AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #1 Del Skrevet 5. desember 2020 Når noen ukjente parkerer en bil på tomta di uten å spørre, og du rygger i den i mørket fordi du ikke så den, fordi den var parkert på et sted det aldri står biler og du ikke har for vane å gå over hele oppkjørselen før man kjører, har du all skyld i skaden da? Anonymkode: ca411...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 5. desember 2020 #2 Del Skrevet 5. desember 2020 Den som rygger får skylden. Det er din oppgave å sjekke at det er klart rundt deg før du begynner å rygge. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3 Del Skrevet 5. desember 2020 Ja, selvfølgelig er det din skyld. Hvem ellers? Hva om det var en unge som sto på tomta di? Har du ikke lys på bilen din? Anonymkode: 02d63...8fa 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 5. desember 2020 #4 Del Skrevet 5. desember 2020 Det korte svaret er ja. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #5 Del Skrevet 5. desember 2020 Juridisk har du all skyld, mens på det med menneskelige plan nei., naboen burde gitt beskjed.. Anonymkode: e5e58...e0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 5. desember 2020 #6 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) Ser du ikke i speilene eller bakover når du rygger? Hva om et menneske plutselig står der? Endret 5. desember 2020 av Nerine_ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liv T. Skrevet 5. desember 2020 #7 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Endret 5. desember 2020 av Liv T. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #8 Del Skrevet 5. desember 2020 Derfor enkelte ikke skulle hatt lappen. Alle kan være uheldig men når man tviler på skyldspørsmålet når man ikke har sett seg godt om når man rygger er det bare til å levere inn lappen før du tar livet av noen. Anonymkode: 86a90...db4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 5. desember 2020 #9 Del Skrevet 5. desember 2020 Bare å bite i det sure eple og innse at man har driti seg ut... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #10 Del Skrevet 5. desember 2020 Lurer på om jeg skal parkere bak en eller annen intetanende nabo o.l neste gang det regner /er mørkt og vente å se om skaden jeg har på min bil kan bli fikset på andre sin regning.. må finne et sted det ikke er lys, generelt dårlig sikt og parkere i blindsone.. Anonymkode: ca411...9ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #11 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurer på om jeg skal parkere bak en eller annen intetanende nabo o.l neste gang det regner /er mørkt og vente å se om skaden jeg har på min bil kan bli fikset på andre sin regning.. må finne et sted det ikke er lys, generelt dårlig sikt og parkere i blindsone.. Dersom du ikke ser den andre bilen på vei til din bil har du så dårlig syn at du ikke har noe bak rattet å gjøre. Anonymkode: 41017...776 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #12 Del Skrevet 5. desember 2020 Tja, egentlig har man alltid ansvar når man rygger. Men din private vei er ikke en trafikkert vei? Hva gjør din nabos bil på din tomt blir spørsmålet her 🤔 Anonymkode: d85a3...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 5. desember 2020 #13 Del Skrevet 5. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lurer på om jeg skal parkere bak en eller annen intetanende nabo o.l neste gang det regner /er mørkt og vente å se om skaden jeg har på min bil kan bli fikset på andre sin regning.. må finne et sted det ikke er lys, generelt dårlig sikt og parkere i blindsone.. Anonymkode: ca411...9ad Da må du parkere bak en dårlig sjåfør. En oppegående sjåfør får et overblikk før h*n setter seg i bilen, og bruker speilene og øynene aktivt under rygging. Endret 5. desember 2020 av Nerine_ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #14 Del Skrevet 5. desember 2020 Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Bor du på et trafikkert sted, eller har kort utkjørsel mot vei så gjør du det sikkert gjevnlig. Men har du lang bakke ned mot gaten der det aldri kjører bil, oppkjørselen er fullstendig privat, og tidspunktet er slik at du ikke forventer barn eller voksne bak bilen (skjønner nå at folk er mer plaget med stillestående barn og voksne de ikke kjenner på egen tomt på natten enn jeg hadde trodd) så kaster du gjerne kun et raskt blikk for å se at ingenting fra trær o.l har kommet flyvende og landet rett bak bilen. Du speider ikke etter naboens bil som aldri har parkert på tomten din noensinne før. Det er jo ikke på noen måte naturlig å forvente at en bil plutselig skal stå der. Naboen bor 30m unna. Det er nok av plass langs veien utenfor huset hans. Skjønner bare ikke hva naboen tenkte på.. Anonymkode: ca411...9ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når noen ukjente parkerer en bil på tomta di uten å spørre, og du rygger i den i mørket fordi du ikke så den, fordi den var parkert på et sted det aldri står biler og du ikke har for vane å gå over hele oppkjørselen før man kjører, har du all skyld i skaden da? Anonymkode: ca411...9ad Bare kvinner kan tenke på den måten som du gjør nå. Typisk kvinnfolk, tar null ansvar for sine handlinger. Slik lever dere på alle områder. Du rygger i mørket uten å se noe? Da skal du jo ikke rygge!!! Lever inn førerkortet ditt!!! Anonymkode: 7bbc3...613 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bamse20 Skrevet 5. desember 2020 #16 Del Skrevet 5. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Når noen ukjente parkerer en bil på tomta di uten å spørre, og du rygger i den i mørket fordi du ikke så den, fordi den var parkert på et sted det aldri står biler og du ikke har for vane å gå over hele oppkjørselen før man kjører, har du all skyld i skaden da? Anonymkode: ca411...9ad Om du har lagt til deg en "uvane" med å ikke se i speil eller se bak deg når du rygger, så burde du bli tatt fra deg lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #17 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. Anonymkode: ca411...9ad Du er faen meg dum. Når du går utenfor BILEN DIN, så ser du hva som er RUNDT BILEN DIN. Uansett hvor mørkt det er, så vil du se en bil som står i nærheten av din egen bil. Du går med skylapper inn i bilen din, stoler på ryggesensor og ryggekamere. I tillegg satt du vel på mobilen din å trykket på sosiale media. Gud hjelpe. Anonymkode: 7bbc3...613 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Del Skrevet 5. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Bor du på et trafikkert sted, eller har kort utkjørsel mot vei så gjør du det sikkert gjevnlig. Men har du lang bakke ned mot gaten der det aldri kjører bil, oppkjørselen er fullstendig privat, og tidspunktet er slik at du ikke forventer barn eller voksne bak bilen (skjønner nå at folk er mer plaget med stillestående barn og voksne de ikke kjenner på egen tomt på natten enn jeg hadde trodd) så kaster du gjerne kun et raskt blikk for å se at ingenting fra trær o.l har kommet flyvende og landet rett bak bilen. Du speider ikke etter naboens bil som aldri har parkert på tomten din noensinne før. Det er jo ikke på noen måte naturlig å forvente at en bil plutselig skal stå der. Naboen bor 30m unna. Det er nok av plass langs veien utenfor huset hans. Skjønner bare ikke hva naboen tenkte på.. Anonymkode: ca411...9ad Jeg ser ALLTID ALLTID ALLITD bak bilen før jeg rygger uansett om det er dagslys eller ikke. Anonymkode: 6f471...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #19 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Elsker svarene her inne. Tipper de færreste løper rundt gårdsplassen på jakt etter fremmede biler på natten hvis de bare timer før parkerte bilen på egen tomt uten noe forstyrrende rundt. Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Bor du på et trafikkert sted, eller har kort utkjørsel mot vei så gjør du det sikkert gjevnlig. Men har du lang bakke ned mot gaten der det aldri kjører bil, oppkjørselen er fullstendig privat, og tidspunktet er slik at du ikke forventer barn eller voksne bak bilen (skjønner nå at folk er mer plaget med stillestående barn og voksne de ikke kjenner på egen tomt på natten enn jeg hadde trodd) så kaster du gjerne kun et raskt blikk for å se at ingenting fra trær o.l har kommet flyvende og landet rett bak bilen. Du speider ikke etter naboens bil som aldri har parkert på tomten din noensinne før. Det er jo ikke på noen måte naturlig å forvente at en bil plutselig skal stå der. Naboen bor 30m unna. Det er nok av plass langs veien utenfor huset hans. Skjønner bare ikke hva naboen tenkte på.. Anonymkode: ca411...9ad Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå. Og ikke spiller det noen rolle hva man "syns". Det er den som rygger som har skylden. Anonymkode: a0f9f...9df 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #20 Del Skrevet 5. desember 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Min gårdsplass er så mørk at selv med ryggekamera og lys fra bilen er det ikke mulig å se noe i mørket som ikke er i bevegelse eller reflektert tilbake. Har mur på ene siden og høyt gjerde på andre siden. Asfalten er sort. prøv å tenk etter sist du gikk til bilen i øs pøs regnvær på natten og om du kastet et raskt blikk, tok en runde, eller om du bare satt deg rett inn. Dette er jo noe du kan komme over ute på veien også, at det er mørkt som bare det. Ingen unnskyldning for å rygge inn i en annen bil, eller kjøre over et barn eller hva det måtte være. Selvfølgelig er du ansvarlig når du rygger, eller for den saks skyld, kjører inn i en annen bil, og en parkert bil i tillegg da gitt. Skumle sjåfører! Anonymkode: 211c3...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå