AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Hei godtfolk Jeg har et lite spørsmål angående sykepenger etter oppsigelsestiden. Jeg ble nylig sykemeldt av medisinske årsaker. Jeg er egentlig midt i en oppsigelsestid nå. Siste dag i oppsigelsestiden er 1.januar 2021. Er det nå slikt at man kan fremdeles få sykepenger fra NAV uansett om man ikke lenger har en jobb? Fastlegen min mener at det er behov for en langsiktig sykemelding på grunn av den medisinske årsaken. Muligens 3 måneder til. Jeg har allerede ringt nav, men hun som tok opp telefonen var litt usikker på det. Hun skulle høre litt rundt og svare meg i løpet av 3 dager ( som nå ikke er før mandag/tirsdag). Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: d19c5...409
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #2 Skrevet 18. desember 2020 Ja du får sykepenger også etter avsluttet arbeidsforhold. Det er først dersom du blir friskmeldt over en lengre periode uten ny jobb og deretter blir sykmeldt igjen at det kan bli problemer fordi du da ikke har opparbeidet deg sykepengerettigheter i forkant. Men så lenge du ikke har noe opphold er det ikke noe problem. Anonymkode: 01d70...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå