Gå til innhold

Bursdagsgave til en 90-årsjubilant

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Vi har blitt invitert i 90-årsdag til min manns gammelonkel. Kjempekoselig. Og det er velidg oppegående folk dette her. De bor ennå hjemme og har et stort hus. De har ett aktivt liv bak seg, men er nok blitt litt for gamle til de største og mest strabasiøse utskeielser.

Har noen en god idè på hva vi kan gi denne mannen på snart 90 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline

Jeg ville ha gitt en kurv fylt med noe godt som f.eks. spekeskinke, konfekt, vin ol. Dette har jeg selv gjort mange ganger og det er veldig populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hannens kurv-idè er kjempegod! (hadde tenkt å foreslå det jeg og ;) )

Hvis de er oppegående og nogenlunde førlige, kunne det også være en tanke å ta de med på en tur ett eller annet sted, som en opplevelsesgave. Det kan f.eks. være til et sted de har kjære minner fra, sammen med middag på resturant, etc. Tror det er noe gamle mennesker setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kurv med slikt godis var lurt ja. Det samme var turen, men der må jeg nok ha input fra mine svigerforeldre på hva det kunne være for noe......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurv med noe godt er alltid vellykket - og om de drikker vin - putt oppi noen halve flasker - det er ofte akkurat passe - og lettere å åpne og kose seg med - enn å åpne en hel stor flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare onkelen som fyller år, eller begge to?

Hvis han er aktiv og oppegående og av og til er ute i naturen, kan kanskje dette være et godt tips? Vet om en mann som fikk det til 50 års dagen, og det var stor suksess.

En liten vennegjeng hadde spleiset på en kjempeflott håndlaget kniv, og gav den sammen med et fenalår! Fyren trodde de hadde pakket inn en banjo.... ;)

En flott kniv får man fra et par hundrelapper. Fenalår er litt rimeligere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
En flott kniv får man fra et par hundrelapper. Fenalår er litt rimeligere.

Bare for å pirke litt. Fenalår er dyrt og jeg tror du får problemer med å finne et til under 200,-. Du må nok ut med over det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en 90 års jubilant ville jeg definitivt gitt noe som skal oppleves eller fortæres. De har nok ikke den helt store gleden lenger av materielle ting.

Matkurv er jo nevnt og er nok det jeg ville valgt - med litt "eksklusive" godbiter jeg vet de hadde satt pris på - men som de kanskje ikke unner seg selv?? Ellers er det jo mange gode bøker/lydbøker - hvis de interesserer seg for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lydbok kan også være en ide. Jeg kjenner mange gamle som er glade i å lese, men som har problemer med det på grunn av synet. Og som derfor har stor glede av lydbøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lilla_*

Hvorfor ikke lage/bestille en fotobok med hard perm og fylle sidene med bilder og tekst fra hele familien...? :)

Det har jeg tenkt å lage til farmors 80årsdag. Alle bildene får en liten historie og da kan hun kose seg med den i disse travle tider der man ikke har tid til å besøke så ofte som man ønsker.

Disse fotobøkene ser ut som ei helt vanlig bok og veldig slitesterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ferdig utfylte lottokuponger e.l.?

5 eller 10 ukers. Mine svigerforeldre er gamle og elsker å følge med på trekningen av Ekstra, Lotto osv. Det er spenning til tusen for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...