monja Skrevet 6. august 2005 #1 Del Skrevet 6. august 2005 På 1 årsdagen skal vi til fotografen, men det er så mye å tenke på Klær: Hva skal vi ha på han? Ikke for mye mønster, ikke for store kontraster på fargene og så trodde jeg rødt var bannlyst, men det er det tydeligvis ikke. Hva ville dere hatt på deres? Pynta dem eller brukt mer røffe hverdagsklær? Ute eller innefotografering? Vi skal heldigvis ha to skift da. Hva skal vi velge etterpå? Selve fotograferingen betaler vi 950 kroner for. Vi skal da få 15 bilder å velge mellom. Det blir ikke prøvebilder, men de setter opp de aktuelle bildene på et oversiktskort i tillegg til framvisning på salgstimen. Men hva skal jeg velge etterpå? Hva hadde dere valgt om dere fikk våre alternativer? 10x13 cm 80 kr (ubehandlet) 14x18 cm 290 kr (ubehandlet), 380 kr (laminert) 20x25 cm 360 kr (ubehandlet), 450 kr (laminert) 24x30 cm 490 kr (ubehandlet), 690 kr (laminert) 32x40 cm 1290 kr (laminert) 40x50 cm 1590 kr (laminert) 50x60 cm 1890 kr (laminert) eller......montasjer. (inntil 4 bilder digitalt tilpasset hverandre i en montasje. Lakket utførelse) 22x22 cm 595 kr 30x30 cm 1395 kr 42x42 cm 1695 kr 20x40 cm 1395 kr 30x60 cm 1695 kr 40x80 cm 1995 kr Det er så vanskelig å velge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #2 Del Skrevet 6. august 2005 Ville ikke ha stivpynta gutten - jeg synes det er hyggeligere at ungen er mer "seg selv". En koselig skjorte og olabukse synes jeg er fint, men det blir jo smak og behag, da. hadde ikke klart å bestemme størrelse ut fra lista - jeg må se noen eksempler. Men jeg ville ikke hatt et altfor stort bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. august 2005 #3 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg hadde med meg ungene til fotograf i våres, og de fineste bildene er der hvor ungene har røde klær. Det kan være lurt å høre med fotografen hvilken farge det er på bakgrunnen han pleier å bruke. Dessuten kan det være fint å ha bilder fex bare i joggebukse, uten genser og sokker, og da er det lurt å huske på å ikke bruke klær som setter merker, som fex stramme sokker...... Ta med litt forskjellige klær, det har jeg bestandig gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. august 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 6. august 2005 Takk for svar. Tenkte vi skulle dra innom dem på tirsdag for å se på andre ting de har gjort. Få litt inspirasjon og ideer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. august 2005 #5 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg hadde rød e hverdagsklær på jenta mi. Rød snekkerbukte + en t-skjorte under + barbeint. Synes så absolutt at hverdagsklær gjør seg best på slike type bilder. Du kan jo gjøre som Tex sier, å ta med deg et penere skift til noen av bildene. Kjenner noen som gjorde det, men da de så resultatet valgte de likevel hverdagsklær-bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. august 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 7. august 2005 Jeg tror det blir hverdagsklær ja. Og så har farmor strikka et sett han får til burdagen sin. Kanskje vi tar med det? Skal legge inn et vedlegg her, må bare finne bildet først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 7. august 2005 #7 Del Skrevet 7. august 2005 Vi tok bilder av jentene våre for ikke så lenge siden. Tok da noen bilder av Lillesøster alene i dåpskjolen (til takkekortene), noen bilder av de to jentene i penkjoler (bunad på Storesøster, fin kjole på Lillesøster), og ikke minst noen bilder av de to liggende på magen sammen på gulvet uten klær (var altså bare overkroppen som var i bildet). Alle bildene ble flotte! Særlig de med dem uten klær. Disse tok vi også i sort/hvitt. Vi valgte ulike forstørrelser av bildene. Dåpsbildet tok vi bare i vanlig takkekort-størrelse (både til takkekortene, og til å ha i en ramme her hjemme). Ene bildet av jentene i penkjolene tok vi i 14x18, både til oss selv og til familien (julegave). Og sort/hvitt-bildet av de to sammen på gulvet tok vi i hele 50x60. Vet noen syns det er dødsharry med store bilder som dette, men vi syns bildet er sååå lekkert i stua. Gjør seg virkelig. Vi fikk det laminert på lerret, så det er jo nærmest som et maleri. Vi fikk det rammet inn i en enkel og fin ramme, og med lys på er bildet bare nydelig. Vi har fått så masse skryt for det. Men nå kan vi visst ikke få flere barn, for jammen koster det å få forstørrelser som dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. august 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 7. august 2005 Kanskje vi skulle tatt noen bilder utendørs? Dette er settet farmoren hans har strikka, og det kunne jo passe godt ute, siden det er starten på høsten da vi skal ta bildene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. august 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 7. august 2005 Har også tenkt på det klassiske "nakenbildet". Og i svart hvitt er det sikkert kjempeflott i stor størrelse. Synes ikke store bilder er harry, men jeg tror ikke jeg hadde villet ha et så stort bilde selv da. Kommer jo helt an på om det passer i rommet etc. Har sett mange fine store bilder. Burde kanskje vente med de aller største bildene til vi er ferdige med å få barn? Ellers kan det jo bli trangt på veggen med 2 - 3 så store bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 7. august 2005 #10 Del Skrevet 7. august 2005 Burde kanskje vente med de aller største bildene til vi er ferdige med å få barn? Ellers kan det jo bli trangt på veggen med 2 - 3 så store bilder ← Så smarte var ikke vi Vi tok sort/hvitt-bilde av Storesøster alene da hun var baby. Det tok vi i 40x50. Og som du sier, to så store bilder ved siden av hverandre går jo ikke. Så da ble det 50x60 av de to sammen, og det andre bildet har vi rett og slett pakka bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. august 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 7. august 2005 Men det er jo kanskje litt vanskelig å vite hvor mange barn man får og da, og det er jo ikke så vanskelig å forstå at folk vil ha ungen sin på veggen. Lurer litt på om 24x30 cm er stort nok i første omgang jeg. Etter 6 mnd fotograferingen ordna vi en serie med 4 bilder (10x13 cm) i en ramme. Vurderer det samme for 1 års fotograferingen og da. Synes egentlig det ble stort nok - i tillegg til at jeg får vist fram ekstra mange bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EMMA2-ikke logget inn Skrevet 8. august 2005 #12 Del Skrevet 8. august 2005 Monja, vet du hvor farmor har funnet oppskriften på den strikke-drakten? Den var kjempeflott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tobo Skrevet 8. august 2005 #13 Del Skrevet 8. august 2005 Mørk blått opp mot ansiktet er kjempefint både hvis bakgrunnen er hvit, eller dersom det er utefotografering. Blir flotte kontaster, men ikke for hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. august 2005 Forfatter #14 Del Skrevet 8. august 2005 Monja, vet du hvor farmor har funnet oppskriften på den strikke-drakten? Den var kjempeflott! ← Jeg fant oppskriften på internett, men svigermor fant den i strikkesjappa her. Den er fra DROPS. Her har du iallefall linken: http://www.garnstudio.no/bydrops_6/byd6-14se.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 8. august 2005 #15 Del Skrevet 8. august 2005 Monja, vet du hvor farmor har funnet oppskriften på den strikke-drakten? Den var kjempeflott! ← Enig, den var kjempefin!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. august 2005 #16 Del Skrevet 8. august 2005 Er det din baby....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 9. august 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 9. august 2005 Det er ikke min baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå