Gå til innhold

Jeg leser kun kvinnelige forfattere. Kan dere anbefale noen mannlige forfattere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har gått opp for meg at jeg leser nesten utelukkende kvinnelige forfattere. Jeg liker forfatter som Helga Flatland, Ingvild H. Rishøi, Vigdis Hjorth, Marit Eikemo, Herbjørg Wassmo, Märta Tikkanen, Annie Ernaux, Sofi Oksanen, Joyce Carol Oates, Margaret Atwood, Anita Brookner, Siri Hustvedt, Jenny Erpenbeck. Ja, egentlig stort sett alt som har kommet ut de siste tiårene av god litteratur. 

Jeg leser svært få mannlige forfattere, men som nyttårsforsett for 2021 skal jeg endre på det. Jeg ønsker å lese flere mannlige forfattere, men jeg ønsker ikke å lese en roman kun for å kunne krysse av et navn på en liste. Jeg vil lese god litteratur, og er ikke interessert i krim eller kioskromaner. Jeg har lest de fleste "klassikerne", og vil nok helst ha tips til nyere forfattere. 

En venninne anbefalte meg en mannlig forfatter som jeg synes var så elendig at jeg ikke engang orket å fullføre boken. Den handlet om en middelaldrende mann som ikke gjorde annet enn å syte og klage over at han var gift, hadde barn og en god jobb. Pluss at han tenkte på sex hver eneste gang et eksemplar av det kvinnelige kjønn dukket opp. Sexfikserte sytepaver orker jeg altså ikke å lese om. 
 

Håper dere kan anbefale noen nyere mannlig forfattere som dere tror jeg kanskje kan like. 

På forhånd takk for alle anbefalinger.


(Dere må gjerne komme med anbefalinger til kvinnelige forfattere hvis dere kjenner til noen navn som ikke har stått på bestselgerlisten de siste tredve årene, så skriver jeg det opp på leselisten for 2022.)

Anonymkode: 5b6b6...add

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hva du liker og hva slags tematikk. Hvis du ikke vil lese bøker som er fra et ganske tydelig, maskulint perspektiv, så er vel Kyrre Andreassen og Per Petterson ikke noe for deg (selv om jeg synes disse bøkene forøvrig er veldig gode).

Lars Saabye Christensen skriver ganske nøytralt, og ettersom jeg er fra Oslo er jeg glad i hans historier fra byen. 

Mine favorittbøker er av de gamle, franske eksistensialistene - "Den fremmede" av Albert Camus og Jean-Paul Sartre. 

Pedro Carmona-Alvarez er en annen favoritt. Utrolig gripende bøker, noe historie, noe familie og noe samliv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i å lese John Grisham, men han skriver jo kriminalromaner, ofte fra advokatens ståsted (men ikke alltid). Han er en bestselgende forfatter og klarer på mirakuløst vis å skrive den ene fengende historien etter den andre. Han er en mester. Jeg leser ofte bøkene hans på engelsk, fordi jeg ikke klarer å vente til de blir oversatt og utgitt på norsk.

Tar sjansen og anbefaler han gjerne, selv om du skriver du ikke vil ha anbefalinger om krim.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidsforfatter og nominert til Nordisk råds litteraturpris 2007,  eneste nordmann som har mottatt EU's litteraturpris: Carl Frode Tiller. 

Så kan det jo være fristende å nevne Elena Ferrant ettersom det er et pseudonym ;) 

Anonymkode: 51107...d2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel Scott

Bjørnstjerne Bjørnson

Alexander Kielland 

Øvre Richter Frich

Knut Hamsun

 

Anonymkode: 74613...b39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Roy Jacobsen, Jón Kalman Stefánsson, Ingvar Ambjørnsen, Lars Saabye Christensen, Tore Renberg, Benedict Wells, Jonathan Franzen. Hvis du vil lese en god spenningsroman av en mannlig forfatter, kan jeg anbefale D.B. Johns Nordstjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med gulagarkipelet? 
 

denne boken fant jeg på biblioteket da jeg saumfarte hyllene. Jeg HATER dårlige bøker og kan ikke forstå at jeg finner fe beste bøkene av meg selv bare ved å se på cover og tittel. Det er så flaut men det har korrelasjon. Det er så rart å finne bra bøker når folk maser om at man ikke skal dømme en bok basert på bokens utseende men faen heller, det klarer jeg helt fint. Det er ikke noe stort... 
 

fant så ut senere at det var en prisbelønt bok, og boken er stappfull av stimulerende tekst, men jeg ble så down av boken fordi den er ganske deprimerende. (Samt At jeg så sjeldent finner bra bøker at jeg ‘sparer’ til senere, lol) Men hvis du er såkalt opplyst er det vel noe for deg muligens. 

GULag-arkipelet - Aleksandr Solzjenitsyn

 

Anonymkode: e4726...b6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Jacobsen      1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̡̧̢̨̧̡̡̡̡̨̡̧̨̧̨̡̧̨̧̨̢̡̨̧̧̡̨̢̛̛͚̙͓̣̺̤̭̩͕͖̥̬̩͔̰̖̰̩͚̥̟̲͎̩͍̞̟̫̯̝̼̫̭͕̦̝̠͙̫͇͕̟̮̖̠̖̣͓̜̮̼̼̤̥̩̭̙̳̣̱̼͔̤̭̤̯͓̲̳͔͔͉̯̜̤̖͙̦̪̰̟̗͚̱͖̼̲̺̬͕̮̟̳͉̮̙̘̬͎̙̥͙͓̲̖͈͕͉͍̼̼͉͕̜̲̲̟̘͈̦̗̬̥̰̭̝̹̤̼̲̙̤̳͓̦͓̥̫̮̥̹̭̻̳͔̮͈͍̬̞̞̬̜̻̬͇͔̬̟̭͇̜͓̠̩̗͔̣͓͍̙͓̪͕͖̞̭̜͖͓͙̘͎͈̬̞̠̘͖͓̼̤̱̣̩̳͕̰̦̬̮̙̖͇̣̼͎̲̣̰̘̝͍͖̖̱͙̫͙͖͓̳̪̩̩͎̺͈͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊͒̎̃́͂̋͒͑̐͐͛́͗͂͂̿̑̀̎̅̒͗́̃̏͋̌̐̅̿̄̉̇̈́͐̽̈͛̑́̑́̿͗̀͌̌̈́͌̎̍͒́̂̉̀̏̍͐̀̎̾͂̿̇͋̈́̄̚̚̕̚͘̚̚̚̚̚̚̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͜͝͠͠͠͝͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅ0̸̡̢̨̢̧̨̡̡̧̢̨̨̢̡̧̧̛̛̛̛͉͎̮͚̙̙̣̩̹̗̲̻͇͉͈̹̱̳̥̟̘͖̠̣͕̙̩̲͎̘̩̻̞̜̘͕̘͍͎̹̗͔̥͈͕̳̟̮̮͙̣̠̜̬̳͙̠̝̜͖̺͓͍̰̗͎̦̦̭̫͚̩̜͍̬̱͔͚̥͍̬̙͇͈͖̤͎̞̳̺͇͔̭͚̘̹̻̙͓̯̼͚̣̰̮͚̩̺̘̺̬̱̤͕͍͔̰̞̗̜͍͙͎̮̺͕̹̠̫̳̻͍͈̮̤̪̘̥̙̼̱̭̹̼̖͖̜̖͇͍̻͓̳͍̳̰̝̞͎̖̙̖̟̪̪̗͔̮̲͚̰͖̙̤̳̭̭͖̮͙̭̹͈̫͔̲͎͍̻̯̙̦̹̮͓̬̓̃̄̉͛̐̑͑̋̓̈́͋͊̌̌͑͐͂̀̊̏̇͑̂̆̀̔̈́̐͆̽̎͛͛͒̇̔̂̂̔̀̆̓̏̆̉͒͊̀̔͆̃̓́͒̿̐̃͋̽͋̓̉̔̏̂̄̅̈́̍̅͗́̀͆̈́̊̿͌̌̈̕̕͘̚͘̚͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅ0̸̧̧̧̧̨̨̢̧̡̨̢̧̢̡̡̧̧̢̢̨̧̡̧̛̛̛̙̗͔̗̖͉̜͎̟̭̫̳͇͓͓̼̥̻͍͍̞̬̫͚͎̺͙̻̗̖̪̟̟͍͓̞͈͚̣͕̻͖̤̟̙͉̼̜͕͉̮̬̫̠̮͇̼̤̲̩̥̫͉͕͖͈̙̻̖̪͉͇̝̖̦͇̖̥̗͖͓͍͓̥͍̲̮̭̬̤̖̬̫̻̥̬̯̙̗͈̯͇͉̜͙̘̭̜͉̰̮͙̺̝̘̺̫̲̮̬̼͈͎̮̹̱̭̟̖̬̠̬͙̩̱̪̠̫̳̹͔͓̬̱̜̲̻͈̭̟̮̖̦̜̱̖̻̜̝̥̣̯̬̘͍̮͈̞̠̪̩̮̟̻̥̳͔̭̘̻̻̘͕̼̯͇͕̙̳̮̝͎̝͖̱̝̫͙̤͔̼͕̹̘̱̾̈̈́̇̈́͗̇͆̔̂́͌̐̈́̊̏̆̈̓̈̿͛̒́́͛̈́̍̀̏̅͋̅͆̈́͂̈́̑́̅̈́̉̒͌̈̑̓̑̆̾̃̑̐̐͐̍͐̓̌̍́̒͊̐́͑̄̃̍͑́͑́́̋̓͒͗͂̆͌̂͗͋͑̾͑̀̇̈́͐̋͂̐̈́̑́̈́̂̈̾̒͊̑̿͒̊̌̎̕͜͜͠͝͝͠͝͠ͅͅ0̷̨̡̢̨̢̧̧̢̧̢̢̨̢̡̧̧̢̧̡̡̢̡̢̢̢̧̢̛̛̛̛̦̲̥̫̳̻͍̟͚͕̝̞͔̦͇͚͎̫̮̬͎̻̯̭̥̙̩̝̗̜̗̯͕͙̮̪̠͓̣͉̘̱̯̯̝̲̣͓̺̝̘͔̲̙͚̖̬̗͇̻̜͖̤͚̪̘͕̟̘̣̫̯̞̥̲̤̳̘͖̲̣̮͔̲̭̫̬͍͖͓̜͍̱̹̦̩̞͕̼̙̠͇͈͍̟̹̗̬͔͖̘̠͖̣̖̬̬͎̩̞͔̖̻̳̱̻͕̜̜̖̖͈̠̫̱̻̦̥̭̪͚̭̰̹͎͎͍͍͍̙͈͔̺͕̩͎̼̞̤̙͈̙̘̯̗̙̰̤̺̥̹͚͍̪̤̼͇̜̜͔̹̼̝̞̬̟͈̻̤̥̙̲̺̱͓̬̱̣̜͖̜̣̤͇͓̤̘͙̫͙̖̝͚͍̞̯̞̗͇̫̼̞̦̻̮̉̒̆͛̈́̒͆̃̃͒̎̾̽̌̾̊̈́̄̅̓̉̅̈́̋̈́̃̓̿̈́͗̒̉̈́̿̄̒̊́͋̒̓̈́́̏̄̀̊̀̓͋̅̃̈̈́͋̀͋̄͋͂́͐̎̈́́̓̊͐̾̑̓̉̇̆͐͊̓̅͐̓̃͋̎̾̈́̈́̽̅̉͒͂̿̌̑̎͋̄̆̉͊̐̃̋̏́̌̿͛̅̏̈́̀͋̇̒̆͐̏͌͆̓̃͂̈́̀̓̌̋̆̅͑̿͑͋̈̐̀͋̑̉͋̑̽̇́̆̉͊̂̌̅͐̇͆̐͘̕͘̚̕̕̚̚͘̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝͠͠͝͝͝͝͝ͅͅ1̴̨̧̧̧̨̡̢̢̧̧̡̢̨̢̢̨̢̢̨̢̛̛̛̛̛̯̦̬̬͔͓̤̙͚̱̯̬͓̺̣̗̝̹͇͇͕̠̦̜̮̪͓̯̟̙͙̲͈̦͍̜̭͉͔̺̥̙̱̲͎̟̳̜̘̝͕̳͇̝̩̘̜̹̜̪̘̫͉̞̯̜̝͙̫͚͚͉̗̦͓̼̗͎̟̼̝̺̘͚̯͔̩̘͍͉͓̥̘̠̯̫͍̘̝͎̘̝̗͕̬̤͔̯̬̝͕̗̲̫͕͕̯̹͙̻̜͚̠̙̦̣͇̳̗̞͉̺͍̭̠̪̠̻̹̦̫̗͇͙͓̪͕̞̺͇̙͖͇͔̣͎̙̖̗̣̰̝̰̙̩͙̭̫̻̹͖̦̩̱̻̺̮̖̮̞͕͖̲̦̬̥̘̭͈̗͉͙̫̥̥̼̣̣̹͇̬̟̰̣̠̟̭͈̤̫̟̯͇͉̖̥͚̭̭̟̞͚̱͎̗̪̭͇̮̺͙̣̾̈͒̌̔̌̔̆͑̀͌̀͒͌̊͌̄́͌̍́́͛̊̏̿̽̂́̃͊̈̔̔͋͒̒̂̽̑̂͑̈́͋̈́̒͗̋̊͋̑́͑̎͑̉̏́͋̓̈͂̏̈́̐̄̾̎̃͌̐̉̍̆̀͋̊͒̃̐̿͒̊̓́̽̓̇̄̈́̾̾́̐̔͌̈́̂̍̈́̅̑͗̈̀̔͊̀̔́͆̌̈́́̔̈́̀̈́̅̒̿̏͊̇̏̒̿́̓̈́̿̐͂͗͛͆̆́͑̇͂̃̐́̈́͌̏́́̄̿̿̆̎͆͗̌̈́̀͐̔́̎̎̾͒̔̏͒̅̍́̔̽̉̀͆̽̇̾̋̾̎̏̍̔̂̾̈́̾̔̔̈̊̈́͑̿̿̂̄̆̓̈́̊͑̈́͘͘̕̕̕͘̚̚̕̚͘͘͘̕̚̕͘̕͜͜͜͜͜͠͝͝͠͠͝͝͠͝͝͝͠͠͝͠͝ͅͅͅͅͅ1̸̨̢̨̨̧̡̡̢̨̛̛̛̛̛̛̞͖̫̺̮͎̭̰͎̳̻̺̻͙̝̹̤͇̙̦̱̤̟̟̪̻̟̹̳̤̹̺̜͍̟̙͖̮͙̤̤͍͙͔͓͖͔͉̱̫̫͓͉̗̥͔̘̤̝͚̤͕̯̳̤̹̣̲̜̲̳̯͙̰͈̘̜̜͙̥͚͇̞̹̯̟̥̤͍͙͙̖͚̮̪͍̞̣̟̜̘̺̳̠̪̣͖͇͉̥͙͔͇͚̥̯̬̯̩̅̀͆̆̊̒͆̄̾̔̏̓̊̄̓̑̈́͊͊̋̇̏̃͋̂́̃͑́͌͋͂͊̋̑̋̏̐͗̔̎́͗̈̃́̄̔͐̈́̂͊́̊̽͌͐́͋̇̏͛́͆͗͊͗̅̌̋̆̎̐̈́̒͑́̃͛̾̌͗̀͑͆͐̇̀̔̏͗̋̂̈́̄̀̃̋͒̓̅͛̑͒͐̓̃̈̔̀͒̔͑͌͊͊́̏̽́͆̄̋͋̋̄́̐͌̎̃̈́̓͑͐͊̒̀̾̽̈́̀̀̿̀̓̑͂̔̉̅̾̐̉̈̓͒̑́́̍̊́̆̀́̊̋̊̉͛̂̑̇̓͆̋̑͆̃̒̔̋̐͗́͂͛̈́́̓́͌̽̽̾́́̅̇̓͆̅̌̔̌̈́́̓̑͂́͒̍͒̋̊͗̌͆͒̾̇̊̆̅̒̊̋͘̚͘͘̚͘̚̕̚̕͘̚̚̚̚̚̚̚̕̚̕̕͘̚̕̚̚͜͜͠͝͠͝͝͝͝͝͝͠͠͠͠͝͠͠͝͝͠͝͝͝ͅͅ1̷̨̧̨̡̨̢̧̢̨̛̛̛̛̯̣̞͙̩͍̜̪̻̻̻͈̰͍̤̯̰̜͈̲̘̫̯̙̣͎̜̜̼̦̹̦͉͔̻̻̙̺̥̬̲̻̲͍̙̜͖̞͚̟̳͚̹͔̥̜̩͇̰̖̝̪̫͇̯͔̦̻̗͙͍͉̹̭̦̫̗͇̝̞̳̙̲̆̐̌̂̃̎̀͒̌̈́͛̔̉̒͐̍̉̈́͋̑̓̈́̽̆̋̇͆͌̃̂͋̔̀̓͐̑̄͒̄͌̔̋̈͒̀͗͋̈́̈́̓̍͒̀̓̅̎̊͒̀́̂̓́̽̋̽͌̀́͗̈́̈̄̓̊̒̓͌̑͌̓͑̀̀̐́̏͊̔͊͐̃̈́͋͌̾͛͐̃͂͌̆̉̽̾̓̔̾̾̈́̋̿̂͂̓̍͋̀̃̑̇͘̕̕̚̚͘̚̕͘̚̚͜͜͜͠͠͝͝͝͠͝͠͠͝ͅͅͅ0̸̧̨̧̛̭̝͕͕͔̥̪͚̣̥͖̜͍̳̻͓͚̺̫̝̖͕͚̬̲̲̙̠̜̼̞̠̻̈́̇̀̋̈́́͒́̇̽̔͑́̓̈̃͗̈́͌͛͗̑͊̃͗̿̔͛́̒̀̉͊̀͒̉̈́͂́̇̊̂̏̊̊̒̿̽̒̀́̊̚̚̕͘͜͜͝͝͝ͅ0̶̡̡̨̢̛̛̛̛̦̱̳̠̯̖̗̘̠̞͓͓͕̫͔̗͕̝̟̞̠̦̥̯̠͕͉͖͔̜͙̓͋̔͐̄̌̈́̀̌͂̅̀͆̓̇̑̋̆͊͊̔͊̈͛͑̃̽͋̈̊͛̃̒̐̀̎̍͂͊͐͒̉͊̓͑̑͒̃̏̒̈́̔̒̓̓͌̒̒͐̂̐̈͋̇̀̓͐͗̈́̂̓̊̕̚͘͘͘̚̚̚̚͜͠͠͝͝͝ͅͅ0̸̛̛̽̌̅̊̍̈́̎͛̍̑̄̓̔̌̉̀̆̃̉́̿̇̉̏̀͌̈́̌̏̌̽̑̌̈́͛͐̄͐̾̄͛͐̏̋̋̂̀̓̾͆̂̓͑͐͛̈́̈́̓͒͋̆̀͂̽̆͊̂͆̓͒͌̎͊̈̇͌͋̐͂̈̀͊͐̏̉̐͋̀̈́̾̇̄̑͛̌̊̃̆̀͌̌́͒̃̑̓̈̔͋̐̍̀̏͌̆̀̔̽́̚̕͘̕͘̚̕͝͠͠͝͝͠͝͝͝͝͝͝͝͠0̵̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂͘͝͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̡̧̢̨̧̡̡̡̡̨̡̧̨̧̨̡̧̨̧̨̢̡̨̧̧̡̨̢̛̛͚̙͓̣̺̤̭̩͕͖̥̬̩͔̰̖̰̩͚̥̟̲͎̩͍̞̟̫̯̝̼̫̭͕̦̝̠͙̫͇͕̟̮̖̠̖̣͓̜̮̼̼̤̥̩̭̙̳̣̱̼͔̤̭̤̯͓̲̳͔͔͉̯̜̤̖͙̦̪̰̟̗͚̱͖̼̲̺̬͕̮̟̳͉̮̙̘̬͎̙̥͙͓̲̖͈͕͉͍̼̼͉͕̜̲̲̟̘͈̦̗̬̥̰̭̝̹̤̼̲̙̤̳͓̦͓̥̫̮̥̹̭̻̳͔̮͈͍̬̞̞̬̜̻̬͇͔̬̟̭͇̜͓̠̩̗͔̣͓͍̙͓̪͕͖̞̭̜͖͓͙̘͎͈̬̞̠̘͖͓̼̤̱̣̩̳͕̰̦̬̮̙̖͇̣̼͎̲̣̰̘̝͍͖̖̱͙̫͙͖͓̳̪̩̩͎̺͈͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊͒̎̃́͂̋͒͑̐͐͛́͗͂͂̿̑̀̎̅̒͗́̃̏͋̌̐̅̿̄̉̇̈́͐̽̈͛̑́̑́̿͗̀͌̌̈́͌̎̍͒́̂̉̀̏̍͐̀̎̾͂̿̇͋̈́̄̚̚̕̚͘̚̚̚̚̚̚̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͜͝͠͠͠͝͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅ0̸̡̢̨̢̧̨̡̡̧̢̨̨̢̡̧̧̛̛̛̛͉͎̮͚̙̙̣̩̹̗̲̻͇͉͈̹̱̳̥̟̘͖̠̣͕̙̩̲͎̘̩̻̞̜̘͕̘͍͎̹̗͔̥͈͕̳̟̮̮͙̣̠̜̬̳͙̠̝̜͖̺͓͍̰̗͎̦̦̭̫͚̩̜͍̬̱͔͚̥͍̬̙͇͈͖̤͎̞̳̺͇͔̭͚̘̹̻̙͓̯̼͚̣̰̮͚̩̺̘̺̬̱̤͕͍͔̰̞̗̜͍͙͎̮̺͕̹̠̫̳̻͍͈̮̤̪̘̥̙̼̱̭̹̼̖͖̜̖͇͍̻͓̳͍̳̰̝̞͎̖̙̖̟̪̪̗͔̮̲͚̰͖̙̤̳̭̭͖̮͙̭̹͈̫͔̲͎͍̻̯̙̦̹̮͓̬̓̃̄̉͛̐̑͑̋̓̈́͋͊̌̌͑͐͂̀̊̏̇͑̂̆̀̔̈́̐͆̽̎͛͛͒̇̔̂̂̔̀̆̓̏̆̉͒͊̀̔͆̃̓́͒̿̐̃͋̽͋̓̉̔̏̂̄̅̈́̍̅͗́̀͆̈́̊̿͌̌̈̕̕͘̚͘̚͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅ0̸̧̧̧̧̨̨̢̧̡̨̢̧̢̡̡̧̧̢̢̨̧̡̧̛̛̛̙̗͔̗̖͉̜͎̟̭̫̳͇͓͓̼̥̻͍͍̞̬̫͚͎̺͙̻̗̖̪̟̟͍͓̞͈͚̣͕̻͖̤̟̙͉̼̜͕͉̮̬̫̠̮͇̼̤̲̩̥̫͉͕͖͈̙̻̖̪͉͇̝̖̦͇̖̥̗͖͓͍͓̥͍̲̮̭̬̤̖̬̫̻̥̬̯̙̗͈̯͇͉̜͙̘̭̜͉̰̮͙̺̝̘̺̫̲̮̬̼͈͎̮̹̱̭̟̖̬̠̬͙̩̱̪̠̫̳̹͔͓̬̱̜̲̻͈̭̟̮̖̦̜̱̖̻̜̝̥̣̯̬̘͍̮͈̞̠̪̩̮̟̻̥̳͔̭̘̻̻̘͕̼̯͇͕̙̳̮̝͎̝͖̱̝̫͙̤͔̼͕̹̘̱̾̈̈́̇̈́͗̇͆̔̂́͌̐̈́̊̏̆̈̓̈̿͛̒́́͛̈́̍̀̏̅͋̅͆̈́͂̈́̑́̅̈́̉̒͌̈̑̓̑̆̾̃̑̐̐͐̍͐̓̌̍́̒͊̐́͑̄̃̍͑́͑́́̋̓͒͗͂̆͌̂͗͋͑̾͑̀̇̈́͐̋͂̐̈́̑́̈́̂̈̾̒͊̑̿͒̊̌̎̕͜͜͠͝͝͠͝͠ͅͅ0̷̨̡̢̨̢̧̧̢̧̢̢̨̢̡̧̧̢̧̡̡̢̡̢̢̢̧̢̛̛̛̛̦̲̥̫̳̻͍̟͚͕̝̞͔̦͇͚͎̫̮̬͎̻̯̭̥̙̩̝̗̜̗̯͕͙̮̪̠͓̣͉̘̱̯̯̝̲̣͓̺̝̘͔̲̙͚̖̬̗͇̻̜͖̤͚̪̘͕̟̘̣̫̯̞̥̲̤̳̘͖̲̣̮͔̲̭̫̬͍͖͓̜͍̱̹̦̩̞͕̼̙̠͇͈͍̟̹̗̬͔͖̘̠͖̣̖̬̬͎̩̞͔̖̻̳̱̻͕̜̜̖̖͈̠̫̱̻̦̥̭̪͚̭̰̹͎͎͍͍͍̙͈͔̺͕̩͎̼̞̤̙͈̙̘̯̗̙̰̤̺̥̹͚͍̪̤̼͇̜̜͔̹̼̝̞̬̟͈̻̤̥̙̲̺̱͓̬̱̣̜͖̜̣̤͇͓̤̘͙̫͙̖̝͚͍̞̯̞̗͇̫̼̞̦̻̮̉̒̆͛̈́̒͆̃̃͒̎̾̽̌̾̊̈́̄̅̓̉̅̈́̋̈́̃̓̿̈́͗̒̉̈́̿̄̒̊́͋̒̓̈́́̏̄̀̊̀̓͋̅̃̈̈́͋̀͋̄͋͂́͐̎̈́́̓̊͐̾̑̓̉̇̆͐͊̓̅͐̓̃͋̎̾̈́̈́̽̅̉͒͂̿̌̑̎͋̄̆̉͊̐̃̋̏́̌̿͛̅̏̈́̀͋̇̒̆͐̏͌͆̓̃͂̈́̀̓̌̋̆̅͑̿͑͋̈̐̀͋̑̉͋̑̽̇́̆̉͊̂̌̅͐̇͆̐͘̕͘̚̕̕̚̚͘̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝͠͠͝͝͝͝͝ͅͅ

Jussi Adler-Olsen 1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̡̧̢̨̧̡̡̡̡̨̡̧̨̧̨̡̧̨̧̨̢̡̨̧̧̡̨̢̛̛͚̙͓̣̺̤̭̩͕͖̥̬̩͔̰̖̰̩͚̥̟̲͎̩͍̞̟̫̯̝̼̫̭͕̦̝̠͙̫͇͕̟̮̖̠̖̣͓̜̮̼̼̤̥̩̭̙̳̣̱̼͔̤̭̤̯͓̲̳͔͔͉̯̜̤̖͙̦̪̰̟̗͚̱͖̼̲̺̬͕̮̟̳͉̮̙̘̬͎̙̥͙͓̲̖͈͕͉͍̼̼͉͕̜̲̲̟̘͈̦̗̬̥̰̭̝̹̤̼̲̙̤̳͓̦͓̥̫̮̥̹̭̻̳͔̮͈͍̬̞̞̬̜̻̬͇͔̬̟̭͇̜͓̠̩̗͔̣͓͍̙͓̪͕͖̞̭̜͖͓͙̘͎͈̬̞̠̘͖͓̼̤̱̣̩̳͕̰̦̬̮̙̖͇̣̼͎̲̣̰̘̝͍͖̖̱͙̫͙͖͓̳̪̩̩͎̺͈͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊͒̎̃́͂̋͒͑̐͐͛́͗͂͂̿̑̀̎̅̒͗́̃̏͋̌̐̅̿̄̉̇̈́͐̽̈͛̑́̑́̿͗̀͌̌̈́͌̎̍͒́̂̉̀̏̍͐̀̎̾͂̿̇͋̈́̄̚̚̕̚͘̚̚̚̚̚̚̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͜͝͠͠͠͝͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅ0̸̡̢̨̢̧̨̡̡̧̢̨̨̢̡̧̧̛̛̛̛͉͎̮͚̙̙̣̩̹̗̲̻͇͉͈̹̱̳̥̟̘͖̠̣͕̙̩̲͎̘̩̻̞̜̘͕̘͍͎̹̗͔̥͈͕̳̟̮̮͙̣̠̜̬̳͙̠̝̜͖̺͓͍̰̗͎̦̦̭̫͚̩̜͍̬̱͔͚̥͍̬̙͇͈͖̤͎̞̳̺͇͔̭͚̘̹̻̙͓̯̼͚̣̰̮͚̩̺̘̺̬̱̤͕͍͔̰̞̗̜͍͙͎̮̺͕̹̠̫̳̻͍͈̮̤̪̘̥̙̼̱̭̹̼̖͖̜̖͇͍̻͓̳͍̳̰̝̞͎̖̙̖̟̪̪̗͔̮̲͚̰͖̙̤̳̭̭͖̮͙̭̹͈̫͔̲͎͍̻̯̙̦̹̮͓̬̓̃̄̉͛̐̑͑̋̓̈́͋͊̌̌͑͐͂̀̊̏̇͑̂̆̀̔̈́̐͆̽̎͛͛͒̇̔̂̂̔̀̆̓̏̆̉͒͊̀̔͆̃̓́͒̿̐̃͋̽͋̓̉̔̏̂̄̅̈́̍̅͗́̀͆̈́̊̿͌̌̈̕̕͘̚͘̚͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅ0̸̧̧̧̧̨̨̢̧̡̨̢̧̢̡̡̧̧̢̢̨̧̡̧̛̛̛̙̗͔̗̖͉̜͎̟̭̫̳͇͓͓̼̥̻͍͍̞̬̫͚͎̺͙̻̗̖̪̟̟͍͓̞͈͚̣͕̻͖̤̟̙͉̼̜͕͉̮̬̫̠̮͇̼̤̲̩̥̫͉͕͖͈̙̻̖̪͉͇̝̖̦͇̖̥̗͖͓͍͓̥͍̲̮̭̬̤̖̬̫̻̥̬̯̙̗͈̯͇͉̜͙̘̭̜͉̰̮͙̺̝̘̺̫̲̮̬̼͈͎̮̹̱̭̟̖̬̠̬͙̩̱̪̠̫̳̹͔͓̬̱̜̲̻͈̭̟̮̖̦̜̱̖̻̜̝̥̣̯̬̘͍̮͈̞̠̪̩̮̟̻̥̳͔̭̘̻̻̘͕̼̯͇͕̙̳̮̝͎̝͖̱̝̫͙̤͔̼͕̹̘̱̾̈̈́̇̈́͗̇͆̔̂́͌̐̈́̊̏̆̈̓̈̿͛̒́́͛̈́̍̀̏̅͋̅͆̈́͂̈́̑́̅̈́̉̒͌̈̑̓̑̆̾̃̑̐̐͐̍͐̓̌̍́̒͊̐́͑̄̃̍͑́͑́́̋̓͒͗͂̆͌̂͗͋͑̾͑̀̇̈́͐̋͂̐̈́̑́̈́̂̈̾̒͊̑̿͒̊̌̎̕͜͜͠͝͝͠͝͠ͅͅ0̷̨̡̢̨̢̧̧̢̧̢̢̨̢̡̧̧̢̧̡̡̢̡̢̢̢̧̢̛̛̛̛̦̲̥̫̳̻͍̟͚͕̝̞͔̦͇͚͎̫̮̬͎̻̯̭̥̙̩̝̗̜̗̯͕͙̮̪̠͓̣͉̘̱̯̯̝̲̣͓̺̝̘͔̲̙͚̖̬̗͇̻̜͖̤͚̪̘͕̟̘̣̫̯̞̥̲̤̳̘͖̲̣̮͔̲̭̫̬͍͖͓̜͍̱̹̦̩̞͕̼̙̠͇͈͍̟̹̗̬͔͖̘̠͖̣̖̬̬͎̩̞͔̖̻̳̱̻͕̜̜̖̖͈̠̫̱̻̦̥̭̪͚̭̰̹͎͎͍͍͍̙͈͔̺͕̩͎̼̞̤̙͈̙̘̯̗̙̰̤̺̥̹͚͍̪̤̼͇̜̜͔̹̼̝̞̬̟͈̻̤̥̙̲̺̱͓̬̱̣̜͖̜̣̤͇͓̤̘͙̫͙̖̝͚͍̞̯̞̗͇̫̼̞̦̻̮̉̒̆͛̈́̒͆̃̃͒̎̾̽̌̾̊̈́̄̅̓̉̅̈́̋̈́̃̓̿̈́͗̒̉̈́̿̄̒̊́͋̒̓̈́́̏̄̀̊̀̓͋̅̃̈̈́͋̀͋̄͋͂́͐̎̈́́̓̊͐̾̑̓̉̇̆͐͊̓̅͐̓̃͋̎̾̈́̈́̽̅̉͒͂̿̌̑̎͋̄̆̉͊̐̃̋̏́̌̿͛̅̏̈́̀͋̇̒̆͐̏͌͆̓̃͂̈́̀̓̌̋̆̅͑̿͑͋̈̐̀͋̑̉͋̑̽̇́̆̉͊̂̌̅͐̇͆̐͘̕͘̚̕̕̚̚͘̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝͠͠͝͝͝͝͝ͅͅ1̴̨̧̧̧̨̡̢̢̧̧̡̢̨̢̢̨̢̢̨̢̛̛̛̛̛̯̦̬̬͔͓̤̙͚̱̯̬͓̺̣̗̝̹͇͇͕̠̦̜̮̪͓̯̟̙͙̲͈̦͍̜̭͉͔̺̥̙̱̲͎̟̳̜̘̝͕̳͇̝̩̘̜̹̜̪̘̫͉̞̯̜̝͙̫͚͚͉̗̦͓̼̗͎̟̼̝̺̘͚̯͔̩̘͍͉͓̥̘̠̯̫͍̘̝͎̘̝̗͕̬̤͔̯̬̝͕̗̲̫͕͕̯̹͙̻̜͚̠̙̦̣͇̳̗̞͉̺͍̭̠̪̠̻̹̦̫̗͇͙͓̪͕̞̺͇̙͖͇͔̣͎̙̖̗̣̰̝̰̙̩͙̭̫̻̹͖̦̩̱̻̺̮̖̮̞͕͖̲̦̬̥̘̭͈̗͉͙̫̥̥̼̣̣̹͇̬̟̰̣̠̟̭͈̤̫̟̯͇͉̖̥͚̭̭̟̞͚̱͎̗̪̭͇̮̺͙̣̾̈͒̌̔̌̔̆͑̀͌̀͒͌̊͌̄́͌̍́́͛̊̏̿̽̂́̃͊̈̔̔͋͒̒̂̽̑̂͑̈́͋̈́̒͗̋̊͋̑́͑̎͑̉̏́͋̓̈͂̏̈́̐̄̾̎̃͌̐̉̍̆̀͋̊͒̃̐̿͒̊̓́̽̓̇̄̈́̾̾́̐̔͌̈́̂̍̈́̅̑͗̈̀̔͊̀̔́͆̌̈́́̔̈́̀̈́̅̒̿̏͊̇̏̒̿́̓̈́̿̐͂͗͛͆̆́͑̇͂̃̐́̈́͌̏́́̄̿̿̆̎͆͗̌̈́̀͐̔́̎̎̾͒̔̏͒̅̍́̔̽̉̀͆̽̇̾̋̾̎̏̍̔̂̾̈́̾̔̔̈̊̈́͑̿̿̂̄̆̓̈́̊͑̈́͘͘̕̕̕͘̚̚̕̚͘͘͘̕̚̕͘̕͜͜͜͜͜͠͝͝͠͠͝͝͠͝͝͝͠͠͝͠͝ͅͅͅͅͅ1̸̨̢̨̨̧̡̡̢̨̛̛̛̛̛̛̞͖̫̺̮͎̭̰͎̳̻̺̻͙̝̹̤͇̙̦̱̤̟̟̪̻̟̹̳̤̹̺̜͍̟̙͖̮͙̤̤͍͙͔͓͖͔͉̱̫̫͓͉̗̥͔̘̤̝͚̤͕̯̳̤̹̣̲̜̲̳̯͙̰͈̘̜̜͙̥͚͇̞̹̯̟̥̤͍͙͙̖͚̮̪͍̞̣̟̜̘̺̳̠̪̣͖͇͉̥͙͔͇͚̥̯̬̯̩̅̀͆̆̊̒͆̄̾̔̏̓̊̄̓̑̈́͊͊̋̇̏̃͋̂́̃͑́͌͋͂͊̋̑̋̏̐͗̔̎́͗̈̃́̄̔͐̈́̂͊́̊̽͌͐́͋̇̏͛́͆͗͊͗̅̌̋̆̎̐̈́̒͑́̃͛̾̌͗̀͑͆͐̇̀̔̏͗̋̂̈́̄̀̃̋͒̓̅͛̑͒͐̓̃̈̔̀͒̔͑͌͊͊́̏̽́͆̄̋͋̋̄́̐͌̎̃̈́̓͑͐͊̒̀̾̽̈́̀̀̿̀̓̑͂̔̉̅̾̐̉̈̓͒̑́́̍̊́̆̀́̊̋̊̉͛̂̑̇̓͆̋̑͆̃̒̔̋̐͗́͂͛̈́́̓́͌̽̽̾́́̅̇̓͆̅̌̔̌̈́́̓̑͂́͒̍͒̋̊͗̌͆͒̾̇̊̆̅̒̊̋͘̚͘͘̚͘̚̕̚̕͘̚̚̚̚̚̚̚̕̚̕̕͘̚̕̚̚͜͜͠͝͠͝͝͝͝͝͝͠͠͠͠͝͠͠͝͝͠͝͝͝ͅͅ1̷̨̧̨̡̨̢̧̢̨̛̛̛̛̯̣̞͙̩͍̜̪̻̻̻͈̰͍̤̯̰̜͈̲̘̫̯̙̣͎̜̜̼̦̹̦͉͔̻̻̙̺̥̬̲̻̲͍̙̜͖̞͚̟̳͚̹͔̥̜̩͇̰̖̝̪̫͇̯͔̦̻̗͙͍͉̹̭̦̫̗͇̝̞̳̙̲̆̐̌̂̃̎̀͒̌̈́͛̔̉̒͐̍̉̈́͋̑̓̈́̽̆̋̇͆͌̃̂͋̔̀̓͐̑̄͒̄͌̔̋̈͒̀͗͋̈́̈́̓̍͒̀̓̅̎̊͒̀́̂̓́̽̋̽͌̀́͗̈́̈̄̓̊̒̓͌̑͌̓͑̀̀̐́̏͊̔͊͐̃̈́͋͌̾͛͐̃͂͌̆̉̽̾̓̔̾̾̈́̋̿̂͂̓̍͋̀̃̑̇͘̕̕̚̚͘̚̕͘̚̚͜͜͜͠͠͝͝͝͠͝͠͠͝ͅͅͅ0̸̧̨̧̛̭̝͕͕͔̥̪͚̣̥͖̜͍̳̻͓͚̺̫̝̖͕͚̬̲̲̙̠̜̼̞̠̻̈́̇̀̋̈́́͒́̇̽̔͑́̓̈̃͗̈́͌͛͗̑͊̃͗̿̔͛́̒̀̉͊̀͒̉̈́͂́̇̊̂̏̊̊̒̿̽̒̀́̊̚̚̕͘͜͜͝͝͝ͅ0̶̡̡̨̢̛̛̛̛̦̱̳̠̯̖̗̘̠̞͓͓͕̫͔̗͕̝̟̞̠̦̥̯̠͕͉͖͔̜͙̓͋̔͐̄̌̈́̀̌͂̅̀͆̓̇̑̋̆͊͊̔͊̈͛͑̃̽͋̈̊͛̃̒̐̀̎̍͂͊͐͒̉͊̓͑̑͒̃̏̒̈́̔̒̓̓͌̒̒͐̂̐̈͋̇̀̓͐͗̈́̂̓̊̕̚͘͘͘̚̚̚̚͜͠͠͝͝͝ͅͅ0̸̛̛̽̌̅̊̍̈́̎͛̍̑̄̓̔̌̉̀̆̃̉́̿̇̉̏̀͌̈́̌̏̌̽̑̌̈́͛͐̄͐̾̄͛͐̏̋̋̂̀̓̾͆̂̓͑͐͛̈́̈́̓͒͋̆̀͂̽̆͊̂͆̓͒͌̎͊̈̇͌͋̐͂̈̀͊͐̏̉̐͋̀̈́̾̇̄̑͛̌̊̃̆̀͌̌́͒̃̑̓̈̔͋̐̍̀̏͌̆̀̔̽́̚̕͘̕͘̚̕͝͠͠͝͝͠͝͝͝͝͝͝͝͠0̵̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂͘͝͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̡̧̢̨̧̡̡̡̡̨̡̧̨̧̨̡̧̨̧̨̢̡̨̧̧̡̨̢̛̛͚̙͓̣̺̤̭̩͕͖̥̬̩͔̰̖̰̩͚̥̟̲͎̩͍̞̟̫̯̝̼̫̭͕̦̝̠͙̫͇͕̟̮̖̠̖̣͓̜̮̼̼̤̥̩̭̙̳̣̱̼͔̤̭̤̯͓̲̳͔͔͉̯̜̤̖͙̦̪̰̟̗͚̱͖̼̲̺̬͕̮̟̳͉̮̙̘̬͎̙̥͙͓̲̖͈͕͉͍̼̼͉͕̜̲̲̟̘͈̦̗̬̥̰̭̝̹̤̼̲̙̤̳͓̦͓̥̫̮̥̹̭̻̳͔̮͈͍̬̞̞̬̜̻̬͇͔̬̟̭͇̜͓̠̩̗͔̣͓͍̙͓̪͕͖̞̭̜͖͓͙̘͎͈̬̞̠̘͖͓̼̤̱̣̩̳͕̰̦̬̮̙̖͇̣̼͎̲̣̰̘̝͍͖̖̱͙̫͙͖͓̳̪̩̩͎̺͈͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊͒̎̃́͂̋͒͑̐͐͛́͗͂͂̿̑̀̎̅̒͗́̃̏͋̌̐̅̿̄̉̇̈́͐̽̈͛̑́̑́̿͗̀͌̌̈́͌̎̍͒́̂̉̀̏̍͐̀̎̾͂̿̇͋̈́̄̚̚̕̚͘̚̚̚̚̚̚̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͜͝͠͠͠͝͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅͅ0̸̡̢̨̢̧̨̡̡̧̢̨̨̢̡̧̧̛̛̛̛͉͎̮͚̙̙̣̩̹̗̲̻͇͉͈̹̱̳̥̟̘͖̠̣͕̙̩̲͎̘̩̻̞̜̘͕̘͍͎̹̗͔̥͈͕̳̟̮̮͙̣̠̜̬̳͙̠̝̜͖̺͓͍̰̗͎̦̦̭̫͚̩̜͍̬̱͔͚̥͍̬̙͇͈͖̤͎̞̳̺͇͔̭͚̘̹̻̙͓̯̼͚̣̰̮͚̩̺̘̺̬̱̤͕͍͔̰̞̗̜͍͙͎̮̺͕̹̠̫̳̻͍͈̮̤̪̘̥̙̼̱̭̹̼̖͖̜̖͇͍̻͓̳͍̳̰̝̞͎̖̙̖̟̪̪̗͔̮̲͚̰͖̙̤̳̭̭͖̮͙̭̹͈̫͔̲͎͍̻̯̙̦̹̮͓̬̓̃̄̉͛̐̑͑̋̓̈́͋͊̌̌͑͐͂̀̊̏̇͑̂̆̀̔̈́̐͆̽̎͛͛͒̇̔̂̂̔̀̆̓̏̆̉͒͊̀̔͆̃̓́͒̿̐̃͋̽͋̓̉̔̏̂̄̅̈́̍̅͗́̀͆̈́̊̿͌̌̈̕̕͘̚͘̚͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝ͅͅͅͅͅͅͅ0̸̧̧̧̧̨̨̢̧̡̨̢̧̢̡̡̧̧̢̢̨̧̡̧̛̛̛̙̗͔̗̖͉̜͎̟̭̫̳͇͓͓̼̥̻͍͍̞̬̫͚͎̺͙̻̗̖̪̟̟͍͓̞͈͚̣͕̻͖̤̟̙͉̼̜͕͉̮̬̫̠̮͇̼̤̲̩̥̫͉͕͖͈̙̻̖̪͉͇̝̖̦͇̖̥̗͖͓͍͓̥͍̲̮̭̬̤̖̬̫̻̥̬̯̙̗͈̯͇͉̜͙̘̭̜͉̰̮͙̺̝̘̺̫̲̮̬̼͈͎̮̹̱̭̟̖̬̠̬͙̩̱̪̠̫̳̹͔͓̬̱̜̲̻͈̭̟̮̖̦̜̱̖̻̜̝̥̣̯̬̘͍̮͈̞̠̪̩̮̟̻̥̳͔̭̘̻̻̘͕̼̯͇͕̙̳̮̝͎̝͖̱̝̫͙̤͔̼͕̹̘̱̾̈̈́̇̈́͗̇͆̔̂́͌̐̈́̊̏̆̈̓̈̿͛̒́́͛̈́̍̀̏̅͋̅͆̈́͂̈́̑́̅̈́̉̒͌̈̑̓̑̆̾̃̑̐̐͐̍͐̓̌̍́̒͊̐́͑̄̃̍͑́͑́́̋̓͒͗͂̆͌̂͗͋͑̾͑̀̇̈́͐̋͂̐̈́̑́̈́̂̈̾̒͊̑̿͒̊̌̎̕͜͜͠͝͝͠͝͠ͅͅ0̷̨̡̢̨̢̧̧̢̧̢̢̨̢̡̧̧̢̧̡̡̢̡̢̢̢̧̢̛̛̛̛̦̲̥̫̳̻͍̟͚͕̝̞͔̦͇͚͎̫̮̬͎̻̯̭̥̙̩̝̗̜̗̯͕͙̮̪̠͓̣͉̘̱̯̯̝̲̣͓̺̝̘͔̲̙͚̖̬̗͇̻̜͖̤͚̪̘͕̟̘̣̫̯̞̥̲̤̳̘͖̲̣̮͔̲̭̫̬͍͖͓̜͍̱̹̦̩̞͕̼̙̠͇͈͍̟̹̗̬͔͖̘̠͖̣̖̬̬͎̩̞͔̖̻̳̱̻͕̜̜̖̖͈̠̫̱̻̦̥̭̪͚̭̰̹͎͎͍͍͍̙͈͔̺͕̩͎̼̞̤̙͈̙̘̯̗̙̰̤̺̥̹͚͍̪̤̼͇̜̜͔̹̼̝̞̬̟͈̻̤̥̙̲̺̱͓̬̱̣̜͖̜̣̤͇͓̤̘͙̫͙̖̝͚͍̞̯̞̗͇̫̼̞̦̻̮̉̒̆͛̈́̒͆̃̃͒̎̾̽̌̾̊̈́̄̅̓̉̅̈́̋̈́̃̓̿̈́͗̒̉̈́̿̄̒̊́͋̒̓̈́́̏̄̀̊̀̓͋̅̃̈̈́͋̀͋̄͋͂́͐̎̈́́̓̊͐̾̑̓̉̇̆͐͊̓̅͐̓̃͋̎̾̈́̈́̽̅̉͒͂̿̌̑̎͋̄̆̉͊̐̃̋̏́̌̿͛̅̏̈́̀͋̇̒̆͐̏͌͆̓̃͂̈́̀̓̌̋̆̅͑̿͑͋̈̐̀͋̑̉͋̑̽̇́̆̉͊̂̌̅͐̇͆̐͘̕͘̚̕̕̚̚͘̚͘̚̕͜͜͜͜͜͜͜͝͝͝͠͝͠͠͝͝͝͝͝ͅͅ1̴̨̧̧̧̨̡̢̢̧̧̡̢̨̢̢̨̢̢̨̢̛̛̛̛̛̯̦̬̬͔͓̤̙͚̱̯̬͓̺̣̗̝̹͇͇͕̠̦̜̮̪͓̯̟̙͙̲͈̦͍̜̭͉͔̺̥̙̱̲͎̟̳̜̘̝͕̳͇̝̩̘̜̹̜̪̘̫͉̞̯̜̝͙̫͚͚͉̗̦͓̼̗͎̟̼̝̺̘͚̯͔̩̘͍͉͓̥̘̠̯̫͍̘̝͎̘̝̗͕̬̤͔̯̬̝͕̗̲̫͕͕̯̹͙̻̜͚̠̙̦̣͇̳̗̞͉̺͍̭̠̪̠̻̹̦̫̗͇͙͓̪͕̞̺͇̙͖͇͔̣͎̙̖̗̣̰̝̰̙̩͙̭̫̻̹͖̦̩̱̻̺̮̖̮̞͕͖̲̦̬̥̘̭͈̗͉͙̫̥̥̼̣̣̹͇̬̟̰̣̠̟̭͈̤̫̟̯͇͉̖̥͚̭̭̟̞͚̱͎̗̪̭͇̮̺͙̣̾̈͒̌̔̌̔̆͑̀͌̀͒͌̊͌̄́͌̍́́͛̊̏̿̽̂́̃͊̈̔̔͋͒̒̂̽̑̂͑̈́͋̈́̒͗̋̊͋̑́͑̎͑̉̏́͋̓̈͂̏̈́̐̄̾̎̃͌̐̉̍̆̀͋̊͒̃̐̿͒̊̓́̽̓̇̄̈́̾̾́̐̔͌̈́̂̍̈́̅̑͗̈̀̔͊̀̔́͆̌̈́́̔̈́̀̈́̅̒̿̏͊̇̏̒̿́̓̈́̿̐͂͗͛͆̆́͑̇͂̃̐́̈́͌̏́́̄̿̿̆̎͆͗̌̈́̀͐̔́̎̎̾͒̔̏͒̅̍́̔̽̉̀͆̽̇̾̋̾̎̏̍̔̂̾̈́̾̔̔̈̊̈́͑̿̿̂̄̆̓̈́̊͑̈́͘͘̕̕̕͘̚̚̕̚͘͘͘̕̚̕͘̕͜͜͜͜͜͠͝͝͠͠͝͝͠͝͝͝͠͠͝͠͝ͅͅͅͅͅ

Anonymkode: 89d63...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vanskelig å anbefale for andre, men her er noen av de bøkene av mannlige forfattere jeg likte best av det jeg har lest i 2020 i alle fall

Real life av Brandon Taylor

Vi er fem av Matias Faldbakken

Swimming in the dark av Tomasz Jedrowski

Ny del i "Septologien" til Jon Fosse 

Og som nevnt tidligere i tråden, Pedro Carmona Alvarez

Morgenstjernen av Knausgård var fin også.

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt! (så bra at du liker Annie Ernaux, ELSKER HENNE!)
Hvilken bok var det du begynte å lese? 😅 Hørtes ut som en Erlend Loe bok...
Jeg personlig liker heller ikke å lese mannlige forfatter, føler det ekstremt mannlig perspektiv kommer fram. Jeg personlig liker ikke Per Petterson, Lars Saabye Christensen, Karl Ove Knausgård, Erlend Loe og Kyrre Andreassen. Men du kan vel prøve de?

Mannlige forfatter jeg liker: Michel Houellebecq, 
Louis-Ferdinand Céline, Nicolas Mathieu, Johan Harstad, Dag Johan Haugersund, David Szalay(!!) og Peter Handke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zeshan Shakar sin Tante Ulrikkes vei og Gul bok liker jeg godt. Anbefaler også Tore Renberg sin Tollak til Ingeborg 

Anonymkode: 67dec...1c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale hva som helst av Lars Mytting, «Stoner» av John Edward Williams og bøkene til Haruki Murakami om du tåler det smått absurde. Hadde vært morsomt å høre hva du synes om du tester ut noen av anbefalingene du får i denne tråden. Lykke til med jakten på de gode bøkene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her. Svarer kort fra mobil. Ser dere har kommet med mange gode forslag. Takk! Skal sette meg ned en dag og lese grundig gjennom kommentarene, og skrive en liste over bøker som skal leses i 2021. 

Anonymkode: 5b6b6...add

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt som deg, leser nesten bare kvinner. Men noen bøker av mannlige forfattere som jeg likte:

«Mor om natten» av Niels Fredrik Dahl

«og været skiftet og det ble sommer og så videre» av Pedro Carmona-Alvarez
 

Prøvde meg på Houellebecq, men ble ikke så veldig engasjert utover at jeg først syns det var gøyal satire. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 17.24):

Det har gått opp for meg at jeg leser nesten utelukkende kvinnelige forfattere. Jeg liker forfatter som Helga Flatland, Ingvild H. Rishøi, Vigdis Hjorth, Marit Eikemo, Herbjørg Wassmo, Märta Tikkanen, Annie Ernaux, Sofi Oksanen, Joyce Carol Oates, Margaret Atwood, Anita Brookner, Siri Hustvedt, Jenny Erpenbeck. Ja, egentlig stort sett alt som har kommet ut de siste tiårene av god litteratur. 

Jeg leser svært få mannlige forfattere, men som nyttårsforsett for 2021 skal jeg endre på det. Jeg ønsker å lese flere mannlige forfattere, men jeg ønsker ikke å lese en roman kun for å kunne krysse av et navn på en liste. Jeg vil lese god litteratur, og er ikke interessert i krim eller kioskromaner. Jeg har lest de fleste "klassikerne", og vil nok helst ha tips til nyere forfattere. 

En venninne anbefalte meg en mannlig forfatter som jeg synes var så elendig at jeg ikke engang orket å fullføre boken. Den handlet om en middelaldrende mann som ikke gjorde annet enn å syte og klage over at han var gift, hadde barn og en god jobb. Pluss at han tenkte på sex hver eneste gang et eksemplar av det kvinnelige kjønn dukket opp. Sexfikserte sytepaver orker jeg altså ikke å lese om. 
 

Håper dere kan anbefale noen nyere mannlig forfattere som dere tror jeg kanskje kan like. 

På forhånd takk for alle anbefalinger.


(Dere må gjerne komme med anbefalinger til kvinnelige forfattere hvis dere kjenner til noen navn som ikke har stått på bestselgerlisten de siste tredve årene, så skriver jeg det opp på leselisten for 2022.)

Anonymkode: 5b6b6...add

Det var litt artig, jeg leser bøker fra de samme kvinnelige forfatterne. Ei veninne anbefalte boka En mann ved navn Ove....orket ikke lese den ferdig; dårlig språk og ikke morsom syns jeg,slik den liksom skal være.

Anonymkode: 05f72...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Mytting, Edvard Hoem og Rolf Jacobsen (særlig serien som begynner med "de usynlige")

Anonymkode: a07ec...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/7/2020 at 8:39 PM, AnonymBruker said:

Zeshan Shakar sin Tante Ulrikkes vei og Gul bok liker jeg godt. 

Anonymkode: 67dec...1c4

Tenk å lese bokmål og bruke garpegenitiv. 🤦🏼‍♀️ 
Du burde jo egentlig skrive «Tante Ulrikke sin vei». Høres det fjernt ut? Ja, det gjør det. 

Anonymkode: 4d4ae...69a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...