Gå til innhold

Nabo pirker på meg, jeg går på tå hev.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier 2.etg i et hus og har samme inngang som de i 1.etg, og derfra går det en trapp opp til meg. Det er veldig lydt for eierne i 1.etg siden de har stua rett innenfor felles gangen, og de har ved flere anledninger kommet opp til meg og sagt ifra om jeg kan ta det med ro og ikke tråkke så mye rundt på gulvet, så jeg har begynt å liste meg og har på meg tykke sokker eller store, fluffy tøfler. Ellers har jeg mye tepper på gulvene. 

Jeg går ofte inn og ut, skal lufte hunden, går på tur, på jobb, handle mat, og de har bedt om å ikke bruke trappegangen så mye for det bråker sånn i gangen og døra. Jeg pleier å liste meg inn og ut, som regel med en hund som tasser.

Det toppet seg her om dagen da de spurte om jeg kunne ta på labber på potene til hunden. 

Føler meg nervøs og stressa. Jeg liste meg, planlegger hvordan jeg skal handle, gå tur med hunden, jobber på forskjellige tider av døgnet og hunden må få gå ut på do når jeg kommer hjem. 

Hva annet kan jeg gjøre? 

Anonymkode: f698b...9d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff dette må jo være stressende, for du får jo ikke slappet av. Er eierene av huset de som bor nede eller? Eller leier dem også? Slik jeg tenker så må du få lov å bevege deg og gå inn og ut når du skal med hunden osv. Når huset er så lytt og det knirker i gangen og døren så er det jo ikke din feil. Da må huseieren gjøre noe med saken og evt isolere det bedre. Det må jo være måte på hvor forsiktig og stille du kan klare å være i et slikt lytt hus. Dette må du snakke med huseieren om så det ikke går deg fullstendig på nervene. Du må jo få lov å leve som normale folk.

Anonymkode: b9024...033

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta hensyn til de som bor nede!

Anonymkode: 54c99...45a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her må du ta hensyn til de som bor nede!

Anonymkode: 54c99...45a

Hun tar jo allerede hensyn. Om de som bor i 1.etg ikke vil høre en eneste lyd så bør de flytte. Alle vet at om man har noen som bor i etg.over så vil det være litt lyd...

Anonymkode: 8aef0...8c1

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som de ikke helt har tenkt gjennom konsekvensene ved å leie ut.

 

Det er fullstendig urimelig at du ikke skal gå ut og inn som du vil.

Hadde sagt klart fra- og evt funnet meg et nytt sted.

 

De kan ikke ta penger for å leie ut, for så å ikke tolerere at du er der.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener de du skal komme deg ut og inn uten å bruke trappen? Hoppe ut vinduet? Og ikke gå så mye rundt, hvem er det som driver og går rundt og rundt på måfå når de er hjemme? De må da tåle at folk beveger seg rundt i eget hjem! Det virker som at de gjerne vil ha leieinntektene, men ikke skjønner at det faktisk medfører noen lyder når det bor folk i etasjen over. Går ut fra at det er utleierne som bor under deg.

Tror ikke jeg hadde giddet dette. Det er jo ikke så hyggelig å føle at man bare er i veien og plager andre bare fordi man er hjemme og gjør vanlige ting. Jeg hadde funnet meg et annet sted å bo, og så hadde jeg sagt fra (på en ordentlig måte) hvorfor jeg flyttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp klørne på hunden din om det trenges. Om det er lytt så høres det veldig godt når hunden går. For alle som bor i lytte hus, med naboer over seg, så vil det nærmest alltid høres ut som flodhester tramper uansett hvor stille man lister seg over gulvet og hvor mange gulvtepper man har. Om de som bor i denne etasjen først har begynt å irritere seg over lyder, blir det vel til at de legger merke til hvert eneste lille knirk også. Eier de som bor i første etasje huset eller leier de også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eierne som bor i første etasje så hadde jeg flyttet, om de som bor der leier så kan DE flytte om de syns det er vanskelig å bo der. Man skal ta hensyn ja, men det høres jo ut som de irriterer seg over ALT av lyder.

Anonymkode: 9c514...cc5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Her må du ta hensyn til de som bor nede!

Anonymkode: 54c99...45a

De som bor nede tar gladelig imot pengene til TS de vil bare helst at TS ikke egentlig bor der.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke liste seg rundt når man er hjemme, uansett om man eier eller leier!       Hjemme skal du kunne slappe av.

 

Du skal -selvfølgelig- kunne gå over gulvet og gå ut med hunden. Her er det naboene som er for sensitive. Det hadde vært forståelig at de klaga på lydnivået om du hoppa hoppetau med stilletthæler, men det du gjør er jo normal oppførsel. 
 

Useriøst forslag: Kanskje du skal foreslå at dere bytter leilighet! Du får kortere vei ut med hunden, naboen din får mindre «bråk». Vinn-vinn 😂

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo helt utrolig. Folk skal leie ut og få penger, men helst ikke høre eller se leieboerne. Stakkars deg, det skal ikke være sånn at du må liste deg rundt og planlegge sånn at du ikke bruker trappen ut og døren så mye. Dette hadde jeg ikke orket. Kan du flytte, så gjør det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan tenker du at jeg skal komme meg inn og ut uten å bruke trappegangen? Fly? Jeg tar allerede VELDIG mye hensyn på deres forespørsel. Nå er det tid for at dere er mer rause mot meg, og aksepterer at når man velger å bo i flermannsbolig, så hører man naboer iblandt!"

Anonymkode: 4e8b0...b30

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte avlive hunden idag, så nå har jeg ligget og grått på sofaen. Jeg hulket litt høyt et sekund, var så dypt lei meg, og da dunket naboen i taket sitt/gulvet mitt med en kost... Da tenkte jeg WTF og at nå flytter jeg. Orker ikke mer. 

Gleder meg til jeg skal bli eier og få litt rettigheter og respekt, tydeligvis.. 

Anonymkode: f698b...9d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan det legges teppe?

Anonymkode: 2b0d0...c76

Har masse persiske tepper på gulvene, men det knirker i gulvet og rister i skap når jeg går pga vibrasjonene. 

Anonymkode: f698b...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har masse persiske tepper på gulvene, men det knirker i gulvet og rister i skap når jeg går pga vibrasjonene. 

Anonymkode: f698b...9d1

Lykke til på boligjakt !

Anonymkode: 2b0d0...c76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg måtte avlive hunden idag, så nå har jeg ligget og grått på sofaen. Jeg hulket litt høyt et sekund, var så dypt lei meg, og da dunket naboen i taket sitt/gulvet mitt med en kost... Da tenkte jeg WTF og at nå flytter jeg. Orker ikke mer. 

Gleder meg til jeg skal bli eier og få litt rettigheter og respekt, tydeligvis.. 

Anonymkode: f698b...9d1

Det er uakseptabelt. Det hadde klikka for meg uten tvil, og jeg er ekstremt konfliktsky.

Jeg var i noe lik situasjon som deg, men alle leide. Hadde en under meg som klagde og klagde. Endte bare om med å være nervøs i eget hjem, var livredd for å miste ting i gulvet o.l 

Jeg har slitt med psyken i alle år og er i tillegg ufør pga av diagnosen min. Jeg reagerer mye på lyder, men lyder som banking i vegger o.l virkelig har en skadelig effekt på meg. Jeg lever i den grad så stille av meg at alle mine kjente og nære ikke kunne skjønne at noen kunne klage på meg. Når jeg hadde noen på besøk som fikk kjenne på det så ble de selv sure for det går faktisk ikke an å klage på noe så lite. Til slutt sa jeg flere ganger at han bare måtte finne seg i det, det er umulig å gjøre noe mer enn jeg gjør. Jeg bestemte meg for å flytte og jeg sa til naboen at jeg kom til å flytte pga det ble for mye. Han skjønte det. Vet han hadde klagd på han som bodde tidligere før meg. Fikk en kompis til å ta over og han satt han på plass på samme dag han flyttet inn, han visste om alle mine opplevelser. 

Det er over 7mnd siden jeg flyttet ut og jeg føler det fortsatt på kroppen, jeg får vondt i hele meg om jeg forårsaker en høyere lyd. Det er vondt å være et hensynsmenneske og likevel ikke være bra nok uansett hva du gjør. De er ikke fornøyd før du stryker med og ikke rører på deg. 

Jeg tror dessverre ikke det er noe annet du kan gjøre enn å flytte. Det er ikke bra for deg å leve på denne måten. Kondolerer så mye med hunden, jeg vet godt smerten ❤ det er det mest smertefulle jeg noen sinne har opplevd selv og selv om det er noen år siden, gråter jeg fortsatt ved tanken. 

Anonymkode: 4b974...196

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...