Gå til innhold

Er forsikret i if, men er ikke tilgjengelig akkurat nå. Har det noe med at jeg mistet sertifikatet?

knulleGuden666

Anbefalte innlegg

Har noen andre if og får dere opp det samme? 

Jeg har flere forsikringer utover bilen, jeg har enda ikke levert skiltene på bilen så bilforsikring er ikke sagt opp, men kan det ha noe med at jeg mistet sertifikatet 1 januar? Har uansett flere forsikringer enn bare bilen, så synes dette er rart! 

Gidder ikke ringe if om det er en feil hos de

Screenshot_20210108_064619_com.ifinsurance.LoginAppNo.jpg

Endret av Galdhøpiggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, det har ingenting med at du mistet sertifikatet. Det er fullt lovlig å eie/forsikre bil selv om man ikke har sertifikat.

Anonymkode: 2b5c6...9fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det har ingenting med at du mistet sertifikatet. Det er fullt lovlig å eie/forsikre bil selv om man ikke har sertifikat.

Anonymkode: 2b5c6...9fe

Det er det jeg også mener, men synes det er rart jeg ikke kommer inn å får sjekket mine forsikringer, det må vel da være at if har noen problemer i sine systemer? Fikk denne i går og der står det jo at jeg er forsikret. 

Er bare skummelt om forsikringen er vekk i fall huset begynner å brenne osv 

Screenshot_20210108_073528.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er i hvert fall forsikret som vanlig, selv om du ikke har førerkort.
Jeg kommer inn på siden da, så du kan jo prøve å ringe dem hvis du lurer på hva som er feil. 

Anonymkode: 98dc5...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er i hvert fall forsikret som vanlig, selv om du ikke har førerkort.
Jeg kommer inn på siden da, så du kan jo prøve å ringe dem hvis du lurer på hva som er feil. 

Da får jeg ringe de å høre, trodde de hadde noen problemer i sine systemer, men når du kommer inn er det nok ikke det.

Litt flaut å ringe å si at jeg har mistet lappen, kan de da sette opp prisen pga det? Det kan kanskje hende de allerede har fått det med seg og, at politiet har gitt beskjed eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden):

..........kan de da sette opp prisen pga det? Det kan kanskje hende de allerede har fått det med seg og, at politiet har gitt beskjed eller noe? 

Nei på begge spørsmål.
 Forsikringen til bilen din tillater at hvem som helst med kompetansebevis kan kjøre den.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Galdhøpiggen skrev (6 minutter siden):

Da får jeg ringe de å høre, trodde de hadde noen problemer i sine systemer, men når du kommer inn er det nok ikke det.

Litt flaut å ringe å si at jeg har mistet lappen, kan de da sette opp prisen pga det? Det kan kanskje hende de allerede har fått det med seg og, at politiet har gitt beskjed eller noe? 

Nei, det kan de ikke. Så lenge du ikke kjører bilen og krasjer, så er ikke det deres sak i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (11 minutter siden):

Nei på begge spørsmål.
 Forsikringen til bilen din tillater at hvem som helst med kompetansebevis kan kjøre den.  

Ja, men det er jo slik at om man får skade går premien opp, kan vel hende de anser å miste lappen som nesten det samme som skade? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, det kan de ikke. Så lenge du ikke kjører bilen og krasjer, så er ikke det deres sak i det hele tatt. 

Håper ikke det, men man kan vel aldri vite? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Galdhøpiggen said:

kan vel hende de anser å miste lappen som nesten det samme som skade? 

Nei.

Anonymkode: 5744c...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Galdhøpiggen said:

man kan vel aldri vite? 

Jo.

Blant annet har man dokumenter man får fra selskapet, praksis til nå ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fremdeles ikke inn, så får ringe di å høre hva som er galt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (2 timer siden):

Ja, men det er jo slik at om man får skade går premien opp, kan vel hende de anser å miste lappen som nesten det samme som skade? 

Håper ikke det, men man kan vel aldri vite? 

Det at du har mistet lappen påvirker ikke forsikringen din. Med forbehold om at du betaler som du skal er den fortsatt fullt gyldig, og det eneste ditt manglende sertifikat vil ha utslag på er erstatningen dersom du skulle kjøre likevel og få en skade på eget eller andres kjøretøy (dvs. du vil da ikke få erstatning).

De kan uansett ikke endre pris midt i et forsikringsår, og i de tilfeller der skade er en grunn til prisøkning, endres hverken pris eller bonus før hovedforfallet/den årlige fornyelsen på forsikringen.

Det er sannsynligvis kun en teknisk feil hos IF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, EmKay said:

og i de tilfeller der skade er en grunn til prisøkning, endres hverken pris eller bonus før hovedforfallet/den årlige fornyelsen på forsikringen.

Dette var ikke tilfellet for meg da jeg mistet noen prosent bonus i sommer. Allerede på neste regning var økningen gjenspeilet i prisen, og forsikringsåret "mitt" starter i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette var ikke tilfellet for meg da jeg mistet noen prosent bonus i sommer. Allerede på neste regning var økningen gjenspeilet i prisen, og forsikringsåret "mitt" starter i november.

Det høres merkelig ut, jeg ville tatt det opp med dem. Dette har ikke vært tillatt praksis i de forsikringsselskaper jeg har jobbet i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så rart. Jeg opplevde det samme (har forsikring i If) og prisen blir ikke satt opp før i februar, da det nye året mitt starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EmKay skrev (3 timer siden):

Det at du har mistet lappen påvirker ikke forsikringen din. Med forbehold om at du betaler som du skal er den fortsatt fullt gyldig, og det eneste ditt manglende sertifikat vil ha utslag på er erstatningen dersom du skulle kjøre likevel og få en skade på eget eller andres kjøretøy (dvs. du vil da ikke få erstatning).

De kan uansett ikke endre pris midt i et forsikringsår, og i de tilfeller der skade er en grunn til prisøkning, endres hverken pris eller bonus før hovedforfallet/den årlige fornyelsen på forsikringen.

Det er sannsynligvis kun en teknisk feil hos IF. 

wahaj skrev (3 timer siden):

Får ofte opp denne feilmeldingen selv. Er bare at de har tekniske problemer.

Kom inn nå og alt er som normalt, var nok bare tekniske problemer hos if 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor byttet du ikke bare forsikring da? Det lønner seg vel nesten alltid om man har skyld i en ulykke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...