Gå til innhold

Hva mener folk om å involvere seg med en tre-barnsfar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HansErik skrev (1 minutt siden):

Ok så uavhengig av om han begge ganger ble forlatt som eks, er han ustabil og ikke egnet for å inngå et forhold med ? 

Om du blir forlatt, har du ikke levd opp til forventningene. Om det skjer to ganger er det noe i det. Eventuelt blir du bare sammen med dårlige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunello skrev (1 minutt siden):

Om du blir forlatt, har du ikke levd opp til forventningene. Om det skjer to ganger er det noe i det. Eventuelt blir du bare sammen med dårlige folk.

Livet er nok litt mer komplisert en som så 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han ikke har problemer med barnemoren og du er glad i barn-kjør på! 

Anonymkode: 83288...a2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da burde du gå for det. Hadde han hatt dem på heltid så ville jeg vært litt mer skeptisk men det har han jo ikke så da blir det jo tid til kun dere to også så man slipper å ha barna med seg hele tiden. 

Anonymkode: acafd...ba1

Hver så snill å ikke vedlikeholde myten om at foreldre med 50/50-ordning "slipper barna" halve tida! Har sett det så ofte her på forumet, steforeldre som får hetta når stebarna plutselig er der mer, det var jo ikke det som var "dealen".

Samværsavtaler kan forandre seg. Plutselig ønsker et av barna å bo mer hos far, ting funker ikke så bra hos mor, mor blir kronisk syk... Far er far døgnet rundt, også når barna er hos mor, og om noe skjer må han steppe inn og ta mer av omsorgen. 

Det aspektet må man være klar over når man går inn i samboerskap med stebarn, man har ikke noen garanti for hvordan samværsavtaler utvikler seg, og man har ikke "rett" på kjærestetid halvparten av tida selv om det er situasjonen akkurat nå. 

Anonymkode: ccf05...904

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (54 minutter siden):

Jeg er mann selv, så har et ganske bra syn på menn. Utsagnet gjelder selvsagt også for kvinner. Personer som ikke klarer å være i stabile forhold er ikke noe å satse på. Enten klarer de ikke å være i forhold selv, eller då har de dårlig vurderingsevne.

Hvis du er i et langvarig forhold selv, trenger du ikke satse på noen. Hvis du har opplevd brudd selv, eller er langvarig singel, er du del av egen fordom. 

Anonymkode: cb52f...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare mer direkte på TS' spørsmål: Dette er en typisk situasjon hvor personlighet har alt å si :) Noen folk er jo svært romslige, robuste og blir ikke skremt av litt kaos, flere ekser og en mann med solid bagasje. For meg personlig ville 3 stebarn fordelt på 2 kull vært altfor mye bagasje å takle, men så er jeg heller ikke så raus og robust. Jeg trenger ro, forutsigbarhet og hadde blitt koko av å skulle forholde meg til hele 2 ekser hver gang vi planla hverdag, høytid og ferie. 

Når det er sagt, hva sier han om flere barn - med deg? Her ser jeg for meg en litt vanskelig greie... Du har jo lyst på egne barn, og det er fullt forståelig. Samtidig som jeg blir skeptisk til en mann som ønsker hele 3 barnemødre. Da begynner uansvarlig far-alarmen hos meg å blinke. Hva tenker du om det, som kjenner ham?

Anonymkode: ccf05...904

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HansErik skrev (41 minutter siden):

Livet er nok litt mer komplisert en som så 🙂

Det må du gjerne tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis du er i et langvarig forhold selv, trenger du ikke satse på noen. Hvis du har opplevd brudd selv, eller er langvarig singel, er du del av egen fordom. 

Anonymkode: cb52f...395

Jeg ser ikke på det som en fordom. Hvorfor er det tilrådelig å gå inn i et forhold med noen som ikke klarer å ha et stabilt forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

For å svare mer direkte på TS' spørsmål: Dette er en typisk situasjon hvor personlighet har alt å si :) Noen folk er jo svært romslige, robuste og blir ikke skremt av litt kaos, flere ekser og en mann med solid bagasje. For meg personlig ville 3 stebarn fordelt på 2 kull vært altfor mye bagasje å takle, men så er jeg heller ikke så raus og robust. Jeg trenger ro, forutsigbarhet og hadde blitt koko av å skulle forholde meg til hele 2 ekser hver gang vi planla hverdag, høytid og ferie. 

Når det er sagt, hva sier han om flere barn - med deg? Her ser jeg for meg en litt vanskelig greie... Du har jo lyst på egne barn, og det er fullt forståelig. Samtidig som jeg blir skeptisk til en mann som ønsker hele 3 barnemødre. Da begynner uansvarlig far-alarmen hos meg å blinke. Hva tenker du om det, som kjenner ham?

Anonymkode: ccf05...904

Stusser og på den siste ungen. Ts skrev han brøt med barnemoren fordi de ikke var kompatible. Litt underlig å sette unger på kvinner man ikke er kompatibel med. Der dette da trolig er løgn for å please ts eller dårlig dømmekraft. Å sette unge på noen, pleier ikke komme før: "bli kjent". 

Anonymkode: b34da...091

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke på det som en fordom. Hvorfor er det tilrådelig å gå inn i et forhold med noen som ikke klarer å ha et stabilt forhold?

Nesten alle som er single har tidligere vært i et forhold som blei slutt. Og de langvarig single er åpenbart ikke flinke til langvarige forhold de heller. Det er det alle som ikke blei sammen i livsvarig forhold som 18-åringer har å velge i, når de skal finne seg kjærester.

Anonymkode: cb52f...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nesten alle som er single har tidligere vært i et forhold som blei slutt. Og de langvarig single er åpenbart ikke flinke til langvarige forhold de heller. Det er det alle som ikke blei sammen i livsvarig forhold som 18-åringer har å velge i, når de skal finne seg kjærester.

Anonymkode: cb52f...395

Det kommer an på om de har ønsket å være i et forhold. Dersom noen er frivillig singel, er de nødvendig vis ikke dårlige partnere dersom de går inn i et seriøst forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva med økonomien? Det er ganske dyrt å ha tre barn, så økonomien deres vil være dårligere enn om han ikke hadde barn fra før. Hva slags forhold du får til disse barna vil nok være avgjørende for hvor greit du synes dette er i fremtiden.

Anonymkode: 57b68...2b2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er godt mulig at dere har det, men det kan også tenkes at han har såpass livserfaring at han er dreven på å gi kvinner følelsen av å bli sett og elsket. Det kan være en form for skuespill han spiller, for å få tilgang til en yngre kvinne.

Anonymkode: 57b68...2b2

Vi er på samme alder.

Ts

Anonymkode: faa23...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her kommer det an på mange ting: Hvordan er forholdet til barnemødrene? Bitre brudd? Hvor lenge har han vært singel? Har du barn fra før?

Anonymkode: 54178...621

Sånn jeg har forstått det har han greit forhold til begge mødrene.  Om det var bittert brudd med hun han har de to største med veit jeg ikke helt. De hadde hus og styr sammen men han flyttet ut for noen år siden tror jeg. Litt redd for å avsløre for mye her. Har ikke gravd så mye.

Den yngste er veldig liten da,underkant av et år. Han er god venn med moren der har han sa han,men de er som nevnt,ikke kapable som kjærester.

Anonymkode: faa23...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (14 minutter siden):

Dersom noen er frivillig singel, er de nødvendig vis ikke dårlige partnere dersom de går inn i et seriøst forhold.

Hvis man venter til man er eldre før man ser seg om etter kjæreste, kan forholdet fortsatt gå i stykker. 

Anonymkode: cb52f...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den yngste er veldig liten da,underkant av et år.

Av alle tingene du har nevnt hittil er det dette som hadde diskvalifisert han i høyest grad som potensiell partner for meg hvis jeg hadde vært på utkikk etter noen.

En person som har et barn på under ett år forventer jeg at konsentrerer seg om akkurat det. Hvis personen i tillegg har to større barn med en annen partner så har man i realiteten ikke en livssituasjon som kan forenes med å dra inn en ny partner i livet sitt av den enkle grunnen at man ikke har nok å tilby. Dette forventer jeg at voksne mennesker som har levd en stund forstår. Nå kan det selvfølgelig være at denne mannen ikke ser for seg noe seriøst med deg, du er rett og slett noen han har kvalitetstid med når programmet hans tillater det. Da er han unnskyldt, men hvis han i ramme alvor tenker på nytt seriøst forhold så hadde jeg lurt på hva som feilet han.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stusser og på den siste ungen. Ts skrev han brøt med barnemoren fordi de ikke var kompatible. Litt underlig å sette unger på kvinner man ikke er kompatibel med. Der dette da trolig er løgn for å please ts eller dårlig dømmekraft. Å sette unge på noen, pleier ikke komme før: "bli kjent". 

Anonymkode: b34da...091

Tror du han lyver? De var ikke i et langvarig forhold,mer som et fwb,så ble hun ved et uhell gravid. Han har sagt de er gode venner for barnets skyld.🤷‍♀️

Anonymkode: faa23...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil du bli trebarnsmor, så kjør på!

Anonymkode: 32043...937

Hun hadde uansett ikke blitt trebarnsmor. 😉 Hun hadde blitt stemor til 3. Det er stooooooor forskjell! 

Anonymkode: cc7e5...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden):

Av alle tingene du har nevnt hittil er det dette som hadde diskvalifisert han i høyest grad som potensiell partner for meg hvis jeg hadde vært på utkikk etter noen.

En person som har et barn på under ett år forventer jeg at konsentrerer seg om akkurat det. Hvis personen i tillegg har to større barn med en annen partner så har man i realiteten ikke en livssituasjon som kan forenes med å dra inn en ny partner i livet sitt av den enkle grunnen at man ikke har nok å tilby. Dette forventer jeg at voksne mennesker som har levd en stund forstår. Nå kan det selvfølgelig være at denne mannen ikke ser for seg noe seriøst med deg, du er rett og slett noen han har kvalitetstid med når programmet hans tillater det. Da er han unnskyldt, men hvis han i ramme alvor tenker på nytt seriøst forhold så hadde jeg lurt på hva som feilet han.

Han sier han ikke vil stresse inn i et nytt forhold men heller ikke kun ute etter sex. 

Det er liiitt varsellampe at den yngste er under et år.  Barnet bor fast med moren,men han besøker det så ofte han kan. Dette plager meg faktisk ikke nevneverdig bare han er ærlig om ting.

Anonymkode: faa23...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...