AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #121 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): jeg har nok aldri sagt, der må du nok innrømme at du lyger. Anonymkode: c0a39...d19 Men du har sagt Toro, og på samtlige av Toro's poser står det angitt gram. Anonymkode: 94534...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #122 Skrevet 9. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (18 timer siden): Denne tråden burde sendes til Toro. Så får de en skikkelig utfordring på hvordan de kan gjøre oppskriftene enklere (for det er jo virkelig ikke mulig). 1. Skjær opp x antall gram spesifisert kjøtt. Stek. 2. Bland pulveret med x antall dl vann eller melk. Kok i x antall minutter. Ferdig. Ja, det er sant, fordi generelt pleier det å være beskrevet i gram, men ikke denne gang, til akkurat den posematen jeg tok tak i butikkhylla her om dagen. Det pleier å beskrevet kategorisk hva som anbefales og det letter for meg når jeg går i butikken for å finne produktene... i dette tilfellet ble jeg meget forvirret... TS Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #123 Skrevet 9. desember 2020 On 12/7/2020 at 6:15 PM, AnonymBruker said: kan dem ikke skrive det bedre da? det gjelder posemat, som jeg blander i vann og fløte. Synes det er rart dem kun skriver legg den i panna og stek den der og legg den etterpå i gryta... og total tid på å lage posematen er 20 min... Anonymkode: c0a39...d19 Om du har delt i terninger er vel det innenfor? Anonymkode: cbde1...77d
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #124 Skrevet 9. desember 2020 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er sant, fordi generelt pleier det å være beskrevet i gram, men ikke denne gang, til akkurat den posematen jeg tok tak i butikkhylla her om dagen. Det pleier å beskrevet kategorisk hva som anbefales og det letter for meg når jeg går i butikken for å finne produktene... i dette tilfellet ble jeg meget forvirret... TS Anonymkode: c0a39...d19 Hvilken pose er det da? Anonymkode: cbde1...77d 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #125 Skrevet 9. desember 2020 nå skal jeg dra til butikken for å kjøpe posemat, og regner med toro har endret teksten sin nå. Håper det står spesifikt kyllingdel som skal prioriteres å putte i deres spesialitet posemat. Anonymkode: c0a39...d19
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2020 #126 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): jeg er vant med at fisk og annet står i gram, og det står spesifikk også type kjøtt som benyttes. Men når det står kylling, så er det for en hel kylling som skal kjøpes. Anonymkode: c0a39...d19 Nei. 6
Mezzosoprena Skrevet 9. desember 2020 #127 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): nå skal jeg dra til butikken for å kjøpe posemat, og regner med toro har endret teksten sin nå. Håper det står spesifikt kyllingdel som skal prioriteres å putte i deres spesialitet posemat. Anonymkode: c0a39...d19 Klart de har endret teksten sin fra i går til i dag 🤦♀️ 5
SoWhat? Skrevet 9. desember 2020 #128 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 18.20): Kjære vene, anbefaler ts å bruke litt tid på å lære seg grunnleggende matlaging. Med dette nivået er faren for matforgiftning høy. Anonymkode: 38041...509 Ja, men det er jo det grunnleggende hun prøver å lære her og nå.
SamusAran Skrevet 9. desember 2020 #129 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 7.12.2020 den 18.16): men det er vel kylling som er mest mat i? Hæ? Tror du det er mindre mat i kyllingbryst eller kyllinglår enn i "kylling", som du kaller en hel kylling?
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #130 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS har sagt Toro, men aldri Bali, siter gjerne det innlegget om du mener det. Under er TS's sitat: Anonymkode: 94534...ae1 Da siterer jeg, og henviser til tilberedningslistene på Toro sine kyllinggryteretter: TORO Tikka Masala Kyllinggryte: Sitat 1. Skjær 500 g kylling i terninger og stek det i stekepannen. 2. Tøm posens innhold i en kasserolle. Tilsett 4 dl vann og 4 dl kokosmelk eller 6 dl vann og 2 dl fløte. 3. Kok opp under omrøring og la gryten koke 10 minutter. Tilsett kjøttet mot slutten av koketiden. TORO Bali Kyllinggryte: Sitat 1. Skjær 500 g kylling i terninger og stek det i stekepannen. Tøm posens innhold i en kasserolle. 2. Tilsett 5 dl vann og 3 dl fløte (matfløte/kremfløte). 3. Kok opp under omrøring og la gryten koke 5 minutter. Tilsett kjøttet mot slutten av koketiden. Begge disse to har jeg altså nevnt tidligere - jeg kan ikke se at TORO har flere kyllinggryter. Begge to nevner MENGDE og jeg lurer på hvordan det er mulig å finne en hel kylling som veier 500 gram? Det er en logisk brist i resonnementet til TS, og det er det vi har prøvd å få frem. Jeg beklager at jeg ikke fikk med meg at TS hadde nevnt TORO - det var mange forvirrende kryssmeldinger her.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #131 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg har nok aldri sagt, der må du nok innrømme at du lyger. Anonymkode: c0a39...d19 Se mitt neste innlegg.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #132 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS har sagt Toro, men aldri Bali, siter gjerne det innlegget om du mener det. Under er TS's sitat: Anonymkode: 94534...ae1 Se mitt svar til alle angående dette.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. desember 2020 #133 Skrevet 9. desember 2020 Kan også legge til at på TORO Sweet & Sour står det følgende: Sitat 1. Skjær 400-600 g kylling i terninger eller strimler og stek det i stekepannen. 2. Tøm posens innhold i en kasserolle. Tilsett 6 dl vann. 3. Kok opp under omrøring og la gryten koke 10 minutter. Tilsett kjøttet mot slutten av koketiden. Det står også angitt mengde på den glutenfrie opppskriften, samt at de andre gryterettene som ikke er kyllingbasert også angir mengde.
Safiye Skrevet 9. desember 2020 #134 Skrevet 9. desember 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep. -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #135 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er sant, fordi generelt pleier det å være beskrevet i gram, men ikke denne gang, til akkurat den posematen jeg tok tak i butikkhylla her om dagen. Det pleier å beskrevet kategorisk hva som anbefales og det letter for meg når jeg går i butikken for å finne produktene... i dette tilfellet ble jeg meget forvirret... TS Anonymkode: c0a39...d19 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): nå skal jeg dra til butikken for å kjøpe posemat, og regner med toro har endret teksten sin nå. Håper det står spesifikt kyllingdel som skal prioriteres å putte i deres spesialitet posemat. Anonymkode: c0a39...d19 Hvorfor vil du ikke innrømme at du overså at det stod antall gram? Og det er nøyaktig det samme hvilken kyllingdel du bruker. Du kan fint skjære kjøtt fra hvor som helst på en hel kylling og bruke i gryta. Anonymkode: 94534...ae1 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #136 Skrevet 9. desember 2020 Kylling er kylling- samme om den er hel eller blitt til filet...- må uansett være gjennomstekt! Ellers tenkte jeg som så at her trengs det nok ikke få det inn med skje, men med sleiv!!! Beste er kanskje ansette en kokk... Sorry, men LITT burde man kunne...( om en er voksen..) Anonymkode: be9d6...89b 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #137 Skrevet 9. desember 2020 jeg er sjokkert over toro. Kylling er kylling for meg. Og den er ikke oppskåret på forhånd. Anonymkode: c0a39...d19 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #138 Skrevet 9. desember 2020 7 sider i en tråd som handler om kylling OG den er ryddet for brukerangrep!? Dere trenger å gå og ta julevasken 😅 Anonymkode: 53c83...a7e 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #139 Skrevet 9. desember 2020 nå steker jeg andre halvdel av kyllingen. Anonymkode: c0a39...d19
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #140 Skrevet 9. desember 2020 Lana01 skrev (20 timer siden): Synes noen blir litt ufine her. Det er ikke like lett for alle å lese en oppskrift. Har men feks Aspergers kan det være vanskelig å forstå en oppskrift. Lykke til med matlagingen. Veldig sant! solmåneogstjerner skrev (20 timer siden): Vel, hvis man ikke klarer å lage til en torogryte på egen hånd så har man faktisk ikke boevne. Da trenger man hjelp av familie, hjemmehjelp, støttekontakt eller noe. Dette klarer en vanlig 8-åring. Vel, etter hva som kommer fram i tråden er det ikke snakk om å ikke ha evne til å steke kylling eller koke ferdig retten. Generelt: Det å av hvilken grunn det måtte være ta ting bokstavelig og henge seg opp i detaljer har ingenting med hverken intelligens eller boevne å gjøre. Jeg forstår at det er vanskelig for de som ikke er sånn selv å forstå dette, men slik er det altså. Bare til info. Er nok av tråder på KG som er reelle problemstillinger for trådstarter eller andre i samme situasjon, men som blir latterliggjort over flere sider av de som svarer, enten fordi de tror det er trolling eller fordi de anser ts som dum. Mange både i denne og andre tråder er nok ikke klar over hvordan deres egen kunnskapsløshet om hvordan mennesker annerledes enn dem selv fungerer får dem til å fremstå. Anonymkode: 00be4...7ec 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå