Gå til innhold

Fosterhjem eller forvert

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kunne tenkt meg ha gitt hunder midlertidig hjem, fungere som et fosterhjem for dem. Jeg har ikke hørt så mye om hundefosterhjem i Norge, men vet det er vanlig i England.

Jeg elsker hunder, men å skaffe meg en hund nå, ville være egoistisk ettersom jeg ikke vet hva som venter i fremtiden, er mulig jeg flytter utenlands om noen år osv.

Men det jeg lurte på var om det er noen som vet om det finnes mulighet å fungere som fosterhjem i Bergen?

Jeg har søkt rundt på nettet, trodde dyrebeskyttelsen trengte hjelp, men fant kun ut at de trengte kattefosterhjem. Kanskje det finnes overfylte omplasseringssentre som trenger avlastning?

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Ta en telefon og spør. Kanskje de har en ordning? Flott tanke, men hva om de ikke finner nye hjem til hundene?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det finnes jo også andre omplasseringsorganisasjoner enn DB, som kanskje trenger midlertidige hundehjem. Ellers trenger de fosterhjem til blindehunder, hvor du har hunden til den er ca 2 år gammel, og de kan finne ut om den egner seg som blindehund.

Gjest uregistrert
Skrevet

:roll: prøv: www.fod.no eller: www.ffod.no ,er ikke sikker,men tror det var der jeg leste om midlertidige hjem for hunder.

Det finnes ihvertfall

Gjest absolutt hundeelsker
Skrevet (endret)

:) Hei,du kan gå inn på:Omplassering Vest

De holder til i Os og trenger beredskapshjem for hunder.Er ikke det i nærheten av Bergen da?

E-postadresser og telefonnummer kan ikke legges ut i forumet.

Våre regler.

Lea (moderator)

Endret av Lea
  • 3 år senere...
Gjest NIOE73
Skrevet
jeg kunne tenkt meg ha gitt hunder midlertidig hjem, fungere som et fosterhjem for dem. Jeg har ikke hørt så mye om hundefosterhjem i Norge, men vet det er vanlig i England.

Jeg elsker hunder, men å skaffe meg en hund nå, ville være egoistisk ettersom jeg ikke vet hva som venter i fremtiden, er mulig jeg flytter utenlands om noen år osv.

Men det jeg lurte på var om det er noen som vet om det finnes mulighet å fungere som fosterhjem i Bergen?

Jeg har søkt rundt på nettet, trodde dyrebeskyttelsen trengte hjelp, men fant kun ut at de trengte kattefosterhjem. Kanskje det finnes overfylte omplasseringssentre som trenger avlastning?

• 2 uker senere...
Gjest hund14
Skrevet

I hordaland har vi en orginisasjon som heter fant omplassering for hunder.

Der trenger mange voksne hunder et fosterhjem til omplasseringen har funnet et permanent hjem til hunden.

Her er adressen om du vil sjekke ut siden.

http://www.fantomplassering.no/

Gjest Gjest
Skrevet
Tråden er 4 år gammel..

bra du sa fra

• 1 måned senere...
Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...