Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2005 #21 Del Skrevet 15. august 2005 Jeg hiver vel bensin på bålet her, men det får våge seg.... Jeg synes det er helt utrolig at noen tar fri både en og flere dager for "tilvenning". Min og barnehagetantene til junior sin erfaring er at jo mer styr med tilvenning, dess verre gjør man det. Der leverer man stort sett barnet, er der en liten stund (mindre enn 1 time), og går. Det er tilvenningen. Er man i barnehagen en hel dag med barnet og så skal man ikke det neste dag, DA har du showet i gang. Nå får jeg vel så øra flagrer snart.... ← Jeg driver med tilvenning av barn flere ganger hvert eneste år, og har aldri hverken hørt om eller sett positive sider ved en slik tilvenning som du beskriver. Vi har tre dagers tilvenning, der mor/ far og barn er sammen i barnehagen omtrent en time første dage, dagen etter utvides dette til rundt tre timer der mor/far er borte halve tiden, og tredje dagen har barnet halv dag, altså fra rundt halv ti til halv tre mens mor/far er tilgjengelig på kort varsel. Først fjerde dagen får barnet ha full dag. Dette for at barnets overgang til en ny hverdag skal være så fin for barnet som overhodet mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå