AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #21 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Med dagens rente er jo det særdeles lukrativt. Anonymkode: 03a28...ad9 Da kjenner du lite til rentemarkedet generelt sett. Pengene settes i obligasjonsmarkedet, og det er ikke renten du får i banken. Her er renten betydelig større enn hva du kan se for deg. For at du skal få forstå det: Tenk deg en investor som trenger noen millioner nå og du får igjen pengene om en måned med superrenter. Anonymkode: 9d07a...3c4
Perelandra Skrevet 24. desember 2020 #22 Skrevet 24. desember 2020 To tråder om samme sak er flettet sammen. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #23 Skrevet 24. desember 2020 Jeg byttet inn en vare jeg hadde fått i gave og ikke egentlig trengte på Power. Jeg fikk en tilgodelapp (typ kassalapp) med kjempesvak skrift på som jeg av erfaring vet er totalt uleselig etter noen uker, så jeg spurte om jeg ikke kunne få et gavekort istedenfor. Det kunne jeg ikke. Når jeg da ba om et gavekort og prøvde å betale det med tilgodelappen, fikk jeg ikke lov. Jeg ba da om en ny tilgodelapp etter at de hadde skiftet blekk i maskinen sin, men det kunne jeg ikke få. Jeg ba da om å få sum, dato og all annen relevant informasjon påskrevet for hånd, signert og stemplet, for at den skulle være mulig å bruke på et senere tidspunkt, men nei. Men jeg kunne jo kjøpe noe? Jeg fikk til slutt kranglet meg til å kjøpe et gavekort likevel, ved at jeg la på et par hundre kroner på summen og dermed kjøpte et gavekort på 1000 kr istedenfor rundt 800. Det var på en måte verdt det for å slippe å kaste de første 800. Jeg tenkte ikke mer over dette her, fram til jeg et par måneder senere faktisk trengte noe på Power og ønsket å betale med gavekortet. Men det gikk ikke. Det var tomt. Det kunne det naturligvis ikke være, så jeg fikk til slutt diskutert meg fram til en ekstra sjekk av gyldigheten på kortet og hovedkontoret ble ringt. Kortet var fortsatt tomt. Eller, rettere sagt, det sto igjen helt presis en eneste krone. Etter å ha forhørt meg nøyere, viste det seg at kortet var blitt brukt og tømt på den Power hvor jeg kjøpte det (jeg var på en annen Power andre gangen) et par uker før jeg fikk det om hende. De solgte meg altså et brukt og tomt gavekort de hadde tatt vare på i ukesvis for å resirkulere til andre kunder. For i ettertid har jeg snakket med en annen kunde der som har opplevd akkurat det samme. De driver altså med dette. Jeg har sendt mailer, sendt brev og ringt Power både sentralt og lokalt, men får aldri noen respons. Anonymkode: 0695b...890 9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #24 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har sendt mailer, sendt brev og ringt Power både sentralt og lokalt, men får aldri noen respons. Anonymkode: 0695b...890 Det eneste som fungerer, er å skrive på fb-veggen. Det gjorde jeg en gang (den ene gangen jeg har handlet av de). De ga meg så et gavekort på 1000 kr, koden skrev de åpent på siden sin. Frekk som jeg da er, ga jeg koden til en annen og klagde videre til dem at å skrive koden åpnet ikke var så smart. Fikk en ny kode på Mail da. Den andre koden ble faktisk godkjent også da venninna prøvde å bruke den 😂 Anonymkode: 949d7...87e 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #25 Skrevet 24. desember 2020 Jeg hater de butikkene. 1) Innpåslitne selgere. Du kan ikke spørre om en eneste ting uten at de nærmest river produktene ut av hendene på deg og begynner å registrere dem på PCen. Før så sa jeg bare greit, men nå så får de svar at nei, ordner det i kassen på sånne ting som du finner i hyllene som kaffemaskin, blender og annet. 2) Selgere som skal prakke på deg de dyreste produktene. Ja, men den har... Ja, men den der er ikke noe bra... Ja, men du må ha denne fordi at xxxx... skal du bruke den til? Ja, men da må du ha denne XXX som koster XXX. Nei, jeg må ikke ha den dyreste og fineste, trenger ikke den kuleste og beste. Bare stopp. Jeg trenger ikke høre det for femtende gang at du vil at jeg skal bruke 15.000 kr mer enn nødvendig. Bare slutt. Jeg har en god del ganger bare gått hjem tomhendt, har ikke orket mer og har ikke orket å bruke en krone der. 3) Skal prakke på deg merslag. Nei, jeg må ikke ha anti-virus når jeg kjøper mikrobølgeovn. Nei, jeg må ikke ha en ny strømavtale. Ja, jeg vet at dere gir 1000 kr i rabatt. Nei, jeg må ikke ha ditt og datt. NEI. SVARET ER NEI. I hele mitt liv, så har jeg møtt EN hyggelig selger (som jobber på Power). Høflig, hjelpsom, og ikke masete på noen måte. Behagelig vesen. Anonymkode: 082c3...ad7 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #26 Skrevet 24. desember 2020 Jeg jobbet som kjøkkenkonsulent i noen år og jeg solgte mange hvitevarepakker til kunder som hadde kjøpt kjøkken på f.eks. Ikea eller Kvik som rett og slett ikke orket å handle i de store elektrokjedene. Vi slo kjedene ned i støvleskaftene med kundeservicen vår og at vi ofte kom likt eller lavere ut i pris enn dem var jo også i vår favør. Anonymkode: 74f22...e6e 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #27 Skrevet 24. