Gå til innhold

Fortell din værste sviger-historie

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tja...

- låste seg inn i huset når vi var på jobb, for å ommøblere siden hun ikke likte stilen vår 

- baksnakke meg til alle andre fra dag èn (funnet ut at hun også gjorde det om mannens ex)

- lyve om hva vi visstnok har sagt eller gjort. Ville historier. 

- invitere de tre andre søsknene (med partner og barn) på dyre ferier og ikke oss "Dere er jo så gode til å reise selv, så vi fant ut at dere ikke hadde syns det var gøy". 

- ikke møte opp til barnebarnets bursdag  fordi de "glemte dagen", selv om mannen ringte en time før for å høre om de skulle hentes 

- forskjellsbehandle våre barn mot de andre og hvis barna spør så lyver de om det

- Mente jeg mishandlet barna fordi jeg fullammet. Mme var så mye mer riktig da det var laget på et laboratorium som nøye satt sammen det beste for barnet 

- Forsøkte seg på "ride ride ranke" med baby på 1 måned. Da mannen rev barnet bort og støttet hodet lo hun bare fordi barnet var jo 4 kg og derfor sterk nok til å holde hodet selv. Åååja. Derfor det gikk alle veier med den hardhendte behandlingen ja..  

- Gjentatte ganger forsøkt å få mannen til å FLYTTE HJEM og skille seg fra meg. For han virker ikke lykkelig. Han droppet da ALL kontakt og sa at han hadde hatt en jævelig oppvekst og det eneste som gjorde ham ulykkelig nå var dem.

Meeeen så snudde det og nå går det utover dattera med familie i stedet for.. Vi har meldt oss rimelig ut og nå står de på døra i tid og utide med gaver, for å så bare prøve å baksnakke de andre 🤮 Jeg mener det er viktig med familie så tvinger mannen opp til bursdagene deres og inviterer dem til barnas. Men thats it. 

Anonymkode: be243...ec8

Dette kunne vært oss! 

Anonymkode: 979b9...0d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min x svigerfar tilbød meg 1000 kr for å få ligge med meg fordi svigermor som var dødsyk av kreft ikke orket sex lenger..Jeg har aldri blitt så såret og sint i hele mitt liv.

Anonymkode: 8c78c...133

Fy faen! Hva sa sønnen hans til det??

• Liker 18
Skrevet

Svigermor knerten en champanje og feiret da jeg og samboeren slo opp. Jeg feiret da vi 3 måneder etterpå ble sammen igjen😊🥂

Anonymkode: 106da...bd3

• Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ikke verdens største krise, men babyen var ikke to måneder engang da det var jul. Svigermor lar plutselig en finger med krem gli inn i munnen på baby. Hun så at jeg reagerte og syntes det bare skulle mangle at baby også skulle få noe godt. 

Vi hadde gledet oss til å la baby få sin første smaksprøve, og selvfølgelig hadde vi lyst til å gi det selv. 

Anonymkode: cfbf5...75c

Samme gjorde svigerfar. Måtte bare slutte å la ham holde babyene alene når det var mat fremme til de var 4-5 mnd. Mannen min oppdaget at han gav alt fra fløteis til sjokoladekakedeig fordi det var så kjedelig å bare drikke melk🙈

Svigerfar kjørte også ungene våre rundt i bil uten noe form for sikring annet enn vanlig bilbete fra de var 2 år. Vi hadde kjøpt egne bikstoler som de hadde, men han gadd ikke skifte fra svigermors bil. Etter at mannen min viste ham hvor mye han fikk i bot om han ble stoppet var plutselig setene på plass. Det at ungene kunne bli alvorlig skadet var tydeligvis ikke viktig nok.

Anonymkode: edd9c...8fe

• Liker 36
Skrevet

Svigermor og svigerfar er bittre på meg siden jeg velger å forholde meg til fhi sine rettningslinjer.

For å si det slik, det gjør ikke dem og jeg velger da å holde ekstra avstand til dem. De har en haug med barnebarn og oldebarn, som er fordelt over flere forskjellige barnehager og skolen, allikevel skal det koses, klemmes og tilbringes tid med disse daglig, ofte flere fra ulike familier samtidig. I tillegg til dette sier de ikke nei til hverken middagsselskap hos venner eller besøk fra andre byer/utvidet slekt. Med pågående stort smittetrykk her vi bor, synes jeg det er vannvittig uansvarlig og idiotisk. 

Min mann blir ringt flere ganger i uken hvor det klages over manglende besøk fra oss og det uttrykkes stor misnøye over våres forsiktighet, da selvsagt min i hovedsak. At vi ikke ønsker å komme til dem når 6 andre fra forskjellige familier/skoler/barnehager er tilstede i liten stue, blir dårlig mottatt og jeg får stadig små stikk når vi da en sjelden gang møtes, spesielt siden jeg velger å sette meg minimum 2 meter unna dem og ikke ønsker servering. Jeg er i risikogruppen på grunn av kronisk sykdom og ønsker da så godt det lar seg gjøre å unngå sykdom. 

Dette er jo selvsagt ikke den værste situasjonen å være i, men det blir slitsomt i lengden da det har vært sånn siden nedstengningen i mars...Er ikke hyggelig å møte null forståelse og bittre kommentarer og blikk ukentlig.

Anonymkode: 95be6...36e

• Liker 27
Skrevet

Mye morsomt og tragisk i denne tråden. Føler meg sinnsykt heldig som har utrolig gode svigerforeldre. Føler vi går veldig godt overens. Jeg bruker å stikke innom dem bare fordi det er hyggelig, og de bruker å komme innom her uanmeldt. Det er koselig, synes jeg. Hvis man er opptatt får man si fra, tenker jeg. De stiller alltid opp når vi ber om hjelp, men de trenger seg ikke på, selv om vi bor nært. De legger seg ikke borti hva vi bruker penger på, hva vi bruker fritiden på osv., men de vil gjerne være sammen med oss hvis vi vil det. Vi får låne hus, hytte, bil, osv. Vet ikke hva som kunne vært bedre. 

Anonymkode: df4c5...9a4

• Liker 31
  • Hjerte 1
Skrevet

Mine svigerforeldre har stilt opp om sønnen har spurt men ikke mere en nødvendig. Stiller mye opp for barna til døtrene.

Den ene gangen jeg spurte om hjelp var når sønnen var skadet. Han hadde ligget inne noen dager og kom hjem i påvente av en operasjon. Når dagen for operasjon kom, spurte jeg om hjelp til å hente han samt hente/passe barnebarna for jeg skulle på fotballkamp. Det kunne de ikke, for svigermor måtte på syklubb og svigerfar orket ikke. Det skal sies at de heller ikke besøkte sønnen på sykehuset. (Var ikke noe alvorlig). De er ikke så glad i fotball, så da var det ikke viktig.

mine er nå ganske så store, men stakk litt når svigermor syntes det var tøft med denne Coronaen, for hun fikk ikke ha noe særlig kontakt med de minste barnebarna, den svei

Anonymkode: 6eb78...cfe

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Legger da til at svigermor og svigerfar har særeie og det var alle hans eiendeler. Mannen min får da ingen arv derfra i det hele tatt, og selv om vi har nok penger så svir det litt likevel. De andre har for øvrig også ryddig og god økonomi. 

Anonymkode: edd9c...8fe

Denne skjønte jeg ikke, forutsatt at din svigerfar ikke er far til din mann.

I så fall har han jo selvsagt ikke arverett 

• Liker 4
Skrevet

Tja jeg har en som for meg var vondt og hjerterått men det er bare meg da. Min yngste var 1 mnd gammel når julen kom, Jge hadde i det svangerskapet lagt på meg 25 kg og hadde jo også 2 tette før det, så jeg brukte str l/xl  i overdel. Svigermor kommer med gave til meg, en nydelig rød overdel da i str xxs, og mente at jeg burde ha den som mål, hun visste hvilken str jeg brukte fordi hun hadde vært med meg å handle klær til jul til både meg og mannen og barna.

Da jeg får denne blir jeg så rasende å sår at jeg går ut på badet og klipper den i mange bitte små deler, og leverer tilbake til henne. Heldigvis var det siste julen jeg feiret med henne da jeg ble separert 11 mnd senere

• Liker 37
  • Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for avsporing og svar til det.

forever22, mod

Skrevet

Svigermor, mannen og jeg er ute å går tur. Når de står 3 m unna, hører jeg hun prøver å overtale ham til å dumpe meg og flytte hjem til deres by.

"Jeg er rett her, jeg kan høre dere..." sa jeg tørt.

Hun har gjort mange andre snåle stunt også. Blir dritsur for at vi ikke var hjemme til middag kl 17 når vi sa på morgenen når vi dro at vi er ikke hjemme før 18.

Anonymkode: 72365...c65

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 10.20):

Har en svigermor og  hun baksnakker meg så fort hun har anledning og skal tråkke både meg og samboeren ned i søla 😕 Og når datteren vår var 4 mnd så skulle vi møte henne hos søsteren hennes og akkurat i det jeg var ferdig med og amme inne på et annet rom og skulle reise meg opp , så bare tok hun jentungen ut av armene mine og bare gikk ut i stua ! Skjedd flere ganger når hun var mindre , bare dytter meg vekk og tar henne ut av barnesete når vi kom på besøk ! Hun respekterer ikke en dritt av regler eller noe og gjør som hun vil😕

Anonymkode: 1b9c4...334

Høres ut som min eks svigermor. Null respekt for grenser, regler osv. Hun har sendt helt jævelige brev og kort i posten, hvor hun utbroderer hvor bra hun har det, og hvor stusselig jeg og barnet mitt har det. Hun har skremt vettet av barnet mitt for åresvis siden, ved å baksnakke meg til barnet mitt. Og si at det er myyye bedre hos henne. Barnet ble redd og utrygg, og redd for å bli kidnappet av damen😲 (hun bor et par timer unna oss). hun er ei heks uten like, og vi vil ikke ha noe med henne å gjøre. Men det forstår hun ikke..😣 

Anonymkode: 52af2...138

• Liker 13
Skrevet

Herremin... her var det mye sprøtt. Jeg blir alltid overrasket over hvor stygge mennesker, som man står nær, kan være mot hverandre!!

Når det er sagt, så var det nok en del saker og ting her som sikkert ikke er sagt med onde hensikter, men at det blir tolket dit hen.

Anonymkode: d56ba...17a

• Liker 13
Skrevet

Ikke så ille som andres den her men la gå. Jeg slet med ammingen med førstemann og endte opp med å delamme en periode før vi gikk over til mme. Dette var et ganske sårt punkt for meg. På besøk hos svigers med hele storfamilien tilstede spørs svigerfar meg om hvordan det står til med puppene og om det er mer trøkk i de eller om de har tørket ut...? Ble litt forlegen da ja.

Anonymkode: 4633b...dda

• Liker 20
Skrevet
On 12/16/2020 at 8:07 PM, AnonymBruker said:

Tja...

- låste seg inn i huset når vi var på jobb, for å ommøblere siden hun ikke likte stilen vår 

Anonymkode: be243...ec8

Selv uten alt du ramser opp etterpå, så er jo dette ene nok til at jeg lurer på det opplagte. Hvorfor i all verden har hun nøkkel til huset deres?

Anonymkode: 501a3...f08

• Liker 29
Skrevet

Svigermor behandlet meg som luft hele veien, spesielt den ene julen jeg gikk gravid med vår første. På julegavene til samboer søsken sto det til begge to. På gaven til min samboer, sto det kun til han. Han fikk da 200,- mindre enn sine søsken i tillegg.

Har heldigvis ei søt svigerinne som kommenterte at hun bare var verdt 200,- 😂🙈

Anonymkode: d983d...d1c

• Liker 41
Skrevet

Svigermor kalte meg «utakknemlig drittunge» da jeg satte ned foten relatert til grenser rundt oppdragelse etc av barnet vårt. Med det mente hun at de hadde stilt opp sååå mye for oss (ja, jo, hvis du kaller å stille opp å tilbringe tid med oss og barnebarnet ditt. De hadde gitt oss en time avlastning hvor de gikk tur med barnet så vi kunne vaske huset i fred for første gang etter fødsel). 

• Liker 12
Skrevet

Min svigermor er værste sort. Har aldri møtt mer egoistisk dame, som kun tenker på seg selv. Går over lik for å få ting på sin måte, kutter ut sine egne barn, og setter barna opp mot hverandre, for å bevare sine hemmeligheter. Heldigvis har vi ingenting med henne å gjøre lengre. Mannen min har det mye bedre ved seg selv etter de mistet kontakten. 

Anonymkode: c5e0a...b4f

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...