Gå til innhold

Hvorfor elsker kvinner bloggere/influencere og søppel-TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feminister elsker å legge all skylden med alt kvinner tilsynelatende sliter med på menn. Men, hva med litt selvkritikk: hvorfor er kvinner helt besatt av søppel-TV og influencere?

E24 slapp akkurat en liste av hva rundt 20 influencere tjente i 2019, og så å si alle på listen er kvinner.

De verste søppel-reality-seriene på tv er alle rettet mot kvinner, og de falske, brutalt overfladiske, influencer-seriene er alle populære blant kvinner.

Hva skjer med det? Menn - uten å generalisere for mye - ser på mer intellektuelle serier og medier, som gjerne relaterer til en hobby/interesse de har. De relaterer ikke til de overfladiske personlighetene man finner i influencere, men ser heller opp til personer som skaper ting, er eksperter innen felt, og som de tror de kan lære av. Faktisk er det sjeldent jeg treffer en kvinne som i det hele tatt har hobby (inb4 alle kvinnene på kg har hobbier og skyr unna influencere).

Anonymkode: 43ead...235

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

... Fant nettopp ut at jeg ikke er noen vanlig kvinne...-Aldri vært så fan av det der.. 😳  MEN forsåvidt litt enig! Kvinner er veldig flink til være de som elsker mest drama, og å lage til med drama... baksnakking og sladder..  Det finns menn som også er slik, men har inntrykk av at de tar det oftere opp med rett  person istedet for gå hele runden med andre først...

Anonymkode: 7b2f8...95b

• Liker 3
Skrevet

Kvinner er ikke en monolitt. Jeg avskyr de fleste påvirkere og programmer av typen du nevner, men jeg tror ikke jeg er noe bedre enn andre kvinner for det. Dette temaet har ikke noe med feminisme å gjøre.

Vet forresten om mange menn som ser på programmer som Storage Wars, Pawnstars, Ancient Aliens og annet tull. Det er også søppeltv og fullt av konstruerte/skripta intriger, og ikke intellektuelt i det hele tatt.

Anonymkode: bd595...844

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet ikke, men det er interessant å se hvordan bloggere, influencere og den typen underholdning, men også selve bloggene og "dame- og sladderbladene" kan gjøre det så sterkt hos kvinner, i samme tidsrom som vi ser en del klage over skjønnhetspress osv. Alle disse forsvinner jo nærmest over natten om (tilstrekkelig mange) kvinner slutter å kaste penger etter dem.

Kanskje henger det sammen med at kvinner er mer sosiale og opptatt av mennesker, samtidig som kvinners attraktivitet i stor grad henger sammen med femininitet og utseende, som tross alt er fokus i mange av disse "mediene". 

Skrevet

Si det.

Merklig fenomen ihvertfall 

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Et av livets mysterier.

Anonymkode: 721bb...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Fordrar ikke slikt tv. Tror mange mangler en antenne eller to og har av lite verdier i livet sitt at de gjenspeiler seg med disse mindre smarte menneskene som skal blottlegge seg for alle i troen på at de er verdens navle. Når man i tillegg skal være med å betale lønna deres også, tar det kaka. Verden er og blir dummere dessverre. 

Anonymkode: 458a7...05e

AnonymBruker
Skrevet

Du glemte ett ord i overskriften din. 

Her er den riktige overskriften (jeg har understreket det ordet som manglet):

Hvorfor elsker noen kvinner bloggere/influencere og søppelTV?

Anonymkode: b9536...f4e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner null interesse for influencere og bloggere, det samme gjelder søppel-TV. Men de fleste menn jeg har datet/vært sammen med har likt å se på Paradise Hotell og liknende dritt. Heldigvis ikke mens jeg var til stede, da. 

Anonymkode: d7678...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett på noe av det der. Kanskje det bare er du sommer i en dårlig omgangskrets, TS?

Anonymkode: 79bf4...22e

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du glemte ett ord i overskriften din. 

Her er den riktige overskriften (jeg har understreket det ordet som manglet):

Hvorfor elsker noen kvinner bloggere/influencere og søppelTV?

Anonymkode: b9536...f4e

Så kjedelig! Da må man begynne å presisere at det bare gjelder noen i alle andre tråder også.

Når det gjelder overskriften, vil det korrekte ordet være  «flertallet». I alle fall om min private undersøkelse på kontoret er korrekt. 12 av 15 damer er jevnlig innom blogger og ser på typiske drittprogrammer på Tv. Ganske sjokkerende egentlig. Selv juristene på over 50 er interessert.
På den andre siden er det en god del dårlige programmer myntet på menn også.

AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner liker søppel TV, men det gjør også noen menn.
Selv om DU kanskje ikke syns det er søppel TV, så er Pawn Stars, Ice Road Truckers,Top Gear osv av samme ulla.

Og alt kvinner gjør og ser på er ikke feminisme? 
"Feminister elsker å legge all skylden med alt kvinner tilsynelatende sliter med på menn"
At menn utfører mest vold i verken f.eks har vel ingenting med at kvinner ser på Keeping up with the Kardashians?

Anonymkode: 5b362...0ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

fordi mange kvinner har lav iq

Anonymkode: 8a40f...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Lol alle kvinnene kommenterer «ikke alle kvinner!>:(“ fordi de ikke har noe svar på spørsmålet til TS.

Anonymkode: 353e3...cf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått det. Blir irritert av å se på sånt. Det er bare ubegripelig for meg at noen synes det er gøy å lese blogger og se på reality. Bloggerne skriver jo ikke om noe interessant. Nei, forstår det ikke. 

Selv om ikke alle kvinner liker sånt så kan man være enig i at det er flest kvinner som ser på sånt og følger bloggere. 

Jeg er usikker på hvorfor, men kanskje kvinner oftere synes det er interessant med menneskelige relasjoner? Kanskje også på grunn av dramaet? 

Noe jeg aldri har forstått er hvorfor kvinner som er usikre på egen kropp og utseende oppsøker utseendefikserte kvinner i sosiale medier og gjerne også følger mange av dem. 

Anonymkode: 3725f...803

• Liker 2
Skrevet

Gjør vi det? Jeg kunne hvertfall ikke brydd meg mindre om bloggere og influencere, kan ikke navnet på en eneste en av dem. Ser stort sett på dokumentarer jeg, det er mye mer produktivt! 

Skrevet

Hvorfor generaliserer du?

Jeg følger ingen bloggere og ser ikke på TV. 

AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Hvorfor generaliserer du?

Jeg følger ingen bloggere og ser ikke på TV. 

men du kan ikke nekte for at de som konsumerer bloggere etc er damer og homofile menn

Anonymkode: 8a40f...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Menn ser også søppel TV, bare se alle de som sikler på PH og Ex on the beach osv...

Anonymkode: 548ba...def

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et fenomen for meg også. Tror kvinner generelt liker "reality tv" bedre enn menn, altså sånne serier hvor relasjoner mellom deltagerne er hovedtema. Hva de får ut av disse rølpe-seriene, hvor deltagerne ikke er i stand til å vurdere sitt eget beste er for meg ufattelig.

Det jeg skjønner enda mindre av er de som følger sånne "selgere". Det jeg får med meg av disse skjønnhet/klær/sminke/trening/hus og hjem- bloggerne er at de har ingenting å bidra med til et voksent menneske. At folk over 14 følger disse sier mye om nivået, og kildekritikken, til følgerne av disse.  

Anonymkode: 18298...768

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...