Gå til innhold

Det er tid å ta av silkehansker og åpne flere mindreårige fengsler.


Outlander

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9OkLxw/ungdommenes-brutale-voldskultur

Før det er for seint.  Dette mener jeg virkelig.  La disse ungdommer få kjenne på hvordan livet kommer til å bli hvis de fortsetter med vold.  Eneste ting som funker for disse faenskapene er straff.   Vi ser godt at ingenting annet fungerer.  Nå bærer flere av disse kniver. Det er bare snakk om tid når våres barn blir knivstukket og drept, uten stor konsekvenser for ungdommene. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sikkert at et fengselsopphold vil være det som avslutter voldelig adferd? 

Ikke vet jeg, men er det ikke bedre å stoppe volden før den skjer? 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Lag et eksempel ut av dem. Bur dem inne i lang tid. La det være et skremsel for andre som ønsker å utøve vold.

Anonymkode: 48953...aa1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits i å gi dem fengselsstraff. I mange av de voldelige ungdomsgjenge ville det vært en stjerne i boka å ha "sittet inne" Og det er ikke sånn at det ikke er sosialt i fengsler, og innsatte er noen ganger verste påvirkning. Så dette var en dårlig idé.

Forebyggende er det som er det som vil hjelpe i så fall. Eller det skulle vært sånn camp som de har noen steder i USA hvor de fikk brutal disiplin og jobbet så de ble totalt utslitte. Mange avstander og norske fjell de kunne lagt bak seg og toppet også. Det hadde vært noe... 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det minste gjor fengselstraff at disse fjernes fra gatene en liten stund slik folk kan puster.  Mange har dårlig bakgrunn som ikke blir til voldelig krimineller heller. 

Endret av Outlander
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begrense innvandring fra midtøsten og øst Europa?

Anonymkode: 4f0a5...2af

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outlander skrev (11 minutter siden):

I det minste gjor fengselstraff at disse fjernes fra gatene en liten stund slik folk kan puster.  Mange har dårlig bakgrunn som ikke blir til vokdelig krimineller heller. 

En liten stund? Og så kommer de ut verre enn noensinne? Eh, nei. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Norges lover er ikke basert på dagens kultur, men en svunnen tid. Endringer må til for at barna våre skal ivaretas, helt vanvittig at det ikke skjer noe konsekvenser. De voldelige ungdommene får ingen konsekvenser hjemme, de vil ikke slutte med dette. 

Anonymkode: e6d08...a1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva med å begrense innvandring fra midtøsten og øst Europa?

Anonymkode: 4f0a5...2af

Det vil aldri skje 😔

Anonymkode: e6d08...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SoWhat? said:

En liten stund? Og så kommer de ut verre enn noensinne? Eh, nei. 

Så da skal de bare fortsette å ødelegge livene til andre ungdommer?

Anonymkode: e6d08...a1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så da skal de bare fortsette å ødelegge livene til andre ungdommer?

Anonymkode: e6d08...a1c

Nei. Men fengsler hjelper ikke! Har du andre forslag eller ideer? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Nei. Men fengsler hjelper ikke! Har du andre forslag eller ideer? 

Ja. 'Fengsel' kombinert med utdanning og yrkesopplæring, pluss generell utdanning. Det tror jeg er den eneste fornuftige løsningen. 

Og så må selvsagt den samme muligheten gis til dem som ikke er i 'fengsel'.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man alltid hjelpe de aller verste? Hva med å hjelpe de stakkars ofrene - og andre som faktisk oppfører seg - så de ikke støter på disse tikkende bombene på gata?

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Outlander said:

I det minste gjor fengselstraff at disse fjernes fra gatene en liten stund slik folk kan puster.  Mange har dårlig bakgrunn som ikke blir til voldelig krimineller heller. 

Folk kan ikke puster fordi enkelte blir satt i fengsel. Det er ikke et problem som er isolert ned til et par personer som vi kan fjerne for en stund og få slutt på all denne kriminaliteten.

I andre land kommer de i fengsel - men vi ser mye av det samme der likevel. Så jeg vet ikke om dette er en åpenbar løsning for å få bukt med problemet.

Anonymkode: 5f800...6c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Callisto83 said:

Hvorfor skal man alltid hjelpe de aller verste? Hva med å hjelpe de stakkars ofrene - og andre som faktisk oppfører seg - så de ikke støter på disse tikkende bombene på gata?

 

Ja, jeg vet. Så typisk norsk mentalitet. Barn som sliter kan og bør hjelpes, også de som utagerer. Men voldelige ungdommer med sosiopatiske trekk endrer ikke oppførsel ved litt omsorgsfull prat, og det hele ender med at snille og trygge barn kan få livet ødelagt av pøbler, uten konsekvenser. 

Anonymkode: e6d08...a1c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SoWhat? said:

Nei. Men fengsler hjelper ikke! Har du andre forslag eller ideer? 

Jeg vet at når de verken får konsekvenser hjemmefra eller fra samfunnet så vil de fortsette å ødelegge liv. Det er en grunn for at ikke de med dårlig økonomi bare tar matvarer fra butikken, de vet konsekvensene. Og disse ungdommene ler av hvordan samfunnet vårt og hvordan de kan styre som de vil. 

Anonymkode: e6d08...a1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at når de verken får konsekvenser hjemmefra eller fra samfunnet så vil de fortsette å ødelegge liv. Det er en grunn for at ikke de med dårlig økonomi bare tar matvarer fra butikken, de vet konsekvensene. Og disse ungdommene ler av hvordan samfunnet vårt og hvordan de kan styre som de vil. 

Anonymkode: e6d08...a1c

Jeg er enig i at det skal få konsekvenser. Tro meg.  Jeg tror bare ikke fengsel er greia. 

Send de på camp. La de gå milevis og slite og streve. La de gå toppturer. Sånt tror jeg faktisk på. Disiplin og jobb. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (30 minutter siden):

Hvorfor skal man alltid hjelpe de aller verste? Hva med å hjelpe de stakkars ofrene - og andre som faktisk oppfører seg - så de ikke støter på disse tikkende bombene på gata?

 

Men man hjelper ofrene ved å hjelpe voldsutøveren. Hele poenget med å hjelpe voldsutøveren er jo at man skal slippe å møte tikkende bomber. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SoWhat? said:

Jeg er enig i at det skal få konsekvenser. Tro meg.  Jeg tror bare ikke fengsel er greia. 

Send de på camp. La de gå milevis og slite og streve. La de gå toppturer. Sånt tror jeg faktisk på. Disiplin og jobb. 

Jo, det er forsåvidt sant. Men noe sånt eksisterer ikke i Norge 2020, så det er dessverre ikke et alternativ. 

Anonymkode: e6d08...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å begrense innvandring fra midtøsten og øst Europa?

Anonymkode: 4f0a5...2af

Hva vil det ha med saken å gjøre? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...