Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕


Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

Jeg er i midten av 30- årene, og har bestemt meg for å forsøke å få barn med donor. Har ikke møtt mannen det klaffer med, og som fortjener meg enda. Jeg har alltid vært en selvstendig person som også trives i mitt eget selskap, har fast inntekt og eier egen bolig. 

Jeg tok først en fruktbarhetssjekk i høst på en privat klinikk. Alt så heldigvis bra ut, og de mente jeg kunne bli gravid på normal måte i flere år til. Aller mest ønsket jeg jo en mann å bli gravid med. Så jeg bestemte meg for å vente.
 

Så ble det strengere koronaregler, og dating ble satt på pause. Syns også de fleste menn jeg har møtt virker useriøse eller umodne. Mulig jeg har hatt uflaks. I hvert fall så virker det som om det kan ta lang tid før samfunnet blir normalt igjen. Det tar jo også tid å bli kjent med en eventuell aktuell kjæreste osv. Jeg ønsker jo ikke barn med en jeg ikke kjenner godt heller, eller at det er der fokuset ligger når jeg skal bli kjent med en fyr. Pluss at det blir veldig mye dyrere om jeg eventuelt venter så lenge at jeg vil ha behov for ekstra medisiner og prøverørsforsøk. 

Jeg ser også at de fleste forhold tar slutt en gang nå for tiden, og at en del sliter med å samarbeide om barnet i ettertid. Noe som jo går ut over barnet. Ikke alle klarer å sette barnets behov først dessverre. Selv om de fleste jo prøver på det. Jeg vil ikke ha en negativ innstilling, eller å mene for mye om andres liv, men ønsker å tenke realistisk, og hva som er best for meg og mitt liv. Samt for mitt planlagte barn selvfølgelig.

Derfor bestemte jeg meg for å prøve å bli gravid med donor nå, og heller la dating og eventuell kjæreste komme senere om jeg vil det da. Jeg har det egentlig helt fint som jeg har det også. Har mine egne hobbyer og interesser, venner og familie. Både barnehage, skole og natur er rett i nærheten. Jeg tror ikke barnet kommer til å mangle noe. Vil passe på at det også får kontakt med mannlige voksne og andre familier, og oppdra det til å forstå at det finnes mange typer familier, og at mennesker er forskjellige og kan gjøre ting på forskjellige måter, men at alle er like mye verdt og en like stor del av samfunnet. Noen vokser opp med homofile foreldre, noen med aleneforelder, mine og dine barn osv, men at dette kan være helt greit. Det viktigste er å ha det bra, og å oppleve kjærlighet og trygghet. Velge sine egne veier og interesser, og gjøre ting som man trives med. Da tror jeg man får et best mulig liv. 
 

Jeg ble inseminert for 8 dager siden. Kostbare greier i Norge😅 Men nå er det ikke mulighet for å reise til Danmark. 
Jeg fikk velge tre forskjellige donorer fra en donorbank, også valgte legen en donor blant disse. Jeg får ikke vite hvem som ble valgt. Barnet kan få vite hvem som er donor om det ønsker det, når det blir 15 år. 
Jeg valgte utseende som ligner på meg, og ressurssterke menn med høyere utdanning, god selvfølelse, aktive, sosiale og med gode verdier. Dette kostet litt mer enn de med bare informasjon om utseende og yrke, men jeg synes disse tingene er viktige. 
Donorene er også testet for sykdommer, og diverse gensykdommer. 
 

Jeg tok en eggløsningssprøyte dagen før for å være helt sikker på at timingen ble riktig. Grudde meg litt for å sette den i magen selv, men dette gikk helt fint. 
Dagen etter kom jeg til klinikken for å ta ultralyd. Jeg var ganske nervøs. Ultralyden viste at det var rett før eggløsning, og at jeg sannsynligvis kom til å få det noen timer etter. Så ble jeg inseminert. Dette gikk mye raskere enn jeg hadde trodd og var helt smertefritt. 
Legen ønsket meg så lykke til, og jeg fikk beskjed om å ta blodprøve 16 dager etter for å se om jeg hadde blitt gravid. 

Jeg ble litt forfjamset over at det gikk så fort og enkelt, og snublet nesten ut døren igjen med en veldig spent følelse. Tenkte at jeg håper jeg ikke virket som en dårlig mor der jeg var en smule stresset og vimsete på grunn av det😅
 

All lesingen om at man burde unngå stress og forsøk på det, hjalp visst ikke så mye gitt😛

Allerede i løpet av den første uken har jeg merket symptomer som kvalme etter å ha drukket kaffe. Stikkinger i magen, tidvis ømhet i brystene og trøtthet. Kinnene mine er lett røde, jeg har fått noen kviser, og jeg får merker etter klærne på kroppen. Det kan jo være ingen ting eller komme av eggløsningssprøyten da. 
Jeg testet på en tidlig graviditetstest- strimmel i dag, og fikk et veldig svakt utslag. Dette kan jo også komme av sprøyten som kan sitte igjen i 10 dager i kroppen. Men merker at dette er veldig spennende og nervepirrende. Har heller ikke fortalt noen jeg kjenner om dette. Så nå er dere de eneste som vet☺️ Tenk så rart om jeg er gravid, også skal jeg holde på hemmeligheten i flere måneder, feire jul og late som ingen ting. 
 

Derfor valgte jeg å opprette denne dagboken, for å ikke gå igjennom det helt alene. 
 

Jeg oppfører meg allerede som om jeg er gravid, og kuttet ut alkohol for en god stund siden. Slipper drikkepress siden det tross alt er korona, og lite fester og sammenkomster. Om noen kommer til å lure, vil jeg svare at jeg fokuserer på treningen og helsen, og at alkohol ødelegger formen. Noe som jo er sant. Jeg driver med sport og pleier å trene flere ganger i uken. Men reduserte treningen og prøvde å legge på meg litt før inseminasjonen da legen sa bmi var i nedre normalområde, og at det kunne gjøre det bittelitt vanskeligere å bli gravid. 
Få vil vel heller mistenke at jeg er gravid siden jeg jo er singel🙃 

Tenker på hva slags barn jeg eventuelt vil få. Kanskje jeg får et som er totalt forskjellig fra meg selv. Men det vil være helt greit. Blir jeg en utslitt mor som dasser rundt over alt i joggebukse og bustete hår i en dott, med kaos i hele huset? Eller vil jeg ha overskudd til å fortsette med dagens skjønnhetsrutiner, og relativt ryddig hjem. Kanskje jeg må kutte ut dagens trening eller annet. Men det går jo an å finne andre ting, og trening med- og aktiviteter med baby. Om jeg i det hele tatt kommer til å ha overskudd til dette😅 Kanskje jeg får en kolikkbaby, og ligger mesteparten av tiden på sofaen, eller flyr rundt utslitt og overtrøtt for å prøve å roe baby😴 

Uansett tenker jeg det vil være greit da dette ikke er det viktigste. Tiden vil vise🙂  Mest sannsynlig vil jeg angre på at jeg kjøpte meg en lys og dyr sofa for ikke alt for lenge siden🙃 Slitsomt blir det nok uansett, men sånn er det jo for alle. Det får så være. Føler meg klar for det som skulle måtte komme, og trygg på at det kommer til å gå bra. Har aldri følt en slik selvfølelse, tro på meg selv og indre ro som jeg føler nå egentlig. På tross av litt ekstra stress og sommerfugler i magen. 
 

Håper på at alt går rette veien❣️ 

 

Førjulshilsen fra spent Perlemorskimmer, going solo💕

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk dere☺️ Så hyggelig🤗  Jeg skal ta blodprøve 14 desember. Regner med at graviditetstest vil vise ganske sikkert resultat helgen før. 
Men akkurat nå føles det som en evighet til hehe. Kommer nok til å sjekke med noen flere tidligtester imens. Selv om jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å ikke teste før det var sikkert, kremt🙃 
 

Har en merkelig kvalme som kommer og går. Noen ganger etter at jeg har spist, og den kom plutselig på vei hjem fra butikken før i dag. 

 

Kan jo være fordi jeg er ganske fokusert på det her nå og da. 
Googlet andres tidligtester etter Ovitrelle, og så en som lignet på min og som hadde fått tvillinger😅 Da ble jeg litt bekymret for å få det😂 

Men det hadde vel gått på en måte det og😅 Tror kanskje jeg får prøve å unngå å Google for mye...

 

Men jeg har en følelse av at det går riktig vei, og følte på meg at jeg kom til å bli raskt gravid på forhånd. Vet ikke om det egentlig går an å føle seg fruktbar, men tenkte i hvert fall at jeg regnet med å bli gravid på første eller andre forsøk. 

Tiden vil vise🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende!! Håper virkelig det klaffer med det samme nå. Du høres ut som en veldig moden kvinne som reflekterer godt og helt klart er klar for mammalivet. Ønsker deg all hell og lykke :klemmer: 

Hvor mange dager etter at du satt eggløsningssprøyten var det du fikk den svake streken på testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så fine og varme ord🤗 Det var godt å høre❤️ For jeg må jo innrømme at jeg er litt nervøs og🙃

 

Jeg tok først en tidligtest 8 dager etter. Så tok jeg en ny test i dag som var svakere og som så vidt syntes. Usikker på om det er Ovitrelle som holder på å gå ut av kroppen. Blir veldig spennende å se videre😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig spennende ja, spesielt med ovitrellebruk! Å følge med om streken kanskje kommer tilbake. Jeg opplevde at den gjorde det en gang. Om du vil se mine testrekker på det så ligger de her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte☺️ Så spennende å se at testene forandrer seg så gradvis over tid. 
 I dag var tidligtesten min hvit 😕 Dag 10 etter innsetting, og 11 etter Ovitrelle. Så det var nok Ovitrelle som hang igjen på de andre. Tror det var den som ga meg symptomer også. 
 

Håper på at testene vil slå ut igjen fremover🤞🏻🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt greit at du fikk helt hvit test, så vet du at ovitrelle er ute 🙂 Men fra nåå av håper vi på en svak økning. Kan ta enda noen dager før du ser strek om du er gravid, avhengig av hvilken type test du bruker. Jeg krysser alt jeg har 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det💕 Ja det har du jo rett i. Da trenger jeg i hvert fall ikke å lure på om det er den som gir utslag heretter. 
Har bare to tidligtester igjen her, så jeg lurer på om jeg skal vente et par dager før jeg tester igjen nå😊 Det er jo enda ganske tidlig også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ny tidligtest i dag, 12 dpo. Syns jeg ser noe veldig svakt🤔 Eller er det bare meg?😅 Føles egentlig som om jeg holder på å få mensen om ikke alt for lenge, med ømme bryster, tidvise smerter i magen osv. Så har en følelse av at jeg ikke ble gravid denne gangen. Men får bare følge med videre😊 

8392DF07-55AD-48EE-BD83-3D894776D19C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lallana
Perlemorskimmer skrev (1 time siden):

Jeg tok en ny tidligtest i dag, 12 dpo. Syns jeg ser noe veldig svakt🤔 Eller er det bare meg?😅 Føles egentlig som om jeg holder på å få mensen om ikke alt for lenge, med ømme bryster, tidvise smerter i magen osv. Så har en følelse av at jeg ikke ble gravid denne gangen. Men får bare følge med videre😊 

8392DF07-55AD-48EE-BD83-3D894776D19C.jpeg

Jeg synes jeg ser en svak strek! Test om et par dager, så vil den forhåpentligvis være sterkere (lettere sagt enn gjort, men HCGen skal jo doble seg annenhver dag). Lykke til!! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også jeg ser noe! Men litt vanskelig å se om det er farge der eller ikke... Sååå spennende! Håper du oppdaterer oss her fremover. Tar du test hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tilbakemeldinger dere🤗 Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente akkurat nå😂 Men må jo bare det hehe.  Jeg bestilte bare fem sånne tidligtester og har tatt ca annen hver dag. Nå har jeg en igjen. Så jeg tenker å ta den om noen dager. Skal oppdatere videre om hvordan det går☺️💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig på at jeg drakk vann før jeg testet. Kanskje det tynnet ut resultatet. Skal ikke gjøre det neste gang hvert fall🙃 Kanskje jeg er gravid da🤔 Noe ser jeg der altså. 
 

Håper jeg slipper mange runder med dette😅 Det var plutselig vanskelig å konsentrere seg om annet her😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mener du det😁 Trodde kanskje den skulle være mere rosa. Men det var jo enda tidlig.  Siden jeg bare har en tidligtest igjen så tenker jeg å vente med den til i morgen eller lørdag. Vurderte å bestille flere, men vet ikke om de hadde rukket fram før helgen. Har noen vanlige tester og. Så det blir veldig spennende å se hvordan dette går fremover😄 Hadde jo vært supert om det klaffet med en gang da☺️ Spesielt siden neste eggløsning er midt i julen, og klinikken da er stengt. Også er det jo ganske kostbart å gjøre det på denne måten og da😅 Ble veldig glad av disse tilbakemeldingene altså💕 Håper virkelig det er en liten spire som gror der inne☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa du må jo bruke opp tidligtesten din, og heller løpe på apoteket for videre testing. Både CB pluss og den digitale med ukesindikator er veldig bra.

Utrolig spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser den veldig tydelig!😊 jeg hadde nok også brukt den tidligtesten også heller kjøpt en til på apoteket med ukesindikator til å ta i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, siden dere insisterer hehe😜 
Kjøpte en clairblue tidlig digitaltest på apoteket. Så tenker jeg å ta den i morgen eller på lørdag. Det står at den er sikrere jo nærmere mens man tar den. Venter mens søndag eller mandag. Kjedelig å få feilaktig negativt resultat og tenker jeg. Merker jo at jeg kommer til å bli skuffet om videre tester er negative.  Selv om jeg selvfølgelig var forberedt på at det kunne ta flere forsøk altså. 
Men nå som jeg sto midt i det ble jeg litt utålmodig her😛

Men jeg har sett på den testen jeg tok i går veldig mange ganger nå😂 Og det er jo absolutt noe der. Virker som om jeg har fått mere vann i kroppen og. Får sokkemønster etter mønsteret på sokkene. Og merker buksen min plutselig har blitt litt trangere i dag. Men dette kan jo også komme av at jeg har trent mindre og spist mer så klart da🙃 

 

Veldig hyggelig at dere vil følge meg her, og kommer med tips og råd altså. Setter stor pris på det❣️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...