Gå til innhold

Hvor mange terrorister huser egentelig dette landet?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Teje - en sak er sikkert - jeg VET hva du kommer til å ta opp av saker! Du er rimelig forutsigbar.

Og du ser de enkle løsningene i livet. Så deilig det må være!!!! Alle som ikke er norske....

Retting

Alle som ikke er norske, eller så godt som norske som amerikanere, briter, til nød svenske og under tvil danske - kan pelle seg ut av Norge, kriminelle som de er. Og er de ikke kriminelle, er de skattesnytere og trygdemisbrukere hele gjengen.

Vi burde egentlig satt opp et høyt gjerde rundt oss, slik at vi ikke ble smittet av utlendingers forferdeligheter.

Og vi må jo da for all del ikke finne på å reise lenger enn til Svinesund - eller til nød Fredrikshavn, for da kommer vi i kontakt med alle de kriminelle menneskene som befolker land som Jugoslavia, Spania, Italia, Tyskland eller Pakistan.

Jo, vi kan reise til USA og England - men slett ikke til Thailand, for i USA og England bor det bare snille mennesker - hvis du ikke regner med - den delen av befolkningen som ikke er hvit, da - og i Thailand - der er det bare aids og kriminalitet, der.

Enkel løsninger - ikke sant

Og skulle en asylsøker greie å komme hit til landet, så spark ham tilbake dit han kom fra. Han kommer sikkert til å snyte, lure og true våre døtre til å gå med slør! Om han blir drept når han sendes hjem - er ikke det vårt problem, han kan igrunnen bare ha det så godt, oppvigler som han er....

Fortsatt - enkelt er best!!!!!!

Og vi hvite, gode, norske nordmenn - vi snyter selvsagt ikke på skatten - og hvis vi skulle gjøre det, er det bare fordi vi har lært det av kriminelle utlendinger. Ikke er vi særlig kriminelle på andre områder heller - for vi hadde jo hverken drap eller ran før innvandrerne kom, voldtekter forekom aldri, og skattesnyteri - det er et helt nytt fenomen, det.

Og ikke reiste vi ut i verden heller - hverken til Spania eller Hellas. At noen tusen mennesker stakk over til USA, må man bare regne med - hvite og flotte som vi er. Økonomiske flyktninger, vi ?????

Og at noen flyktet til Sverige under siste krig og fikk asyl både der og i England - skulle bare mangle - hvite og flotte som vi er

Hold fast ved dine enkle løsninger, du, Terje. Så kan vi som tenker litt lenger enn til vår egen nesetipp gjøre det.

Men - jeg kommer aldri til å stemme på et parti som til de grader er dobbeltmoralsk som FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flykapreren Souhaila Andrawes ble i går kjent skyldig i medvirkning til mord, mordforsøk og utpressing, og dømt til 12 års fengsel av en domstol i Hamburg. Mordet på Lufthansa-piloten Jurgen Schumann, som var gift og hadde to barn, mordforsøket mot to av soldatene som til slutt stormet flyet, og selve kapringen blir lagt Andrawes til last.

Dette skrev Aftenposten. Tror det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terrorspor i Norge

Av MORTEN ØVERBYE

(VG Nett) FBI-agenter sjekket i forrige uke Al-Qaida-spor i Norge. En norsk terrorcelle kan ha vært involvert i planleggingen av 11. september.

Ifølge New York Post var FBI-agenter og politimenn fra New York i Norge i hele forrige uke, melder Bergens Tidenes nettutgave.

Agentene undersøkte ifølge avisen ledetråder og spor som knytter personer i Norge til terrorangrepene 11. september.

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) vil verken bekrefte eller avkrefte saken overfor VG Nett.

- Som prinsipp utttaler ikke PST seg om samarbeid med andre tjenester. Vi kommenterer heller ikke konkrete saker, sier operativ sjef Kjetil Nilsen til VG Nett.

Heller ikke Politidirektoratet vil uttale seg i saken. Der henviser de til PST.

The Post siterer en anonym kilde som hevder at en gruppe norske mistenkte hadde forbindelse med Al-Qaida. De skriver videre at terroristene som utførte angrepene 11. september hadde direkte kontakt med de norske mistenkte.

Det er lister over telefonsamtaler og datautskrifter fra flykaprerne og deres medhjelpere som har ført etterforskerne til Skandinavia, og spesielt til Norge, skriver avisen.

(VG NETT 24.09.02 kl. 10:36)

-Men Dr. Ian vet sikkert bedre en FBI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem sier at det er nødt til å være muslimer? Enkelte mennesker trenger bare et eller annet påskudd for å sette i gang.

Slik er tross alt verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje: du skakke se bort fra det :briller:

Men det jeg påpeker er frps evne generelt (og din evne spesielt) til å lete etter argumenter som passer med meningene i stedet for å bedømme ting objektivt.

Du påstår en ren faktafeil, at Andrawes deltok i Munchen '72, bare for å knytte henne til drap på israelere (som jo var endel av denne terrorist-teorien din), for så å switche glatt og elegant over til en aftenposten-artikkel som ikke omhandler dette i det hele tatt. Så prøver du å få "rett" ved å bruke denne aftenpostenartikkelen som argument for at hun deltok i den terroraksjonen som jeg postet 14 linker om at hun deltok i?

Hjelp?

Vi tar dette sekvensielt:

Din påstand: Andrawes deltok i Munchen i '72

Min påstand: Nei, dette er feil. Hun var i periferien i Baader-Meinhof, som hadde kontakt med de palestinske terrororganisasjonene, men hun var ikke med i Munchen. Dette er ikke en påstand om at Andrawes ikke har vært en terrorist, derimot er det en kommentar til din lettvinte omgang med fakta.

Det er ingen som påstår at det ikke finnes terrorister også i Norge - ville nesten vært rart om vi skulle vært forskånet? :ler:

Men du burde ikke hente verdensbildet ditt fra vg-artikler, det finnes tross alt ekte info på nettet, bare man søker litt.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske enkelt: hun er og var en terrorist, hun kom inn i landet på falske premisser og hun burde vært sendt til gasskammeret!

Flykapteien som hun deltok i drapet på, fikk ingen sjanse. Han fikk ikke ta farvel med barna sine engang (inhumant spør du meg). Andrawes fikk møte barna sine mens rettsaken hennes pågikk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hva Bush angår, så håper jeg at han vil gjøre en bedre jobb en faren hans gjorde. Forhåpentligvis vil de neste månedene gi os svar på dette.

Da stiger også oljeprisen ( og vi kan dekke inn igjen den kvarte milliarden som Bondevik sløste bort herforleden og kanskje tapet som folketrygdefondet påførte oljefondet).

Leve Bush!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hva som er verst for frpere: at hun var terrorist eller at hun kom inn i landet på falske premisser? :ler:

Men sammenlingner du den norske rettsstaten med en gruppe rag-tag terrorister?

Virker slik siden du mener vi burde behandle Andrawes slik hun (i dine øyne) behandlet flykapteinen.

Men heldigvis er det ikke sånn :sjarmor:

Her i landet kan vi snakke friit, forvente en rettferdig behandling basert på fakta - ikke følelser.

I alle fall så lenge ikke frp kommer til makten...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flykapteinen fikk livstid(bokstavelig talt), uten muligheter for permisjon eller å slippe ut etter halv tid.

Andrawes fikk 12 år, permisjoner, og besøk av barna sine i fengselet og hun slapp/slipper sikkert på halv tid. Dagpenger får hun i tillegg. Og farve-TV! Og gratis lege og mat. Og gratis opphold i Norge resten av livet.

Det kaller vi rettferdighet!

At hun både kom inn på falske premisser og er terrorist burde jo være grunnlag for bortvisning. Men slik er det jo ikke her i landet, her er alle velkomne uansett bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er etter din mening korrekt straff for drap?

For straffen for drap er vel den samme enten man heter Sohaila Andrawes eller Ole Olsen?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje.

Jeg vurderte sterkt å stemme FRP ved neste valg. Nå når jeg ser din aggresive propaganda har jeg ombestemt meg..

Det er det som er skummelt med det hele :roll:

Vi hører masse negativt over innvandrere ( det er jo selfølgelig bare det gale vi hører om )

da bliiir det jo FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jer vil heller ha en middelaldrende, syk dame her i landet som var terrorist i sin ungdom, enn to stykker som har voldtatt og drapt to små barn.... Og de to siste får utdannelse og god mat i fengselet...

Når man uttaler seg er det godt å kunne tenke -og sette ting i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasmin:

Tror du argumentasjonen til Terje fører til stemmerush for frp, altså?

Jeg synes frp'ere selv er det beste argument for ikke å stemme på partiet. Når de åpner munnen (eller griper pennen) skyter de seg selv uunngåelig i foten, for enhver argumentasjon fra dette ståstedet er enkel, usammenhengende og legger godt til rette for motargumentasjon.

Men man må SE fellene.

Eksempel:

Hagen tar opp en rød kulepenn på TV, og sier at dette er en GRØNN kulepenn. Så bygger han hele argumentasjonen sin rundt dette faktum.

HVIS man for et sekund godtar at kulepennen KAN være grønn, og ikke rød, er man solgt, for da har Hagen alle svar klare..

Og det er lettere enn man kanskje skulle tro å akseptere dette, siden vi ikke er vant til (vel, VAR ikke vant til) denne utrolige frekkheten - jeg mener, alle med noenlunde normalsyn kan selv fastslå at denne kulepennen er rød, men vi blir usikre når det kommer en påstand fra TV'n om det motsatte.

Så det gjelder å sortere input fra denne kanten slik at man er sikker på hva virkeligheten er.

Når man har et fast grep om DET faktum, faller all argumentasjon fra de høyrevridde sammen som et korthus.

Så man må først arrestere dem på alle faktafeil, finne ut hva som egentlig er sant og så kan man argumentere mot.

La oss ta et eksempel til, fra denne tråden:

>> Det er ikke så mange muslimske mennesker som er "ekte" norske...

er en påstand fra Terje.

Hva er det han egentlig sier?

Hvis vi analyserer litt:

- dette er en setning som er negativt ladet, dvs. den er negativ

- den lanseres som en påstand, dvs. den inneholder ikke rom for tvil (spørsmålstegn e.l.)

- den lanseres som en ALLMENN påstand, dvs. den inneholder ikke ord som "jeg tror at" eller "min mening er".

- den inneholder minst en ukjent faktor, dvs. hva er "ekte" norske? (Og hvordan er en muslim som er "ekte" norsk kontra en som ikke er det?)

Dette er en typisk grønn kulepenn..

Den RØDE kulepennen er:

- det finnes mange hundre millioner muslimer i verden, 90% av dem aner neppe hvor Norge ligger, så hvorvidt de er ekte norske eller ikke, vel...

- ekte norsk er ikke et definert faktum - Norge er et samfunn, og et samfunn vil til enhver tid defineres på et snitt av innbyggerne. Så ekte norsk på 50-tallet vil etter min mening være helt forskjellig fra ekte norsk i dag.

Altså:

Grønn kulepenn:

Halvsannheter tatt ut av sin sammenheng og lansert som eneste alternativ, gjerne med fokus på svake grupper, ting i tiden, rykter og annet grums.

Rød kulepenn:

Fakta!

dorian :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...