Gå til innhold

Fridde til samboer i går, men han vil holde forlovelsen hemmelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fremstår som ekstremt umoden i denne tråden TS, du er kanskje ikke klar for ekteskapet selv? Hvis et forhold skal kunne overleve fordrer det at man kan ta opp ting og snakke sammen. 

Anonymkode: 4b060...00e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jo det er pinlig og patetisk. 

Anonymkode: fbefa...26c

Her er man ikke for likestilling seg jeg 😅

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

I et velfungerende forhold snakker man jo om ekteskap er noe man ønsker på sikt, noe som er viktig for en, når man kan se det for seg. Så føler man jo godt hvor den andre er i forhold til dette, og et eventuelt frieri. Ikke en samtale og ett spørsmål slik du her insinuerer, men flere over tid. 

Det er ikke slik at den ene frir, og at den andre "ut av det blå" innser at 1) ekteskap er noe jeg ønsker 2) jeg er klar her og nå

Anonymkode: 7f0ba...b3a

Jo, faktisk kan det komme ut av det blå. Det er ikke slik at man alltid blir enige om å gifte seg. Jeg har blitt fridd til, uten at jeg hadde den fjerneste anelse. Med ring og det hele🤭 Jeg kaller det ikke å bli fridd til, når man blir enige om det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (13 minutter siden):

Her er man ikke for likestilling seg jeg 😅

Nei man er i 1815😉

Anonymkode: fbefa...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, det er ikke noe galt i å fri til en mann! Det er bare kult :) 

Men hvis han selv ønsket å fri kan det hende han er skuffet. Du må kunne prate med han om alt hvis du skal gifte deg med han. Nytter ikke å være konfliktsky når man gifter seg mener jeg.

Snakk med han og hør hva han egentlig tenker. Det lover ikke godt at han vil holde det hemmelig, når jeg og mannen forlovet oss så brukte vi en times tid på å fordøye selv, så ringte vi rundt til familie og venner. Ville jo dele gleden :)

Håper du finner ut av det, du må bare til bunns i hva problemet er.

Anonymkode: ceeec...0c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

TS virker mer opptatt av å leke passiv-aggressiv offer enn å faktisk prate med samboeren og finne ut av dette.

Anonymkode: a5682...4f0

Dette. Hvis TS er like passiv-aggressiv og «snurt» i virkeligheten så skjønner jeg godt at han evt ikke turte å si nei 

Anonymkode: 904c5...bba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

TS virker mer opptatt av å leke passiv-aggressiv offer enn å faktisk prate med samboeren og finne ut av dette.

Anonymkode: a5682...4f0

Enig. Snakk heller med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (24 minutter siden):

Jo, faktisk kan det komme ut av det blå. Det er ikke slik at man alltid blir enige om å gifte seg. Jeg har blitt fridd til, uten at jeg hadde den fjerneste anelse. Med ring og det hele🤭 Jeg kaller det ikke å bli fridd til, når man blir enige om det. 

Jeg tror nok vedkommende mente at sånt diskuterer man etter hvert, eller det bare dukker opp en gang, om man i det hele tatt er interessert i det for fremtiden. Ikke nødvendigvis stille spørsmålet der og da eller bare bli enige :) 

Anonymkode: fbb5f...985

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts. Gratulerer med forlovelse 😁 Klargjør med mannen din før du evt bryter den pga en misforståelse eller pga disse svarene du har fått her. Ser ut som det er mye negativitet i jula her inne. Men spør han, som flere andre sier, om han ikke ønsket å bli fridd til? Gi han en mulighet til å fri selv? Dere kan jo avtale at han skal overraske deg en dag. Eller bare bli enige om at dere beholder ringene på eller ikke. Lykke til. 

Anonymkode: 5efee...6fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei ts. Gratulerer med forlovelse 😁 Klargjør med mannen din før du evt bryter den pga en misforståelse eller pga disse svarene du har fått her. Ser ut som det er mye negativitet i jula her inne. Men spør han, som flere andre sier, om han ikke ønsket å bli fridd til? Gi han en mulighet til å fri selv? Dere kan jo avtale at han skal overraske deg en dag. Eller bare bli enige om at dere beholder ringene på eller ikke. Lykke til. 

Anonymkode: 5efee...6fc

Men hvis han skal fri senere så må han jo si nei først. Hvis han sier ja, er man jo forlovet? Man kan jo ikke fri til sin forlovede en gang til. 

Men skal spørre ham om han ønsker å gjøre om på svaret. For å holde det hemmelig på ubestemt tid uten å gi noe grunn blir bare for dumt. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo det som er. Hvis han sa ja, men ikke anser oss som forlovet, så er vi ikke det. Og da er det best å late som ingenting og glemme hele greia, bare fortsette som før. 

