AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #101 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, vi avsluttet besøket og ingen barn ble igjen. Dette er folk som er helt avhengig av hjelp for den minste ting, så dette overrasket meg ikke. Barna er mer hos besteforeldrene enn de er hjemme. Våre barn er kun degradert til «lekekamerat» for søskenbarna og er bare sammen med besteforeldrene om søskenbarna trenger noen å leke med. Besteforeldrene legger ikke skjul på det engang. Kan ikke huske sist invitasjonen var noe annet enn en variasjon av «X kjeder seg, kan ikke Y komme på besøk og leke?». Så vi har mer eller mindre gitt opp annet enn et pliktbesøk en gang i halvåret. Men de siste åra har de hatt hendene fulle med de andre så selv det utgår fordi de har ikke tid. Da sier de bare «Vi ser hverandre hele tiden jo». Lurer litt på hva de mener med det siden det kan gå 6-12 måneder uten at vi sees selv om vi bor 5 min gåtur fra hverandre... Anonymkode: 344a3...dfa Dette er så trist. Har opplevd mye av det samme med min svigerfamilie. Der er det mannens bror (som er skilt) og hans barn som alltid er førsteprioritet. Barna hans har omtrent bodd hos besteforeldre de ukene han har hatt dem. Syns det er merkelig av besteforeldre å forskjellsbehandle på denne måten. Anonymkode: eb84d...c79 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #102 Skrevet 21. desember 2020 Skjedde for 10 minutter siden. Svigers kommer på besøk, svigerfar opp trappa og står sjokkert å ser på meg. Sier ikke hei eller noe bare "du ser jævelig ut." Jeg svarte takk og gikk. Veldig typisk han, han er aldri hyggelig med meg. Anonymkode: d983d...d1c 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #103 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjedde for 10 minutter siden. Svigers kommer på besøk, svigerfar opp trappa og står sjokkert å ser på meg. Sier ikke hei eller noe bare "du ser jævelig ut." Jeg svarte takk og gikk. Veldig typisk han, han er aldri hyggelig med meg. Anonymkode: d983d...d1c Åhh, for en drittsekk! Anonymkode: 52af2...138 15
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #104 Skrevet 21. desember 2020 Svigermor sa «Jeg kunne aldri spist så mye som du gjør!». Spiste kveldsmat etter å ha styrt og ordnet hele dagen uten å ha fått i meg et ordentlig måltid. Svigermor hadde kost seg med det ene og andre som ble disket opp for henne. Og jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 7 år. Anonymkode: beef8...781 30
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2020 #105 Skrevet 21. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Åhh, for en drittsekk! Anonymkode: 52af2...138 Han er bare slik. Har fått rett ut av han at jeg er lat også. Tvillinger på 5 måneder og mangel på søvn. Det ble kommentert at jeg var trøtt av samboer, så da mente svigerfar at jeg var lat. Anonymkode: d983d...d1c 12
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #106 Skrevet 28. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 18.15): Skjedde for 10 minutter siden. Svigers kommer på besøk, svigerfar opp trappa og står sjokkert å ser på meg. Sier ikke hei eller noe bare "du ser jævelig ut." Jeg svarte takk og gikk. Veldig typisk han, han er aldri hyggelig med meg. Anonymkode: d983d...d1c For en RASS! Jeg har en svigerfar som elsker å kommentere hvor «svære lår» jeg har. Enten fletter han det inn i idiotiske historier hvor han bruker lårene mine til sammenligning, ellers bare sier han det rett ut. Etter 3 tette barn, masse problemer med stoffskifte-sykdom, hjerteproblemer, tar en haug med medisiner - mens jeg går i full jobb.. Og på toppen av det er både en god mor og kone. Hyggelig. Anonymkode: f6275...771 20
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #107 Skrevet 28. desember 2020 On 12/15/2020 at 9:50 PM, AnonymBruker said: Hjelp så hårsår du er om du ikke tok det som en spøk. Anonymkode: 444e1...52e Det er vel sånt som trolig sies 50% som spøk og 50% i alvor. Uten at jeg kjenner henne. Anonymkode: 0e09b...009 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #108 Skrevet 28. desember 2020 En venninnes svigermor skulle passe et barnebarn under fødselen til søskenet. Hun troppet opp på sykehuset og hylte at hun heller skulle få ta med seg den søte to timer gamle babyen hjem mens foreldrene ordnet med den ustyrlige toåringen. Hun reiste uten toåring, og uten nyfødt baby. Anonymkode: a64ff...4a8 32
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #109 Skrevet 29. desember 2020 Svigers ser barnebarnet sitt en gang i halvåret, og da har de telefonene i ansiktet hans konstant. Jeg hater det, fordi jeg vet at de skryter til alle vennene sine om hvor gode besteforeldre de er med de bildene og de havner ofte på sosiale medier uansett hvor mye vi kjefter om at vi ikke vil ha bilder av han florerende. Vi burde selvsagt legge ned telefonforbud, men jeg er enormt lei av å krangle med dem og at de bagatelliserer og umyndiggjør oss. Det ironiske med at de oppfører seg autoritære ovenfor oss konstant er at de (far og stemor til mannen) aldri var tilstede under barndommen til mannen min. De har minst rett til å oppføre seg som foreldre ovenfor oss, men av en eller annen grunn føler de at de har rett til å innta sjefsrolle ovenfor oss - to voksne mennesker som aldri har trengt dem tidligere. Anonymkode: 979b9...0d7 18
Namine Skrevet 29. desember 2020 #110 Skrevet 29. desember 2020 (endret) Feil tråd 😅 Endret 29. desember 2020 av Namine
Populært innlegg skruf Skrevet 29. desember 2020 Populært innlegg #111 Skrevet 29. desember 2020 Dette var min er-svigermor, men 6 uker etter fødselen så var vi i barnedåp til min bestevenninnes datter, som jeg er gudmor til. Ex-svigermor bodde ikke langt unna kirken og tilbydde seg å passe babyen mens vi var i kirken sånn at jeg og (ex)mannen skulle slippe å styre med evt babygråt og byssing av egen baby i kirka under gudstjenesten/dåpen. Uansett; hun ga meg skikkelig kritikk for at jeg ikke hadde bunaden min på meg, dvs at jeg 6 uker etter fødsel ikke hadde blitt tynn nok igjen til å få den på meg. Da hun fikk barn så gikk hun rett inn i de trangeste jeansene sine før hun forlot fødeavdelingen ifg henne selv Altså.....for det første så gikk jeg opp bare 12kg under graviditeten, og jeg kunne muligens ha skviset den på meg. Men for det andre så fullammet jeg og bunaden ville vært alt for trang over puppene. I tillegg ville det vært et styr uten sidestykke med å ta bunaden av og på med vest, søljer og skjorte hver gang jeg måtte amme babyen under selskapet hvis jeg hadde fått skviset puppene inn i bunaden. Og ex-svigermor viste også utmerket godt at babyen ikke tok flaske (noe hun mente bare var tull, alle babyer tar flaske blir de sultne nok mente hun) Og for å toppe det hele så lå babyen (på 6 uker) i sofaen alene og hylgråt da vi hentet henne en time etterpå (vi hadde sagt at hvis babyen ble helt utrøstelig så skulle hun ringe til sønnen sin som hadde tlf på lydløs men vibrering på telefonen sånn at han kunne dra hjem til moren sin og ta over babyen siden han ikke var fadder). Hun hadde ikke tatt babyen i armene og gitt henne kroppskontakt eller bysset barnebarnet for å forsøke å roe babyen engang, for hun mente at man skal ignorere dårlig oppførsel (dvs babygråt) og belønne god oppførsel (dvs bare nærkontakt når babyen var rolig og ikke gråt). Asså?!?? Greit nok på store barn og hunder, men ikke nyfødte babyer! Heldigvis ikke bare jeg som ble forbanna, mannen ble rasende og sa fra til moren at det ble lenge til neste gang hun fikk ha jentungen alene. Og som en liten «in your face» til ex-svigermor så fikk hun bevis for at «alle babyer tar flaske bare de blir sultne nok» noen måneder senere da vi var invitert i bryllup til et vennepar og hun meldte seg som barnevakt. Siden det var ex-mannen sin kompis så hadde jeg tenkt å være med i starten av bryllupet og heller dra hjem med babyen da det ble leggetid. Babyen fullammet fortsatt både dag og natt, og nektet som sagt flaske (vi hadde virkelig gitt flaske et forsøk, tror vi kjøpte det som var av flasker og flasketuter på markede, og hun ville heller ikke ha smokke) Men svigermor insisterte på å være barnevakt, og vi bestemte oss for å gi henne en ny sjanse (med grei beskjed om å ikke ignorere evt gråting), flaske mente hun ville gå helt fint. Det var bare vi som var idioter som ikke fikk babyen til å ta flaske Jeg hadde pumpet melk til den store gullmedalje og sendte med morsmelk og et utvalg kokte flasker. Også dro vi i bryllup. Vi begge holdt oss edru og kjørbare i bryllupet og ga beskjed om at det var bare å ringe så kom vi og hentet babyen. Men sta som ex-svigermor er så ringte hun ikke, og vi trodde at endelig hadde jentungen tatt flaske, og at problemet med flaske faktisk lå hos oss. Så vi koste oss i bryllupet og fikk ei god natt søvn. Da vi hentet babyen dagen etter så prøvde ex-svigermor seg på at alt hadde gått bra, men da kom det fra en meget trøtt ex-svigerfar at det hadde det IKKE gjort! Jenta hadde blånektet flaske, uansett hvor sulten hun ble, og det hele endte med at de hadde fått i henne morsmelk med ei skje. Og svigerfar måtte ta nattmatingen😄 stygt å le, jeg vet, men babyen ble mett og led ingen nød, og ex-svigermor måtte bite i seg at «alle babyer tar flaske bare de blir sultne nok» 61
liljene Skrevet 29. desember 2020 #112 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 9.39): Første gang vi møttes snakket hun om hvor vakker eksen til samboer var😆 Hun sa også en gang foran resten av familien til samboer at jeg hadde blitt rundere, men at "det kledde meg". Ellers er det små stikk hele tiden som f.eks. å bare takke samboer for hjelp når begge har gjort en stor innsats. Har vel bare lært å bite tennene sammen og leve med det. Anonymkode: 9ff5e...07d Det siste har min mor gjort mor meg mer enn en gang... 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #113 Skrevet 29. desember 2020 Svigerfar ga datteren min kake i dåpen. Hun var 2,5 måned gammel. La ut bilde på facebook. Ca ett døgn etter datteren vår ble født, sjekket jeg facebook. Der hadde svigerfar tagget meg i et bilde. Et bilde mannen min sendte til søsken og foreldre noen timer etter fødsel. Bilde var av meg med datteren vår på brystet. Svett, uten sminke, litt av brystvorten min syntes. Han hadde "annonsert" fødselen der altså. Ikke bare på hans side, men nå lå bilder på min også. Og hadde ligget der i et døgn. Supert. Anonymkode: a7c03...315 43
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #114 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Svigerfar ga datteren min kake i dåpen. Hun var 2,5 måned gammel. La ut bilde på facebook. Ca ett døgn etter datteren vår ble født, sjekket jeg facebook. Der hadde svigerfar tagget meg i et bilde. Et bilde mannen min sendte til søsken og foreldre noen timer etter fødsel. Bilde var av meg med datteren vår på brystet. Svett, uten sminke, litt av brystvorten min syntes. Han hadde "annonsert" fødselen der altså. Ikke bare på hans side, men nå lå bilder på min også. Og hadde ligget der i et døgn. Supert. Anonymkode: a7c03...315 Jeg hadde klikket. Var redd for å oppleve det selv. Jeg fant ut et par dager etter fødsel at et bilde av meg etter fødsel (nyoperert og halveis i koma etter narkose), svett, likblek og hoven i ansiktet med puppen ute var sendt rundt til hele familien av min far 🙄 Ble sint på mannen også, fordi jeg visste ikke at bilde ble tatt og sendt til de nærmeste. Anonymkode: 10562...869 16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #115 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 timer siden): For en RASS! Jeg har en svigerfar som elsker å kommentere hvor «svære lår» jeg har. Enten fletter han det inn i idiotiske historier hvor han bruker lårene mine til sammenligning, ellers bare sier han det rett ut. Etter 3 tette barn, masse problemer med stoffskifte-sykdom, hjerteproblemer, tar en haug med medisiner - mens jeg går i full jobb.. Og på toppen av det er både en god mor og kone. Hyggelig. Anonymkode: f6275...771 Du får svare han "pass kjeften din ellers kveler jeg deg med lårene mine." Anonymkode: d983d...d1c 36
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #116 Skrevet 29. desember 2020 Av en eller annen grunn så fortalte min ex svigermor til alle at jeg hadde hatt en grusom fødsel, det hadde jeg ikke (?) så lurer på hvor hun tok det fra, og hvorfor det er viktig å fortelle fremmede? det samsvarte jo ikke med virkeligheten. Anonymkode: 39a3d...4bd 9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #117 Skrevet 29. desember 2020 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For en RASS! Jeg har en svigerfar som elsker å kommentere hvor «svære lår» jeg har. Enten fletter han det inn i idiotiske historier hvor han bruker lårene mine til sammenligning, ellers bare sier han det rett ut. Etter 3 tette barn, masse problemer med stoffskifte-sykdom, hjerteproblemer, tar en haug med medisiner - mens jeg går i full jobb.. Og på toppen av det er både en god mor og kone. Hyggelig. Anonymkode: f6275...771 Så fælt! Hvordan forsvarer mannen din deg? Anonymkode: cfbf5...75c 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #118 Skrevet 29. desember 2020 Hvorfor engasjere seg i svigermor, når det negative overskygger det positive? Et enkelt regnestykke for min del😉 Anonymkode: 52af2...138 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2020 #119 Skrevet 29. desember 2020 Svigermor tok det særdeles tungt at vi ikke feiret jul hos henne i år. Vi har sagt hele veien at vi ville feire i eget hjem etter at vi fikk barn. Vi feiret også med henne i fjor. Hun brukte ganske mye tid tidlig i desember (og før i år) på å prøve å gi mannen dårlig nok samvittighet at vi dro dit. Men det klarte hun altså ikke. For å unngå å spre eventuell smitte til et familiemedlem som skulle innom oss, holdt vi oss unna alt fram til 18. Desember. Da dette medlemmet dro, sto vi klare for å dra til byen og handle det vi trengte før jul. Vi sto i gangen faktisk. Da fikk mannen melding fra svigermor om at bestemoren hans lå for døden, og det kunne være over når som helst nå. Bestemor hadde vært litt uvel uken før, men ikke noe alvorlig. Vi kastet selvfølgelig alt vi hadde i hendene, pakket raskt, hentet unger i barnehagen, og kjørte de fire timene til svigermor. Bestemor lå ikke for døden. Hun var ikke helt i toppform, men helt Ok. Vi besøkte henne flere ganger, og hun storkoste seg. Hun lever fremdeles og har det fint. Men vi brukte de fire dagene før jul på den turen, med grinete unger i bilen, vel vitende om alt vi skulle ha gjort før jul hjemme. Svigermor gliste bredt mens vi var der, og hintet hardt om at vi bare skulle bli der over jul. Og før noen spør: vi prøvde å verifisere svigermors utsagn før vi dro, men fikk ikke tak i hverken henne eller noen andre som kanskje kunne vite noe om saken. Det ble jul alikevel 😛 Anonymkode: 20aba...2c5 29
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #120 Skrevet 30. desember 2020 Når vi fikk vår første sønn, så dro vi på besøk til oldeforeldrene til sønnen vår. Svigers var også der. Sønnen vår var 6 mnd, og svigermor tok litt bløtkake på fatet sitt, også duppet hun fingeren sin i kaken, og gikk bort til meg, som hadde sønnen min på fanget. Hun ville at han skulle smake på kaken. Jeg sa tydelig, men fint i fra, at han ikke skulle ha noe kake. Da snur hun seg rundt å sier nedlatende til de andre; Eh.. han skal ikke ha kake, sier moren. Jeg synes dette var utrolig respektløs, og frekt av svigermor. Anonymkode: 4d403...91d 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå