Jens Skrevet 8. august 2005 #1 Del Skrevet 8. august 2005 Sønnen min på 3 måneder, har i de siste blitt helt gal etter å putte ting i munnen sin. Han har konstant neven sin, rangler, mine fingre, hva som helst i munnen, og tygger som besatt. Han sikler ekstremt mye også for tiden. Kan det være att han begynner å få tenner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 8. august 2005 #2 Del Skrevet 8. august 2005 Dette er helt normalt og det kan godt være tenner på gang. Alle ungene mine begynte å klø veldig i munnen i 3 mnd alder. Eldstemann fikk den første tannen da han var 4,5 mnd gammel. Blir sønnen din veldig urolig kan du smøre gommene med noe som du får på apoteket (husker ikke lenger hva det heter siden det er en stund siden vi har hatt brukt for det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 8. august 2005 #3 Del Skrevet 8. august 2005 Ja, det kan hende. Men det kan også hende at det drøyer enda noen uker og måneder før det dukker opp noen hvite gryn. Noen er plaget med kløende gommer, middelet heter Detinox. Avkjølte biteringer kan også være fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 9. august 2005 #4 Del Skrevet 9. august 2005 Ved ca 3 mnd så var dette et tema i barselgruppen, både første og andre gang. Alle barna klødde i gommene, men ingen av dem fikk tenner før mange måneder etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. august 2005 #5 Del Skrevet 9. august 2005 Det kan godt være det begynner å klø litt allerede, men jeg trodde det samme med sønnen min i 4-mnd alderen, og han fikk ikke tenner før han var 8 måneder! Enda bedre enn biteringen (synes Brage) er den delen av smokkesnora som man fester på klærne, den tygger han konstant på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #6 Del Skrevet 9. august 2005 Det kan godt hende at det er tenner på gang - noen får tenner tidlig. Det finnes tom babyer som er født med tenner. Snuppa begynte å klø i munnen og sikle mens hun hyyylte da hun var rundt 2,5 mnder. Da hun var fire måneder kom 1. tann. Det kan godt ta noen uker fra det gjør vondt til tannen kommer fram. Nå er hun fem måneder og har to tenner og det ser ut til at en 3. tann er på vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. august 2005 #7 Del Skrevet 9. august 2005 Her begynte den febrilske bitingen, gnagingen og siklingen i 3 mnd alderen. Den aller første tanna kom da han var 6 mnd. Nå er han 11 mnd og fikk tann nummer 8 idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubajuba Skrevet 9. august 2005 #8 Del Skrevet 9. august 2005 En av mine fikk sine første tenner da han var fire måneder, og begynte å klø veldig i tremånders alderen... Er så normalt at, og veldig plagsomt for det lille barnet... Men det går over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 9. august 2005 #9 Del Skrevet 9. august 2005 Og min var 3,5 mnder når hun fikk sin første tann. Helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. august 2005 #10 Del Skrevet 10. august 2005 Noen få barn er faktisk født med en tann For øvrig heter det Dentinox. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 11. august 2005 #11 Del Skrevet 11. august 2005 Alle ungene på 3mnds-kontrollen satt med henda eller andre ting i munnen helt til de sovna en etter en Gratulerer, Jens, ungen din er nok helt normal! Er de ikke herlige da, når de tar tak i fingern til mamma eller pappa, ser nøye på den, gaper stort og prøver å dra den inn i munnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå