Gå til innhold

Takket nei til jobb. Skuffet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg eier flere butikker. Min søster mistet sin jobb på pga. korona krisa. Jeg tilbydde henne en jobb som ass. butikk sjef. Da hun har jobbet som mye i butikk og har god service innstilling. Hun fikk to uker betenkningstid, og nå i kveld se det hun en melding og sa at hun ikke ønsket jobben. Jeg forstår det ikke. Hun trenger en inntekt. Og hun får mye mer lønn av å jobbe, enn fra nav. Jeg blir bekymret for hennes framtid, og jeg er rett og slett skuffa. Hun hadde ikke engang trengt å kjøre bil til jobb. Det er 12 min. å gå for henne. 

Anonymkode: a914e...692

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være at hun rett og slett ikke ønsker å blande privatliv og jobb, for det kan jo fort bli komplisert om hun f.eks. ikke gjør det så bra som hun forventer, og du blir skuffet eller må ta tak i situasjonen. Hvordan hadde forholdet deres taklet det? 

Anonymkode: 491ed...d2e

• Liker 24
Skrevet

Tja, da kan du jo kontakte NAV og si at hun ikke er en reell arbeidssøker. Tror ikke de blir så veldig imponert over at noen takker nei til jobb nå for tiden. 

Anonymkode: f9063...63e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan det være at hun rett og slett ikke ønsker å blande privatliv og jobb, for det kan jo fort bli komplisert om hun f.eks. ikke gjør det så bra som hun forventer, og du blir skuffet eller må ta tak i situasjonen. Hvordan hadde forholdet deres taklet det? 

Anonymkode: 491ed...d2e

Vi er mer som venninner er søsken. Vi har alltid hatt god tone, og da far drev butikken var det hennes første jobb. Hun trivdes godt i butikk. Det er hennes valg, og det aksepterer jeg. Men man vil jo alltid sin nære slekt det beste i verden. Jeg ønsker kun å hjelpe. Hun kan til og med få kjøpe seg inn om hun ønsker. Det hadde gjort meg glad om hun ønsket det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, da kan du jo kontakte NAV og si at hun ikke er en reell arbeidssøker. Tror ikke de blir så veldig imponert over at noen takker nei til jobb nå for tiden. 

Jeg forstår tanke gangen din, men det ville jeg aldri gjort mot min søster. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

.

Endret av ladyinpink
  • Liker 5
Skrevet

Merkelig... Supert tilbud for en som har mistet jobben, hadde tatt den med en gang om jeg trengte jobb. Spesielt i disse tider så var det er luksus tilbud synes jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av ladyinpink
  • Liker 2
Skrevet

Vi er mer som venninner er søsken. Vi har alltid hatt god tone, og da far drev butikken var det hennes første jobb. Hun trivdes godt i butikk. Det er hennes valg, og det aksepterer jeg. Men man vil jo alltid sin nære slekt det beste i verden. Jeg ønsker kun å hjelpe. Hun kan til og med få kjøpe seg inn om hun ønsker. Det hadde gjort meg glad om hun ønsket det. 

Vil bare si at du høres ut som en vanvittig flott søster 😍

• Liker 6
Skrevet

Og om hun hadde gjort jobben dårligere enn forventet slik at du måtte sagt henne opp, eller hvis hun hadde gjort en god jobb for så å si opp, hva hadde skjedd da?

Familie/venner som arbeidsgiver/ansatt går veldig ofte i dass.

• Liker 1
Skrevet
Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Vil bare si at du høres ut som en vanvittig flott søster 😍

Takk, så hyggelig sagt. Familie og venner er viktig å ta vare på. ❣️

• Liker 2
Skrevet

Desom dere er så nær, hvorfor spør du ikke bare hvorfor?

Anonymkode: 1651e...529

• Liker 3
Skrevet

Ja, istedet for å høre med henne om grunnen til at hun takket nei, tenker du? Hvis "anmeldelse" er den første tanken som ramler inn i hodet på ts, tenker jeg at å blande søskenforholdet med et arbeidsforhold uansett hadde endt med katastrofe for dem begge. Noen takler å jobbe tett på familie, men i andre tilfeller tenker jeg at en liten periode på NAV, for denne søsteren, for eksempel, før hun finner seg en ny jobb, kan være en bedre løsning enn en ødelagt familie og TO stk. på langtidssykemelding i NAV-systemet. Tipper søstra har sett for seg diverse scenarier og kommet til den konklusjonen at det er til det beste å fortsette som søsken, og kun det. Uansett hvor godt forhold de har nå, kan det fort endres dersom den ene ikke lever opp til den andres forventninger. Det ville ikke vært første gang det har skjedd 

• Liker 4
Skrevet
PetterKanin skrev (2 minutter siden):

Og om hun hadde gjort jobben dårligere enn forventet slik at du måtte sagt henne opp, eller hvis hun hadde gjort en god jobb for så å si opp, hva hadde skjedd da?

Familie/venner som arbeidsgiver/ansatt går veldig ofte i dass.

Jeg vet at hun ikke hadde gjort en dårlig jobb. Hvis hun ikke hadde trivdes med jobben, ville hun stått fritt til å si opp. De samme arbeidsvilkårene gjelder for familie/venner som alle andre. Det skal ikke være forskjellsbehandling fordi man ansetter familie/venner i forhold til andre ansatte. Det syns jeg er viktig. Man inkluderer alle, lærer opp alle likt, og har man overskudd et år får alle lik bonus. Jeg har ansatt to venner, de stortrives og gjør en knall bra jobb. Jeg er super fornøyd med de, og det får de vite. Jeg setter stor pris på mine ansatte. Og det er viktig for meg at de trives på jobb, gleder seg til helg og gleder seg til å komme på jobb for å omgås sine ansatte og kunder. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Desom dere er så nær, hvorfor spør du ikke bare hvorfor?

Anonymkode: 1651e...529

Jeg har spurt om hvorfor nå. Hun sa hun måtte tenke på hvorfor. Og da blir jeg bekymret. 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (14 minutter siden):

Merkelig... Supert tilbud for en som har mistet jobben, hadde tatt den med en gang om jeg trengte jobb. Spesielt i disse tider så var det er luksus tilbud synes jeg.

Ja.. syns jeg også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at hun ikke hadde gjort en dårlig jobb. Hvis hun ikke hadde trivdes med jobben, ville hun stått fritt til å si opp. De samme arbeidsvilkårene gjelder for familie/venner som alle andre. Det skal ikke være forskjellsbehandling fordi man ansetter familie/venner i forhold til andre ansatte. Det syns jeg er viktig. Man inkluderer alle, lærer opp alle likt, og har man overskudd et år får alle lik bonus. Jeg har ansatt to venner, de stortrives og gjør en knall bra jobb. Jeg er super fornøyd med de, og det får de vite. Jeg setter stor pris på mine ansatte. Og det er viktig for meg at de trives på jobb, gleder seg til helg og gleder seg til å komme på jobb for å omgås sine ansatte og kunder. 

Alt er greit så lenge ting går bra, men det fortsetter ikke nødvendigvis slik år etter år.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

tiden

Ü

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Wow! Med deg som sjef så skjønner jeg godt at folk trives!! Du høres fantastisk ut.

Jeg hadde spurt min søster hvis jeg var deg, vi kan bare spekulere her inne. Kanskje hun har en bedre grunn enn du tror? Kan hun f.eks. være gravid og uansett snart må ut i permisjon?

Skrevet
PetterKanin skrev (1 time siden):

Alt er greit så lenge ting går bra, men det fortsetter ikke nødvendigvis slik år etter år.

Nå har jeg drevet mine butikker i over 27 år. Har hatt flere kollegaer og venner i over 17 år, på samme arbeidsplass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...