AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #1 Skrevet 28. desember 2020 Hei! Nytt år, nye muligheter. Er det noen som vil dele gode tips til å leve billig? Hva storhandler du feks? Anonymkode: 9c6b1...302
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #2 Skrevet 28. desember 2020 Følger med på tilbud, og kjøper gjerne følgende for 6-12 måneder om gangen; toalettpapir, vaskemidler, tannkrem, hermetikk, tørrvarer Kjøper kjøtt i bulk, ofte fra Reko (mtp kjøtt er jeg mer opptatt av kvalitet og dyrevelferd enn pris), lager opp pålegg som skivet kalkun og skinke, pastrami, med mer. Kjøper mat i sesong, 20 kg uvaskede poteter, 10 kg kålrot, 10 kg løk, og så videre. Og lam, skrei, og andre sesongvarer. Følger med på tilbud rett over jul og påske, da dukker det opp mye bra. Kjøper gjerne 100 egg om gangen direkte fra gård. Må understreke at jeg har rikelig med lagringskapasitet, frysekapasitet, og et godt system. Da jeg begynte å handle i bulk var det noe svinn og jeg hadde ikke god oversikt. Så nok plass, og et godt system, er viktig. Jeg har blant annet exceloversikter over alt som ligger i frysere, for det blir raskt glemt. Anonymkode: b3e5a...9a9 1
Pringle Skrevet 28. desember 2020 #3 Skrevet 28. desember 2020 Stort sett matvarer. Nøtter, hermetikk, ost, frosne bær og grønnsaker, bacon, kokt skinke, mel, pasta, egg, rugbrød (pumpernickel). Men også tannkrem, munnskyll, lyspærer. Alt som er satt ned til under gjengs pris, som jeg har plass til å oppbevare, og som holder seg helt til jeg har brukt det opp, og heller ikke blir lei av før jeg har brukt det opp, og samtidig ikke kommer til å overspise fordi jeg har for mye.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #4 Skrevet 28. desember 2020 Pringle skrev (7 minutter siden): Stort sett matvarer. Nøtter, hermetikk, ost, frosne bær og grønnsaker, bacon, kokt skinke, mel, pasta, egg, rugbrød (pumpernickel). Men også tannkrem, munnskyll, lyspærer. Alt som er satt ned til under gjengs pris, som jeg har plass til å oppbevare, og som holder seg helt til jeg har brukt det opp, og heller ikke blir lei av før jeg har brukt det opp, og samtidig ikke kommer til å overspise fordi jeg har for mye. Et viktig prinsipp også hos oss. Sjokolade, chips, brus, med mer, kjøpes aldri inn på tilbud. Da det bare stimulerer at man spiser mer, bevisst eller ubevisst. Anonymkode: b3e5a...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #5 Skrevet 30. desember 2020 Jeg ukeshandler, innimellom handler jeg for 2 uker om gangen. Pleier alltid å kjøpe 18 egg, flere liter Biola til frokostblanding, yoghurt til kjøleskapsgrøt, div pålegg, strimlet kyllingfilet, strimlet svinefilet, fiskekaker, karbonadedeig, frosne grønnsaker. Eneste jeg fyller på en ekstra gang er frukt og grønnsaker. Følger også med på om det er bra tilbud og fryser ned kjøtt. Ligger på rundt 2500-3000 kr i mnd. Anonymkode: ab645...24f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå