Gå til innhold

Er det skadelig for sønnen min å stå mye?

Jens

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 3 måneder, har begynnt å reise seg opp. Han liker å stå, og står faktisk selv, bare med min støtte. Har nå hørt att man ikke skal la så små babyer stå, da leddene deres fortsatt ikke tåler den belastningen. Er dette riktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Det er nok ikke noe problem så lenge dere ikke overdriver. Jeg har selv hatt unger som ville opp og stå så tidlig. Yngstejenta elsket å stå og hoppe på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du nok mange ulike svar, men det jeg hørte var at barn som begynte å gå tidlig hadde større sjans til å få hoftesskader/ryggvondt. Dette fordi musklene rundt hoftebena ikke var sterke nok til å holde kroppen enda... Ei heller leddene som du selv sier. Man skal ikke oppmuntre små barn som ikke har satt seg selv (som klarer å sette seg op i sittende stilling selv!) til å stå, ikke vedlig lett om de absolutt vil, men man får prøve å avlede med noe annet. Litt skader nok ikke, men å "gå" med de små altfor lenge er ikke bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal vel i utgangspunktet ikke stå før de klarer å reise seg opp etter noe helt på egenhånd. Helt uten hjelp fra andre.

Barn skal heller ikke sitte før de klarer å sette seg opp ved egen hjelp. Vanligvis fra mageleie/alle fire og så over på rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det som er skrevet over her. Sønnen min ville og stå tidlig, men jeg ga han ikke lov til det. Fant alltid på noe annet å gjøre da. Han bør ikke stå før han klarer å sette seg opp iallefall. (Var det rådet vi fikk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...