AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #41 Del Skrevet 12. januar 2021 1 hour ago, Marmorape said: Hehe, det er en veldig god prioritering av pengebruk 😎🌴 Jeg har på en måte lyst på det du sier om fleksibilitet og god oppfølging, vil at det bare skal gå så smooth som mulig. Men hvis vi rekker et forsøk privat først så tenker jeg at vi har med den erfaringen og er litt mer styrket hvis vi går i gang med det offentlig. Men så vet jeg jo at mange er superfornøyde offentlig også! Og det er tross alt mye penger det er snakk om. Jeg er litt usikker på om vi er kvalifisert i det offentlige (enda), ettersom jeg hadde en graviditet for mindre enn ett år siden. Men vi har jo totalt sett prøvd å få barn i ca 20 mnd nå. Begynner man å telle på nytt når man har en mislykket graviditet? Ja, dessverre. Opplevde dette selv. Begynte å prøve i mars 2019, hadde to spontanaborter på rad, siste i desember 2019. Etter 6 mnd ble jeg henvist til en offentlig gynekolog, men de nektet å gi meg time før januar 2021. Vi tok utredning privat, og det var verdt hver eneste krone. Men vi ba ikke om henvisning til offentlig IVF, fordi de fant ikke noe galt, og vi valgte å prøve noen mnd til. Anonymkode: 7e686...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 12. januar 2021 #42 Del Skrevet 12. januar 2021 Marmorape skrev (1 time siden): Hehe, det er en veldig god prioritering av pengebruk 😎🌴 Jeg har på en måte lyst på det du sier om fleksibilitet og god oppfølging, vil at det bare skal gå så smooth som mulig. Men hvis vi rekker et forsøk privat først så tenker jeg at vi har med den erfaringen og er litt mer styrket hvis vi går i gang med det offentlig. Men så vet jeg jo at mange er superfornøyde offentlig også! Og det er tross alt mye penger det er snakk om. Jeg er litt usikker på om vi er kvalifisert i det offentlige (enda), ettersom jeg hadde en graviditet for mindre enn ett år siden. Men vi har jo totalt sett prøvd å få barn i ca 20 mnd nå. Begynner man å telle på nytt når man har en mislykket graviditet? Aner ikke hvordan det er 🤷♀️. Jeg har leddgikt i tillegg, så her har svangerskap vært veldig nøye planlagt før vi kunne bli prøvere i det heletatt. Noen utfordringer på veien med utmattelse og betennelser. Men nå håper jeg det bare kan klaffe 🤞. Heldigvis er det ikke leddgikten sin skyld at vi ikke blir gravid, den har tatt ifra meg så mye annet 😬. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 12. januar 2021 #43 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dessverre. Opplevde dette selv. Begynte å prøve i mars 2019, hadde to spontanaborter på rad, siste i desember 2019. Etter 6 mnd ble jeg henvist til en offentlig gynekolog, men de nektet å gi meg time før januar 2021. Vi tok utredning privat, og det var verdt hver eneste krone. Men vi ba ikke om henvisning til offentlig IVF, fordi de fant ikke noe galt, og vi valgte å prøve noen mnd til. Anonymkode: 7e686...dd1 Ble det IVF privat, eller gikk det av seg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 12. januar 2021 #44 Del Skrevet 12. januar 2021 Førstegangsprøvene skrev (1 time siden): Aner ikke hvordan det er 🤷♀️. Jeg har leddgikt i tillegg, så her har svangerskap vært veldig nøye planlagt før vi kunne bli prøvere i det heletatt. Noen utfordringer på veien med utmattelse og betennelser. Men nå håper jeg det bare kan klaffe 🤞. Heldigvis er det ikke leddgikten sin skyld at vi ikke blir gravid, den har tatt ifra meg så mye annet 😬. Håper du er en av dem som raskt får full klaff med IVF! 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 12. januar 2021 #45 Del Skrevet 12. januar 2021 Marmorape skrev (3 minutter siden): Håper du er en av dem som raskt får full klaff med IVF! 🤞 Tusen takk! Det håper jeg også. Mannlig faktor her. Så har et lite håp når svømmerene får litt hjelp ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 12. januar 2021 #46 Del Skrevet 12. januar 2021 hjema skrev (8 timer siden): Vi har prøvd i nå snart 19 mnd. Tenker offentlig ja, men vi har faktisk diskutert å gå privat en runde først om det er sånn at ventelisten er alt for lang. Håper på brev i posten snaart 🤞😬 Du får ha lykke til og krysse fingrene for at dere blir gravide før ivf eller at det sitter på første ivf forsøk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 12. januar 2021 #47 Del Skrevet 12. januar 2021 Hei! Vi satte i gang med første forsøk 5.1, og var i dag på første UL hos St.olavs. Vi tok selve utredningen på Medicus, hvor vi fant ut det er mannlig faktor som gjør at vi må ha IVF(icsi), jeg hadde fine prøver, og en AMH på ca 16. Jeg er 27 år. Etter 7 dager på 150iu Menopur hadde jeg i dag første UL, Som viste 3(!!!) eggposer som begynner å bli store nok. Jeg ble helt sjokkert... På medicus sa de at alt var topp, og hadde stor tro på mange fine egg.. Legen hos St olavs sa til og med at jeg ligger under normalen ifht. Fruktbarhet, og ville ikke gjøre noe med dosen min før et eventuelt egguttak på Mandag.. har noen av dere opplevd det samme?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #48 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Shit! Vi skal til Haugesund, og der står det 24-48 uker! 😱 De andre plassene har mellom 4-12 uker ventetid! noen som vet hvorfor det er så ekstremt lang ventetid akkurat der? Anonymkode: 841bd...30e Vi var også der, sett deg opp på ringeliste om dere kan komme pÅ kort varsel, de ringte oss etter en måned. Anonymkode: 659be...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 12. januar 2021 #49 Del Skrevet 12. januar 2021 aishaaa skrev (3 minutter siden): Hei! Vi satte i gang med første forsøk 5.1, og var i dag på første UL hos St.olavs. Vi tok selve utredningen på Medicus, hvor vi fant ut det er mannlig faktor som gjør at vi må ha IVF(icsi), jeg hadde fine prøver, og en AMH på ca 16. Jeg er 27 år. Etter 7 dager på 150iu Menopur hadde jeg i dag første UL, Som viste 3(!!!) eggposer som begynner å bli store nok. Jeg ble helt sjokkert... På medicus sa de at alt var topp, og hadde stor tro på mange fine egg.. Legen hos St olavs sa til og med at jeg ligger under normalen ifht. Fruktbarhet, og ville ikke gjøre noe med dosen min før et eventuelt egguttak på Mandag.. har noen av dere opplevd det samme?? Hmm. Så rart at de ikke justerer opp dosen? Når tenker de du skal ha uttak da? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 12. januar 2021 #50 Del Skrevet 12. januar 2021 Førstegangsprøvene skrev (25 minutter siden): Hmm. Så rart at de ikke justerer opp dosen? Når tenker de du skal ha uttak da? 🤔 Uttak førstkommende Mandag. Ville ikke justere opp dosen i frykt for å «ødelegge» de 3 eggposene som allerede snart er store nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 12. januar 2021 #51 Del Skrevet 12. januar 2021 aishaaa skrev (1 minutt siden): Uttak førstkommende Mandag. Ville ikke justere opp dosen i frykt for å «ødelegge» de 3 eggposene som allerede snart er store nok... Man trenger bare et godt egg da! 🤞 For dere 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aishaaa Skrevet 12. januar 2021 #52 Del Skrevet 12. januar 2021 Førstegangsprøvene skrev (2 minutter siden): Man trenger bare et godt egg da! 🤞 For dere 😉 Joda, men når man får forespeilet at man vil kunne være på grensa til å kunne bli overstimulert, til å komme i gang å ende opp med 3 potensielle egg - da mister man litt motet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #53 Del Skrevet 12. januar 2021 2 hours ago, Marmorape said: Ble det IVF privat, eller gikk det av seg selv? Det gikk heldigvis av seg selv, tok 11 mnd for å oppnå en ny graviditet etter den siste SA'en. Håper at 2021 blir deres år! ❤️ Anonymkode: 7e686...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 12. januar 2021 #54 Del Skrevet 12. januar 2021 aishaaa skrev (1 time siden): Hei! Vi satte i gang med første forsøk 5.1, og var i dag på første UL hos St.olavs. Vi tok selve utredningen på Medicus, hvor vi fant ut det er mannlig faktor som gjør at vi må ha IVF(icsi), jeg hadde fine prøver, og en AMH på ca 16. Jeg er 27 år. Etter 7 dager på 150iu Menopur hadde jeg i dag første UL, Som viste 3(!!!) eggposer som begynner å bli store nok. Jeg ble helt sjokkert... På medicus sa de at alt var topp, og hadde stor tro på mange fine egg.. Legen hos St olavs sa til og med at jeg ligger under normalen ifht. Fruktbarhet, og ville ikke gjøre noe med dosen min før et eventuelt egguttak på Mandag.. har noen av dere opplevd det samme?? Selvom det ikke er noe galt med deg, så vet man jo likevel ikke hvordan du responderer på hormoner. Jeg hadde tre på mitt første, men 9 på andre med andre hormoner. Fordi det er meg som er problemet her har det fortsatt ikke gått, men det kan fint fortsatt gå for deg! Min søster fikk ut 5,hvor et overlevde, og han er nå 5 straks. Krysser fingrene 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. januar 