Gå til innhold

Bare jeg som får frost på vinduene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns det er så mange biler som virker helt frie for frost, hva gjør jeg feil? Er det poleringen som holder det borte eller hva?

Anonymkode: 9ce7a...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er de lokale forhold som avgjør om det rimer på bilen eller ikke. Står den under tak skjer det ikke om det ikke er tåke. Uten noe over rimer det på når det er klarvær og vindstille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren bil er en fordel særlig på innsiden. Svært mange moderne biler har forvarmer og slikt, det hjelper jo på isete ruter også.

Anonymkode: ed4e1...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis frosten er på innsiden så er det fuktighet inne i bilen, sjekk at gulvmatten er tørr og pass på å ikke dra snø og vann inn i bilen med føttene. Det lønner seg også å bruke aircondition en gang i blant da det tørker luften, kan også være lurt å åpne vinduene i noen minutter før du parkerer når den er varm.

Sjekk også at ikke resirkuleringen på luften står på.

Anonymkode: a6c50...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden! Har ikke rim på innsiden.. Har ikke lagt merke til dette før, men nå bor jeg på et pensjonat og jeg syns at alle de andre bilene er frostfrie mens min alltid rimer ned. Kanskje de bruker dem oftere da.. Jeg bruker vanligvis et trekk over vinduene, men lurte på om det var en hemmelighet her jeg ikke visste om. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/25/2020 at 1:06 AM, AnonymBruker said:

Utsiden! Har ikke rim på innsiden.. Har ikke lagt merke til dette før, men nå bor jeg på et pensjonat og jeg syns at alle de andre bilene er frostfrie mens min alltid rimer ned. Kanskje de bruker dem oftere da.. Jeg bruker vanligvis et trekk over vinduene, men lurte på om det var en hemmelighet her jeg ikke visste om. TS

Har du prøvd uten trekk siden du alltid bruker trekket? Evt snu trekket andre veien, det kan hende du har lagt det på feil vei for alt jeg vet.
Ellers får du kjøpt spray du kan spraye på ruta for å fjerne rimet effektivt, tror de fleste bensistasjoner har dem. Det finnes også en blanding du kan helle på vinduspylertanken som legger igjen et rimhemmende lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Defrosterspray er et miljøsvineri av det sjeldne slaget, og absolutt ikke å anbefale!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Defrosterspray er et miljøsvineri av det sjeldne slaget, og absolutt ikke å anbefale!!

Da skal jeg kjøpe det, siden jeg gir blanke faen i miljø.

Anonymkode: 54060...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...