Gå til innhold

Årets mest oppbrukte ord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvert år kåres årets ord. Derfor tenkte jeg at vi kunne ta en uformell runde på hva som er årets mest forslitte og oppbrukte ord i media og blant folk flest.

Selv har jeg to kandidater; «sårbar» og «bekymra». Av de to må jeg nok velge «bekymra» som det mest oppbrukte. Jeg er såååå lei av alle som er bekymra for alt mulig hele tiden. 

Hva er ditt forslag? 

Anonymkode: a25aa...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Karantene. 

(Bokstaven K er en gjenganger i år ser jeg 😅)

Endret av Callisto83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i "i disse koronatider", lager nesten (ufrivillig) grimase når jeg hører det, så lei er jeg. Finnes da flere måter å referere til koronasituasjonen på.

Anonymkode: 1c08a...623

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koronatider    *spyr*

Krenket    *all er krenket i 2020, sukk*

Rasist    *alt er rasist meg her og rasist meg der*

Tiltak    *spyr*

Anonymkode: 526ac...2f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Død. 

Nettsidene har vært en nekrolog i hele år. 14 nye døde i Norge. Oslokvinne død av korona. Dødsstatistikken oppjusteres etter nye dødsfall. 3 på eldresenteret død av korona. 156 nye døde i Sverige. Mann død etter trafikkuhell. Kvinne funnet død på fjellet. Kjendis X er død. Sånn har det vært i hele år. 

Dødsstatistikker opp og i mente, døgnet rundt. Vi har jo ikke lest noe annet dette året enn død og elendighet. 

Ironisk nok så er det nesten ingen dødsartikler akkurat i dag. Kun hun som døde på fjellet. Og det er greit. Men totalpakken med fokus på død kunne nettavisene hatt et mindre forhold til.

Jeg tror i vår så hadde TV2 publisert 5 artikler på rad om død, og endte vel på 8 i løpet av døgnet. Og det er jo ikke akkurat nyhetsartikler som får en liten sidenotis, neida, det er hele forsiden. 

Anonymkode: 8818c...87c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rumle skrev (4 minutter siden):

Hyller!

visp skrev (1 minutt siden):

Og Viralt!

Enig i begge!!!

Legger ved "raser" 

Honourable mention : "tar nettet med storm", og "legger seg flat" (i uttrykkskategorien)

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...