2021 #55 Del Skrevet 12. januar 2021 aishaaa skrev (1 time siden): Hei! Vi satte i gang med første forsøk 5.1, og var i dag på første UL hos St.olavs. Vi tok selve utredningen på Medicus, hvor vi fant ut det er mannlig faktor som gjør at vi må ha IVF(icsi), jeg hadde fine prøver, og en AMH på ca 16. Jeg er 27 år. Etter 7 dager på 150iu Menopur hadde jeg i dag første UL, Som viste 3(!!!) eggposer som begynner å bli store nok. Jeg ble helt sjokkert... På medicus sa de at alt var topp, og hadde stor tro på mange fine egg.. Legen hos St olavs sa til og med at jeg ligger under normalen ifht. Fruktbarhet, og ville ikke gjøre noe med dosen min før et eventuelt egguttak på Mandag.. har noen av dere opplevd det samme?? Første forsøk er ofte et test-forsøk der de gjør seg erfaringer med hvordan du reagerer på medisinene. Det er heller ikke ukjent at de får ut flere egg enn de ser også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marmorape Skrevet 12. januar 2021 #56 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det gikk heldigvis av seg selv, tok 11 mnd for å oppnå en ny graviditet etter den siste SA'en. Håper at 2021 blir deres år! ❤️ Anonymkode: 7e686...dd1 Så bra! Tusen takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Førstegangsprøvene Skrevet 12. januar 2021 #57 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) aishaaa skrev (1 time siden): Joda, men når man får forespeilet at man vil kunne være på grensa til å kunne bli overstimulert, til å komme i gang å ende opp med 3 potensielle egg - da mister man litt motet Veldig forstålig 🙃 får ikke store dosene selv første runde. Så er litt redd for det samme som hos deg at det da blir få egg. Men så lenge det er sjangs, er det håp 🙃 Endret 12. januar 2021 av Førstegangsprøvene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #58 Del Skrevet 12. januar 2021 Dame1989 skrev (20 timer siden): I oktober når jeg tok privat ultralyd sa gynekologen at han ikke var bekymret. Men begynner selv å bli veldig bekymret nå. Jeg nevnte ivf og han sa at jeg ikke skulle tenke på det. Begynt på ny runde med Letrozol i dag igjen, kun enkel dose da jeg får el hver måned. Har dere prøvd lenge? Tenker dere å prøve offentlig ivf? Åja, jeg fikk også beskjed om å ikke være bekymret.. gynekologen tenkte først at siden jeg har mye eggposer så er det ikke sikkert jeg har eggløsning hver måned, men jeg har fått positive eggløsningstester hver måned så derfor mener han jeg har eggløsning. Men jeg har jo hørt av flere her inne si at man kan jo ikke vite 100% sikkert at man har eggløsning med testene.. den viser bare økning av LH. Rart at du og maange andre får prøve de medisinene selv om dere har EL hver måned🤔 han gynekologen jeg har snakket med var ikke positiv til det i det hele tatt😅 Vi har prøvd siden Oktober 2019, så er ganske lei av å få negativ test og mensen hver måned har også flere veninner og folk i familien som er gravide og/eller har fått barn nettopp. Vi tenker offentlig IVF ja, og det blir i Haugesund siden det er nærmest oss.. men den har ekstrem lang ventetid.. 24 uker til forsamtale og 24 uker til for selve behandlingen begynner, så vi får se 😕 ble litt langt plutselig sorry😅 Anonymkode: 841bd...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #59 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi var også der, sett deg opp på ringeliste om dere kan komme pÅ kort varsel, de ringte oss etter en måned. Anonymkode: 659be...a92 Hm ja det tror jeg ikke går da vi begge er i full jobb + at det er 3 timer å kjøre bort til Haugesund i fra her vi bor 😅😞 Anonymkode: 841bd...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #60 Del Skrevet 12. januar 2021 Hei! Er i gang med første ivf forsøk på riksen. Er 32 år gammel. Har satt inn 2 egg privatklinikk og hatt noen inseminasjoner. Aldri fått positiv test. Lurer på noe: Noen som har tatt prednisolon? Evt hvorfor, hvor mye , fra når og hvor lenge? Hvilke smertestillende får man før uttak hos riksen? Jeg kjente ikke så mye sist uttak, men redd for at det skal gjøre vondt nå. Føler at man liksom ikke har fått så mye info og det står at de ikke har tid til så mange spørsmål så man må evt bestille legetime om en trenger å snakke med lege. Har jo gjort oss noen erfaringer ved det forsøket man har hatt før, men det har de vel ikke tid til å høre på? Anonymkode: f004b...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå