Gå til innhold

Fortell din værste sviger-historie

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigerinne der helvete.. vi er en storfamilie og har hatt et nært og godt forhold hele livet. 
Så kommer hun inn i livet vårt og lager drama og fryser ut folk. 
Familieselskaper for min del er anspente.. før hun kom inn i bildet hadde vi det topp. 
Jeg har sett ondskapen som bor i henne, og hva hun prøver på. Jeg er en god mennesker kjenner, og jeg vil dra det så langt med å si at jeg hater henne. Mye av det hun har gjort ønsker jeg å tilgi for familiens del, men nå har jeg rett og slett store problemer med å være i nærheten av henne. 
Har brukt 3 år på å strekke ut ei hånd, men hun tar den ikke. 

Anonymkode: 6b8d5...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan nevne min egen mor som svigermor til min mann... Hun forteller folk at han er psykopat, kontrollerer meg og at han er en forferdelig person. Når det kommer til stykket så er det han hun kontakter for å få hjelp til det ene og det andre, og han stiller opp til tross for løgnhistoriene hun forteller. Hun må ha en unnskyldning for andre folk fordi jeg og hun har et elendig forhold.. altså det er mannen min som er problemet, ikke at hun er en usympatisk narississt...

Anonymkode: dc8b2...ef3

Skrevet

For noen år siden når vår eldste var ganske liten så vurderte mannen å gå tilbake til skolebenken. Han diskuterte dette med moren sin men var redd for det økonomiske. Uten at vi hadde spurt om det så tilbyr hun seg at mannen kan flytte hjem igjen, men avslutter med «men bare om du gjør det slutt med samboeren, hun er ikke velkommen» 🙃

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har vel i bunn og grunn bare hatt snille svigerforeldre. Men hun ene var litt vel oversnill. Og ga masse ting hele tiden , typ søppel.  Jeg kastet jo etterhvert. Men hun spurte jo etter disse tingene.

Eksempel på søppel, hun fant en knust figur på gaten , tok med de kuste delene. Og entusiastisk ga den til meg og sa hun hadde funnet den og tenkte på meg. Den kunne jo bare limes sammen. Ikke bare var den ødelagt men også stygg. Så den gikk i søpla. Og hun kom og ville se resultatet av liming.  Jeg tok en hvit en og sa den gikk i gulvet når jeg skulle lime.... hun handlet også alt mulig rart på billig butikker i stor skala.  Og kjøpte meg bla et par muse øredobber i plast, hun mente jeg måtte bruke hele tiden.  Vred meg unna og sa jeg ikke tålte nikkel....

Absolutt et godt og fint menneske.  Men ble mye mas om dilldall og slitsom invaderende på den måten.

Anonymkode: 612e6...c77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første gang jeg var på besøk hos svigers drakk de seg fulle, og sov leeenge neste morgen. Jeg ble etterhvert skikkelig sulten, så jeg laget meg et par ostesmørbrød (av brød og ost vi selv hadde kjøpt). Mens de sto i ovnen sto svigerfar opp, og spurte meg med sint stemme om jeg visste hvor mye strøm stekeovnen brukte. Jeg døde nesten (dette er for ca 20 år siden, så ikke dagens strømpriser heller…).

Anonymkode: 1cd3c...516

• Liker 3
  • 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.7.2022 den 20.59):

Jeg har en svigerinne der helvete.. vi er en storfamilie og har hatt et nært og godt forhold hele livet. 
Så kommer hun inn i livet vårt og lager drama og fryser ut folk. 
Familieselskaper for min del er anspente.. før hun kom inn i bildet hadde vi det topp. 
Jeg har sett ondskapen som bor i henne, og hva hun prøver på. Jeg er en god mennesker kjenner, og jeg vil dra det så langt med å si at jeg hater henne. Mye av det hun har gjort ønsker jeg å tilgi for familiens del, men nå har jeg rett og slett store problemer med å være i nærheten av henne. 
Har brukt 3 år på å strekke ut ei hånd, men hun tar den ikke. 

Anonymkode: 6b8d5...3b0

Kanskje problemet ligger hos deg, har du tenkt noen ganger på det? Er du et bedre menneske om du skriver sånne forferdelige ting om hun online? Du burde skamme deg…

Anonymkode: 9a697...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Han skulle få 50 000 om han flyttet vekk fra meg og barna. Hun hadde visst prøvd å bestikke han for å forlate xen også. Vi er ikke sammen nå (hun fikk bruddet gratis i ettertid). Mor og sønn lykkelig gjenforent. 

Anonymkode: de798...81b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje problemet ligger hos deg, har du tenkt noen ganger på det? Er du et bedre menneske om du skriver sånne forferdelige ting om hun online? Du burde skamme deg…

Du drar opp en flere år gammel tråd or å Si det 🙃

Anonymkode: 7f323...841

• Nyttig 3
Skrevet

Min eks svigermor tok ikke ned bildet av hennes sønn og hans tidligere kjæreste, selv om det var over 2 år siden det ble slutt.

Jeg hadde vært på besøk hos de flere ganger før hun motvillig tok det ned, fordi min kjæreste nesten tvang sin mor til det.

Følte meg ikke akkurat så velkommen av den damen 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. kort fortalt:

Etter skilsmissen der svigersønn satt igjen med omsorgen så valgte de løsningen med å ikke ha barnebarn lenger.

Anonymkode: ee661...d37

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (På 16.12.2020 den 16.02):

Akkurat det tror jeg mange svigermødre kan si - på tull. Jeg er ganske sikker på at mange sviger-historier utelukkende skyldes mangel på humor og/eller forståelse av budskap. I tillegg til at kvinner, på generelt grunnlag, har langt lavere toleranseterskel overfor nede kvinner enn det menn har.

Noe lignende har hendt meg. Synes ikke det var noe morsomt! Tvert i mot frekt og hånende. 

Anonymkode: 0667a...7b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Selvfølgelig ligger problemet hos henne. Så bra du sa det etter 3 år senere. ;) 

Anonymkode: 5d2a9...840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...