Jeg tok frem to brødposer og så smurte jeg masse rå honning på føttene (to håndfuller) og puttet føttene i posene. Knøt igjen posene og tok på sokker for å holde dem på plass. Satte på en film, og da den var ferdig to timer seinere gikk jeg på badet og skyllet bort honningen. Da var den tykke, sprukne huden helt løs som en slags «grøt», så jeg fjernet den med frotté og en fotfil, og tok på bodybutter. 
 

Nå har jeg gjentatt det hver helg en stund, og har føtter som tror det er sommer og sol! 

Anonymkode: 8f4d2...6c6

Vær forsiktig med dette. 

Når du en gang slutter så vil problemet komme tilbake x10 og føttene dine vil bli vonde.

Anonymkode: 6c15e...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har fått «trilleturføtter». Aldri hatt problemer med sprukne hæler etc før, men har fått det nå, og syntes ingenting hjalp. 
 

Triks: Jeg tok frem to brødposer og så smurte jeg masse rå honning på føttene (to håndfuller) og puttet føttene i posene. Knøt igjen posene og tok på sokker for å holde dem på plass. Satte på en film, og da den var ferdig to timer seinere gikk jeg på badet og skyllet bort honningen. Da var den tykke, sprukne huden helt løs som en slags «grøt», så jeg fjernet den med frotté og en fotfil, og tok på bodybutter. 
 

Nå har jeg gjentatt det hver helg en stund, og har føtter som tror det er sommer og sol! 

Anonymkode: 8f4d2...6c6

Hva er rå honning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FlikkFlakk skrev (57 minutter siden):

C-vitamin krem/serum gjør at huden ser mye klarer og friskere ut.

Hvilken bruker du?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Apocalypte said:

Hvilken bruker du?   

Det lurte jeg også på! Jeg bruker en fra Dr. Organic, men synes ikke jeg ser særlig til endring. Har brukt daglig i to måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde knapt sett ut som et menneske uten selvbruning og øyebrynfarge. Er så blond og blek...

Ellers så må nok syrepeeling til og en god fuktighetskrem. Nå er jeg så gammel at jeg trenger serum også, men har vært sliten småbarnsmor i snart tjue år 😂

Jeg sminker meg daglig og et minimum er maskara og concealer under øynene. 
 

På leppene er Clarins lipglossen helt strålende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har tips til en veldig bra tørrsjampoo? Ekstra pluss hvis den er allergivennlig. Gir blaffen i hva den koster, bare den er superbra. 

Anonymkode: 0082d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brisinga skrev (7 minutter siden):

Jeg hadde knapt sett ut som et menneske uten selvbruning og øyebrynfarge. Er så blond og blek...

Ellers så må nok syrepeeling til og en god fuktighetskrem. Nå er jeg så gammel at jeg trenger serum også, men har vært sliten småbarnsmor i snart tjue år 😂

Jeg sminker meg daglig og et minimum er maskara og concealer under øynene. 
 

På leppene er Clarins lipglossen helt strålende...

Hvilken concealer?

Anonymkode: bae33...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som har tips til en veldig bra tørrsjampoo? Ekstra pluss hvis den er allergivennlig. Gir blaffen i hva den koster, bare den er superbra. 

Anonymkode: 0082d...1d8

Batiste sin er bra, liker de med farge så jeg slipper å bli grå. Men gjør deg veldig matt da, skulle ønske det fantes en tørrsjampo med litt glans.

Anonymkode: c1637...cde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fint tips til tørre og sprukne føtter her oppe! Jeg er barnløs, men har fått slike føtter fordi jeg har sluttet å ta kollektivtransport under pandemien :)

Ellers har jeg kommet i den alderen hvor huden blir merkbart tørrere, så min gode investering for 2021 er en god fuktmaske. Ser allerede at en del av gløden har kommet tilbake.

Er glad i å bruke eyeliner, men vanskelig å legge det pent på morgenen og det begynner å se litt hardt ut i min alder. Så nå legger jeg litt øyenskygge nederst ved vippene for å gi dem litt definisjon. Et tips jeg plukket opp fra KK eller Kamille :)

Anonymkode: 68dbf...009

Kan jeg spørre hva den fuktmasken du bruker heter? Min hud er også i desperat behov for fukt for tiden! :) 

Anonymkode: 9c3ac...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...