Gjest Violetta Skrevet 8. august 2005 #81 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Jeg synes gutter på 7 år definitivt er noe ubehagelig å møte på i garderoben. Jeg er sjenert av meg overfor det annet kjønn, og det har jeg lov til å være. Selv var jeg med pappa i herregarderoben til jeg var ca 5-6. Husker godt første gangen jeg skulle alene i kvinnegardeoben. Skiftet til badedrakt hjemme, pappa var lynrask og stod ved utgangen når jeg kom ut. Hadde jo også vært der med mamma flere ganger før. Hadde enkle sko uten snøring, og lette klær å ta av og på. Slapp å være så nøye med vaskingen den dagen, bare dusjet litt. Og jeg følte meg STOR etterpå. Er det virkelig et stort problem med pedofile i garderober på familieanlegg? Er dette problemet isåfall borte når barnet blir 9? Går det isåfall ikke ann å be en badevakt holde et øye med barnet, evt om man ser en annen familie gå inn? ← Kanskje problemet ikke er stort med pedofile, men følgene kan være katastrofale. En niåring har mye mer å spille på når det gjelder dette enn en syvåring. Man kan ikke overlate ansvaret for egne barn til en badevakt. De har nok å holde øye med som det er. Endret 8. august 2005 av Violetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. august 2005 #82 Del Skrevet 8. august 2005 Kanskje problemet ikke er stort med pedofile, men følgene kan være katastrofale. En niåring har mye mer å spille på når det gjelder dette enn en syvåring. Man kan ikke overlate ansvaret for egne barn til en badevakt. De har nok å holde øye med som det er. ← Ikke overlate ANSVARET. Men å holde et øye med, om det var seksuelle overgrep man var redd for. Pedofile som SER kan man uansett ikke gjøre noe med, de er det uansett om man er med mor eller far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. august 2005 #83 Del Skrevet 8. august 2005 Ikke overlate ANSVARET. Men å holde et øye med, om det var seksuelle overgrep man var redd for. Pedofile som SER kan man uansett ikke gjøre noe med, de er det uansett om man er med mor eller far. ← Her hvor vi bor er badevaktene stort sett i svømmehallen, veldig sjelden i garderoben. Det hadde selvfølgelig vært veldig fint om de hadde kapasitet til å følge med i garderobene, men det tviler jeg på at de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. august 2005 #84 Del Skrevet 8. august 2005 Aha. Så nå er det ikke problemet med å skifte, men pedofile som gjør at dette ikek funker. javel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 8. august 2005 #85 Del Skrevet 8. august 2005 Aha. Så nå er det ikke problemet med å skifte, men pedofile som gjør at dette ikek funker. javel. ← Både og, min venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 8. august 2005 #86 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg har klart meg selv i garderoben bestandig, jeg.. Før jeg var stor nok til å dusje selv, var jeg heller ikke i svømmehall.. Er ikke barnet stort nok til å klare seg selv i hallen, ville jeg nok funnet på en annen aktivitet.. Og en gutt på 7.. Har ikke han gym på skole f.eks.. Er mamma med der også? ← Selvfølgelig har de gym på skolen. Men for det første skifter og dusjer de ikke der før 4 eller 5 klasse For det andre er det ikke det at han ikke klarer å skifte/dusje uten at jeg er der. Jeg liker bare ikke tanken på han alene i en stor garderobe, uten at jeg vet hva slags mennesker som er der. På skolen er vel stort sett ikke det noe stort problem jeg syns det blir litt annerledes i en stor offentlig garderobe. Han hadde nok helt sikkert klart seg alene han, men jegvil ikke at han skal være alene. Dessuten, en 7 åring er fortsatt liten, og ikke spesielt opptatt av nakne damer! Det er hvertfall ikke min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 8. august 2005 #87 Del Skrevet 8. august 2005 Du vet nok lite om hva din lille pode tenker på... Uansett ser jeg ikke hvorfor de som har et problem skal la deg gå ut over andre..... Jeg kan bl.a garantere at ikke mange 7-åringer av forskjellig kjønn synes det er helt fint å skifte sammen. Ergo. De som har et problem med dette (å ikke kunne la sine unger være alene fem minutter) får løse det uten å være til noen bry for andre ....... Synes jeg. Merkelig hva slags ting som er en menneskerett. Nå også bade i svømmehall. Får man det ikke til så får man det ikke til. Da får man finne på en måte å få det til på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. august 2005 #88 Del Skrevet 8. august 2005 Syns det er stor forskjell på å skifte og eventuelt dusje sammen med klassen på skolen, og det å skulle klare seg på egenhånd sammen med masse fremmede voksne i en ukjent garderobe i en offentlig svømmehall. Når det er sagt, så lurer jeg litt på når barn selv syns det er ubehagelig å være i garderobe med det motsatte kjønn? Jeg kjenner flere gutter på 5-6 år som nekter å bli med mødrene sine inn på jentetoalett hvis de må på do ute. Tror faktisk mange 7-åringer ville følt det ekkelt og flaut å være i feil garderobe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 8. august 2005 #89 Del Skrevet 8. august 2005 Du vet nok lite om hva din lille pode tenker på... Uansett ser jeg ikke hvorfor de som har et problem skal la deg gå ut over andre..... Jeg kan bl.a garantere at ikke mange 7-åringer av forskjellig kjønn synes det er helt fint å skifte sammen. Ergo. De som har et problem med dette (å ikke kunne la sine unger være alene fem minutter) får løse det uten å være til noen bry for andre ....... Synes jeg. Merkelig hva slags ting som er en menneskerett. Nå også bade i svømmehall. Får man det ikke til så får man det ikke til. Da får man finne på en måte å få det til på ← Det er vel opplagt forskjell på 7 åringer - noen er meget fremmelige - og både ser og kommenterer ganske mye - så selv om mor synes poden er liten.. er det ikke sikkert damen som får kommentarer om hengepupper synes det er like hyggelig. Enig at det er snodig at det skal være en menneskerett å ta med gutter inn i en damegarderobe (eller motsatt) - mens det ikke skal være samme rettighet for de om ikke ønsker å ha relativt store barn av det annet kjønn i en garderobe som i utgangspunktet et forbeholdt ett kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 8. august 2005 #90 Del Skrevet 8. august 2005 mener å huske at jeg gikk alene i garderoben når jeg var rundt 5-6 år jeg,, (ville vel ikke være med pappa og bror.. )dette var riktgnok på et lite sted , der det ensten garantert var noen som viste hvem jeg var i garderoben. så på et lite sted hadde jeg nok ikke hatt noen betekligheter med å slippe ungen alene.. på et større sted.. tja... da hadde det kommet ann på ungen trur jeg.. men hadde nok ikke latt en 5 åring gått alene nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. august 2005 #91 Del Skrevet 8. august 2005 Det er vel opplagt forskjell på 7 åringer - noen er meget fremmelige - og både ser og kommenterer ganske mye - så selv om mor synes poden er liten.. er det ikke sikkert damen som får kommentarer om hengepupper synes det er like hyggelig. ← Stirring og kommentering av hengepupper kan da en 7 år gammel jente stå for også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 8. august 2005 #92 Del Skrevet 8. august 2005 Bare lurer, dere som er redde for at pedofile skal se på sønnene deres: Sender dere med deres 7-8 år gamle døtre i herregarderoben med far også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #93 Del Skrevet 8. august 2005 Uansett så har de jo gym fra første.. Og skifting etter gym og svømming er da samme sak.. ← Nei, det er ikke samme sak. For man SKAL dusje FØR man går uti bassenget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #94 Del Skrevet 9. august 2005 Selvfølgelig har de gym på skolen. Men for det første skifter og dusjer de ikke der før 4 eller 5 klasse Hæ? Vi skiftet og dusjet etter hver gymtime helt fra og med første klasse, vi... Hva slags hygiene lærer dine barn egentlig?? Jeg spurte forresten søstern i går (som er barneskolelærer) og hun sa at de passer på at alle barna dusjer etter gymen (også førsteklassinger) For det andre er det ikke det at han ikke klarer å skifte/dusje uten at jeg er der. Jeg liker bare ikke tanken på han alene i en stor garderobe, uten at jeg vet hva slags mennesker som er der. Det kan du aldri vite.. Hva med lærere? Vaktmestere? Du kan ikke lage "miljøet" rundt en 7 åring 100% "pedofilifritt" uansett hva du gjør. Det dreier seg om å fortelle din sønn om hvordan han skal forholde seg, om at han passer på å være i følge med en kamerat osv osv. Han hadde nok helt sikkert klart seg alene han Nettopp!! men jegvil ikke at han skal være alene. Dessuten, en 7 åring er fortsatt liten, og ikke spesielt opptatt av nakne damer! Det er hvertfall ikke min Ja, det kan du jo innbille deg.. Jeg spurte sambo i går også.. Og han forsikret meg om at han var svært interessert i både det ene og det andre i det han begynte på skolen.. :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #95 Del Skrevet 9. august 2005 Nei, det er ikke samme sak. For man SKAL dusje FØR man går uti bassenget. ← Og man skal dusje etter gymen.. Er det virkelig dusjinga du mener en skolegutt ikke klarer selv (tror ikke på deg et sekund en gang!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #96 Del Skrevet 9. august 2005 Og man skal dusje etter gymen.. Er det virkelig dusjinga du mener en skolegutt ikke klarer selv (tror ikke på deg et sekund en gang!!) ← Er det meg du spør? For det var jeg som skrev at man skal dusje før man går ut i bassenget, men jeg har ikke sagt at jeg ikke tror at en skolegutt ikke klarer å dusje selv. Det er jo akkurat det jeg mener at de kan. for når man begynner med bading på skolen så blir barna lært opp til det. Selv hadde jeg bading fra 1.klasse og husker at badelæreren vår fortalte oss hvor viktig det var å vaske oss før vi skulle i bassenget. (og etterpå også selvfølgelig) Vi ble også fortalt at vi måtte dusje etter gymmen. Derfor så lurer jeg litt når noen her forteller at på deres skoler er det ikke vanlig å dusje etter gym før i 4. klasse!! Da er det altså store forskjeller i hva barna lærer om hygiene fra sted til sted... Klarer 1.-2.klassinger å dusje etter gym noen steder, burde vel 1.-2. klassingene på andre steder også klare det. Når det gjelder store badeanlegg med store garderober med mange fremmede mennesker så blir det litt annerledes for et barn. Det er jeg enig i, men jeg synes så definitivt at 6-7 år bør være maks aldersgrense for at ta med barn i garderobe av motsatt kjønn. På de fleste store badeanlegg så har de vel familiegarderobe? Jeg tror også at de fleste 7-åringer helst vil skifte sammen med det samme kjønn, men med noen som de kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 9. august 2005 #97 Del Skrevet 9. august 2005 Barn på 7-8 år svetter ikke så mye i en gymtime at det er nødvendig å dusje etterpå. Unger er da aktive hele dagen lang. De dusjer da ikke etter langfri med fotball heller. Men det var jo egentlig en annen diskusjon. Synes det er merkelig at noen synes det er ubehagelig å skifte foran en 7 år gammel gutt, men vi er jo forskjellige. Ellers så er det alt for mye fokus på nakenhet i samfunnet vår. En naken kropp er da noe av det mest naturlige som finnes. (Og nei, jeg er ikke naturist eller nudist eller hva det heter hvis noen skulle tro det...) Datteren min er snart fem år nå, og ikke tale om at jeg ville sendt henne alene i garderoben om et halvt år. I hvert fall ikke på store bad. Men når hun er 7, er det godt mulig at det går helt fint. Hun trenger ikke hjelp til å kle på seg, men jeg vil ikke at hun skal være alene i et stort rom med bare fremmede. Da er det bedre at hun dusjer sammen med pappan sin, hvis jeg ikke er med da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kålungen Skrevet 9. august 2005 #98 Del Skrevet 9. august 2005 Herregud.... At de ikke dusjer etter gym før 4-5 klasse er da ikke min skyld! Hygienen hjemme er helt normal den, men jeg kan da for pokker ikke kreve at min sønn skal dusje etter gym på skolen, når det ikke er sånn de praktiserer ting Og hva min sønn tenker og er opptatt av tror jeg kanskje jeg vet mer om dere??? Han er vant til nakenhet, og syns ikke det er fryktelig spennende med nakne damer i en garderobe. Og nei, vi er heller ikke naturister . Dessuten vet han at at han ikke skal kommentere andre mennesker, her har det faktisk vært en naturlig del av oppdagelsen Og om jeg ikke føler meg komfortabel med å sende han alene inn i en herregarderobe, så gjør jeg det bare ikke. Sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #99 Del Skrevet 9. august 2005 En ting er at dere vil behandle skolebarn som babyer.. Men å gjøre det der det går ut over andre mennesker er ikke aksptabelt. Vil du ikke slippe barnet ditt ut i en garderobe der det må være allene, så dropp slikt som svømmehaller osv. Skal du i en offentlig garderobe plikter du faktisk å ta hensyn til andre mennesker.. En gutt på 7 år har ikke noe i en damegarderobe å gjøre.. Verken voksne damer eller piker vil sette pris på dette.. Jeg tenker med skrekk og gru på om jeg selv skulle opplevd noe slik i den mest sårbare perioden i puberteten.. Og de fleste forstår vel også at en gutt på 7 år har godt av å bli behandlet som en person, ikke som en baby.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #100 Del Skrevet 9. august 2005 Og om jeg ikke føler meg komfortabel med å sende han alene inn i en herregarderobe, så gjør jeg det bare ikke. Sånn er det med den saken. ← Det er selvfølgelig helt greit... Men du kan får søren ikke gjøre ditt problem til andres problem ved å sende en ung mann inn for å stirre på ungpikene.. (og de voksne damene også for den saks skyld) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå