Gå til innhold

Barn med foreldre i garderobe

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Tror ikke problemet er hvor vidt ungen klarer å dusje og skifte selv, men om han tør å gå inn i en stor garderobe med fremmede folk. Synes det er helt idiotisk å blande inn motoriske feridgheter og dusjing på barneskolen..  Man kjenner sin unge best selv, så jeg tror man må stole på mage følelsen. er jo amnge faktorer som spiller inn.. (stor garerobe, masse folk, er ungen trygg på seg selv og stedet)

jeg vet av erfaring at en del foreldre ikke akkurat pusher ungenes utvikling.SÅ får du mumle om idioti så ye du vil ;) (sterkt ord i en diskusjon)

Men utryggehet er en ting. da får man jobeb med det, eller finne på en løsning som iallefall ikke går ut over andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest jomfrua... ikke logget inn

Unnskyld meg ..... blir litt målløs over hva en kan ha av problemstillinger ;)

Fikser ikke en 7-åring og være i en garderobe alene.... så enten unngår man situasjonen eller sørger for å skaffe seg hjelp slik at ungen slipper å være alene i garderoben. Verre er det vel ikke????

Alle kan ikke si stakkars meg/stakkars unge.... vi må faktisk tilpasse oss. Og for barnets skyld så gjør man det slik at ikke barnet blir hjelpesløst og fikser ting selv!!! *OPPGITT OVER AT EN SLIK BAGATELL KAN BLI EN SLIK PROBLEMSTILLING*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomfrua... ikke logget inn
*oppgitt over at folk ikke skjønner at ikke alle barn er like*

Jeg vet ikke om det var motsvar til mitt innlegg men....... jeg som mor til en gutt som ikke er som alle andre må sørge for at gutten min tilpasser seg samfunnet forøvrig.... Noen problemer unngår man slik at man tilpasser seg samfunnet... andre problemer kan lett løses ved å gardere seg med andre "hjelpere". Sånn livet for de som ikke er som alle andre.... som du sier. Jeg kaller det og ha litt større utfordringer enn de fleste andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som ikke forstår at barn ikke er like.. :roll:

Det dreier seg om at selv om du evt har et barn som har et problem, så er det ikke rettferdig å la dette gå ut over andre mennesker (f.eks i en garderobe).. Da må det problemet løses på en annen måte.

Å ta et stort barn med i annet kjønns garderobe er ikke en god løsning verken for barnet eller for andre badende (særlig ikke de av motsatt kjønn på omtrent samme alder!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om det. Noen 7 åringer greier seg fint i en garderobe alene, andre ikke, det er ikke noe galt med noen av dem!

MEN jeg føler det ubehagelig å måtte kle meg naken foran så store barn av motsatt kjønn. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere og respektere det? Klarer ikke barnet seg alene i garderoben, får man la være å gå i svømmehallen! Verre er det faktisk ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler ikke om det. Noen 7 åringer greier seg fint i en garderobe alene, andre ikke, det er ikke noe galt med noen av dem!

MEN jeg føler det ubehagelig å måtte kle meg naken foran så store barn av motsatt kjønn. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere og respektere det? Klarer ikke barnet seg alene i garderoben, får man la være å gå i svømmehallen! Verre er det faktisk ikke!

.. så enkelt er det - det har med respekt for andre å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesten

Bra sagt!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvordan vinden snur i en diskusjon :) Skikkelig dynamisk denne tråden her! Flott! :)

.. snur og snur - vi som har ment at det ikke er noen selvfølge at så store barn som 7-åringer skal ha "rett" til å være med foreldre av motsatt kjønn i garderoben - har da vel ment det hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. snur og snur - vi som har ment at det ikke er noen selvfølge at så store barn som 7-åringer skal ha "rett" til å være med foreldre av motsatt kjønn i garderoben - har da vel ment det hele tiden.

Diskusjonen var jo dominert av de som syntes dette var helt ok i begynnelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
jeg vet av erfaring at en del foreldre ikke akkurat pusher ungenes utvikling.SÅ får du mumle om idioti så ye du vil ;) (sterkt ord i en diskusjon)

Du har helt rett i det. Jeg er en av dem som mener at barn godt kan få være barn så lenge de trenger det, uten mer press enn det som allerede legges på dem av samfunnet rundt dem, og da spesielt i skolen. Når de har fri skal de slippe å alltid være flinke!

De som har barn vet at barn som kan fremstå som veldig modne og flinke på skolen av og til søker trygghet i å være "liten" sammen med foreldrene, fordi de da slipper å prestere noe hele tiden. Og dette har unger godt av!

Om du mener dette ikke hører hjemme i denne tråden tar du feil. Det kan være mye å kreve av et barn at det skal klare seg selv i garderoben om det har prestert hele dagen og gledet seg til å slappe av og bare more seg og kose seg med foreldre i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i det. Jeg er en av dem som mener at barn godt kan få være barn så lenge de trenger det, uten mer press enn det som allerede legges på dem av samfunnet rundt dem, og da spesielt i skolen. Når de har fri skal de slippe å alltid være flinke!

De som har barn vet at barn som kan fremstå som veldig modne og flinke på skolen av og til søker trygghet i å være "liten" sammen med foreldrene, fordi de da slipper å prestere noe hele tiden. Og dette har unger godt av!

Om du mener dette ikke hører hjemme i denne tråden tar du feil. Det kan være mye å kreve av et barn at det skal klare seg selv i garderoben om det har prestert hele dagen og gledet seg til å slappe av og bare more seg og kose seg med foreldre i svømmehallen.

Kan ikke være mer uenig. Men hva og hvorfor tar jeg ikke nå, jeg kunne skrevet en avhandling om dette... Og jeg er VELDIG lite for å stresse barn bare så det er nevnt.

At barn skal være så flinke er forøvrig en uting foreldrene presser mest på. De får jo høre de er flinke til alt fra å disse/ronse til spise og le..... Mange burde lest sin Jesper Juul...

Det er også en utrolig dårlig grunn til å være til bry for andre. Egoistisk er det synes jeg det er å dra så store unger inn i feil garderobe. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Kan ikke være mer uenig. Men hva og hvorfor tar jeg ikke nå, jeg kunne skrevet en avhandling om dette...

Jeg skjønte ikke hva du er uenig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg synes det er ubehagelig med 7 år gamle barn av motsatt kjønn i garderoben og jeg synes faktisk at folk skal respektere det!

Det er da faktisk en grunn til at det noen steder er en øvre aldersgrense for å ta med barn av motsatt kjønn i garderoben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jomfruena
Morsomt å se hvordan vinden snur i en diskusjon :) Skikkelig dynamisk denne tråden her! Flott! :)

Det skyldes vel at problematikken som ble tatt opp i utgangspunktet ser de fleste på som ikke problematikk og tullete problemstilling. Noen ting gjør man for å tilpasse seg og barna samfunnet bare med den største selvfølgelighet. Men så var det de enkelte da som ikke ser seg som en del av noe eller greier å tilpasse seg normer i samfunnet og vise respekt ;)

Fortsatt så forundrer det meg at dette kan være en problemstilling ;) Tullete, spør du meg, mer enn dynamisk *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg skjønte ikke hva du er uenig i.

at det skal være en prestasjonsnivå som ikek er heldig for barnet, eller at det er bra og riktig å få være liten og ubehejlpelig hjemme, og at det hjemme ikke er noen pressituasjoner (for der hører de jo at de er flinke ennehvert minutt...)

Synes også du argumenterer litt rart.

Først er det vanskelig fordi de ikke kan kle seg, se er det skummelt, så er det pedoer, så er det en slitsom prestasjonssituasjon. Hvilken er det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg synes det er ubehagelig med 7 år gamle barn av motsatt kjønn i garderoben og jeg synes faktisk at folk skal respektere det!

Det er da faktisk en grunn til at det noen steder er en øvre aldersgrense for å ta med barn av motsatt kjønn i garderoben.

Hva er den grensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjans i havet om at jeg sender min syvåring alene og naken inn i en guttegarderobe med masse nakne menn. Sorry.

Da bør du kanskje vurdere om det er riktig at du og han går alene i svømmehallen da - siden du ikke kan respektere at andre har problemer med at han blir med i damegarderoben.

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...