Gå til innhold

Jeg er så sykt stygg på bilder, hater å bli tatt bilder av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vil det si at fotografiet er nærmere slik andre ser oss enn speilbilde?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene, TS. Jeg kunne gjort det skarpt i OL i lite fotogen, jeg ser enkelte ganger ut som et helt annet menneske enn det jeg ser i speilet hver dag. Hver eneste litt skjevhet i ansiktet kommer ekstremt tydelig frem på bilder, det at de ene øyelokket henger en halv millimeter mer enn det andre, at den ene siden av amorbuen er bittelitt høyere, ting som er nesten usynlig i speilet blir veldig tydelig på bilder. 

Jeg tror ikke det bare handler om det at vi vanligvis ser oss selv speilvendt, men at noen av oss bare har trekk som ikke ser bra ut på bilder. Som en annen over her sier, det handler mye om lys og skygge. Jeg har et veldig rundt ansikt, med bollekinn og oppstoppernese, det er nok en grunn til at de fleste supermodeller ikke har sånne trekk. Det kan se helt greit ut i virkeligheten, men det funker dårlig på bilder. I alle fall om flere sånn runde trekk er tilstede samtidig. 

Om det faktisk er sånn at det er på bilder vi ser ut som oss selv så skjønner jeg jo nå at jeg har lett etter menn på feil sted hele livet, det er Blindeforbundet som er riktig forum for meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Seriøst, jeg mener SERIØST!!!! Du ser ikke stygg ut på bilder, du ser ut som deg selv, slik du faktisk ser ut i vinkelen bildet ble tatt i..  Dette var en rar tråd.. Ser rar ut jeg og i enkelte vinkler, det gjør jo alle.. life goes on.. ;)

Anonymkode: eab6b...4ff

Noen er mer fotogene enn andre.. 

Anonymkode: ce854...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en annen tråd så skrev jeg det i boksen nedenfor, tok det med hit jeg.

Er fra denne tråden

On 11/4/2020 at 3:52 AM, AnonymBruker said:

Myte: "Jeg er ikke fotogen"

Fakta: Alle har ikke symmetriske ansikt, eller når opp til "skjønnhetsstandaren" som blir presentert til samfunnet. Men, med en god fotograf bak kameraet så vil 99.9% kunne se helt fantastisk ut på på bilder. Om fotografen gjør jobben sin så ser h*n etter den beste vinkelen, det beste og mest riktige lyset, forsøker å kjenne personens ansikt (hvordan smilet beveger seg, hvordan øyebevegelser forandrer seg etter ansiktsbevegelser, om personen har en hake som "kommer i veien" på bilder, eller en lang panne som personen ikke føler seg vel med, om personen har tendens til å se mye opp, ned eller til siden, om personen er komfortabel med å se rett i øynene på andre osv.osv.), og som en bonus -bli kjent med personen og personens personlighet.

Jeg har tatt mange bilder av mennesker som føler de ikke er "verdt å bli tatt bilder av", men som nesten blir rørt når de får se resultatet. Og det hender at jeg tar bilder av folk når de ikke følger med noen ganger, rett og slett fordi det er da personen stresser minst -og når de ser hvor fine de kan være, så er det også enklere å ta planlagte bilder etterpå om det er planen. Det er en toveis kommunikasjon det å ta portretter av mennesker, men en god fotograf er virkelig alfa og omega. (Jeg lærer fortsatt, holdt på i mange år, men er bare amatør uten dyrt utstyr.)

Anonymkode: 8c423...fff

Anonymkode: e86e3...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...