Gå til innhold

Hvor mye penger går med til julegaver ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor høyt la du   lista for årets julegavebudsjett ? .   Hvor  mye penger bruker du igjennomsnittleg hver jul på julegaver ?   Og hvilke tradisjoner har du til hvem det gjis  julegaver til i familien.  ?

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ca 11-14000 , det er til våre barn og begges familier. Noen får en gave , andre to-tre. I mannens fam er de blitt enige om en sum på 500kr pr pers. Vi gir for ca 1500 til våre foreldre. Ellers ingen tradisjoner for gaver egentlig. Jeg legger mye tanke og tid i å gi gaver jeg tror mottaker vil like. 

Anonymkode: 2f73b...e70

Skrevet

I år ble det mye da barn/svigerbarn ønsket seg store, praktiske ting, men gjennomsnittlig ligger det på Ca 20 000 tror jeg. Vi gir til barn/svigerbarn, hverandre, foreldre, søsken/partner, tante/onkel barn og jeg gir fortsatt til noen venninner...

Anonymkode: 41b5f...b9b

Skrevet

Årets julegavebudsjett ble høyere enn vanlig siden vi brukte mer penger på gave til barna. Vi havnet på ca 31.000,- totalt sett. 

Anonymkode: d1e2c...dc8

Skrevet

630 i snitt, men noen få får bare en liten oppmerksomhet som ikke koster stort. Te, kaffe, sjokolade, honning. 

Anonymkode: 27980...7f9

Skrevet

Nøyaktig 7000 kr i år. Halvert fra i fjor! Får vondt i magen av tanken på pengebruken hver bidige jul. Nå prioriterer jeg andre ting enn å blakke meg på julegaver. Jeg handler nesten alt på salg - lang tid i forveien!

Anonymkode: 6d55f...834

Skrevet

Har brukt til sammen ca 2500 kroner. Til foreldre, søsken og nevøer/nieser, to venninner og en venninnes to barn. 

Anonymkode: 7f9ab...8d2

Skrevet

Hm. Vet ikke hvor mye jeg brukte men ble noen tusen. Problemet mitt er mer at jeg brukte opp alt jeg har. Er strandet hos familien inntil helligdagene er over fordi jeg hverken har penger til mat eller drivstoff hjem. Må le litt av meg selv... Og før noen skriker ut at jeg er snylter: noe av pengene gikk med til å bidra til feiringen også, og det er ønsket at jeg blir så lenge som mulig. Ting løser seg nok!

Eneste som stikker er at jeg brukte opp penger jeg fikk for å kjøpe presang til meg selv, på gaver, på regninger etc. Ble kanskje litt feil men min intensjon var god i hvertfall. Hjemme venter det noen inkassovarsler også tenker jeg. Gledelig jul 🙄😉

Anonymkode: a342c...b5a

• Liker 1
Gjest Kvakkekyllingen
Skrevet

Rundt 6000. Fordelt på 9 tantebarn, 3 søsken, foreldre, svigerforeldre, farfar, en tante, 3 søskenbarn og kjæresten.

Skrevet

Brukte ca 600 000 kr. På kona. Litt mindre enn det på alle andre til sammen, så kanskje rett over millionen? Hun får bil i julegave i alle partallsår, reise i oddetallsår. Flaks at korona falt på partall. 👍🏻

Anonymkode: f35fe...5ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Brukte ca 600 000 kr. På kona. Litt mindre enn det på alle andre til sammen, så kanskje rett over millionen? Hun får bil i julegave i alle partallsår, reise i oddetallsår. Flaks at korona falt på partall. 👍🏻

Kan jeg og kona di dele på deg? 😂

Anonymkode: 6d55f...834

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

I år ble det mye da barn/svigerbarn ønsket seg store, praktiske ting, men gjennomsnittlig ligger det på Ca 20 000 tror jeg. Vi gir til barn/svigerbarn, hverandre, foreldre, søsken/partner, tante/onkel barn og jeg gir fortsatt til noen venninner...

Anonymkode: 41b5f...b9b

Tydelegvis  raus  med julegavedrysset, men kommer selvsagt mye  an på hvor mange det skal fordeles på, og inntekten til giverhånden. 🎄

Endret av Skybe
Skrevet

0 kr. Ganske deilig å slippe stresset. 

Anonymkode: 6ad41...cce

• Liker 1
Skrevet (endret)

Anslår julegavebudsjettet var  i år som ifjor til omlag kr. 10.000- 15 000  til store og små.    Største utfordringen hvert år   er oppfinnsomheten  i det   å  finne  julegavene  som ikkje  gjir  bare kortvaring    glede, og blir sett på  som husefyll. 

Barna har  sjølvsagt første prioritet, men barn, og barnebarn har forlengst forlatt barndomen og på vei inn i voksenalderen.   De tradisjonelle gulegavene under juletreet er blitt byttet ut med en  utradisjonelle gaver som  bill. til en konsert, show, weekend  opphold på hotell  eller andre opplevelser.    Før eller sidan vil pandemien forhåpentlegvis ta slutt, og her er mange næringer som sliter, og trenger støtte til i fylle ledige rom, og stolplasser.  

Endret av Skybe
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Håper  dama blei fornøyd med konebilen til kr. 600.000, og litt skryt må  kunne fordeles nå i juletider.

Skrevet
Skybe skrev (1 time siden):

Håper  dama blei fornøyd med konebilen til kr. 600.000, og litt skryt må  kunne fordeles nå i juletider.

Ja, så absolutt. Hun vil prøve et nytt merke hver gang. Nå fikk vi en god deal på en Kia Stinger. Det var hennes valg, jeg hadde aldri i livet kjøpt koreansk. Men hun elsker den så langt, og det er alt som teller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, så absolutt. Hun vil prøve et nytt merke hver gang. Nå fikk vi en god deal på en Kia Stinger. Det var hennes valg, jeg hadde aldri i livet kjøpt koreansk. Men hun elsker den så langt, og det er alt som teller.

Godt å høre at hun var fornøyd med julegaven selv om den ikkje lå innpakket under treet.   Skulle ikkje forundre meg om giveren også får litt glede av  sørkorianeren

Skrevet

Alt for mye. I år ble det 5000 til ungen (godt over snitt, men hun fikk nintendo switch og tre spill til det), 2000 til mannen (noe under snitt), 300 til hvert par besteforeldre, ca 300 hver til tantunger (3 stk), ca 300 fordelt på et par venninner, og 200 x 2 til venninnes barn.

Er altså mann og barn som gjør det dyrt her 😝

Anonymkode: 1dc1c...7c3

Skrevet

Jeg og samboer brukte ca 3000kr til sammen, til begge sine familier. Ca 13 pers vi kjøpte til. 

Skrevet

Jeg synes hele julegave styret har blitt så overdrevent og materialistisk at jeg blir helt kvalm. Hvorfor gis det gaver til hverandre i det hele tatt? Hva er vitsen? Kjøpe masse undøvendig til hverandre, sammenligne hvor mye en har brukt, bruke mer enn en har råd til.

Jeg trodde meningne med julen er å være sammen, bruke tid på og med hverandre, vise omtanke. En blomst/konfekt til foreldre og bsteforeldre bør holde i massevis. Vi har kuttet ut det meste av gaver, barna får en ting hver de trenger og ønsker seg, foreldrene får som nevnt blonst og konfekt og vi gir ikke noe til hverandre og andre. Barna får en ting hver fra besteforeldrene også. Og det er så utrolig deilig å slippe gavestyret.

Anonymkode: 2d0b8...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...