Gå til innhold

Tøybleier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Venter barn og er igang med en ikke uventet bleiediskusjon... Tøybleier vs. engangsbleier. Familiene på begge sider er negative, men både samboer og jeg har lyst til å prøve. Kjenner faktisk INGEN som bruker tøybleier, men det er vel noen av dere der ute?!? Ønsker at noen kan gi meg en pekepinn om det er verdt å satse på tøybleier eller ikke. Funker det greit eller har dere gått over til engangsbleier etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Jeg prøvde, men ga opp etter en liten stund. Mye styr og skylling, og etter en stund stinket tøybleiene uansett. De var formet som papirbleiene, de jeg prøvde. Nå er det riktignok ni år siden, så jeg vet ikke om det har kommet noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv, men kjenner ei som bruker tøybleier til sønnen sin (han er mindre enn ett år). Hun er veldig fornøyd - og opplever så vidt jeg vet ingen problemer med lukt etc. Vaskes selvsagt på kokvask/90-95 grader, og det blir mye vask. men det blir det visstnok med barn i huset uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner og ei som er veldig fornøyd med tøybleier. Har aldri prøvd det selv, men tenkte på det en stund.

Nøstebarn

Endret av monja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gunhild_*

Det er 2 ting som gjør at jeg ikke velger tøybleier til mine barn:

1. De er som regel veldig tykk og gir barna en enorm bleierompe. Blir vanskeligere for barnet å bevege seg, og ikke minst vanskeligere å finne klær i riktig størrelse med en så stor bleierompe.

2. Denne bøtta som skal stå på badet hele tiden med en masse brukte bleier oppi. Tøybleiebrukere kan hevde så mye de vil at det ikke blir noe lukt av dette, men det er bare fordi de selv blir så vant til lukten at de ikke kjenner den lenger. Alle som kommer inn utenifra kjenner lukten fra bleiebøtta, men av ren høflighet er man som regel enig med de som bor der at det ikke lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 ting som gjør at jeg ikke velger tøybleier til mine barn:

1. De er som regel veldig tykk og gir barna en enorm bleierompe. Blir vanskeligere for barnet å bevege seg, og ikke minst vanskeligere å finne klær i riktig størrelse med en så stor bleierompe.

2. Denne bøtta som skal stå på badet hele tiden med en masse brukte bleier oppi. Tøybleiebrukere kan hevde så mye de vil at det ikke blir noe lukt av dette, men det er bare fordi de selv blir så vant til lukten at de ikke kjenner den lenger. Alle som kommer inn utenifra kjenner lukten fra bleiebøtta, men av ren høflighet er man som regel enig med de som bor der at det ikke lukter.

Jeg vet ikke hvordan det er med bleier til større barn/barn som går, men hvor lenge er det siden du har sett en tøybleie?

Når det gjelder bleiebøtte vil jeg tro det hjelper mye å ikke sette bøtta rett på varmekabelgulv, samt vaske bleier hver dag, omtrent. Det lukter jo litt av papirbleier også, om man ikke hiver søppel ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Gunhild_*

Gå inn på hjemmsidene til Nøstebarn og kikk på videon der som viser bleieløsningene deres. Se på det barnet som blir skiftet bleie på på kjøkkenet. Hvis ikke bleierompa på det barnet er enorm når det snur seg og går ut døra, ja da vet ikke jeg.

Det sier seg jo selv at tøy ikke er i stand til å absorbere opp væske på samme måte spesialmiddlene i en papirbleie. Det er en grunn til at papirbleier er så tynne som de er.

Ja, det lukter av papirbleier også om de blir liggende for lenge, men her har man muligheten til å gå rett i søpla med disse. Tøybleier blir liggende minst en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er lov til å referere til andre internett sider, men jeg prøver. Gå inn på snartmamma.com og nybaktmamma.com. Søk på tøybleier der. Der er dette med jevne mellomrom oppe til diskusjon. Lykke til med valg av bleietype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...