Gå til innhold

Hvite hårstrå, 24 år gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg stod og studerte meg i speilet, er hos bestemor som har god belysning på badet. Da la jeg plutselig merke til at enkelte hårstrå lyste opp veldig, nesten som at jeg hadde tatt glitter i håret. Har brunt hår ellers. Røsket ut et av dem for å se nærmere, og hårstrået var helt hvitt :sjokkbla: tok et par til, ett var hvitt og det andre var brunt, så fikk bekreftet at det ikke bare var lyset som fikk det til å se sånn ut. 

Er 24 år, og ante ikke at man kunne få hvite hår så tidlig 😅 Har vært mye stress, angst og depresjon den siste tiden da, kan det ha noe å si? 

Anonymkode: e86a0...57d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Har vært mye stress, angst og depresjon den siste tiden da, kan det ha noe å si? 

Anonymkode: e86a0...57d

Det kan ha noe med det å gjøre ja! Min mann får minst 10 nye hvite hår gjennom hver periode med stress.

Anonymkode: 537f5...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å finne hvite hår tidlig, er at det er mye mer sannsynlig at du har tykt og fint hår hele livet. De som ikke finner hvite hår tidlig, mister ofte mye av håret når de blir eldre og får tynt og pistrete hår som gammel.

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, for det finnes jo selvfølgelig mange unntak som bekrefter regelen, men det er mye mer sannsynlig i det minste 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minya skrev (5 timer siden):

Fordelen med å finne hvite hår tidlig, er at det er mye mer sannsynlig at du har tykt og fint hår hele livet. De som ikke finner hvite hår tidlig, mister ofte mye av håret når de blir eldre og får tynt og pistrete hår som gammel.

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, for det finnes jo selvfølgelig mange unntak som bekrefter regelen, men det er mye mer sannsynlig i det minste 😄

Det dummeste jeg har lest. Hvor har du dette fra?

Anonymkode: db744...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Minya said:

Fordelen med å finne hvite hår tidlig, er at det er mye mer sannsynlig at du har tykt og fint hår hele livet. De som ikke finner hvite hår tidlig, mister ofte mye av håret når de blir eldre og får tynt og pistrete hår som gammel.

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, for det finnes jo selvfølgelig mange unntak som bekrefter regelen, men det er mye mer sannsynlig i det minste 😄

Takk for betryggende ord, selv om det sikkert er diskuterbart hvor korrekt det er. Velger å leve i håpet 😄 

Anonymkode: e86a0...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det dummeste jeg har lest. Hvor har du dette fra?

Anonymkode: db744...baf

ja det stemmer ikke akkurat utifra mine bekjente hvertfall, men OK 😅

Til TS: hadde en ex som hadde grått hår på sidene som 23 åring. Det er nok veldig individuelt. Det finnes alltids hårfarge da om du skulle ønske å gjøre noe med det. 

Anonymkode: ed58e...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, selv om det er kjipt men det er bedre at du har fått gråe hår enn at du mister håret. Med grå hår kan du gjøre noe med men med håravfall ingenting.

Anonymkode: db744...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Minya skrev (På 24.12.2020 den 7.57):

Fordelen med å finne hvite hår tidlig, er at det er mye mer sannsynlig at du har tykt og fint hår hele livet. De som ikke finner hvite hår tidlig, mister ofte mye av håret når de blir eldre og får tynt og pistrete hår som gammel.

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, for det finnes jo selvfølgelig mange unntak som bekrefter regelen, men det er mye mer sannsynlig i det minste 😄

Det er ganske lett å se hvem som kommer til å ha bra hår senere i livet. Det er de med tykt og fyldig hår i ungdommen. Ingen garanti, men er det motsatt så sliter du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare et tegn på at du blir eldre, kvinner eldres mye kjappere en menn, så det er helt normalt ☺️

Anonymkode: 94c8e...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minya skrev (På 24.12.2020 den 7.57):

Fordelen med å finne hvite hår tidlig, er at det er mye mer sannsynlig at du har tykt og fint hår hele livet. De som ikke finner hvite hår tidlig, mister ofte mye av håret når de blir eldre og får tynt og pistrete hår som gammel.

Dette er ikke nødvendigvis 100% korrekt, for det finnes jo selvfølgelig mange unntak som bekrefter regelen, men det er mye mer sannsynlig i det minste 😄

Dette stemmer nok ikke. 

Anonymkode: fa2d8...e2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

det er bare et tegn på at du blir eldre, kvinner eldres mye kjappere en menn, så det er helt normalt ☺️

Anonymkode: 94c8e...aec

Det er fordi kvinner ikke tåler lite søvn, stress og dårlig kosthold. 

Anonymkode: fa2d8...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hvite hår på kvinner er pent. Du er moden frukt, klar for å nytes.

Anonymkode: c8342...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvite hår ingen aldern. Nå er jeg blond da så syntes ikke så godt. Nå er jeg i 40 åra og ikke fått så mye at det syntes ennå. Så selvom du finner ett grått hår nå så trenger det ikke utvikle seg fort.

 

Anonymkode: 240bb...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen i klubben! 

Her dukket de første hvite/grå opp da jeg var 19... Har vært en god kunde hos hårfargeindustrien siden da, og det fortsetter nok litt til (har passert 40 nå). 

Ei jeg gikk i klasse med begynte allerede med grå hår som 13 åring, og var helt grå tidlig i 20-årene. Hun ga opp fargingen etter hvert, og lot det stå til. Kler det kjempegodt! Men føler meg ikke helt klar selv... 

Anonymkode: 73029...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første grå hår da jeg var 19! Jeg er 31 år og det er først nå at det begynner å vises. Jeg har naturlig lyst hår med gråhvite striper. Har aldri farget det før, men nå skal jeg snart til frisøren og håper at de kan hjelpe meg 😏 

Anonymkode: 01768...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt første går hårstrå da jeg var 23 år og det samme gjorde mamma også. Jeg har i dag noen få grå hår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange med mørkt hår (brunt eller svart) som har fått noen få hvite hår her og der i midten av tjueårene. Folk med lyst hår har det sikkert også, men det synes kanskje ikke noe særlig på dem. Som en skriver over her: Kan ta mange år før det utvikler seg videre, så ingen grunn til panikk :) Vet du når foreldre/besteforeldre mistet pigment i håret sitt? Slike ting går jo gjerne i arv.

 

Anonymkode: 12fda...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...