Gå til innhold

Fridde til samboer i går, men han vil holde forlovelsen hemmelig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt seriøst så angrer jeg på at jeg fridde til ham. Jeg var kjempenervøs og skrev et julebrev til ham, der jeg fortalte hvor fantastisk han var osv osv, og at jeg ønsket å stille ham et spørsmål.  Så at han måtte gå til kjøkkenbordet,  der det lå en liten innpakket eske fra gullsmeden. Skrev også at han må svare det han virkelig ønsker, og at det ikke vil endre noe for meg uansett hva han svarer. 

Han kom inn på soverommet der jeg nesten døde av nysgjerrighet og nerver, og sa at svaret var ja. Så kysset han meg og virket veldig glad.

I dag morges spurte jeg i spøkefull tone om han skulle gi foreldrene sine et sjokk ved å vise dem ringen da de snakket på Skype.  Da ble han litt rar og sa at nei, han ville ikke fortelle om forlovelsen til dem. Jeg spurte om han ønsket å holde forlovelsen hemmelig foreløpig, og han sa at kanskje ja, han ville det. 

Så nå er jeg forvirret og skjønner ingenting. Hvorfor holde forlovelsen hemmelig for foreldrene sine? Betyr det at jeg også må holde det hemmelig for mine foreldre, venner og barn? Han tok jo på ringen, så hva vil han liksom svare hvis folk spør? Jeg forventer ikke statusoppdatering på Facebook med hjerter osv  eller annet tull. Men å fortelle sine egne foreldre at hans samboer fridde til ham og han svarte ja? Rart. 

Som sagt, det hadde vært lettere hvis han sa nei, at han ikke var klar enda. For nå forstår jeg ingenting.  

Kan noen forklare meg hva motivene kan være? Jeg vil forresten ikke nevne forlovelsen for ham i det hele tatt inntil videre.  Han får selv komme og foreslå videre ting som dato osv. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Hadde sagt at jeg ikke var interessert i en hemmelig forlovelse, så enten er dere forlovet og forteller det til verden eller så er dere ikke forlovet og dere tar av ringene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du har nettopp spurt mannen i ditt liv om å gifte deg med han, men du kan ikke få deg til å spørre hvorfor han vil holde forlovelsen hemmelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men hadde ikke tatt det som et godt tegn. 

Anonymkode: 1a207...308

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger vel ikke være mer dramatisk enn at han trenger litt tid til å fordøye det selv før han må forholde seg til alle andres spørsmål og kommentarer. Det er tross alt en ganske stor og livsendrende avgjørelse som sannsynligvis kom litt brått på - alle er ikke klare for å kringkaste  alt for verden umiddelbart, uten at det betyr at han hverken angrer eller vil holde det skjult for andre så veldig lenge.

Jeg stusser som Blondie litt på at du ikke bare kan spørre mannen du tross alt vil gifte deg med (selv om du tydeligvis angrer fordi han ikke oppfører seg akkurat som du ønsket og forventet...) om hva han egentlig tenker rundt dette.

Endret av Daria
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere snakket om ekteskap, og vært enig i at det er noe dere ønsker i løpet av kort tid?

Det å fri helt ut av det blå er veldig ufint. Man setter personen man elsker i en pressituasjon. Der man må si ja selv om man ikke er helt med på tanken, eller si nei og knuse følelsen til kjæresten sin, og mulig forholdet. 

Er også enig med øvrige. Da jeg var klar for å inngå ekteskap med mannen min, var vi også på et sted der vi kunne være åpne og direkte om absolutt alt av følelser. 

Anonymkode: 7f0ba...b3a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være at han syns det er litt flaut å være fridd til som mann? Vet ikke jeg altså, jeg syns det er koselig og søtt! Men i dagens samfunn er det kanskje mer forventet at mannen frir? Kanskje han syns det er litt pinlig? 

Anonymkode: 666a9...483

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skrev også at han må svare det han virkelig ønsker, og at det ikke vil endre noe for meg uansett hva han svarer. 

