Gå til innhold

Hadde du giddet en kollega som ikke byr på seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man er vel på jobb for å jobbe, ikke for å nyte samværet med kollegene. Så lenge kollegene mine ikke oppfører seg på en måte som gjør jobben min vanskeligere, bryr jeg meg ikke så mye. 

Og angående det med å by på seg selv, hva hvis kollegaen byr på seg selv, men på en måte som man intenst misliker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke velge sine kollegaer med mindre man selv er sjef? 

Anonymkode: 60a2f...787

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært befriende, for da kunne vi fokusert på jobben.

Anonymkode: 80d67...313

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan jo ikke velge sine kollegaer med mindre man selv er sjef? 

Anonymkode: 60a2f...787

Nei, men man kan velge å slutte, finne ny jobb. Jobber lange skift med vedkommende. 

Anonymkode: f3bd7...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med «giddet en kollega»? 
 

En kollega som gjør jobben sin og ellers ikke utsetter noen for sosialt uakseptabel oppførsel hadde jeg respektert. Ingen av mine kolleger har et ansvar for å «by på seg selv» overfor meg 🤔

Anonymkode: 6371a...eda

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hva er å by på seg selv? Og "gidde" en kollega?

Anonymkode: 601f8...a47

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er privat av meg, og liker ikke å være så personlig med kolleger. Så jeg synes det er mer behagelig med de som holder seg til jobben, og ikke skal "by på seg selv".. 

Anonymkode: 21918...b1a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om du kun hadde én kollega?

Anonymkode: f3bd7...a0e

Hva skal man by på? Du kan jo ikke kreve noe av en kollega, utenom at man møter opp å gjør jobben.

Det som krever som er problemet, er nok av slike som skal grave i livet til andre. KREVER å vite alt om deg, så tenker at DU er problemet her.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man kan jo ikke velge sine kollegaer med mindre man selv er sjef? 

Anonymkode: 60a2f...787

Nettopp!

ti10 skrev (5 minutter siden):

Man er vel på jobb for å jobbe, ikke for å nyte samværet med kollegene. Så lenge kollegene mine ikke oppfører seg på en måte som gjør jobben min vanskeligere, bryr jeg meg ikke så mye. 

Og angående det med å by på seg selv, hva hvis kollegaen byr på seg selv, men på en måte som man intenst misliker?

Ja, jobb ER jobb. For å tjene penger.

Anonymkode: 32837...ddc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje TS mener noen man snakker med, blir kjent med? Det er jo ikke alle man får god nok kjemi med på den måten. Men å "by på seg selv" gjør man på date. 

Anonymkode: a7a6e...630

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter nesten 20år i jobb så foretrekker jeg de som tar minst plass, som ikke skravler så mye.

Du har endel som tar over hele showet, alt handler om det. Snakker non-stop, skal grave og spørre om alt i privatlivet ditt.

Usikkerhet skaper også kontroll, man tyter i et pga man ikke klarer stillhet.

Anonymkode: 32837...ddc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "å gidde" en kollega? Man må jo bare ta dem som de er - hva mener du skulle være alternativet?

Så lenge en kollega er normalt høflig og gjør jobben sin, er jeg fornøyd. Man er ikke pliktig å "by på seg selv" til kolleger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er dette med "du har bare en kollega". Er det en du startet bedrift sammen med, eller er det bare hen og du som jobber på lageret?

Anonymkode: 2e0ea...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært drømmescenarie for meg. Da kunne jeg gått på jobb, kommet hjem, og kun hatt den sosiale dosen jeg ønsket. Sosialpå jobb er tortur. Holder med fordeling av oppgaver, og å gå hjem.

Anonymkode: be523...877

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber turnus selv med en kollega som byr litt for mye på seg selv når vi har nattevakter sammen...er ikke så bra det heller🙈

Anonymkode: b085b...d9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dette med "du har bare en kollega". Er det en du startet bedrift sammen med, eller er det bare hen og du som jobber på lageret?

Anonymkode: 2e0ea...257

Mere av det siste ja. Jobber ikke på lager nei😅. Med "by på seg selv" menes at jeg prøver bli kjent med vedkommende, selvom jeg har null intensjoner oppsøke h*n utenom jobb. Jeg spør ikke om dagligdagse ting mer. Har jobbet ihop en stund og vet så godt som ingenting om vedkommende. Har sosiale antenner såklart og spør ikke om upassende ting. 

I denne jobben tror jeg god kjemi med makker er sentralt for å gidde stå i det.. 

Anonymkode: f3bd7...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...