Gå til innhold

Barn med foreldre i garderobe

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ikke sant. Men jeg tipper det er mer ubehagelig å dusje sammen med guttenei klassen, og bli tatt bilde av i dusjen, enn det er å være med mamma i jentegarderoben som gutt på sju ;)

Og det var her hensynet til de som hører til i jentegarderoben og IKKE syns det er greit at en 7 år gammel gutt er her kommer inn. Hva med det ubehaget de føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva er dette for slags argumentasjon? :)

Du påstår:

(Jeg antar at du mener "utenom" og ikke "utenfor"  :)  ).

Hvilken lov er det så du mener gir et så totalt forbud mot nakenhet som

du påstår?

Hvis man går helt naken på en alminnelig strand så mener jeg man vil bli

straffet etter straffelovensparagraf 201 slik jeg refererte. Og praktiseringen

av denne loven er ikke så totalomfattende som du påstår.

Jeg sier offentlig. Med det mener jeg at andre ser en. Men en jurist vil nok ikke se slik pådet. en jursit vil nok lese bokstavelig.

Det hevdes at det er foreldrene som signaliserer til barna at nakenhet ikek her heeelt naturlig. Jeg sier at det _er_ ikke helt naturlig å svinse naken rundt folk man ikke kjenner av det motsatte kjønn.

Jeg lurer på hvor mange mødre jeg hadde fått på nakken om jeg skiftet uten håndkle når jeg bader med 1. og 2. klassigene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, no har eg lese alt her. Og eg må sei at eg er direkte provosert og SJOKKERT!! over nokre foreldre si manglande evne til å sette seg inn i andre sin situasjon! Eg likar ikkje at så store ungar ser meg naken, eg veit at eg som 7 åring heller hadde gått heim i våt badedrakt og dusja enn å kledd meg naken foran ein så stor gut. Eg veit at mange menn finn det svært lite behageleg å ha jentungar på 7 år inne i herregarderoben.

Takk til dei av dåkke som har ungar og som faktisk skjønar at det er ubehageleg for oss andre å dele garderobe med så store barn! De gir meg håp om at det finst folk med evne til å sjå andre i dette samfunnet... Og no kom eg plutseleg på grunnen til at eg slutta med svømming som trening ja...

Sier meg enig, fint å høre fra foreldre som ser problemet med 7-åringer i feil garderobe. Virker som om noen foreldre glemmer å pakke de sosiale antennene sammen med badedrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig, fint å høre fra foreldre som ser problemet med 7-åringer i feil garderobe. Virker som om noen foreldre glemmer å pakke de sosiale antennene sammen med badedrakten.

hehe.. ja, jeg sier igjen: Hva om jeg skiftet naken rundt ungene deres på badetur med klassen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, jeg sier igjen: Hva om jeg skiftet naken rundt ungene deres på badetur med klassen... ;)

Trodde du hadde skjønt det jeg - nakenhet er helt naturlig - og det er bare våre fordommer og sånt som gjør at det blir "rart" - så egentlig burde du vært pålagt å skifte uten håndkle når du badet med 1. og 2. klassene

(Behøver jeg flagg her???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du hadde skjønt det jeg - nakenhet er helt naturlig - og det er bare våre fordommer og sånt som gjør at det blir "rart" - så egentlig burde du vært pålagt å skifte uten håndkle når du badet med 1. og 2. klassene

(Behøver jeg flagg her???)

jepp, og det er bare min skyld at to gutter reagerer helt forskjelling selv om man sier det ikke gjør noe. At den ene skifter og tar det helt med ro da og den andre ikke er bare min skyld.... ;)

nope, trenger ikke det ;)

Endret av Mathias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og jentene de har bare godt av det .. for det er sikkert ingen som ville tro at du blottet deg - det er jo bare helt naturlig :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og jentene de har bare godt av det .. for det er sikkert ingen som ville tro at du blottet deg - det er jo bare helt naturlig :roll:

og det er helt lov også! Så da går det sikkert bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er helt lov også! Så da går det sikkert bra.

Synes du bør gjøre det. Om ikke annet for at disse jentungene vil akseptere smågutter i garderoben når de selv blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier offentlig. Med det mener jeg at andre ser en. Men en jurist vil nok ikke se slik pådet. en jursit vil nok lese bokstavelig.

Det hevdes at det er foreldrene som signaliserer til barna at nakenhet ikek her heeelt naturlig. Jeg sier at det _er_ ikke helt naturlig å svinse naken rundt folk man ikke kjenner av det motsatte kjønn. 

Jeg lurer på hvor mange mødre jeg hadde fått på nakken om jeg skiftet uten håndkle når jeg bader med 1. og 2. klassigene.....

Tja, jeg må innrømme at jeg forstår ikke argumentasjonen din.

Jeg mener det er naturlig for små barn å være nakne sammen.

Jeg mener at i den kulturen vi lever i så er det ikke naturlig

at voksne er nakne sammen. Du referer hele tiden til

regler for voksenkulturen (fellesgarderobe, lover om

offentlig nakenhet o.s.v.) når det er

snakk om 7åringer og mener altså at 7åringer ubetinget skal betraktes

som voksne. Jeg mener at det er avhengig av situasjon og kan

variere fra barn til barn.

Hvis du hadde skiftet uten håndkle på en tur med gutter og jenter

så tror jeg samtlige foreldre ville reagert. Jeg hadde i hvertfall

gjort det og oppfattet det som blotting. Jeg tror ikke du har rett

i at det ville være lov og jeg tror du ville fått formelle reaksjoner

på det også fra ledelsen ved skolen.

Hvis du møter noen av elevene dine (gutter) og deres

fedre på et offentlig badeanlegg og du ikke vil dusje og

skifter bak en håndkle i herregarderoben så synes jeg det hadde

vært rart og påfallende. Da synes jeg det

hadde vært bedre om du ikke gikk dit.

Så var det de sosiale antennene: Noen mener at når en mor vurderer

sin 7 år gamle sønn for så utrygg at det er best for han å være

sammen med henne så skal det vike for voksne kvinner som vil

føle seg truet av gutten. Hvis ikke hun tar hensyn til de voksene

kvinnene så har hun dårlige sosiale antenner. Hva med de

voksne kvinnene, skal ikke de måtte ta noe hensyn? Hva slags sosiale

antenner bør man forvente at de skal ha? Hva om det kompliserer det

svært mye for moren hvis hun ikke skal kunne ta med gutten i garderoben?

Og for min egen nysgjerrighet:

Dere som ikke synes at en usikker 7-åring

kan være i garderoben hos foreldren av motsatt kjønn: Har noen

av dere barn som er 7 år eller eldre?

Mathias, jeg har litt problemer

med å plassere deg og opplever ut fra slik du skriver

at du ikke er norsk og

ikke har en norsk fagkulturell bakgrunn.

Er det riktig? Hva slags utdanning har du og hvor har du tatt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Var det noe mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har barn som er eldre - og jeg mener stort sett at en syvårig gutt ikke skal være med moren sin i en damegarderobe. (Ei heller en syvårig jente i en herregarderobe)

Hvis barnet er såpass usikker - at det ikke kan klare seg - er det vel kanskje på sin plass å vurdere om det er andre måter å løse dette på.

Det jeg ikke synes det er riktig er at man enkelt og greit skal overse andres bluferdighet (om du mener de har rett til å være sjenerte eller ikke er egentlig uinteressant) - og la vær å ta hensyn til disse - når de faktisk er i en garderobe forbeholdt sitt eget kjønn.

Hvis moren (eller faren) synes det er en selvfølge at de har rett til det - ja da synes jeg faktisk de er egoistiske og mangler litt sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noen fikk ikke med seg ironien her da.... :ler:

På den ene siden hevdes det er at ikke er noen lov mot nakenhet, på den andre siden er det ikke akseptert.. jeje ;)

Jeg ser at det er naturlig at barn som vokser til fanger opp normer i samfunnet. Og de normene vi har, de har vi.....

Men nå har fått nok morro her gitt.

Folk får gjøre hva de vil, men jeg kommer ikke til å akseptere skolemodne jenter i herregarderoben.

Jeg har forresten en sønn på seks ja.

Endret av Mathias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du møter noen av elevene dine (gutter) og deres

fedre på et offentlig badeanlegg og du ikke vil dusje og

skifter bak en håndkle i herregarderoben så synes jeg det hadde

vært rart og påfallende. Da synes jeg det

hadde vært bedre om du ikke gikk dit.

er det mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias, jeg har litt problemer

med å plassere deg og opplever ut fra slik du skriver

at du ikke er norsk og

ikke har en norsk fagkulturell bakgrunn.

Er det riktig? Hva slags utdanning har du og hvor har du tatt den?

:ler:

norsk. Elverum.

Ha et fint liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er det tydeligvis

Man skal høre mye for øra detter av Billis! Trur du ikke de sitter på enda!... jøss!

:ler:

Det er nok best at de bluferdige holder seg hjemme ja; for de skader andre. Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rar argumentasjon i denne debatten. Noen sider tidligere mente noen at man skal ta med sønnene i damegarderoben, så ungen slipper å se og bli sett av nakne menn. Så er argumentet at man skal ta med sønnen i damegarderoben, så han skal få et avslappet forhold til nakne damer.

Det er mange som mener det er helt naturlig å være naken sammen med andre. Disse kaller seg nudister/naturister og oppholder seg på skjermede områder. De tvinger seg ikke på andre med sin nakenhet, selv om de synes det er naturlig.

Så mitt forslag til dere som mener dere skal kunne ta med sønnen i damegarderoben fordi det er så naturlig, synes jeg heller dere skal oppsøke naturistbading. Her i Oslo vet jeg de har naturistbading på Sogn bad. Da spiller de vannpolo i adams og evas drakt. Barna deres kan da lære at det å være nakne er helt naturlig. Tror også et annet bad her i byen har fellesgarderobe en gang i uka. Men å tvinge dere inn i damegarderoben med barn av motsatt kjønn er helt feil etter mitt syn. Det er nå en gang slik i vårt samfunn at vi har kjønnsskille når det gjelder offentlige garderober. Dere får respektere det slik som alle, selv om dere synes det er galt utfra et naturist synspunkt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Ja, jeg har 3 stykker faktisk så jeg vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...