Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.1.2021 den 19.37):

Noen som ikke kjenner då mye av gonal f? 6. dagen og kjenner ingenting... redd for at det er for lav dose. Sist gang på samme dose følte jeg at det var litt stint liksom i magen, hadde litt vondt. Kjenner null og niks nå. 

Anonymkode: f004b...ab9

Jeg får gonal-300 og kjenner meg kvalm og sliten hele tiden. Har spydd flere ganger. Dag 10 nå, uttak på onsdag. Når skal på på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Littforironisk skrev (12 timer siden):

Jeg får gonal-300 og kjenner meg kvalm og sliten hele tiden. Har spydd flere ganger. Dag 10 nå, uttak på onsdag. Når skal på på UL?

Jeg hadde rett, hadde ikke skjedd så mye så fikk økt dosen til 200 og deretter 250. Hatt ul , torsdag, lørdag og så på mandag. Er få folikler der😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littforironisk skrev (15 timer siden):

Og ikke høy å reagere sånn 😞 Er det vanlig bivirkning på sprøytene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som bor i kommuner som grenser til Nordre Follo og er midt i stimulering før egginnsett/uttak? Skal egentlig på ultralyd i morgen i Asker og har lett etter tiltak som har med IVF/GU-undersøkelser å gjøre. I og med at dette kom fredag ettermiddag har jeg ikke fått hørt med verken Porsgrunn eller dit jeg skal i morgen. Noen som er i lignende situasjon? 

Anonymkode: a033b...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen som bor i kommuner som grenser til Nordre Follo og er midt i stimulering før egginnsett/uttak? Skal egentlig på ultralyd i morgen i Asker og har lett etter tiltak som har med IVF/GU-undersøkelser å gjøre. I og med at dette kom fredag ettermiddag har jeg ikke fått hørt med verken Porsgrunn eller dit jeg skal i morgen. Noen som er i lignende situasjon? 

Jeg bor ikke i noen kommuner som grenser til, men må inn til Oslo da jeg holder på med hormonstimulering. Håper det fremdeles går tog/trikk. 
Ellers vil jeg tro det gjelder som nødvendig reise? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde rett, hadde ikke skjedd så mye så fikk økt dosen til 200 og deretter 250. Hatt ul , torsdag, lørdag og så på mandag. Er få folikler der😢

Uff, det var dumt å høre. Har de sagt noe om uttak? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og ikke høy å reagere sånn 😞 Er det vanlig bivirkning på sprøytene? 

Ja, det er det. 

7EC6E5FD-F2CB-488A-97D5-40F6695AB3CF.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Littforironisk skrev (13 minutter siden):

Uff, det var dumt å høre. Har de sagt noe om uttak? 

Ja, det er det. 

7EC6E5FD-F2CB-488A-97D5-40F6695AB3CF.png

Å , jeg har jo lest det pakningsvedlegget der et par ganger... jaja, hold ut! 
Det var vel fire på gang der så hørtes ut som det blir aktuelt med uttak, litt lei meg for å bruke opp ett uttak på så få, men sånn er det. Vet ikke om det plutselig kan komme flere som er aktuelle nå som jeg har økt dosen en gang til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang refusjon fra Helfo☺️ Er det noen som vet når man skal sende inn kvitteringer og hvilke som skal sendes inn? Det står at når man har kommet over egenbetalingsbeløpet på typ 18000,- skal kvitteringer sendes inn. Samtidig står det at kvitteringene må sendes inn innen 6 mnd fra datoen kjøpet ble utført. I mitt tilfelle rekker jeg ikke å komme over 18000,- før det har gått 6 mnd fra første legemiddelkjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (23 minutter siden):

Ang refusjon fra Helfo☺️ Er det noen som vet når man skal sende inn kvitteringer og hvilke som skal sendes inn? Det står at når man har kommet over egenbetalingsbeløpet på typ 18000,- skal kvitteringer sendes inn. Samtidig står det at kvitteringene må sendes inn innen 6 mnd fra datoen kjøpet ble utført. I mitt tilfelle rekker jeg ikke å komme over 18000,- før det har gått 6 mnd fra første legemiddelkjøp. 

De holder regnskap for deg, så det er bare å sende inn fortløpende etter uttak/innsett, da får du med deg papirer som skal sendes ved kvitteringene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har (forhåpentligvis) innsett på onsdag i Oslo (privat) og jeg satser på at det ikke blir påvirket av de nye tiltakene. De private stoppet jo ikke behandlinger i mars heller hvis jeg har forstått det riktig. Jeg håper de har skjønt etter mars at de ikke kan avbryte påbegynte behandliger i det offentlige heller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo2020 skrev (32 minutter siden):

Jeg har (forhåpentligvis) innsett på onsdag i Oslo (privat) og jeg satser på at det ikke blir påvirket av de nye tiltakene. De private stoppet jo ikke behandlinger i mars heller hvis jeg har forstått det riktig. Jeg håper de har skjønt etter mars at de ikke kan avbryte påbegynte behandliger i det offentlige heller! 

De avbryter vel ikke forsøk rett før uttak? Bruker mange penger på medisiner for å avbryte alt? Faen ikke aktuelt ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De avbryter vel ikke forsøk rett før uttak? Bruker mange penger på medisiner for å avbryte alt? Faen ikke aktuelt ! 

De gjorde det i det offentlige i mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo2020 skrev (1 time siden):

Ut i fra det jeg har hørt så fikk de som var nært uttak/innsett fullføre regimet? 
Altså, om de stengte ned et par dager før uttak så fikk de det gjaldt uttak til fastsatt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mars måtte de avbryte da alt av medisinsk personell skulle få nødvendig opplæring dersom det ble behov for flere mtp sykehusinnleggelser pga covid. Jeg vil anta at det ikke blir nedstengt nå, med mindre kapasiteten til de som behandler covid- innleggelser bryter sammen og har behov for hjelp fra andre avdelinger. Så, krysser fingrene for at de får utbrudd under kontroll så sykehusene kan fortsette med ivf osv 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (På 23.1.2021 den 0.01):

Hei! Noen som er på stimulering nå? Begynte på 112, 5 menopur på tirsdag, og skal ta fyremadel fra i morgen i tillegg. Ultralyd på mandag 🤯. Første runde for oss, og mannen er selvfølgelig bortreist 😔. Det har gått bra med bestevenninne og mamma som støtte, men litt rart er det likevel. Føler det er første gang det er håp på lang tid 🙃🥰. Vi skal gjennom ICSI. Andre med erfaring ?  Mannlig faktor her 🙂. Jeg har forøvrig AMH på 48, så de var redd for overstimulering om de gikk hardt ut med hormoner første runde 🤯💉

Vi hadde ICSI pga mannlig faktor. Husker ikke hva jeg hadde i AMH, men ble litt overstimulert selv med ganske lav dose Gonal-F, som tilsvarer Menopur, antar jeg. Fikk likevel ut "bare" 6 egg (de håpet på 12 stk). Ble gravid på første forsøk og fikk 1 blastocyst på frys. Min mann var bortreist en del under stimuleringen og innsetting, så måtte klare meg selv for det meste. Men det gikk greit det. Masse lykke til!! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solo2020 skrev (2 timer siden):

Oi shit, det er ikke ok 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, AnonymBruker said:

Oi shit, det er ikke ok 😩

Mitt innsett neste uke ble avlyst pga jeg bor i en av nabokommunene til Nordre Follo. Utrolig kjipt men får jo ikke gjort så mye med det pga den situasjonen som er nå 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt innsett neste uke ble avlyst pga jeg bor i en av nabokommunene til Nordre Follo. Utrolig kjipt men får jo ikke gjort så mye med det pga den situasjonen som er nå 😢 

Det forstår jeg ❤️ Forferdelig! Enda verre syns jeg det er om man har gått på medisiner til mange 1000 forgjeves. Uttakene burde gå som planlagt!

Heldigvis bor ikke jeg i noen av de kommunene så krysser fingrene. Samtidig hadde jeg så dårlig respons, måtte ha mye høyere dose av medisiner enn de trodde at på en måte greit om uttak blir avbrutt så kanskje det blir flere egg der... 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

missamerica skrev (3 timer siden):

Vi hadde ICSI pga mannlig faktor. Husker ikke hva jeg hadde i AMH, men ble litt overstimulert selv med ganske lav dose Gonal-F, som tilsvarer Menopur, antar jeg. Fikk likevel ut "bare" 6 egg (de håpet på 12 stk). Ble gravid på første forsøk og fikk 1 blastocyst på frys. Min mann var bortreist en del under stimuleringen og innsetting, så måtte klare meg selv for det meste. Men det gikk greit det. Masse lykke til!! ❤️ 

Tusen takk for svar. 14 eggposer, men flere langt i fra modne på ultralyd i dag. Så skal visst inn igjen til onsdag for å vurdere på ny 🙃. Gått over alt forventning til nå med stimuleringen. Håper det sitter på første for oss også 🤞. Bare å holde håpet oppe til det motsatte eventuelt blir bevisst 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det forstår jeg ❤️ Forferdelig! Enda verre syns jeg det er om man har gått på medisiner til mange 1000 forgjeves. Uttakene burde gå som planlagt!

Heldigvis bor ikke jeg i noen av de kommunene så krysser fingrene. Samtidig hadde jeg så dårlig respons, måtte ha mye høyere dose av medisiner enn de trodde at på en måte greit om uttak blir avbrutt så kanskje det blir flere egg der... 🤷‍♀️

Da krysser jeg fingrene for deg og at det blir flere egg nå eller neste syklus - og at ingenting blir avlyst ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...