Gå til innhold

Jeg er så sykt stygg på bilder, hater å bli tatt bilder av


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt jeg klarer å tenke på er alt jeg ser som er feil og stygt. Flere som har det sånn? Og jeg er ikke akkurat ung heller.

Anonymkode: 03432...41e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene. Jeg blir også sykt stygg på bilder og enda styggere på selfies, så selfies unngår jeg helt. Er godt voksen jeg også. 

Anonymkode: 58ffe...edf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Ser ikke ut, er asymmetrisk i fjeset og bleik uansett hvor bra jeg synes jeg ser ut i speilet før bildet tas. 

51 år kvinne. 

Anonymkode: d8687...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt forferdelig. Ser ok ut i speilet men med en gang jeg kommer i nærheten av ei linse 😱

Anonymkode: d0dc0...bd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette opplever jeg også. Jeg er fin på selfier, men når andre tar bilder av meg blir jeg så veldig opphengt i skjevhetene jeg har i ansiktet. Det er nok noe jeg først og fremst legger merke til selv i og med jeg er vant til å se meg selv speilvendt. Jeg får ofte høre at jeg er pen og har alltid vært populær blant det motsatte kjønn, så jeg ser nok noe annet enn andre ser. 

Anonymkode: d2f0a...ad9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Jeg er "liten" med babyfjes, så om det ikke er helfigurs bilde så ser jeg rett og slett småchubby ut. I tillegg har jeg en merkelig reflkes som gjør at jeg løfter kjeven og øynene automatisk lukker seg/halvlukker seg på bilder. Rett og slett skikkelig ufotogen 

Anonymkode: 6b72a...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig få som liker sitt eget bilde, mest fordi det er et "rart" perspektiv i forrhold til det vi er mest vant med(speilbilde)

kun 2% favoriserer et fotografri av seg selv, over speilbilde ifølge en studie. Mens venner og familie nesten alltid favoriserer  fotografiet vs speilbildet, av samme årsak. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne at jeg er så stygg IRL, det er ikke det samme jeg ser i speilet. Der ser jeg Ok ut, så lurer på om andre ser meg som like stygg som jeg selv ser jeg er på bilder Jeg er skeiv og rar . Ts

Anonymkode: 03432...41e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan ikke skjønne at jeg er så stygg IRL, det er ikke det samme jeg ser i speilet. Der ser jeg Ok ut, så lurer på om andre ser meg som like stygg som jeg selv ser jeg er på bilder Jeg er skeiv og rar . Ts

Anonymkode: 03432...41e

Samme her. Ser helt grei ut i speilet, mens på bilder ser jeg helt jævlig ut, både vanlige bilder og selfies. Jeg er litt asymmetrisk, men ser skikkelig skeiv ut på bilder og jævlig stygg. Livredd for at andre ser meg som like stygg som på bilder og at det er sånn som på bildene jeg egentlig ser ut :( Sliter nok med selvtilliten fra før, liksom. 

Anonymkode: 58ffe...edf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men jeg har lært meg å slutte å være så jævla selvsentrert og heller sette pris på at gode minner blir foreviget. 

Anonymkode: 91145...a73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt ekstremt stygg og blir også tykk og rynkete på bilder, er slank og rynkefri irl. Selv når jeg redigerer bilder kraftig i Photoshop får jeg høre at jeg er penere irl. Mens andre ser ut som grå mus og ser søte ut på bilder 🙃

Anonymkode: be58c...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det akkurat slik selv, jeg tror det er mange andre som også har det. Jeg er 30 år og har korrigert hele ansiktet og asymmetrier med Restylane og føler jeg har fått LITT mer selvtillit etter det. 

Anonymkode: 4cbd1...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chomsky89 skrev (2 timer siden):

Det er veldig få som liker sitt eget bilde, mest fordi det er et "rart" perspektiv i forrhold til det vi er mest vant med(speilbilde)

kun 2% favoriserer et fotografri av seg selv, over speilbilde ifølge en studie. Mens venner og familie nesten alltid favoriserer  fotografiet vs speilbildet, av samme årsak. 

Vil det si at fotografiet er nærmere slik andre ser oss enn speilbilde?

Anonymkode: 124f4...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ofte jeg er pen, eller i det minste relativt ok, når jeg ser meg selv i speilet, men syns jeg er så grusom på bilder! Men så snublet jeg over diverse artikler som forklarer hvorfor. På ene siden er man vant til å se seg selv speilvendt, og når man plutselig ser seg selv ‘rettvendt’ i kamera, blir det veldig uvant og man tolker seg selv som stygg. F. Eks. Har jeg et litt asymmetrisk ansikt, særlig i munnområdet. Jeg har jo blitt vant til hvordan mitt ansikt ser ut i speilet, så jeg syns  jo ansiktet mitt ser relativt likt ut på begge sider. Men når jeg ser meg selv på bilder, da legger jeg plutselig merke til hvor skjev jeg egentlig er.
 

Andre artikler demonstrerer også hvordan et kamera ikke alltid reflekterer hvordan man faktisk ser ut, ulike linser og avstand til kamera kan påvirke hvordan proporsjonene i ansiktet endrer seg ut fra hvilken linse man bruker, slik at med noen linser (uten at jeg kan forklare det tekniske) kan føre til at nesa ser større ut, ansiktet mindre ift nesa, rundere og mindre definerte ansiktstrekk, osv., alt etter bruk av linse, kamera og innstillinger. Lysforhold har også enormt mye å si. Sånne ringformede lys har jo blitt enormt populære blant vloggere og instagrammere for å få optimale lysforhold til enhver tid.
 

Så er det jo ofte sånn at man kjenner sitt eget ansikt best, og legger dermed merke til ens egne ulikheter og ‘feil’ mellom å se seg selv i speilet versus på bilder, og man blir dermed mer selvbevisst, uten at andre legger merke til det. Syns fortsatt jeg ser grusom ut på bilder, men for meg er det en liten trøst å vite hvor mange forhold som faktisk spiller inn mtp hvordan man ser ut på bilder. 

Anonymkode: 79c7f...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, jeg mener SERIØST!!!! Du ser ikke stygg ut på bilder, du ser ut som deg selv, slik du faktisk ser ut i vinkelen bildet ble tatt i..  Dette var en rar tråd.. Ser rar ut jeg og i enkelte vinkler, det gjør jo alle.. life goes on.. ;)

Anonymkode: eab6b...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...