Gjest Madeline Skrevet 9. august 2005 #101 Del Skrevet 9. august 2005 Og om jeg ikke føler meg komfortabel med å sende han alene inn i en herregarderobe, så gjør jeg det bare ikke. Sånn er det med den saken. ← Hvis du ikke føler deg komfortabel med å sende 7 åringen i herregarderoben så bør du kanskje vurdere om du i det hele tatt skal gå i svømmehallen. Du må ta hensyn til de andre brukerne av garderoben også. For selv om din 7 åring ikke har noe problem med å være i damegarderoben så kan både barn, ungdom og også voksne bukere som har rett til å være i den garderoben reagere negativt. Når ungene når en alder der de helt klart bør kunne klare seg selv så bør det ikke være en rett at foreldrene fremdeles tar med barn i garderoben til det motsatte kjønn bare fordi foreldrene føler seg usikker. En måvise hensyn til andre brukere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 9. august 2005 #102 Del Skrevet 9. august 2005 Hehe. Denne diskusjonen begynner jammen meg å bli ganske festlig Mange saklige kommentarer og argumenter her ja. Å kalle en 7 år gammel gutt for en ung mann, er vel å ta litt i... Og det handler ikke om at barna ikke klarer seg selv, og det handler heller ikke om å behandle barn som babyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #103 Del Skrevet 9. august 2005 Å kalle en 7 år gammel gutt for en ung mann, er vel å ta litt i... Han er jo på god vei dit i alle fall... (det er nok bare du som tror den lille babyen din fremdeles ikke tenker "stygge tanker" ) Og det handler ikke om at barna ikke klarer seg selv, og det handler heller ikke om å behandle barn som babyer. Nei.. Egentlig så handler det bare om å ta hennsyn til andre (og ikke å gjøre sin egne problemer til andres problem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #104 Del Skrevet 9. august 2005 Hehe. Denne diskusjonen begynner jammen meg å bli ganske festlig Mange saklige kommentarer og argumenter her ja. Å kalle en 7 år gammel gutt for en ung mann, er vel å ta litt i... Og det handler ikke om at barna ikke klarer seg selv, og det handler heller ikke om å behandle barn som babyer. ← Hva handler denne diskusjonen egentig om da? For meg så høres det ut som det er foreldrene som er problemet. Det er de som har problemer med å se at det er på tide å lære ungen å bli selvstendig. En 7 åring har ingen ting i garderoben til det annet kjønn å gjøre. Nå må foreldrene se å vise hensyn til andre brukere også. Klarer de ikke det så får de holde seg unna offentlig garderober eller bruke familigarderober til de mener barnet er stort nok til å klare seg selv. Hvor lenge mener dere egentlig at det er greit å la barn være med foreldrene i garderoben til det annet kjønn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 9. august 2005 #105 Del Skrevet 9. august 2005 Det er selvfølgelig helt greit... Men du kan får søren ikke gjøre ditt problem til andres problem ved å sende en ung mann inn for å stirre på ungpikene.. (og de voksne damene også for den saks skyld) ← Gud bedre noe så dumt Har prøvd å si det flere ganger nå, at min "unge mann" er null interessert i "ungpikene", og de voksne damene også for den gangs skyld. Men nytter jo ikke å si noe her, det er klart dere kjenner gutten min bedre enn jeg gjør. Mulig de 7 åringene dere kjenner syns det er spennende, men alle er faktisk ikke like. Uansett, dette gidder jeg ikke engasjere meg i lenger. Jeg har min mening og den står jeg fortsatt ved, samme hva diverse gjester her måtte mene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 9. august 2005 #106 Del Skrevet 9. august 2005 Gud bedre noe så dumt Har prøvd å si det flere ganger nå, at min "unge mann" er null interessert i "ungpikene", og de voksne damene også for den gangs skyld. Men nytter jo ikke å si noe her, det er klart dere kjenner gutten min bedre enn jeg gjør. Mulig de 7 åringene dere kjenner syns det er spennende, men alle er faktisk ikke like. Uansett, dette gidder jeg ikke engasjere meg i lenger. Jeg har min mening og den står jeg fortsatt ved, samme hva diverse gjester her måtte mene. ← Mine foreldre trodde også jeg var så uskyldig, men i motsetning til deg er de ikke tankelesere. Dessuten er det barn av motsatt kjønn der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 9. august 2005 #107 Del Skrevet 9. august 2005 Mine foreldre trodde også jeg var så uskyldig, men i motsetning til deg er de ikke tankelesere. Dessuten er det barn av motsatt kjønn der også. ← Skjønner ikke hvordan du kan sitte å fortelle meg hva sønnen min er interessert i eller ikke??? Selv om jeg ikke er tankeleser så kjenner jeg da for søren ungen min!! Det at du ikke var så uskyldig betyr ikke at alle unger må være sånn som du var. Dette blir for dumt, har ikke jeg lov å ha egne meninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #108 Del Skrevet 9. august 2005 Dette blir for dumt, har ikke jeg lov å ha egne meninger? ← Selvfølgelig får du lov til å ha egne meninger. Men jeg reagerer på at du og de andre som absolutt skal ha med store barn i garderoben ikke tar hensyn til andre brukere. Her kommer tydeligvis foreldrenes usikkerhet i første rekke uansett hva andre brukere av garderoben måtte mene og det er ikke riktig. Skal andre brukere måtte grue seg til å skifte i garderoben pga foreldre som må ha med sine store barn av det andre kjønn inn i garderoben? Det blir bare helt feil og jeg må si at det er utrolig egoistisk av foreldrene. Det må også være foreldrene som må klare å finne andre passende løsninger for sine barn hvis de ikke klarer seg i garderoben selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. august 2005 #109 Del Skrevet 9. august 2005 Tror det hadde vært rimlig flaut for en jente på 7 år, om en gutt i klassen hadde kommet inn i damegarderoben... Og like flaut for gutten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 9. august 2005 #110 Del Skrevet 9. august 2005 Tror det hadde vært rimlig flaut for en jente på 7 år, om en gutt i klassen hadde kommet inn i damegarderoben... Og like flaut for gutten... ← Det er jeg helt enig i. Min datter på 8 synes det er utrolig flaut hvis det kommer så store gutter i garderoben og vil ikke vise seg naken foran de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 9. august 2005 #111 Del Skrevet 9. august 2005 Skjønner ikke hvordan du kan sitte å fortelle meg hva sønnen min er interessert i eller ikke??? Selv om jeg ikke er tankeleser så kjenner jeg da for søren ungen min!! Det at du ikke var så uskyldig betyr ikke at alle unger må være sånn som du var. Dette blir for dumt, har ikke jeg lov å ha egne meninger? ← Jeg forstår bare ikke foreldre som tror de kan lese tankene til ungene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 9. august 2005 #112 Del Skrevet 9. august 2005 En jente i klassen min var fullt utviklet med bryster og kjønnshår da hun var 8, fikk mensen samme år. Tenk så gøy for henne å møte en av gutta fra klassen i garderoben, gjerne en av de som slang ord som "puppeguri" og slikt etter henne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #113 Del Skrevet 9. august 2005 Når ungen er syv år er det vel på tide å kutte navlestrengen eller hva? Enten må man stole på at barnet klarer å kle på seg i den alderen (ja, det klarte jeg) eller ta med en jevnaldrende så de to vennene kan skifte sammen, eller så får man la vær å ta med barnet på offentlig bad. Verre er det ikke. Man må ikke gå i svømmehallen hvis det betyr at man er til sjenanse for andre og bryter de regler for kjønnssegregert garderobeinndeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #114 Del Skrevet 9. august 2005 Delvis avsporing: Er det ikke slik at dusjing etter gym er frivillig? Jeg mener så bestemt at det ble avgjort at man skulle ta hensyn til at ikke alle barn/ungdommer føler seg bekvem med å kle seg naken foran folk de går i klasse med og lærerne. Men det er mulig dette er et lokalt vedtak? Husker iverfall at jeg ble LETTET når det gikk gjennom (var rundt 12 år da tror jeg), det ble slutt på det tullet iverfall, jeg bestemmer SELV hvem jeg kler meg naken for, og jeg er glad for at jeg ikke måtte bli 16 og slutte skolen eller eventuelt finne på unnskyldninger i et kjør. *logger av pga sydenferie* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 10. august 2005 #115 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Som en liten digresjon om gutter på 7 - fra en annen tråd her på KG At gutter på 7 - er opptatt av pupper - er nok (for noen hvertfall) er faktum. Mulig dette er bare for å irritere søsteren - men likevel .. han ser og kommenterer.. Endret 10. august 2005 av LilleBille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #116 Del Skrevet 10. august 2005 Som en liten digresjon om gutter på 7 - fra en annen tråd her på KG At gutter på 7 - er opptatt av pupper - er nok (for noen hvertfall) er faktum. Mulig dette er bare for å irritere søsteren - men likevel .. han ser og kommenterer.. ← Hehe, det har du rett i. Tror den 12 år gamle søsteren hadde blitt bra flau hvis lillebror kom med den bemerkningen mens de var i damegarderoben på et offentlig bad :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirito Skrevet 10. august 2005 #117 Del Skrevet 10. august 2005 Enkelte her inne burde virkelig sette seg ned og lese litt om barns seksualitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 10. august 2005 #118 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg synes gutter på 7 år definitivt er noe ubehagelig å møte på i garderoben. Jeg er sjenert av meg overfor det annet kjønn, og det har jeg lov til å være. ← Veldig einig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 10. august 2005 #119 Del Skrevet 10. august 2005 Okay, no har eg lese alt her. Og eg må sei at eg er direkte provosert og SJOKKERT!! over nokre foreldre si manglande evne til å sette seg inn i andre sin situasjon! Eg likar ikkje at så store ungar ser meg naken, eg veit at eg som 7 åring heller hadde gått heim i våt badedrakt og dusja enn å kledd meg naken foran ein så stor gut. Eg veit at mange menn finn det svært lite behageleg å ha jentungar på 7 år inne i herregarderoben. Takk til dei av dåkke som har ungar og som faktisk skjønar at det er ubehageleg for oss andre å dele garderobe med så store barn! De gir meg håp om at det finst folk med evne til å sjå andre i dette samfunnet... Og no kom eg plutseleg på grunnen til at eg slutta med svømming som trening ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. august 2005 #120 Del Skrevet 10. august 2005 Tror ikke problemet er hvor vidt ungen klarer å dusje og skifte selv, men om han tør å gå inn i en stor garderobe med fremmede folk. Synes det er helt idiotisk å blande inn motoriske feridgheter og dusjing på barneskolen.. Man kjenner sin unge best selv, så jeg tror man må stole på mage følelsen. er jo amnge faktorer som spiller inn.. (stor garerobe, masse folk, er ungen trygg på seg selv og stedet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå