Gjest Embla s Skrevet 6. august 2005 #21 Del Skrevet 6. august 2005 Når synes dere barna er for gamle til å være med foreldre av motsatt kjønn i garderoben? Har en jente på 7 som pleier å være med pappa i dusjen når de har vært på svømming. ← Dere som syns dette ikke går an; er det barnet eller de andre voksne i garderoben dere tenker på og ønsker å ta hensy til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #22 Del Skrevet 6. august 2005 Dere som syns dette ikke går an; er det barnet eller de andre voksne i garderoben dere tenker på og ønsker å ta hensy til? ← Jeg ønsker å ta hensyn til barnet. Og jeg har ikke noe problem med at andre velger å ta med 7-åringen sin, men personlig synes jeg at en 7 åring bør klare seg selv i en garderobe. Trådstarter spurte når vi synes barna er for gamle til å være med foreldre av motsatt kjønn i garderoben og jeg svarte hva jeg mente. Nå har ikke mine barn hatt noe problem med å klare seg selv i en garderobe fra den alderen. Foreldrene får se an hva ungen klarer og velge garderobe ut fra det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #23 Del Skrevet 6. august 2005 Synes ikke en 7-åring burde være i herregarderoben. Hvis menn uten barn reagerer omtrent på samme måte som jeg...så er det litt ubehagelig å ha så store barn av det andre kjønn i garderoben. Har vært i fellesdusjen med en mor og hennes 6-7 år gamle gutt. Det var fryktelig ubehagelig, han var gammel nok til å legge merke til forskjellene på hans og min kropp Men hvis hun synes det er greit..så tja. Husker at det var HELT uaktuelt for meg å være på herregarderoben når jeg selv var i den alderen, men barn er vel forskjellige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #24 Del Skrevet 6. august 2005 Ja, men gjett om ungene vet å erte hverandre med det på skolen. Og det er ikke spesielt kjekt for de ungene. ← Har du opplevd dette i praksis? Det er jo like flaut i så fall for den ene som den andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #25 Del Skrevet 6. august 2005 Dette har vært et problem hos oss. Åtteåringen har fint klart å ordne seg selv, men der vi bader, er det skap med nøkler. Han har vært veldig usikker på om han klarer å finne riktig skap, og ville heller ikke legge klærne sine i garderoben, side alle andre låser klærne inn. Løsningen ble å ta med en eldre kamerat. Om barnet ikke føler det trygt å skifte selv, kan godt en sjuåring være med i garderoben, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 6. august 2005 #26 Del Skrevet 6. august 2005 Har du opplevd dette i praksis? Det er jo like flaut i så fall for den ene som den andre... ← Jeg har faktisk overhørt unger som moret seg høylytt over ei som hadde vært med faren i garderoben. Ungene mine har også fortalt om barn de kjenner som har blitt ertet for det samme. Selvfølgelig skal ikke unger erte hverandre, men desverre forekommer det alikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #27 Del Skrevet 6. august 2005 Mitt problem med å ta en jente med i herregarderoben eller en gutt i damegarderoben går i hovedsak ut på at jeg har lest at det er slike steder pedofile oppsøker. Kall meg gjerne hysterisk, men det er det jeg tenker mest på i denne situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #28 Del Skrevet 7. august 2005 Absolutt? Var ikke det litt bastant? Jeg vil si en syvåring er litt på grensen til å klare det som skal gjøres i garderoben av å skru på dusj, tørke seg og kle på seg. Noen klarer det, andre ikke. ← om en SYVÅRING (dcs går i 2. klasse) ikek klarer det er noe ikek helt på plass..... Ser fr meg en skolesituasjon der de voksne bruker mye ti dpå ting de ikke har tid til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. august 2005 #29 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg er ikke blyg av meg, tvert i mot. Men da en guttepjokk som leste "godt" på skiltene i dusjen var med moren sin i damegarderoben, stusset jeg der jeg sto i dusjen selv. Jeg hadde mye heller tatt med meg en venn/venninne enn å sende barnet alene inn i garderoben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #30 Del Skrevet 7. august 2005 Dere som syns dette ikke går an; er det barnet eller de andre voksne i garderoben dere tenker på og ønsker å ta hensy til? ← jeg synes det er litt guffent for min egen del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 7. august 2005 #31 Del Skrevet 7. august 2005 Mitt problem med å ta en jente med i herregarderoben eller en gutt i damegarderoben går i hovedsak ut på at jeg har lest at det er slike steder pedofile oppsøker. Kall meg gjerne hysterisk, men det er det jeg tenker mest på i denne situasjonen. ← Hvis man skal tenke sånn er det jo best å følge barnet selv framfor å slippe det i garderoben alene. Pedoer finnes vel av begge kjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #32 Del Skrevet 7. august 2005 om en SYVÅRING (dcs går i 2. klasse) ikek klarer det er noe ikek helt på plass..... Ser fr meg en skolesituasjon der de voksne bruker mye ti dpå ting de ikke har tid til... ← Har du lest de andre innleggene her? Det er ikke vanlig å dusje på skolen før i tredje eller fjerde klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #33 Del Skrevet 7. august 2005 Har du lest de andre innleggene her? Det er ikke vanlig å dusje på skolen før i tredje eller fjerde klasse. ← jeg jobber på skole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #34 Del Skrevet 7. august 2005 jeg jobber på skole. ← Og så? Jeg har en jente som begynner i fjerde klasse nå, og den store diskusjonen der i klassen går på akkurat garderobe og å dusje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #35 Del Skrevet 7. august 2005 Og så? Jeg har en jente som begynner i fjerde klasse nå, og den store diskusjonen der i klassen går på akkurat garderobe og å dusje. ← Og så?? ler!... Jeg vet da veldig godt hva ungene får til i den alderen. Ja noe skal man jo diskutere. Men ofte går den diskusjonen på tidsforbruk. Særlig siden de er mange.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 7. august 2005 #36 Del Skrevet 7. august 2005 Det er da ikke uvanlig at 7-åringer dusjer etter gym. Det kommer opplagt an på hvilken skole de går på - og hvordan selve opplegget med gymtimene er. Personlig synes 7-åringer begynner å bli vel store til å være med foreldre av annet kjønn i garderoben (både for barnets skyld og min egen) - og da er det vel kanskje på tide å tenke litt anderledes i forhold til hva de kan klare (trene litt hjemme) - evt. om det er det at de ikke skal gå alene i garderoben - prøve å få med eldre søsken/venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #37 Del Skrevet 7. august 2005 Og så?? ler!... Jeg vet da veldig godt hva ungene får til i den alderen. Ja noe skal man jo diskutere. Men ofte går den diskusjonen på tidsforbruk. Særlig siden de er mange.... ← Om du jobber på skole med syvåringer bør du ha innsikt nok til å se at ikke alle syvåringer er like selvstendige. Jeg blir utrolig provosert når du slenger ut at "om en SYVÅRING (dcs går i 2. klasse) ikek klarer det er noe ikek helt på plass". Altså insinuerer du at ikke alt er på plass med min datter fordi hun ikke var trygg på å gå alene i garderoben når hun var syv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #38 Del Skrevet 7. august 2005 Om du jobber på skole med syvåringer bør du ha innsikt nok til å se at ikke alle syvåringer er like selvstendige. Jeg blir utrolig provosert når du slenger ut at "om en SYVÅRING (dcs går i 2. klasse) ikek klarer det er noe ikek helt på plass". Altså insinuerer du at ikke alt er på plass med min datter fordi hun ikke var trygg på å gå alene i garderoben når hun var syv. ← Ja, jeg insinuerer at hun har fått for mye hjelp hjemme dersom problemet er at hun ikke fikk til å kle seg selv etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 7. august 2005 #39 Del Skrevet 7. august 2005 Om du jobber på skole med syvåringer bør du ha innsikt nok til å se at ikke alle syvåringer er like selvstendige. ← Og det er det jo en grunn til da...... Motoriske problemer er en ting, at de ikke får det til pga manglende trening er mer vanlig... Lært uselvstendighet heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 7. august 2005 #40 Del Skrevet 7. august 2005 Ja, jeg insinuerer at hun har fått for mye hjelp hjemme dersom problemet er at hun ikke fikk til å kle seg selv etc. ← Nei. Det var ikke det du skrev. Du skrev at ikke alt var på plass. Jeg håper du har en mer ydmyk innstilling i jobben din enn du viser her. Å antyde at det er noe galt med barn fordi de ikke følger normen viser at du har lest alt for mye bøker i forhold til hvilken praktisk erfaring du har/har tatt til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå