AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #21 Skrevet 2. desember 2020 Langhåret Collie her. God pels, tror aldri jeg har sett ham fryse - men på f.eks isfisketurer får han sokker på seg for å unngå noe av disse snøkladdene, og dekken bruker vi når det pissregner. Ikke for at han ikke liker å bli våt eller fryser, men rett og slett for at han ikke skal bli så veldig våt. Dobbel pels tørker saaaakte. Anonymkode: c864e...ce2 1
EllMa Skrevet 2. desember 2020 #22 Skrevet 2. desember 2020 Når vi er på lange turer om vinteren går han ha på et ulldekken i pausene (om vi feks skal sitte flere timer i snøen og grille pølser eller bare er lenge stille i snø). Storpuddel 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #23 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.12.2020 den 15.28): Langhåret Collie her. God pels, tror aldri jeg har sett ham fryse - men på f.eks isfisketurer får han sokker på seg for å unngå noe av disse snøkladdene, og dekken bruker vi når det pissregner. Ikke for at han ikke liker å bli våt eller fryser, men rett og slett for at han ikke skal bli så veldig våt. Dobbel pels tørker saaaakte. Anonymkode: c864e...ce2 Må sitere meg selv her igjen. Vi har gått til innkjøp av ulldekken, han fryser på sine eldre dager 😅 Anonymkode: c864e...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #24 Skrevet 13. januar 2021 Bruker sokker på hundene når det blir snø og is på bakken. Tar heller vare på potene til hundene enn å ikke gjøre det. Ellers ikke noe annet. Anonymkode: 66b73...17e
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #25 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Hunden min går av seg sokkene. Men vi bruker kåpe når det er fra -10. Smører potene med pote salve Endret 13. januar 2021 av Anonymous 91
Julie Skrevet 13. januar 2021 #26 Skrevet 13. januar 2021 Potesokker på skareføre. Markeringsdekken under trening. Vinterdekken under kalde forhold. Har kortpelsede raser med lite underhudsfett.
Anonymous11 Skrevet 13. januar 2021 #27 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous 91 skrev (13 minutter siden): Hunden min går av seg sokkene. Men vi bruker kåpe når det er fra -10. Smører potene med pote salve Har du prøvd langdistansesokkene til Non Stop Dogwear? De sitter på uansett hva! 1
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #28 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous11 skrev (1 time siden): Har du prøvd langdistansesokkene til Non Stop Dogwear? De sitter på uansett hva! Nei, det har jeg ikke. Vi har noen gule som er foret . Han napper de liksom av seg
Anonymous11 Skrevet 13. januar 2021 #29 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous 91 skrev (2 minutter siden): Nei, det har jeg ikke. Vi har noen gule som er foret . Han napper de liksom av seg Ah, da er det kanskje litt verre. Min kan finne på å diskutere litt når de skal på, men han lar de være når de først er på. ☺️
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #30 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous11 skrev (2 minutter siden): Ah, da er det kanskje litt verre. Min kan finne på å diskutere litt når de skal på, men han lar de være når de først er på. ☺️ Vi får sette dem på, men han gir seg ikke før de er av. Er ikke borrelås på de, men sånn snor som man strammer.
Julie Skrevet 13. januar 2021 #31 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous 91 skrev (32 minutter siden): Nei, det har jeg ikke. Vi har noen gule som er foret . Han napper de liksom av seg Bruk elektrotape. Sitter godt, men er samtidig elastisk så blodtilførselen ikke strupes. 2
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #32 Skrevet 13. januar 2021 Julie skrev (10 minutter siden): Bruk elektrotape. Sitter godt, men er samtidig elastisk så blodtilførselen ikke strupes. Tape på labbene? Høres ikke bra ut.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #33 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 14.35): Hvor kaldt må det være? Hvor lang tur? Bruker dere feks alltid på vinter, både korte og lengre turer? Hvilken type klær og sko bruker dere? Hvilken rase har du? Anonymkode: f8549...4bd Vi har ikke hund, men katt. Vi bruker sko på henne hver gang vi går ut og det er iskaldt eller veldig varmt på bakken for å beskytte potene hennes(hun er innekatt som får daglige turer ut). Vi går kun korte turer, men hun får det på allikevel. Hun er ingen rase, skikkelig blanding av alt mulig. Anonymkode: 3cded...b79
Julie Skrevet 13. januar 2021 #34 Skrevet 13. januar 2021 Anonymous 91 skrev (1 time siden): Tape på labbene? Høres ikke bra ut. Tapen brukes selvsagt rundt sokken, ikke direkte på labben. 2
Eevee Skrevet 13. januar 2021 #35 Skrevet 13. januar 2021 Nå har jeg en hund uten underull, så jeg kler på hunden på lik linje som når jeg begynner å kle på votter, lue og skjerf på meg selv - når det er kaldt og behovet oppstår
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #36 Skrevet 13. januar 2021 Vi har en Tibetansk Terrier, rasen tåler 50 minusgrader. Bruker sjelden klær, kun regndress når det høljer ned pga. mye pels. Men, nå lurer jeg på om vi kanskje må kjøpe sokker/sko siden hun har «bjørnelabber» som blir veldig flokete når det er mye snø🤷🏼♀️ Anonymkode: e8739...694
Leitz Skrevet 13. januar 2021 #37 Skrevet 13. januar 2021 Bruker ingenting på den hvite gjeterhunden, med mindre han skal sitte mange timer i kald bil (varebil med tett vegg), da får han non-stop pro dekken på seg. Evt potesokker hvis vi skal gå lang skitur i skarp snø. Working springer spanielen får ulldekken på seg hvis han skal sitte stille og det er kaldt ute som i bil eller i pauser på tur. Potesokker hvis vi skal holde på lenge (30 min +) ute i snøen (all snø, ser ut som en snømann etterpå, spesielt med våt snø. Han får også kondomdress på seg av samme grunn som potesokkene, for å unngå de verste snøklumpene) Refleksdekken når det er mørkt ute. Går 98% av turene med han løs i skog og da er det greit å se sånn ca hvor han er.. Regntøy med han er det bare å drite i da han stort sett finner det som er av bekker/kulper og tar seg en tur gjennom de.. Han har en tendens til å løpe gjennom skogen og ikke bare i den, og så lenge han får være i aktivitet holder han seg varm. Er bare hvis vi blir stående stille lenge han da blir kald, spesielt senhøst med 3 varmegrader, pissbløtt og vind.
Newgirll Skrevet 13. januar 2021 #38 Skrevet 13. januar 2021 Jeg bruker snøsokker hvis jeg skal gå en lengre tur når det er -5 eller kaldere (sånn ca) fordi hunden min er veldig frysepinne og nekter å gå på tur når det er for kaldt på labbene 😊
Anonymous 91 Skrevet 13. januar 2021 #39 Skrevet 13. januar 2021 Julie skrev (1 time siden): Tapen brukes selvsagt rundt sokken, ikke direkte på labben. Ja, okei takk for tips 1
Gjest Bet-t-ina Skrevet 13. januar 2021 #40 Skrevet 13. januar 2021 Bruker aldri klær på hundene. Men sokker av og til. Ene hunden får av og til eksem som han slikker og slikker på så det blir sår, så når vi ser at han begynner med slikkinga setter vi på en sokk. Ellers hvis de får noe sår/kutt så tar vi på bandasje og sokk. Aldri ellers. Vi har spisshunder og polarhunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå