Gå til innhold

Godtepose til barn

L@dy in red

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor mye dere syntes er passende å bruke i godteri til barn om lørdagen?

Jeg bruker ca 20 kr. pr unge, så får de chips og brus i tillegg. Man får jo ikke så mye for 20 kr idag, men egentlig så burde det være nok.

Om dette overstiger litt, så er jeg ikke veldig nøye på det da. Men alt ettersom. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Jeg bruker nesten ingenting jeg. Min datter har alltid mengder av snop med seg fra sin far når hun kommer, så hun har skapet fullt til enhver tid, men spiser nesten ingenting.

Lager noe godt å spise da, og har gjerne brus og chips. Og så kan hun ta av den hun har om hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper konsekvent ikke disse "barnetime-posene"!! De er dyre (!) og så er det alltid masse som ligger igjen da ingen liker det... :forvirret: Vi kjøper smågodt i løsvekt (mest sjokolade!!) og det blir vel rundt 15-20 kr. ikke for mye! I tillegg får de brus/saft ( ikke så nøye her hjemme - noen ganger det andre ganger det andre...) og potetgull el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline
Gir dere da en pose til hvert barn, eller helles alt i samme bolle som alle kan forsyne seg av?

Her får ungene hvert sitt lørdagsgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likens her og. Så deler de voksne. :ler: Må ha lørdags godt vi og. Bare må ha det.

Endret av L@dy in red
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Vi pleier å kjøpe inn litt forskjellig: lakrislisser, Meller, Mentos, Kinderegg, krokodiller, små dropsesker, Søppeldynga og Mamba går ofte igjen. Fordeler det i fire like hauger, resten går til de voksne... :sjarmor:

Av og til får de potetgull eller bamser, da er det en felles skål. De får ikke brus til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lørdagsgodt her i huset. Syns de får så mye snop gjennom uka at det har vi aldri hatt behov for. Etter barneselskaper osv. kommer de hjem med poser halvfulle av snop som de gjemmer i skapene sine og spiser av og til etter måltider. Ellers får de mye is nå om sommeren, kanskje litt brus og litt chips sånn dann og vann. Er ikke så nøye på hva dagen heter. Mine barn er 8 år og yngre og de har aldri spurt etter lørdagsgodt, de er ikke vant til det. Burde de vært det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdager har vi pizza til sånn ca barnetv-tid og etterpå får jentene lørdagsgodtet. Vi kjøper stort sett smågodt i løsvekt, for mellom 20-30 kr. Dette helles i en bolle, jentene deler og vi voksne "stjeler". Ellers i uka er det fullstendig forbud mot snavell, unntaket er varme dager hvor det godt kan vanke både en og flere is.

Vi er pent nødt til å unngå sukker -produkter så godt vi kan til vanlig.Begge jentene blir bortimot ustyrlig av for mye sukker ( jeg blir litt "hyper" jeg å med for mye sukker innabords.... :forvirret: )

Så for vi heller kose oss litt på lørdagene og tåle at leggetid kan bli ganske sent før sukkeret slipper taket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...