Gå til innhold

Jeg gav dårlig “review” på Finn, og nå blir jeg trakasert😬


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Røyker man inne, er det jo helt innlysende at klærne vil lukte røyk, uansett om man som røyker har nedsatt luktesans eller ei.

Anonymkode: abcf4...b7d

Tipper hun har vaska klærne, luktet på dem og ikke kjent noe og så tenkt at det var gode greier😅

Anonymkode: 547bb...307

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man oppgi om man ønsker klær med eller uten røyklukt? Hva slags menneske er dette. :fnise: Blokker henne sporenstreks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, stakkars barn. Hvem i all verden røyker inne med barn i 2020? Blir helt kvalm. 

Anonymkode: ac780...1f5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil synes dette er vesentlig informasjon å vite om denne selgeren, derfor er det fint du legger slik info i vurderingen på Finn. Så takk til deg, på vegne av oss som ikke ønsker å kjøpe innrøyka barneklær! For mange betyr jo røyklukt at klærne går rett søpla, og heller ikke kan videreselges. Hun kan jo være så sur hun bare vil, men hun må tolerere at røyklukt på klær ikke er innafor idag. Såpass lite innafor at det knapt bør være normalt å skrive røykfritt hjem i annonser, men heller bør informeres om at det er et hjem det røykes i. Rapporter henne til Finn for trakasseringen, og blokker henne. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hennes "forsvar",hun lukter det nok ikke selv. Overtok en stol fra svigermor som jeg har brukt mange ganger hos henne. Første morgen jeg kom ut i stua vår så trodde jeg at huset holdt på å brenne ned før jeg forsto at det var stolen fra henne. 1 mnd etter og stolen stinker ennå, bare ikke like fælt. Har aldri luktet det hos henne. Men det er siste gang jeg tar imot noe fra svigermor som har stått hos henne 🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyking er en uting, spesielt i nærheten av barn. Såpass vet vi i 2020. Jeg synes det er bra du gir en ærlig tilbakemelding. At selger ikke en gang sørger for at klærne er vasket godt nok (i og med det fremdeles lukter røyk av de), vitner om en useriøs og lat selger. Det er fint for andre å vite. Rapporter selger til Finn så lenge hun plager deg. 

Anonymkode: e1ca3...4a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitenmamma skrev (4 minutter siden):

Til hennes "forsvar",hun lukter det nok ikke selv. Overtok en stol fra svigermor som jeg har brukt mange ganger hos henne. Første morgen jeg kom ut i stua vår så trodde jeg at huset holdt på å brenne ned før jeg forsto at det var stolen fra henne. 1 mnd etter og stolen stinker ennå, bare ikke like fælt. Har aldri luktet det hos henne. Men det er siste gang jeg tar imot noe fra svigermor som har stått hos henne 🤣

Vi bar på visning i et hus en gang og rygga ut med en gang vi kom inn døra pga. røyklukta. Slikt vet man rett og slett aldri om vi får bort. 

Anonymkode: 28f8e...d48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Røyking er en uting, spesielt i nærheten av barn. Såpass vet vi i 2020. Jeg synes det er bra du gir en ærlig tilbakemelding. At selger ikke en gang sørger for at klærne er vasket godt nok (i og med det fremdeles lukter røyk av de), vitner om en useriøs og lat selger. Det er fint for andre å vite. Rapporter selger til Finn så lenge hun plager deg. 

Anonymkode: e1ca3...4a8

Det hjelper jo ikke vaske noe for å få vekk røyklukt, hvis du henger de opp på et stativ til tørk som står inne i det røykfylte huset. 

Uansett tror jeg ikke selgeren i dette tilfellet tenker over hvor ille det lukter røyk av noe som har vært i et hus det røykes, for oss som ikke røyker selv. Man blir ganske sensitiv og var overfor lukten av røyk da. Selv røyket jeg i 24 år før jeg sluttet for 10 år siden, og det var da mange av de siste årene som røyker som skjedde kun utendørs. 

Det begynner å bli en del år siden barn fikk lovfestet rett til et røykfritt miljø og de skal vernes mot passiv røyking. Selgeren ts kjøpte klærne av, har dermed brutt loven og burde anmeldes! (ja, jeg er seriøs, for jeg blir regelrett forbanna når jeg hører om noen som utsetter barn for røyking!!)

 

Endret av Million
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meldt henne til barnevernet. Omsorgssvikt og barnemishandling å røyke innendørs der barn oppholder seg.

Anonymkode: 48058...f20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde meldt henne til barnevernet. Omsorgssvikt og barnemishandling å røyke innendørs der barn oppholder seg.

Anonymkode: 48058...f20

Ja, støtter denne. Aggressiv mor som røyker inne, huff...

Anonymkode: 8cbf3...58e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg kjøpte noe barnetøy på Finn som stinket røyk! Jeg skrev en dårlig “review” og sa « klærne var helt innrøkte og ubrukelige. Jeg skrev også at jeg burde sjekket dette bedre selv. Jeg skrev ikke dette, det grunnen til at jeg ikke sjekket det var at det falt meg ikke inn at noen røkte ikke med barn i 2020. Dessverre så tekstet jeg litt med selger, så hun har telefonnummeret mitt og driver nå og trakasserer meg. Sender meg masse meldinger hvor hun skjeller meg ut og sier at jeg ødelegger skåren hennes, og at jeg må si fra hvis jeg ikke vil ha klær med røyklukt. Er jeg kjip som gav en dårlig skåre på det? Jeg tenkte liksom at jeg ville satt pris på om noen hadde advart meg.  Anonymkode: cc9d7...8d1

Det er ens eget ansvar å spørre om dette når en viser interesse for noe på finn. Spør og grav. Folk har dyr som røyter og lukter dyr og selvfølgelig røyker en del folk i 2020 og de er ikke annenrangs mennesker av den grunn. Passer det ikke for en, så kjøper en ikke. 

Når det er sagt så er ikke tøy nødvendigvis "ødelagt" av røyklukt, med mindre det har overlevd brann i huset. Da stinker det. En vasker det til det lukter rent. Så enkelt er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde jo heller tatt det opp med henne først!! Hun hadde jo kanskje gitt deg pengene tilbake. Opplevde lignende med en barnevogn jeg kjøpte som luktet mugg, fikk levert den tilbake og fikk tilbake pengene mine.

Anonymkode: f6ddc...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Når det er sagt så er ikke tøy nødvendigvis "ødelagt" av røyklukt, med mindre det har overlevd brann i huset. Da stinker det. En vasker det til det lukter rent. Så enkelt er det. 

Nei, men det er normalt å forvente at klær er skikkelig vasket og rengjort før det selges! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig å gi selger en mulighet til rydde opp før en gir dårlig skåre, som å gjøre en avtale om at selger returnere penger, så kan kjøper returnere/kaste varene. Jeg har vært på begge sider av bordet i slike situasjoner, og har både gitt og fått full skår på ratingen til Finn.

Endret av Apis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (19 minutter siden):

Det er ens eget ansvar å spørre om dette når en viser interesse for noe på finn. Spør og grav. Folk har dyr som røyter og lukter dyr og selvfølgelig røyker en del folk i 2020 og de er ikke annenrangs mennesker av den grunn. Passer det ikke for en, så kjøper en ikke. 

Når det er sagt så er ikke tøy nødvendigvis "ødelagt" av røyklukt, med mindre det har overlevd brann i huset. Da stinker det. En vasker det til det lukter rent. Så enkelt er det. 

Man er et annenrangs menneske når man røyker innendørs med barn til stede jo. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (6 minutter siden):

Vanlig å gi selger en mulighet til rydde opp før en gir dårlig skåre, som å gjøre en avtale om at selger returnere penger, så kan kjøper returnere/kaste varene. Jeg har vært på begge sider av bordet i slike situasjoner, og har både gitt og fått full skår på ratingen til Finn.

På en måte greit det du sier men på den annen side hvorfor kaste bort tid på noe som burde være unødvendig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fjern anmeldelsen. Du ødelegger jo alt salg for henne i all framtid med en slik anmeldelse- også de som handler om andre ting enn klær. Send klærne tilbake og krev pengene i retur. Så sletter du det du skrev/ det er rett og slett ufint. Du kunne nøyd deg med dårlige tall. 

Anonymkode: ef206...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (36 minutter siden):

På en måte greit det du sier men på den annen side hvorfor kaste bort tid på noe som burde være unødvendig? 

Jeg tenker at det er helt naturlig del av en kjøpsprosess, folk er forskjellig og har forskjellige standarder og forventninger og bør få en mulighet til å ordne opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fjern anmeldelsen. Du ødelegger jo alt salg for henne i all framtid med en slik anmeldelse- også de som handler om andre ting enn klær. Send klærne tilbake og krev pengene i retur. Så sletter du det du skrev/ det er rett og slett ufint. Du kunne nøyd deg med dårlige tall. 

Anonymkode: ef206...95c

Andre vil jo heller ikke ha innrøyka klær, så det er jo en bra tilbakemelding som folk kan se. 

Anonymkode: 12adc...5ff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, LeneXCII said:

På en måte greit det du sier men på den annen side hvorfor kaste bort tid på noe som burde være unødvendig? 

Det er relativt subjektivt i denne sammenheng, å mene at noe burde være unødvendig.

Anonymkode: 966bb...14a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...