Gå til innhold

Forlovet, men ingen hensikt til å gifte seg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et vennepar har nylig forlovet seg. Da jeg hørte nyheten, gratulerte jeg dem osv. Men så sa de at de ikke hadde tenkt å gifte seg, kun være forlovet. Dette forvirret meg veldig. Er ikke hele vitsen med å forlove seg å gifte seg i fremtiden? Hva er deres tanker rundt dette?

Anonymkode: 11ec7...f28

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En forlovelse er en avtale om å gifte seg. Har man ikke tenkt å gifte seg er man heller ikke forlovet, bare tulleforlovet slik som småbarn i barnehagen leker......

Anonymkode: 918de...587

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er helt uvanlig, uansett så er ikke dette noe jeg bryr meg om. Folk får gjøre som de vil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt et par mener ekteskap er hensiktsmessig eller ei, er vel opp til nettopp dette paret (og eventuelt deres advokater) å vurdere. Det er jo mange hensyn å ta før man bestemmer hvilken juridisk ordning som er mest hensiktsmessig.

Anonymkode: 54190...61c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som gjør det slikt, og det må da folk få Lov til. Da min mann fridde til meg tenkte jeg det kom til å blir en «evig forlovelse», men vi giftet oss faktisk etter veldig kort tid fordi familien våres tok litt over. Helt greit det, altså, men jeg orker liksom ikke det styret med å planlegge.

Anonymkode: 197b6...7d2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelse er jo en avtale om giftermål, selv om det ikke er juridisk bindende (slik det var tidligere). Virker litt meningsløst å være forlova når man ikke har tenkt å gifte seg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror noen vil ha ring på fingeren for å "vise omverden" at de er et par, men vil ikke gifte seg.

Vet om flere par som har vært forlovet i årevis.

Anonymkode: f28d3...83a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært forlovet i 20 år 😂 Det er da bare ett symbol på at det er oss to. Kan ikke være ett så veldig stort problem for andre.

Anonymkode: ad3bc...a3d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å gifte oss akkurat nå, vi stresser ikke med det. Så vi sier at vi ikke har planer om det, men likevel er det jo en mulighet inn i fremtiden. Sånn om 10-15 år så kan det føles helt greit å gifte seg. 

Jeg er heller ikke av den typen som har en storslått dag der alt handler om å vise penger. Jeg tenker at om det blir et bryllup her, så blir det stille og rolig. 

Så vi er et par som nettopp har blitt forlovet og korte versjonen er at vi ikke har planer om å gifte oss. 

Anonymkode: eb50a...f50

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Et vennepar har nylig forlovet seg. Da jeg hørte nyheten, gratulerte jeg dem osv. Men så sa de at de ikke hadde tenkt å gifte seg, kun være forlovet. Dette forvirret meg veldig. Er ikke hele vitsen med å forlove seg å gifte seg i fremtiden? Hva er deres tanker rundt dette?

Anonymkode: 11ec7...f28

Altså, whatever. :vetikke: Deres sak, liksom. 

Anonymkode: 38b4a...0c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er et problem eller noe slikt. Ble bare forvirret, da jeg var usikker på hvor vanlig dette er, og at paret kunngjorde forlovelsen offentlig, på en slik måte at det kan tolkes som at de skal gifte seg (noe jeg derfor trodde før jeg snakket med dem personlig). Altså, de brukte ikke ordene "vi skal gifte oss" eller noe, men noe lignende, og la ut bilde. Og takket for gratulasjoner fra flere. 

Anonymkode: 11ec7...f28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Et vennepar har nylig forlovet seg. Da jeg hørte nyheten, gratulerte jeg dem osv. Men så sa de at de ikke hadde tenkt å gifte seg, kun være forlovet. Dette forvirret meg veldig. Er ikke hele vitsen med å forlove seg å gifte seg i fremtiden? Hva er deres tanker rundt dette?

Anonymkode: 11ec7...f28

Helt enig. Det der er så utrolig dust syns jeg. Da har det jo ingen hensikt å forlove seg heller da. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er tåpelig, men hadde ikke sagt noe til dem. De føler seg vel mer knyttet til hverandre enn bare kjærester da, selv om de ikke er det.

Anonymkode: 21afd...a67

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En forlovelse er en avtale om å gifte seg. Har man ikke tenkt å gifte seg er man heller ikke forlovet, bare tulleforlovet slik som småbarn i barnehagen leker......

Anonymkode: 918de...587

Helt enig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt uvanlig, men jeg synes likevel det er helt uforståelig. En forlovelse er at man har blitt enige om å gifte seg.

Hvis ikke blir det omtrent som å gå rundt til folk å si at "jeg insisterer på at sola er grønn, selv om du tror den er gul". :rolleyes: 

Anonymkode: 80deb...2b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley99

Folk skal selvfølgelig få gjøre hva dem vil, men det virker utrolig rart. Kanskje de har missforstått hva forlovelse er for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

En forlovelse er at man har blitt enige om å gifte seg. 

Lurer litt på hvordan samtalen deres rundt temaet var. De kan jo egentlig verken ha blitt enige om forlovelse eller giftemål, siden giftemål er giftemål, og forlovelse skal føre til giftemål 🤷🏻‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange som har forlovet seg men aldri giftet seg. Hvem bryr seg om hva andre gjør?
Fordelen er jo at man slipper å dra i bryllup 😄

Anonymkode: 332ea...cd5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er av den oppfatningen at giftemål er tull, men vi kan veldig gjerne forlove oss mener han. Han mener at forlovelse er like forpliktende.  Mange folk som tenker slik. 

Anonymkode: 32441...166

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine ører skriker det ung og umoden "se så forelsket og voksne og seriøse vi er"-demonstrering. Folk må jo kalle seg hva de vil, det skader ingen, men jeg synes det er litt latterlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...