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg hater de butikkene. 2) Selgere som skal prakke på deg de dyreste produktene. Ja, men den har... Ja, men den der er ikke noe bra... Ja, men du må ha denne fordi at xxxx... skal du bruke den til? Ja, men da må du ha denne XXX som koster XXX. Nei, jeg må ikke ha den dyreste og fineste, trenger ikke den kuleste og beste. Bare stopp. Jeg trenger ikke høre det for femtende gang at du vil at jeg skal bruke 15.000 kr mer enn nødvendig. Bare slutt. Jeg har en god del ganger bare gått hjem tomhendt, har ikke orket mer og har ikke orket å bruke en krone der. Anonymkode: 082c3...ad7 Husker en gang vi kjøpte en annonsert vaskemaskin på Elkjøp, som vi ennå har ti år senere. "Men den har jo ikke børsteløs motor - vil du ikke heller kjøpe denne?" *peker på en maskin til tredobbel pris* "Men den har jo heller ikke børsteløs motor?" - "Eeeeh...nei". Satans irriterende forretningsmodell som bare blir verre av at kun de dummeste folka blir værende igjen på lønningslisten... Anonymkode: dac2b...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #28 Skrevet 24. desember 2020 Skousen har billig frakt. Handler heller der, ass Anonymkode: ecd7b...497 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #29 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 1.41): Jeg byttet inn en vare jeg hadde fått i gave og ikke egentlig trengte på Power. Jeg fikk en tilgodelapp (typ kassalapp) med kjempesvak skrift på som jeg av erfaring vet er totalt uleselig etter noen uker, så jeg spurte om jeg ikke kunne få et gavekort istedenfor. Det kunne jeg ikke. Når jeg da ba om et gavekort og prøvde å betale det med tilgodelappen, fikk jeg ikke lov. Jeg ba da om en ny tilgodelapp etter at de hadde skiftet blekk i maskinen sin, men det kunne jeg ikke få. Jeg ba da om å få sum, dato og all annen relevant informasjon påskrevet for hånd, signert og stemplet, for at den skulle være mulig å bruke på et senere tidspunkt, men nei. Men jeg kunne jo kjøpe noe? Jeg fikk til slutt kranglet meg til å kjøpe et gavekort likevel, ved at jeg la på et par hundre kroner på summen og dermed kjøpte et gavekort på 1000 kr istedenfor rundt 800. Det var på en måte verdt det for å slippe å kaste de første 800. Jeg tenkte ikke mer over dette her, fram til jeg et par måneder senere faktisk trengte noe på Power og ønsket å betale med gavekortet. Men det gikk ikke. Det var tomt. Det kunne det naturligvis ikke være, så jeg fikk til slutt diskutert meg fram til en ekstra sjekk av gyldigheten på kortet og hovedkontoret ble ringt. Kortet var fortsatt tomt. Eller, rettere sagt, det sto igjen helt presis en eneste krone. Etter å ha forhørt meg nøyere, viste det seg at kortet var blitt brukt og tømt på den Power hvor jeg kjøpte det (jeg var på en annen Power andre gangen) et par uker før jeg fikk det om hende. De solgte meg altså et brukt og tomt gavekort de hadde tatt vare på i ukesvis for å resirkulere til andre kunder. For i ettertid har jeg snakket med en annen kunde der som har opplevd akkurat det samme. De driver altså med dette. Jeg har sendt mailer, sendt brev og ringt Power både sentralt og lokalt, men får aldri noen respons. Anonymkode: 0695b...890 😳😨😨 hvor lavt er det mulig å synke for dem??!! Send inn saken til nettavisen, de er nok interessert i mer grums om bøtteballetten på elkjøp siden de allerede driver å avdekker jukset dems. Få det ut i media. Måtte forøvrig le når artikkelen skrev at elkjøp nektet for at de manipulerte lagerstatus, når de ble presentert for konkrete eksempler fra kunder🤦♀️ Nei, det er trist hvordan bransjen har tapt seg og nå er preget av lurendreieri:( Helt til slutt må jeg bare ta med èn ting ifb artikkelen i HI: det er vel fritt fram for Power å ta den prisen de ønsker for varene? De har hatt høyere priser enn Elkjøp i flerfoldige år nå, det er jo ikke noe nytt. Og skal man søke på prisjakt skriver man bare inn produktnavn og ikke varenummer. Trodde varenummer var butikkenes måte å finne fram på i eget sortiment🤔 Anonymkode: a5c49...1cf 1
Gjest Blondie65 Skrevet 25. desember 2020 #30 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 14.41): Det er ikke bare elektronikkbutikker som har unike varer for å hindre priskrig. De ulike matbutikkene gjør det samme med f.eks fjordland. Det finnes 4-5 ulike «kjøttkaker» middager fra dem, for de ulike kjedene vil ha en litt annen variant, for å ha et «unikt» produkt, der pris ikke kan sammenlignes med andre kjeder. Når jeg skal ut å handle et nytt elektrisk produkt, tv, lydplanke, pc ol. Så setter jeg med ner og gjør arbeidet. Jeg går inn på alle sider, jeg sammenligner produktene. Kan jeg mye om elektronikk? Nei. Men jeg kan sammenligne informasjon. Jeg googler med rundt, sammenligner reviews for produkter for å se hva som er sagt om dem. Det krever litt tid, men da vet jeg og hva jeg vil ha og hva jeg får. Begynner noen å krangle på noe, så sier jeg bare at det er dette produktet jeg skal har. Forøvrig så bruker jeg nesten alltid «klikk og hent», så da blir det aldri et problem å måtte finne det, for det er alltid satt frem. Anonymkode: 232d0...d74 Jeg gjør det samme, men jeg kjøper også online og får det levert hjem til meg. De eneste gangene jeg bruker Elkjøp (Power setter jeg ikke mine bein inn i etter den "fantastiske" kampanjen deres for noen år tilbake der de skrøt av at de nå hadde strømlinjeformet organisasjonen og var tilbake billigere og bedre - da hadde de sagt opp samtlige ansatte) er når jeg trenger en ledning eller lignende fort eller når jeg ønsker å se et produkt før kjøp og så kjøper jeg det et helt annet sted.
Gjest O.G. Skrevet 25. desember 2020 #31 Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 1.41): Jeg byttet inn en vare jeg hadde fått i gave og ikke egentlig trengte på Power. Jeg fikk en tilgodelapp (typ kassalapp) med kjempesvak skrift på som jeg av erfaring vet er totalt uleselig etter noen uker, så jeg spurte om jeg ikke kunne få et gavekort istedenfor. Det kunne jeg ikke. Når jeg da ba om et gavekort og prøvde å betale det med tilgodelappen, fikk jeg ikke lov. Jeg ba da om en ny tilgodelapp etter at de hadde skiftet blekk i maskinen sin, men det kunne jeg ikke få. Jeg ba da om å få sum, dato og all annen relevant informasjon påskrevet for hånd, signert og stemplet, for at den skulle være mulig å bruke på et senere tidspunkt, men nei. Men jeg kunne jo kjøpe noe? Jeg fikk til slutt kranglet meg til å kjøpe et gavekort likevel, ved at jeg la på et par hundre kroner på summen og dermed kjøpte et gavekort på 1000 kr istedenfor rundt 800. Det var på en måte verdt det for å slippe å kaste de første 800. Jeg tenkte ikke mer over dette her, fram til jeg et par måneder senere faktisk trengte noe på Power og ønsket å betale med gavekortet. Men det gikk ikke. Det var tomt. Det kunne det naturligvis ikke være, så jeg fikk til slutt diskutert meg fram til en ekstra sjekk av gyldigheten på kortet og hovedkontoret ble ringt. Kortet var fortsatt tomt. Eller, rettere sagt, det sto igjen helt presis en eneste krone. Etter å ha forhørt meg nøyere, viste det seg at kortet var blitt brukt og tømt på den Power hvor jeg kjøpte det (jeg var på en annen Power andre gangen) et par uker før jeg fikk det om hende. De solgte meg altså et brukt og tomt gavekort de hadde tatt vare på i ukesvis for å resirkulere til andre kunder. For i ettertid har jeg snakket med en annen kunde der som har opplevd akkurat det samme. De driver altså med dette. Jeg har sendt mailer, sendt brev og ringt Power både sentralt og lokalt, men får aldri noen respons. Anonymkode: 0695b...890 Dette er jo sjukt.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #32 Skrevet 23. mars 2021 De leverer feilvarer og gir deg ikke lånemaskin i mellomtida heller, selv om du som kunde har rett på det. Skal aldri handle til Power mer. Verre kundeservice har jeg aldri opplevd. Anonymkode: a3cf5...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #33 Skrevet 23. mars 2021 Skulle kjøpe TV på elkjøp for noen uker siden. De hadde "supertilbud" på en som ordinært kostet nærmere 11k, nedsatt til 7k. Så på nett at de hadde TVen inne på flere av de nærmeste butikkene. Kjørte dit, sa hva jeg skulle ha, selgeren søkte den opp på pcen og jeg fikk beskjed om at "den har vi ikke inne her, nærmeste er 3 timer unna". Gikk 20 minutter fra jeg kjørte hjemmefra til jeg var der, så merkelig om 4 butikker er blitt helt utsolgt på de 20 minuttene... Anonymkode: 96634...2f4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå