Gå til innhold

Hadde du giddet en kollega som ikke byr på seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, nei.

Om jeg bare jobbet sammen med en person og vedkommende overhodet ikke ga noe av seg selv eller samhandlet som et normalt, voksent menneske i en kollegial kontekst, så hadde jeg sannsynligvis mistrivdes og gjort noe med det. 

Men jeg hadde aldri søkt meg til en jobb med bare en kollega i utgangspunktet. 

Anonymkode: 75ed0...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ville kommet veldig an på jobbet. Hadde jeg jobbet i vekterselskap, og vi var to stykker som kjørte rundt i en bil på natten for å kontrollere bygninger, så ville det nok blitt slitsomt å hatt en kollega som ikke kunne bjuda på noe. 

Hadde jeg jobbet på butikk med kunder etc så hadde det nok vært lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er mer private enn andre. Det må du bare respektere. Er du en sånn kollega at du prater som en foss om dine personlige problemer og alt som strømmer din vei? Det er isåfall utrolig slitsomt.

Har du tenkt på muligheten at kollegaen kanskje ikke har lyst å dele sitt personlige liv med deg fordi dere er på jobb for å jobbe? At kollegaen kanskje ikke er så intr i å bli kjent med deg?

Jeg nekter å tro at denne kollegaen har vist interesse for å bli kjent med deg for så å ikke dele noe om seg selv. Her er det nok du som har åpna opp alle slusene her og forventet at det skal bli delt tilbake. Men det kan du ikke, for folk er forskjellige. 

Hvis du føler det er ukomfortabelt og har lyst å si opp pga det, så er det kanskje du som bør gå i deg selv.

Anonymkode: 5c76e...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, folk trenger ikke brette ut om privatlivet sitt, men jeg synes det er langt hyggeligere med kollegaer som klarer å være litt imøtekommende og svare med mer enn bare enstavelsesord. Altså på generelt grunnlag og ikke vedrørende personlige ting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trivdes bedre med det, enn en som stadig må «bjuda på». Jeg jobbet en tid med en som ikke snakket om annet enn problemer, sexliv, sexleketøy og hvor tykk hun var. Fabelaktig.. 

Anonymkode: 52871...0e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en stund? Noen trenger ganske lang tid på å åpne seg og bli kjent. Om vedkommende gjør det kan du oppleve at den personlig blir ganske behagelig å jobbe sammen med. Akkurat passe sosial til å ikke bli slitsom å jobbe med i lengden. 

Er du forresten en person som byr mye på av deg selv? 

Anonymkode: 0cd54...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 15.30):

Mere av det siste ja. Jobber ikke på lager nei😅. Med "by på seg selv" menes at jeg prøver bli kjent med vedkommende, selvom jeg har null intensjoner oppsøke h*n utenom jobb. Jeg spør ikke om dagligdagse ting mer. Har jobbet ihop en stund og vet så godt som ingenting om vedkommende. Har sosiale antenner såklart og spør ikke om upassende ting. 

I denne jobben tror jeg god kjemi med makker er sentralt for å gidde stå i det.. 

Anonymkode: f3bd7...a0e

Jobber i ambulansen og føler vi jobber bedre sammen i krevende/tøffe oppdrag om en har kjemi og kjenner hverandre. Trenger selvfølgelig ikke vite alt om personen, heller ikke intime ting🙈 men for å fungere som makkere føler jeg en viss kommunikasjon mellom oppdrag er nødvendig for å ha det greit på jobb🙄

Anonymkode: bbeea...fac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg ikke hadde annet sosialt liv

Dersom jobben var av et vis der den sosiale kjemien var viktig. For eks om man jobber som ambulansearbeider og en kollega man er mye med sitter der som en stein som ikke liker radio eller snakking, så kan det bli lange dager, tenker jeg. 

Så generelt ville det ikke betydd noe. Men det kunne ha noe å si i enkelte jobber. 

Anonymkode: 940f9...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber i ambulansen og føler vi jobber bedre sammen i krevende/tøffe oppdrag om en har kjemi og kjenner hverandre. Trenger selvfølgelig ikke vite alt om personen, heller ikke intime ting🙈 men for å fungere som makkere føler jeg en viss kommunikasjon mellom oppdrag er nødvendig for å ha det greit på jobb🙄

Anonymkode: bbeea...fac

Kan ha god kjemi uten å måtte dele alle private ting :) Det har jeg lært meg.

Når man er ferdig for dagen på jobb, så trenger man ikke ha noe kontakt på fritiden. Det er viktig å ha tid for seg selv/med andre enn en kollega, spesielt i din jobb tenker jeg.

Jeg har jobber lignende med turnus og 12t skift, vi hadde aldri kontakt utenfor jobben. Noe som var befriende, men veldig god tone på jobb. Uten å trenger å snakke om privatlivet noe særlig.

Anonymkode: 32837...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 14.56):

Om du kun hadde én kollega?

Anonymkode: f3bd7...a0e

Ja glatt, jeg har langt større problemer med folk som byr for mye på seg selv.

Anonymkode: b37c8...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...