Jeg tror det jeg vil tro om akkurat dette ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at han kanskje tenker det er "feil" at du som kvinne fridde til han. Akkurat her er jeg kanskje gammeldags, men jeg kunne aldri fridd til min samboer selv fordi jeg synes det ville gjort meg til "mannen" og han ville kanskje følt seg lite mannlig. 

Det finnes mange måter å fri på, men jeg er vel av den oppfatning at det skal skje personlig og at man faktisk kan se hverandre i øynene. Jeg ville synes det var rart å lese et brev og at det stod jeg ville bli stilt et spørsmål, for så å hente gaven mens den som skal fri gjemmer seg på rommet. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier ikke nei til samboeren på julaften, selv om man kanskje egentlig ikke ønsket å ta det store steget enda... har dere snakket om dette før? Hvorfor har ikke han fridd?

Anonymkode: ebc22...af8

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan jo være at han syns det er litt flaut å være fridd til som mann? Vet ikke jeg altså, jeg syns det er koselig og søtt! Men i dagens samfunn er det kanskje mer forventet at mannen frir? Kanskje han syns det er litt pinlig? 

Anonymkode: 666a9...483

Ja nettopp. Samme jeg tenkte. 

Anonymkode: 35611...745

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg vet ikke, men hadde ikke tatt det som et godt tegn. 

Anonymkode: 1a207...308

Samme her

Anonymkode: ef9cc...163

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil gifte deg med han, men får deg ikke til å spørre han om noe så enkelt som hvorfor han ønsker å holde forlovelsen hemmelig? 

Anonymkode: 2be4d...2c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

little fairy skrev (1 time siden):

Min første tanke er at han kanskje tenker det er "feil" at du som kvinne fridde til han. Akkurat her er jeg kanskje gammeldags, men jeg kunne aldri fridd til min samboer selv fordi jeg synes det ville gjort meg til "mannen" og han ville kanskje følt seg lite mannlig. 

Det finnes mange måter å fri på, men jeg er vel av den oppfatning at det skal skje personlig og at man faktisk kan se hverandre i øynene. Jeg ville synes det var rart å lese et brev og at det stod jeg ville bli stilt et spørsmål, for så å hente gaven mens den som skal fri gjemmer seg på rommet. 

Enig med dette. Som mann hadde jeg syns hele denne situasjonen var ekstremt pinlig. Tipper han vil holde det hemmelig fordi han trenger til til å tenke ut en måte å fortelle familie/venner om hele situasjonen fordi han syns det er flaut

Anonymkode: 21f32...e52

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at han vil holde det hemmelig. Herlighet så sykt patetisk og flaut å bli fridd til av en dame. Det lille av mandommen ha hadde er tatt fra ham. Og hadde han vært ordentlig mann hadde han fridd selv for lenge siden. I tillegg følte han seg tvinget til å si ja til noe han egentlig ikke vil. Hadde han villet gifte seg hadde han fridd selv.

Anonymkode: fbefa...26c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle svar. Ser at det er mest negative svar og folk som mener at jeg er teit og patetisk.  Da får jeg bare konstatere at jeg dummet meg helt ut, og glemmer hele greia.  Ringen får han gjøre hva han vil med, og jeg kommer ikke til å si til mine foreldre eller venner at vi er forlovet, for det er vi tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en dag hvert fjerde år damene skal/kan fri og det er på skuddårsdagen. Alt annet er bare pinlig! 

Anonymkode: 9cadf...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for alle svar. Ser at det er mest negative svar og folk som mener at jeg er teit og patetisk.  Da får jeg bare konstatere at jeg dummet meg helt ut, og glemmer hele greia.  Ringen får han gjøre hva han vil med, og jeg kommer ikke til å si til mine foreldre eller venner at vi er forlovet, for det er vi tydeligvis ikke. 

Anonymkode: 62043...42c

Eh... hva med å prate med ham?

Anonymkode: a5682...4f0

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare en dag hvert fjerde år damene skal/kan fri og det er på skuddårsdagen. Alt annet er bare pinlig! 

Anonymkode: 9cadf...6e7

Ja, og dama skal være på kjøkkenet mens mannen er ute og tjener penger til familien? 

Anonymkode: 62043...42c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...