Anonymkode: 62043...42c

Jeg ønsket selv å gifte meg med mannen. Han fridde en hverdag og jeg sa ja. Jeg trengte likevel en ukes tid før jeg ønsket å dele nyheten med familie. Han er samme type som meg på det området, så det gikk bra. Vi holdt også våre graviditeter hemmelig en god stund, og begge fødslene holdt vi også hemmelig til en del timer etterpå. Noen liker å få litt tid til å fordøye endringer :) 

Anonymkode: ca7f4...1b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er/var jeg også. Fordi samboer var utro på fylla tidligere samme året. Ja, vi fikk det bedre etter å ha jobbet med oss selv og gått i parterapi. Men jeg klarte aldri å si med stolthet at jeg er forlovet med han. Selv om alt av følelser er der, så syns jeg på en måte at det er flaut. 

Anonymkode: d2493...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvis han skal fri senere så må han jo si nei først. Hvis han sier ja, er man jo forlovet? Man kan jo ikke fri til sin forlovede en gang til. 

Men skal spørre ham om han ønsker å gjøre om på svaret. For å holde det hemmelig på ubestemt tid uten å gi noe grunn blir bare for dumt. 

Anonymkode: 62043...42c

Jeg syns man kan gjøre akkurat som man vil, jeg 😁 

Anonymkode: 5efee...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde glemme denne tråden Ts og bare spørre ham. Mulig han bare vil fordøye det litt ? 

Anonymkode: 6e1c1...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner godt at han vil holde det hemmelig. Herlighet så sykt patetisk og flaut å bli fridd til av en dame. Det lille av mandommen ha hadde er tatt fra ham. Og hadde han vært ordentlig mann hadde han fridd selv for lenge siden. I tillegg følte han seg tvinget til å si ja til noe han egentlig ikke vil. Hadde han villet gifte seg hadde han fridd selv.

Anonymkode: fbefa...26c

Middelalderen vil gjerne ha deg tilbake, mørkemann/mørkekvinne. Sykt patetisk og flaut med slike utspill i 2020. Det lille du har av manndom blir tatt fra deg så snart du uttrykker slike holdninger. Du er ingen ordentlig mann. 

Og det heter tvunget. Ikke tvinget. 

TS ønsker å gifte seg. Ergo bestemte hun seg for å fri til kjæresten sin. Det er ikke bare menn som får lov til å bestemme hvem de vil eller ikke vil gifte seg med. Det er ikke bare menn som får lov til å være handlekaftige. Det er ikke bare menn som skal spørre og ta initiativ. Holdninger som dine er veldig kvinnefiendtlige. 

Anonymkode: db3b2...3e7

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være han trenger å fordøye det. 

Det kan også være at han er lik meg, at han bare ønsker å holde det privat ei stund. At han rett og slett setter pris på at det er en stor hemmelighet som bare dere vet. 

Det kan også være at han rett og slett hadde planlagt et frieri. At han hadde fortalt familien at han skulle fri denne jula.

 

Vi vet ikke. For vi kjenner ikke din mann. Snakk med ham. 

Anonymkode: d22d4...c96

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ønsket selv å gifte meg med mannen. Han fridde en hverdag og jeg sa ja. Jeg trengte likevel en ukes tid før jeg ønsket å dele nyheten med familie. Han er samme type som meg på det området, så det gikk bra. Vi holdt også våre graviditeter hemmelig en god stund, og begge fødslene holdt vi også hemmelig til en del timer etterpå. Noen liker å få litt tid til å fordøye endringer :) 

Anonymkode: ca7f4...1b3

Helt enig! Jeg var veldig klar for både forlovelse og ekteskap, men da jeg ble fridd til ønsket jeg å vente et par dager før vi delte det med noen. Synes det var deilig å bare ha det for oss selv en liten stund. 🥰

Anonymkode: 75af2...923

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helt enig! Jeg var veldig klar for både forlovelse og ekteskap, men da jeg ble fridd til ønsket jeg å vente et par dager før vi delte det med noen. Synes det var deilig å bare ha det for oss selv en liten stund. 🥰

Anonymkode: 75af2...923

Men forklarte du dette for mannen? Eller bare nektet å fortelle til foreldrene dine og sa at du ønsker å holde forlovelsen hemmelig. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere, og hvor lenge har dere vært sammen? Dere fremstår litt unge. Jeg hadde sagt at du angrer på at du fridde pga reaksjonen hans om å holde ddt hemmelig. La han beholde ringen(e), si at hvis han en gang finner ut at han er klar for å gifte seg, så kan han fri til deg. Mener at du sier det på en hyggelig måte, ikke sånn passiv-aggressiv

 

Anonymkode: f22ce...b22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk for alle svar. Ser at det er mest negative svar og folk som mener at jeg er teit og patetisk.  Da får jeg bare konstatere at jeg dummet meg helt ut, og glemmer hele greia.  Ringen får han gjøre hva han vil med, og jeg kommer ikke til å si til mine foreldre eller venner at vi er forlovet, for det er vi tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 62043...42c

Nå må du slutte! Ta deg sammen og prat med han! Spør hvorfor han ikke vil fortelle foreldrene sine det osv. Skal du gifte deg med noen når du ikke evner å kommunisere!? Handler ikke om at du er teit og patetisk, men du skaper jo problemer for deg selv her!! 

Anonymkode: fdf37...6c5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...