Gå til innhold

Drikke vin med ungdom tilstede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg aksepterer det ikke. Sa tydelig i fra om at dette skal ikke skje mer.
 

Hvordan hadde dere reagert hvis far seg tok seg en fl vin en lør kveld, og samtidig tilbrakte et par tre timer sammen med sønnen, med f.eks tv, boksekamp, lærdom/kunnskap.

Latter og tulle/lekesloss. Dette skjer også uten alkohol i relasjon far og sønn. 

Hadde dere akseptert og synes dette er greit? 

Dere som har ungdom i hus, og som tar et glass eller to til middag på fredag eller et par glass på lør, hvordan gjør dere det? 

Sluttet å drikke, reiser bort, hva?

 

 

Anonymkode: 4901f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? Hva er problemet her, at far drikker alkohol med barna eller at de lekeslåss eller hæ?

en flaske vin er kanskje litt voldsomt alene, men et par glass i helgene ser jeg ikke noe problem ved. Hva mener du med å reise bort? Reise bort for å drikke vin? 

Anonymkode: de719...dc0

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vin med ungdom til stede, men det går lang tid mellom hver gang! Vokste opp med vin som en selvfølge hver fredag og lørdag, og ønsker ikke å sette tilsvarende eksempel for egne barn. Dessuten trenger man ofte å kjøre og hente i helgene når man har tenåringer.

Men en gang i blant, så lenge det er i moderate mengder, synes jeg er greit.

Anonymkode: aa3b7...e8b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg aksepterer det ikke. Sa tydelig i fra om at dette skal ikke skje mer.
 

Hvordan hadde dere reagert hvis far seg tok seg en fl vin en lør kveld, og samtidig tilbrakte et par tre timer sammen med sønnen, med f.eks tv, boksekamp, lærdom/kunnskap.

Latter og tulle/lekesloss. Dette skjer også uten alkohol i relasjon far og sønn. 

Hadde dere akseptert og synes dette er greit? 

Dere som har ungdom i hus, og som tar et glass eller to til middag på fredag eller et par glass på lør, hvordan gjør dere det? 

Sluttet å drikke, reiser bort, hva?

 

 

Anonymkode: 4901f...838

Ingenting galt i det så lenge ungdommen selv ikke sier noe på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg aksepterer det ikke. Sa tydelig i fra om at dette skal ikke skje mer.
 

Hvordan hadde dere reagert hvis far seg tok seg en fl vin en lør kveld, og samtidig tilbrakte et par tre timer sammen med sønnen, med f.eks tv, boksekamp, lærdom/kunnskap.

Latter og tulle/lekesloss. Dette skjer også uten alkohol i relasjon far og sønn. 

Hadde dere akseptert og synes dette er greit? 

Dere som har ungdom i hus, og som tar et glass eller to til middag på fredag eller et par glass på lør, hvordan gjør dere det? 

Sluttet å drikke, reiser bort, hva?

 

 

Anonymkode: 4901f...838

vel, det kan ikke DU bestemme. han er voksen og kan drikke vin hvis han vil, ærlig talt! kjerring assa..

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et glass vin eller to er virkelig ikke et problem. Hadde han drukket hele flaska hadde det vært noe annet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke noe problem. En voksen mann som koser seg med en flaske vin til maten og utover kvelden vil knapt være beruset om han bruker noen timer.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker oss fulle, mens ungdom er tilstede. Nå må folk slutte å være HYSTERISKE!

Anonymkode: 2b673...0ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? 
Jeg tror at man kan gi barna sine et naturlig forhold til alkohol. Jeg har sittet å spilt Dem forsvunne diamant med eldstemann mens jeg har tatt meg to øl, jeg .. Alkohol finnes, sånn er det. Om det blir en sånn «forbudt» og farlig greie så tror jeg at det kan slå helt feil ut. Så lenge mor og far ikke ligger i grøftekanten så må det være lov å ha et normalt forhold til alkohol. 
 

Min far var alkoholiker. En sånn type som ble slem når han drakk, sint og slem. Slo mamma, slo meg, rett og slett fæl. Så jeg har gått noen runder med meg selv ang akkurat dette spørsmålet; er det greit med alkohol foran barna? Og jeg har iallefall landet på at jeg heller ønsker at tenåringen min skal ha et, hva skal man si, avslappet forhold til det. Hun kommer til å drikke selv etterhvert, dra på fest med venninner etc .. Og da er det er det greit å vite hjemmefra at det finnes grenser. Man drikker ikke til man stuper liksom. 

Anonymkode: b8a05...e62

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare hyggelig å dele en flaske vin? Vi har alltid veldig fine samtaler da. Vanner jo ut vinen til ungdommen så de venner seg til det. 

Anonymkode: 8137d...156

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du ikke akspeterer? At han drikker i det hele tatt? Mengden? Lekeslossing?

Du høres helt hysterisk ut, spør du meg!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og ungdom har godt av å se hvordan verden faktisk fungerer. Skal du beskytte dem hele livet for hva som skjer? Om din mann har et fornuftig forhold til alkohol, ser jeg faktisk ikke problemet. Her virker det som om at du bare skal ha kontroll, og innlegget lukter sur bitter kjerring fordi mannen har et bedre forhold til barna. 

Anonymkode: 2b23e...c75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du egentlig spør om? Å lekeslåss er vel greit så lenge ungdommen synes det er morsomt?

Når det gjelder alkohol og barn/ungdom må nesten hver enkelt finne sin måte. Kommer an på hvordan ungdommen er og mengde alkohol. 

Jeg (k54) har fulgt samme linje som mine foreldre; alkohol skal nytes, ikke misbrukes. Jeg har aldri sett mine foreldre fulle og mine barn har ikke sett meg full. Jeg har aldri hatt motforestillinger med å drikke foran barna, de er nå nesten voksne (18 og 22).

De har vært vant med at jeg (og faren, da vi bodde sammen) tok et glass vin/øl eller to på fredagskvelden, lørdagskvelden... eller tirsdagskvelden for den saks skyld. Men med måte, og alltid med hensynet til barna først. Vi drakk feks ikke begge foreldre om det var en viss fare for at det måtte kjøres noe sted. 

Dette har medført at jeg har 2 ungdommer som har et avslappet forhold til alkohol. De drikker med måte og heller ikke ofte. 

Anonymkode: a19da...bdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du? Hva er problemet her, at far drikker alkohol med barna eller at de lekeslåss eller hæ?

en flaske vin er kanskje litt voldsomt alene, men et par glass i helgene ser jeg ikke noe problem ved. Hva mener du med å reise bort? Reise bort for å drikke vin? 

Anonymkode: de719...dc0

Jeg mente som overskriften tilsier, drikke vin med ungdom tilstede, om det er greit. 

Anonymkode: 4901f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PassionatePatti skrev (1 time siden):

Et glass vin eller to er virkelig ikke et problem. Hadde han drukket hele flaska hadde det vært noe annet. 

Akkurat, det er en hel fl vin det er snakk om her, ikke et eller to glass. 

Anonymkode: 4901f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er ikke det bare hyggelig å dele en flaske vin? Vi har alltid veldig fine samtaler da. Vanner jo ut vinen til ungdommen så de venner seg til det. 

Anonymkode: 8137d...156

Ts* Dele en flaske vin med 14 åringen? 😳 Dette er ikke ikke verken riktig eller normalt. Helt, helt feil. Omsorgssvikt dette. 

Anonymkode: 4901f...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, så lenge han ikke blir tydelig beruset. Jeg er oppvokst med foreldre og besteforeldre som drakk med barn til stede. Ikke mye, aldri for mye, men vin eller øl til middag, en konjakk eller pjolter til kaffen, et glass vin til helgekosen. Ikke hver helg, ikke fordi de måtte, ikke for rusen skyld, men fra tid til annen fordi det var godt. Alkohol i dens mange varianter var kos på linje med sjokolade, kake og brus - noe man kunne spise og drikke i begrensede mengder, men ikke hver dag (og forbeholdt voksne).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...