Gå til innhold

Tips til toner som gir fukt, huden min vissner😵


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om en rimelig og bra toner som gir fuktighet til huden?

Dette blir det siste forsøke på å få litt mer normal hud, har prøvd "ALT"!

Anonymkode: 51ea5...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Rituals Skincare serien? 

Ofte så har det sånn at du har nødt til å:

- Skrubbe bort døde hudceller, max 2 ganger i uken

- Rense ansiktet med en god rens 

- toner 

- Bruke serum***

(- Bruke også hudolje ved behov)

- fuktighetskrem over serum**

- øyekrem 

Aner ikke hvilke hudtype du har, men serien som heter AGELESS hjelper på både fukt og reduserer oppståtte linjer i ansiktet. 

Hydrate serien er god, men mest tilpasset for «yngre hud» som trenger pleie og fukt.

Glow serien er for de som begynner å bekymre seg for rynker allerede før de får det. Gir også fukt. Passer for de som er ca 25-40 år (+-). 

Ageless er for de med moden hud. Skal gi mye næring og fukt, samtidig at den reduserer allerede oppståtte rynker/linjer i ansiktet. 

Om det bare er Toner du er ute etter så kan jeg anbefale den fra Rituals! Den tilhører i Namaste/Purify serien. Koster bare 130kr

Endret av Kenelz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd Rituals Skincare serien? 

Ofte så har det sånn at du har nødt til å:

- Skrubbe bort døde hudceller, max 2 ganger i uken

- Rense ansiktet med en god rens 

- toner 

- Bruke primer

(- Bruke også hudolje ved behov)

- fuktighetskrem over primer 

- øyekrem 

Aner ikke hvilke hudtype du har, men serien som heter AGELESS hjelper på både fukt og reduserer oppståtte linjer i ansiktet. 

Hydrate serien er god, men mest tilpasset for «yngre hud» som trenger pleie og fukt.

Glow serien er for de som begynner å bekymre seg for rynker allerede før de får det. Gir også fukt. Passer for de som er ca 25-40 år (+-). 

Ageless er for de med moden hud. Skal gi mye næring og fukt, samtidig at den reduserer allerede oppståtte rynker/linjer i ansiktet. 

Om det bare er Toner du er ute etter så kan jeg anbefale den fra Rituals! Den tilhører i Namaste/Purify serien. Koster bare 130kr

Tusen takk for tips! Er bare ute etter toner ja, har andre tilpassede produkter.

Forstod ikke helt det med krem over primer, skal ikke kremen under? Og hjelper det med primer før sminke? Nå bruker jeg kun pudder fundation.

Anonymkode: 51ea5...554

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd "alt" er vel sjansen stor for at huden er overstimulert.

Hva med å trappe ned til bare rens og en god dagkrem + nattkrem? 

Anonymkode: c5709...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Tusen takk for tips! Er bare ute etter toner ja, har andre tilpassede produkter.

Forstod ikke helt det med krem over primer, skal ikke kremen under? Og hjelper det med primer før sminke? Nå bruker jeg kun pudder fundation.

Anonymkode: 51ea5...554

Ser at jeg skrev primer og ikke serum! 😊😅 Mente serum før hudkrem! 

Primer bruker man før hudsminke. Har du veldig tørr hud ville jeg ha unngått alt av pudder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (12 minutter siden):

Ser at jeg skrev primer og ikke serum! 😊😅 Mente serum før hudkrem! 

Primer bruker man før hudsminke. Har du veldig tørr hud ville jeg ha unngått alt av pudder.

Det er det eneste som ser naturlig ut på meg og legger seg fint. Legger det oppå hudkrem og solkrem, så akkurat det tror jeg går bra. Er tørr når jeg våkner og etter rens, bruker micellervann og cerave hydrating cleanser. 

Anonymkode: 51ea5...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenelz skrev (15 minutter siden):

Ser at jeg skrev primer og ikke serum! 😊😅 Mente serum før hudkrem! 

Primer bruker man før hudsminke. Har du veldig tørr hud ville jeg ha unngått alt av pudder.

Kan primer gjøre at man ikke blir så tørr?

Anonymkode: 51ea5...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan primer gjøre at man ikke blir så tørr?

Anonymkode: 51ea5...554

Finnes primer for de med tørr hud. Hørt Bobbi Brown sin er god! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

har andre tilpassede produkter.

Anonymkode: 51ea5...554

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du prøvd "alt" er vel sjansen stor for at huden er overstimulert.

Hva med å trappe ned til bare rens og en god dagkrem + nattkrem? 

Anonymkode: c5709...d8e

Dette, TS. Hvis huden din oppleves som så tørr at den "visner", så tror jeg ikke løsningen ligger i et fuktserum, da må du se på hele hudpleierutinen din under ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (16 minutter siden):

 

Dette, TS. Hvis huden din oppleves som så tørr at den "visner", så tror jeg ikke løsningen ligger i et fuktserum, da må du se på hele hudpleierutinen din under ett.

Ja, tar en liten pause fra alt nå. Men har du forslag til toner? Synes ikke lotion og kremer trekker godt nok inn og serum har ofte en tykkere og annen konsistens enn toner.

Anonymkode: 51ea5...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenker du å kun bruke toner? Det er jo nesten bare vann...Hva med å kun bruke fuktighetskrem en periode? Den trekker sikkert bedre inn om du ikke har mye annet på huden :)

Anonymkode: 7076a...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, tar en liten pause fra alt nå. Men har du forslag til toner? Synes ikke lotion og kremer trekker godt nok inn og serum har ofte en tykkere og annen konsistens enn toner.

Anonymkode: 51ea5...554h

Hvis du opplever at produktene ikke trekker godt nok inn, kan det hende at de ikke passer helt til huden din. Selv opplever jeg f.eks. at gel-kremer ofte  blir liggende som en klissete hinne på hude, selv om denne typen kremer i utgangspunktet skal passe til min hudtype.

Foreslår at du prøver å legge toner først, og deretter påfører en ikke for stor mengde krem mens huden fortsatt er fuktig etter toneren. 

Basert på ingrediensene bør disse være bra:

https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/milky-moisture-toner-200-ml

https://www.skincity.com/no/skincity-skincare/luminous-licorice-toner-200-ml

https://www.kicks.no/exuviance/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsvann/hydrasoothe-refresh-toner-200-ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker og liker godt Paula's choice calming enriched toner. Har brukt den lenge og har mange flasker i skapet, så dette er en favoritt hos meg😊 Nå har jeg aldri tenkt på huden min som "vissen", men jeg var tidligere plaget av tørre flekker i ansiktet, men etter at jeg begynte å bruke denne er det saga blott.

Anonymkode: 2679a...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker og liker godt Paula's choice calming enriched toner. Har brukt den lenge og har mange flasker i skapet, så dette er en favoritt hos meg😊 Nå har jeg aldri tenkt på huden min som "vissen", men jeg var tidligere plaget av tørre flekker i ansiktet, men etter at jeg begynte å bruke denne er det saga blott.

Anonymkode: 2679a...b01

Denne

Anonymkode: 2679a...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soon Jung Hydrating Toner

Hydrating toner er så undervurdert i hudpleie men har gjort en utrolig stor forskjell hos meg (tørr hud, hormonell acne). Har prøvd flere forskjellige men dette er et HG produkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Jeg har veldig tørr hud, har hatt det alltid og prøvd mye.

Jeg kan ikke bruke vanlige dag/nattkremer, jeg må liksom PØSE på med fukt og fett.

Det som gjorde størst forskjell på huden min gjennom alle år og tusen produkter var disse to:

Hada Labo (fås på EBay): https://www.amazon.com/Hada-Labo-Gokujyn-Hyaluronic-Lotion/dp/B000FQUGXA

Og Corsrx: https://skinup.no/products/cosrx-hyaluronic-acid-hydra-power-essence-essens

De to sammen med annen krem/olje har virkelig gjort underverker for fukt og null tørre flekker. 

Oppå de to bruker jeg enten jojobaolje, eller, denne her (ja, bruker den som krem og ikke maske): 

Origins drink up mask:

https://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsmaske/drink-up-intensive-overnight-mask-75ml

Kicks sitt egne hudpleiemerke+the ordinary selger også hyualuronsyreprodukter, men de reagerer jeg på.

Av toner bruker jeg noe helt annet, Pixi Glow toner. Den gir ikke fukt, men mild peeling(noe som er bra for tørr hud - men ikke uten å tilføre mye fukt og fett etterpå). 

Exuviance og slikt kan jeg bare glemme  med min hud sitt behov :P 

Koreansk hudpleie har endel for seg på fuktdelen, men tilbyr ikke fete nok kremer til meg. Så jeg kombinerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du sliter med tørr hud og ikke merker bedring så tyder det på at du bruker en rens og en fuktighetskrem som rett og slett bare ikke fungerer for deg og din hud. Du burde altså heller kjøpe nye og bedre produkter, i stedet for å legge til flere steg i rutinen din. Jeg går på isotretinoin som tørker ut huden ekstremt, men på grunn av en utrolig god rens og fuktighetskrem så holdes det i sjakk. Jeg ser også at du skriver at du skal ta en pause fra "alt" - men anbefaler deg virkelig å ikke la være å bruke fuktighetskrem. En toner kan ikke erstatte en god fuktighetskrem. 

I denne videoen forklarer han litt om hvorfor han personlig ikke mener toner er nødvendig, men han kommer også med forslag til noen han allikevel synes er greie om du absolutt skal kjøpe toner. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Roci skrev (49 minutter siden):

Mange gode tips og råd her TS, ikke minst fra @Lisa RoweRowe og @Fnuggolina. Men kan jeg spørre om hvordan hudpleierutinen din er og hvilke produkter du bruker?

Glemte helt å legge til at jeg grunnet reaksjoner på alt av tonere har droppet det i alle år :P

Bruker kun produkter om det gir «mening» til ens behov.

Toner gjør omtrent aldri det, synes jeg. 

Om TS vil holde budsjettet lavt og produktene få så hadde jeg gått for disse to:

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/ansiktspleie/rengjoringsborster/silicone-cleansing-brush-pink?gclid=EAIaIQobChMIw_Wm2Yil7QIVDrwYCh1GGQ0AEAQYAyABEgKc2PD_BwE

Denne peeler skånsomt og gir GLØD, får produkter til å trekke bedre inn. 

Og jojobaolje i ansiktet, eventuelt kombinert med en litt fet krem (origins eller cerave sin til kropp og ansikt i rund krukke). 

Til øyne er det kun Clinique all about eyes rich som gir nok fukt til meg.

Og pudder utgår helt til daglig (tørker ut og fremhever alt tørt), Jane Iredale pressed base er bedre til tørrere hudtyper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...