Gå til innhold

Mister så mye hår og det slutter ikke å falle av!!!😢😢


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alopecia? Jeg skrev genetisk håravfall, mister ikke flekkvis men over hele, altså volumet. Kommer vel ikke til å miste all håret??? 😢

Anonymkode: d8f62...886

Jeg aner ikke forskjellen på genetisk håravfall og alopesia, men den siste kjenner jeg godt til da jeg har arvet det fra tidligere ledd i familien. Jeg sier ikke at det er det du har, men det kan jo være en mulighet. Hva genetisk håravfall er vet jeg ikke hva er, men skulle jeg gjettet så trodde jeg det var det de kalte det når det gjaldt menn, altså hvis en far mister håret, så er det mulighet for at hans sønn får det samme problemet. 

Anonymkode: a9d29...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg aner ikke forskjellen på genetisk håravfall og alopesia, men den siste kjenner jeg godt til da jeg har arvet det fra tidligere ledd i familien. Jeg sier ikke at det er det du har, men det kan jo være en mulighet. Hva genetisk håravfall er vet jeg ikke hva er, men skulle jeg gjettet så trodde jeg det var det de kalte det når det gjaldt menn, altså hvis en far mister håret, så er det mulighet for at hans sønn får det samme problemet. 

Anonymkode: a9d29...f59

Hudlegen sa genetisk håravfall. Og det kan også kvinner får, det er ikke unormalt. Jeg skulle bare ønske at han tok feil :(

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke genetisk håravfall om DHT-sensitivitet? Det er jo det som gjør at menn mister håret. Hårstråene blir tynnere og til slutt færre i det området. Jeg hadde fått litt tynnere hår rundt hårfestet, "viker", men ikke større tynning på kronen som menn gjerne får. Opplevde i hvert fall som tidligere nevnt, at Nisim produktene som inneholder DHT blokkere hjalp. Finnes mange typer DHT blokkere, og mange produkter man kan forsøke.

Anonymkode: e1daf...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Handler ikke genetisk håravfall om DHT-sensitivitet? Det er jo det som gjør at menn mister håret. Hårstråene blir tynnere og til slutt færre i det området. Jeg hadde fått litt tynnere hår rundt hårfestet, "viker", men ikke større tynning på kronen som menn gjerne får. Opplevde i hvert fall som tidligere nevnt, at Nisim produktene som inneholder DHT blokkere hjalp. Finnes mange typer DHT blokkere, og mange produkter man kan forsøke.

Anonymkode: e1daf...370

Bør jeg da gi Nisim sjampo en sjangs? Jeg leser at den skal brukes hver dag i 8 dager og deretter annenhver dag eller når man vil? Men man skal ikke bruke noe annet i håret når man bruker Nisim? Har jeg forstått det riktig?

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vel, Nisim KAN hjelpe mot arvelig håravfall også. Se her:

https://www.nisim.no/Category/ShowNoSub/746/Spørsmål-og-Svar

«Stopper NISIM arvelig og genetisk betinget håravfall?   

Ja, NISIM stopper også håravfall som er genetisk/hormonelt betinget. Dette er klinisk dokumentert.»

 

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Klinisk dokumentert er det faktisk ikke gjennom forskning.

Da hadde dette blitt anbefalt av spesialister på hårtap.

Jeg bruker sjampoen jeg, men at det skal hjelpe mot arvelig hårtap er bare tull.

Er forøvrig et eget forum for dette med mye gode tips. Bare Google hårtap. 

Anonymkode: 04ecb...9ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bør jeg da gi Nisim sjampo en sjangs? Jeg leser at den skal brukes hver dag i 8 dager og deretter annenhver dag eller når man vil? Men man skal ikke bruke noe annet i håret når man bruker Nisim? Har jeg forstått det riktig?

Anonymkode: d8f62...886

Jeg fulgte veiledningen og bruker nå sjampoen hver 2 dag, noen ganger går det 3 dager i mellom. I tillegg til ekstraktet morgen og kveld med litt hodebunnssmassasje etter påføring. Jeg vet i hvert fall at jeg har fått effekt, hva nå enn det er som er årsaken til at jeg fikk tynnere hår i hårfestet. Områdene som var glisne, har blitt mer "fylt ut". Tok noen mnd før jeg så noe vesentlig forskjell da.

Anonymkode: e1daf...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er kvinne. Og jeg har alltid hatt langt hår og alltid trivdes med det. Dette året har jeg klippet håret 3 ganger, og ganske godt på lengden, men det har ikke hjulpet noe :( Håret mitt nå er akkurat over skulderen og jeg klarer ikke å ha kort hår. Klarer det bare ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Det er fler og fler som bruker parykk da, som er tynn i håret. Det er jo et alternativ... evt får tilpasset en form for «tupé» for krona på hodet. Skjønner at dette er ugreit, spesielt som kvinne for håret er liksom en del av identiteten, sjelden man tenker en kvinne med hårtap er sexy... er kvinne og begynner å bli tynn i luggen... men jeg har en kronisk sykdom som gjerne kan gi sånne bivirkninger.

Anonymkode: b128a...ffc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er kvinne. Og jeg har alltid hatt langt hår og alltid trivdes med det. Dette året har jeg klippet håret 3 ganger, og ganske godt på lengden, men det har ikke hjulpet noe :( Håret mitt nå er akkurat over skulderen og jeg klarer ikke å ha kort hår. Klarer det bare ikke.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg er kvinne, alltid hatt langt hår, ble skalla. Alopecia. Gå inn på alopeciagruppe på Facebook, mange i samme situasjon! Foreningen har møter og folk du kan prate med. Få deg hårdeler eller parykk. Håret kan også komme tilbake, mitt gjorde det, har falt av igjen en del men slipper parykk nå. Tøft, men folk lever helt normale liv med det, altså :) -Klem!

Anonymkode: ea04b...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Handler ikke genetisk håravfall om DHT-sensitivitet? Det er jo det som gjør at menn mister håret. Hårstråene blir tynnere og til slutt færre i det området. Jeg hadde fått litt tynnere hår rundt hårfestet, "viker", men ikke større tynning på kronen som menn gjerne får. Opplevde i hvert fall som tidligere nevnt, at Nisim produktene som inneholder DHT blokkere hjalp. Finnes mange typer DHT blokkere, og mange produkter man kan forsøke.

Anonymkode: e1daf...370

Nei, alopecia er en av mange autoimmune sykdommer. Disse går ofte i familier, så det er en genetisk faktor.

Anonymkode: ea04b...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg fulgte veiledningen og bruker nå sjampoen hver 2 dag, noen ganger går det 3 dager i mellom. I tillegg til ekstraktet morgen og kveld med litt hodebunnssmassasje etter påføring. Jeg vet i hvert fall at jeg har fått effekt, hva nå enn det er som er årsaken til at jeg fikk tynnere hår i hårfestet. Områdene som var glisne, har blitt mer "fylt ut". Tok noen mnd før jeg så noe vesentlig forskjell da.

Anonymkode: e1daf...370

Takk for din tid og forklaring ❤️

Kan jeg kjøpe kun shampo og vaske med den? Eller må jeg ha både shampo, balsam og ekstrakt for å se effekt?

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Takk for din tid og forklaring ❤️

Kan jeg kjøpe kun shampo og vaske med den? Eller må jeg ha både shampo, balsam og ekstrakt for å se effekt?

Anonymkode: d8f62...886

Tror kanskje det blir best effekt med både sjampo og ekstrakt, har ikke prøvd bare det ene så vanskelig for meg å si. Tviler på balsam har så mye å si da den ikke skal i hodebunnen. Ekstraktet for tørt hår er mildt for huden og mer som en flytende gel, men kan etterlate hodebunnen litt klissete, mens det som er for fett hår er vannete, lukter litt alkohol men slipper kliss. Om du velger å prøve, så håper at jeg det vil fungere for deg, og om ikke at du finner noe annet som gjør🤗 🤞

Anonymkode: e1daf...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tror kanskje det blir best effekt med både sjampo og ekstrakt, har ikke prøvd bare det ene så vanskelig for meg å si. Tviler på balsam har så mye å si da den ikke skal i hodebunnen. Ekstraktet for tørt hår er mildt for huden og mer som en flytende gel, men kan etterlate hodebunnen litt klissete, mens det som er for fett hår er vannete, lukter litt alkohol men slipper kliss. Om du velger å prøve, så håper at jeg det vil fungere for deg, og om ikke at du finner noe annet som gjør🤗 🤞

Anonymkode: e1daf...370

Shampooen alene har hjulpet meg. Det jeg nok ville gjort var å testet shampooen først, og hvis du føler at håravfallet minker, så ville jeg boostet med ekstraktet for gjenvekst, for da har du fått bekreftelse på at du er på riktig vei, så slipper du å kjøpe to produkter av gangen uten å vite sikkert at det fungerer for akkurat deg :) Shampooen koster under 300, ekstraktet mener jeg er en god del dyrere. Kundeservicen til Nisim er utrolig bra, så ikke nøl med å kontakte de hvis du trenger veiledning ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg fulgte veiledningen og bruker nå sjampoen hver 2 dag, noen ganger går det 3 dager i mellom. I tillegg til ekstraktet morgen og kveld med litt hodebunnssmassasje etter påføring. Jeg vet i hvert fall at jeg har fått effekt, hva nå enn det er som er årsaken til at jeg fikk tynnere hår i hårfestet. Områdene som var glisne, har blitt mer "fylt ut". Tok noen mnd før jeg så noe vesentlig forskjell da.

Anonymkode: e1daf...370

Tusen takk for oppklaringen ❤️

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Shampooen alene har hjulpet meg. Det jeg nok ville gjort var å testet shampooen først, og hvis du føler at håravfallet minker, så ville jeg boostet med ekstraktet for gjenvekst, for da har du fått bekreftelse på at du er på riktig vei, så slipper du å kjøpe to produkter av gangen uten å vite sikkert at det fungerer for akkurat deg :) Shampooen koster under 300, ekstraktet mener jeg er en god del dyrere. Kundeservicen til Nisim er utrolig bra, så ikke nøl med å kontakte de hvis du trenger veiledning ❤️

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Ganske smart det du sier her, var det jeg også tenkte.. Prøver først med shampo, tenkte å stikke innom apoteket å spørre dem. ❤️

Anonymkode: d8f62...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 15.06):

Skjønner at dette er vondt for deg ❤️ Jeg har selv hatt tynt hår en lang periode, men har nå fått ganske tjukt hår igjen. Takket være Biotin tabletter og Nisim. Jeg stresser like mye som jeg alltid har gjort, så kan ikke akkurat si at håret har kommet tilbake fordi jeg har sluttet å stresse, men mister mye mindre enn før, derav blir det også tjukkere :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Du skriver at du tar også Biotin tabletter? Hvilken? Kan du linke? 
Jeg prøvde B kompleks, men tålte den ikke da jeg har metalallergi.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skriver at du tar også Biotin tabletter? Hvilken? Kan du linke? 
Jeg prøvde B kompleks, men tålte den ikke da jeg har metalallergi.

Anonymkode: d8f62...886

Jeg bruker denne: https://www.med24.no/kosttilskudd/bruksomraader/hud-haar-og-negler/natur-drogeriet-mega-biotin-100-tabletter

Den har 425 mcg Biotin. Noen Biotin preparater inneholder svimlende mye Biotin, har sett så mye som 10.000 mcg, men jeg føler det blir litt overkill. Har også lest at altfor høyt tilskudd kan gi økt matlyst.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker denne: https://www.med24.no/kosttilskudd/bruksomraader/hud-haar-og-negler/natur-drogeriet-mega-biotin-100-tabletter

Den har 425 mcg Biotin. Noen Biotin preparater inneholder svimlende mye Biotin, har sett så mye som 10.000 mcg, men jeg føler det blir litt overkill. Har også lest at altfor høyt tilskudd kan gi økt matlyst.

Anonymkode: 0c8d0...7d6

Takk så mye. Tar du bare en om dagen eller mer? Jeg tar fiskeolje kapsler og multivitaminer, det er alt jeg tar og har tatt i mange år. Så om jeg tar Biotin (den du linket til), så får jeg vel ikke for mye? For jeg leser at den er vannløselig eller noe sånt, så blir vel ikke noe problem. 

Og virkelig, setter utrolig pris på at du tar deg tid til å svare meg, at jeg nesten føler det er litt pinlig med så mye nas fra meg.

Anonymkode: d8f62...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk så mye. Tar du bare en om dagen eller mer? Jeg tar fiskeolje kapsler og multivitaminer, det er alt jeg tar og har tatt i mange år. Så om jeg tar Biotin (den du linket til), så får jeg vel ikke for mye? For jeg leser at den er vannløselig eller noe sånt, så blir vel ikke noe problem. 

Og virkelig, setter utrolig pris på at du tar deg tid til å svare meg, at jeg nesten føler det er litt pinlig med så mye nas fra meg.

Anonymkode: d8f62...886

Bare hyggelig, kjære deg ❤️ Man må hjelpe hverandre der man kan, tenker jeg :) Ja, det skal være vannløselig og jeg tar en om dagen. Ville ikke bekymret meg for 425 mcg, men 10.000 mcg synes også jeg er i meste laget. Jeg hadde ikke vært komfortabel med å ta så høy dose. Men hvis du gir Biotin og Nisim shampooen en sjanse, så ser du om det hjelper, ingen av delene har en skyhøy pris heldigvis, så det er absolutt verdt å prøve det ut :) Husk å være konsekvent da, ta vitaminen daglig og vaske håret akkurat slik bruksanvisningen sier, og alltid shampooner to ganger og vaske godt i hodebunnen. Så krysser jeg fingrene og ønsker deg alt det beste ❤️ Skal fortsette å følge tråden, så håper jeg du oppdaterer meg/oss :)

Anonymkode: 0c8d0...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler MSM: https://sunkost.no/ren-msm-tabletter?gclid=CjwKCAiAz4b_BRBbEiwA5XlVVvvswu8C2fKEM_jlRXKY6PPZ23qjgHE3kw896sHLz8-oSgIEtiUF_BoC8tEQAvD_BwE

Jeg begynte i utgangspunktet på MSM pga. stive muskler og ledd. Merket etterhvert at huden ble veldig myk og håret vokste mye raskere enn det hadde gjort før, ikke bare på hodet, men øyenbrynene mine ble også kraftigere. Anbefaler å begynne med 1 tablett om morgenen i noen uker og gradvis øke. 

Hadde jeg vært deg hadde prøvd med biotin og omega 3 i tillegg og vasket håret så sjelden som mulig. Stram hestehale som gir mye drag på røttene ville jeg også prøvd å unngå. 

Jeg regner med at du er sjekket for lavt stoffskifte?

Lykke til! 

Anonymkode: ce938...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...